XSLaren edukia

Bigarren Hizkuntza I: Hizkuntza Klasikoa

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Ingeles Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Moduluaren konpetentziak (M22 Bigarren Hizkuntza: Hizkuntza Klasikoa):

- CM01: Hizkuntza klasikoak ezagutzea eta idatzizko ulermen maila ona lortzea.

Titulazio-gaitasunak (Filologiako Gradua):

- G002: Beste hizkuntza osagarri bat ahoz eta idatziz erabiltzea eta bertako testuinguru kulturala ezagutzea.

- G005: Etengabe ikasteko eta eguneratzeko gai izatea, eta arazoak modu autonomoan planteatzea eta konpontzea talde batean, bere proiektu akademiko eta profesionala aniztasunetik eta kultura-aniztasunetik garatu ahal izateko.

- G006: Baliabide tradizionalen eta IKTBen bidez informazio filologikoa (bibliografiak, datu-baseak eta beste iturri batzuk) bilatzeko, ebaluatzeko eta kudeatzeko gaitasuna.

- G008: FILOLOGIAri buruzko ezagutza espezifikoak beste arlo eta diziplina batzuekin lotzea.

MECen oinarrizko gaitasunak:

- MEC2: Ikasleek beren ezagutzak beren lanean edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa-eremuan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.

- MEC3: Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gizarte, zientzia edo etika arloko gai garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

- MEC4: Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati helarazi ahal izatea.

- MEC5: Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia-maila handiarekin ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.



Zeharkako gaitasunak:

- Autonomia eta autoerregulazioa:

AA06 - Ikaskuntzarekiko jarrera arduratsua eta malgua adierazten du, eta agertzen zaion egoera arrakastaz egokitzen eta konpontzen du.

- Komunikazioa eta eleaniztasuna:

KO01 – Ortografia- eta gramatika-arauak errespetatzen ditu testu akademikoak egitean.

KO02 - Idatzizko komunikazio espezializatuan egiturak eta arauak erabiltzen ditu, dokumentu akademikoak eta/edo zientifikoak hizkuntza ofizialetan nahiz atzerrikoetan egiteko.

KO05 - Askotariko lantaldeetan aktiboki entzuten du, enpatiaz eta asertibotasunez.

KO06 - Bere ideiak eta argudioak modu ulergarrian eta ezarritako irizpide formalen arabera jakinarazten ditu.

KO07 - Norberaren ideiak komunikatzeko eraginkortasunez adierazten ditu, hitzezko eta hitzik gabeko hizkuntzaren artean koherentzia mantenduz.



- Informazioaren eta herritartasun digitalaren kudeaketa:

IF07 - Hainbat ingurunetan lortutako informazioa modu egokian baloratzen du, fidagarritasunean eta garrantzi zientifikoan oinarrituta.



- Pentsamendu kritikoa:

PK11 - Problema bat ebaztean lortutako emaitzak aztertzen ditu, prozedura zientifiko bat aplikatuta.

- Talde-lana:

TL01- Errespetuzko jarrera erakusten du taldearen barruan agertzen diren ideiak adieraztean eta jasotzean.

TL04 - Informazioa trukatzen du, baliabide pertsonalak partekatuz, eta lantaldearen eraginkortasunean laguntzeko ideiak eta lan-proposamenak emanez.



Prestakuntza-helburuak:

1. Latinaren alderdi garrantzitsuenak ezagutzea (fonetika, morfologia eta sintaxia).

2. Latin hiztegi ohikoena ezagutzea.

3. Latin testu errazak morfologikoki eta sintaktikoki aztertzeko gaitasuna.

4. Latinezko prosazko testuak ulertzea.



Ikaskuntzaren emaitzak:

- Ikasleek zailtasun baxu-ertaineko latinezko testuak itzultzeko eta interpretatzeko teknika espezifikoak ezagutzen dituzte, teknika filologiko egokiak ((bereziki hiztegia) erabiliz.

- Ikasleek latin hizkuntzaren ikuspegi orokorra dute, bai ikuspegi sinkronikotik, bai diakronikotik.









Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Alfabetoa eta ahoskera (I)

2. Latinaren morfosintaxiaren oinarrizko alderdiak (I)

3. Latinezko testuen itzulpena eta iruzkina (I)

MetodologiaToggle Navigation

Irakatsi-ikasteko jarduerak:

- Aurreko paragrafoan zehaztutako edukien azalpen teorikoa.

- Hautatutako latinezko testuen analisi morfosintaktikoa eta itzulpena.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

UPV/EHUko graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiaren arabera, II. kap., 8.3. Ebaluazio jarraituari uko egin nahi dionak idatziz aurkeztu beharko dio uko egitea irakasgaiaren irakasle arduradunari. Horretarako, 9 asteko epea izango du, lauhilekoaren hasieratik kontatzen hasita, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera. Gradua Kudeatzeko Araudia, IV. kap., 39, azken probara ez aurkezteak ebaluazio-deialdiari uko egitea dakarrela ezartzen du, eta kalifikazioan Ez Aurkeztu gisa jaso behar da. Horrez gain, ikasleek ebaluazio-deialdiari uko egiteko, idazki bat bidali beharko diete irakasgaia ematen duten irakasleei, azterketa-aldi ofiziala hasi baino hamar egun lehenago gutxienez.

Proposatutako ebaluazio-sistematik salbuetsita gera daitezkeen ikasleek (ikus aipatutako araudi, kapitulu edo IV, 43. artikulua. Ebaluazio-metodoak) amaierako proba bakarra egingo du. http://www.ehu.eus/documents/1690128/1967605/norm_fac_letras_eval_final.pdf



Ebaluazioak honako atal hauek izango ditu: ariketa batzuk (guztira % 20), banakako lanak (guztira % 20) – bi irakasleek emandakoak – eta idatzizko azken proba bat ( % 60), hurrengo zati hauek izango dituena:

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Irakasleek eGela plataforman emango duten materiala
- Geoffrey Steadman (arg.), Fabulae ab urbe condita: https://geoffreysteadman.com/fabulae-ab-urbe-condita /
- Spes/Vox hiztegia.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Irakasleek eGela plataforman emango dituzten materialak eta estekak.

- E. Valentí Fiol, Gramática de la lengua latina, Bartzelona 1999.

- E. Valentí Fiol, Sintaxis latina, Bartzelona 1999.

Gehiago sakontzeko bibliografia

L. Rubio, Sintaxis estructural del latín, Bartzelona 1982.

F. Gaffiot, Dictionnaire latin-français, Paris 2000.

Ch. T. Lewis – Ch. Short, A Latin Dictionary, Oxford 1997.

S. Segura Munguía, Nuevo diccionario etimológico latín-español y de las voces derivadas, Bilbao 2001.


Aldizkariak

http://www.anmal.uma.es/recursos2.htm (recursos)
http://www.thamyris.uma.es/ (recursos y cuestiones didácticas)

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala