XSLaren edukia

Bigarren Hizkuntza IV: Hizkuntza Klasikoa

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Ingeles Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK

Moduluaren konpetentziak (Greziar Filologia)

CM 01 Hainbat garaitako testu grekoak ulertzeko eta beren testuinguru historiko eta kulturalean kokatzeko gaitasuna.

CM 03 Ezagutza teorikoak itzulpengintzan eta hizkuntza- eta literatura-analisietan aplikatzeko gaitasuna.

CM 05 Informazioa antolatzeko, planifikatzeko eta kudeatzeko gaitasuna, bitarteko tradizionalen eta

Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologia Berriak (IKT).



IKASKUNTZAREN EMAITZAK



Ikasgaia arrakastaz amaitzean, ikasleak:



- Greko klasikoaren morfologiaren eta sintaxiaren oinarriak ondo ezagutzen ditu.



- Testu errazak joniar-atikako prosan zuzen aztertu eta itzultzen ditu.



- Testu horiek dagokien generoaren, testuinguru kulturalaren eta egilearen barruan kokatzen ditu.



- Argi eta arrazoituta azaltzen du testuak nola aztertzen eta itzultzen dituen.



- Maizen erabiltzen den lexiko grekoari buruzko ezagutzak handitzen ditu.



- Ikasgelan emandako azalpenak laburbiltzen ditu eta informazio gehigarria modu eraginkorrean lortu, hautatu eta kudeatzen du bitarteko tradizionalen eta IKTen bidez.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

EDUKI TEORIKOAK



1. Morfologia nominala. 3. deklinabidearen azalpen arrazoitua; adjektiboa: flexioa eta konparazio-mailak; izenordain nagusiak.



2. Aditzen morfologia. Grekoaren aditz-sistemaren ezaugarriak: konjugazio motak, aditz-formak eta abar. Aditz tematikoak: denboren eta moduen eraketa, bereziki orainaldia, geroaldia eta aoristoa. Aditz atematikoak: MI-aditzen ezaugarriak eta azalpen arrazoitua: aoristo atematikoak eta e luzean.



3. Aditzaren forma ez-pertsonalen sintaxia: infinitiboaren eta partizipioaren erabilera nagusiak.



4. Subjuntiboaren eta optatiboaren sintaxia: erabilera nagusiak.



5. Perpaus-sintaxia: koordinazio- eta menderakuntza-lotura nagusiak.



6. Greziar literaturaren, kulturaren eta pentsamenduaren ezaugarri orokorrak.





EDUKI PRAKTIKOAK



- Testuen analisi morfosintaktikoa, itzulpena eta gramatika-ariketak.



- Ikasgelako eta ez-ikasgelako zereginak.

MetodologiaToggle Navigation

GELAKO LANA



Irakasgaiaren izaera dela eta, saio bakoitzak, oro har, zati teoriko bat izango du, eta zati horretan irakasgaiaren eduki teorikoak azalduko dira, eta zati praktiko bat ere izango du, non analisi morfosintaktikoa, testuen itzulpena eta gramatika-ariketak egingo diren. Aipatutako jarduera praktikoak (ariketak, analisia eta testuen itzulpena) banaka prestatu behar dira ikasgelatik kanpo, gero irakaslearekin berrikusteko, nahiz eta batzuetan, hori guztia eskolan egingo da. Era berean, arreta berezia eskainiko zaio hiztegiaren erabilerari, erabiltzen ikasi behar den lan-tresna oso erabilgarria. Gainera, ikasleek hainbat jarduera azalduko dituzte. Irakasleak eta taldeko gainerako kideek baloratuko dituzte. Irakasleen eta ikasleen presentzia ikasgelan aprobetxatuko da taldean lan egiteko eta horiek saioetan parte har dezaten sustatzeko.





IKASGELATIK KANPOKO LANA



Ikasleak irakaslearen presentziarik gabe egin behar duen lanak honako hauek hartzen ditu: testuak prestatzea, ikastea eta gramatika-ariketak; irakasgaiaren edukiekin zerikusia duten zereginak lantzea.



TUTORETZAK



Ikaslearen eta irakaslearen arteko komunikazioa errazten dute; ikasleek ikasgaiari buruz izan ditzaketen zalantzak banaka argitzeko aukera ematen dute, bai eta beren ikaskuntza hobetzeko jarduerak proposatzeko ere. Ez dira nahitaezkoak, baina bai baliagarriak. Tutoretzak urrutitik egin ahal izango dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio-modalitateak bi dira:



1. Etengabeko ebaluazioa. Ikasleak lauhilekoan zehar egindako hainbat proba entregagarriren eta ariketaren bidez ebaluatuko dira. Azterketa bat ere egongo da.



1) Entregatzeko lanak eta jarduerak: % 50



2) Azken azterketa: % 50



Kasu horretan, azken kalifikazioa zati bakoitzean lortutako kalifikazioen batez bestekoren nota izango da. Irakasgaia gainditzeko, ordea, gutxienez 5 lortu behar da zati bakoitzean (lanetan eta

azken azterketan).



Ikasturtean zehar eman daitezkeen jarduerak gainditzen badira, baina amaierako azterketa bertan behera uzten bada, gainditutako zatiaren nota gordeko da ezohiko deialdia egin arte. Ez da notarik gordeko ikastaroetarako segidakoak.



2. Azken ebaluazioa. Ikasleak azterketa baten bidez ebaluatuko dira. Azterketa horren barruan sartuko dira lauhilekoan ikasitakoen antzeko testua. Era berean, ikasleei eskatu ahal izango zaie

lanen bat.



Azken kalifikazioa proba bakar horretan lortutakoa izango da.



ADI! Ebaluazio jarraituan zein amaierako ebaluazioan kontuan hartuko da hizkuntzaren erabilera zuzena.



EBALUAZIO-IRIZPIDEAK



Oro har, arestian aipatutako ikaskuntzaren emaitzak ebaluatuko dira: zein lortu diren eta zein

ulermen- eta aplikazio-maila.



Ikasturtean zehar egindako ariketei eta probei esker, ikasketa progresiboa egokia den ikusiko da. Beharrezkoa izatekotan, ikasleen ikaskuntza hobetzeko jarduera osagarriak proposatuko dira.



EBALUAZIO JARRAITUARI ETA/EDO MISTOARI UKO EGITEKO ARAUDIA



UPV/EHUko Araudiak ebaluazioa azken proba bakar baten bidez egitea aurreikusten du. Ikasle guztiek dute modu horretan ebaluatuak izateko eskubidea, baina, horretarako, etengabeko ebaluazioari uko egin behar diote. Graduko titulazio ofizialetan ikasleak ebaluatzeko araudiak honela dio (Kap. II, 8. art.): "Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da."(https://www.euskadi.eus/y22-ehaa/ee/datuak/2017/03/1701311a.shtml).



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEKO ARAUDIA



Araudiaren arabera ( II, 12. art.):

1.- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazoaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3.- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Testuen hautaketa.
- Oinarrizko bibliografian zehaztutako hiztegia eta gramatika.
- Irakasleak programaren edukiei buruz egindako azalpenak.
- Lauhilekoan egindako jarduerak eta ariketak.
- eGelan utzitako materialak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-BERENGUER AMENÓS, J. 2013. Gramática griega, Bosch, Barcelona.

-PABÓN, J. M. 2013. Diccionario manual griego clásico-español, Vox, Barcelona.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-CALVO MARTÍNEZ, J. L. 2016. Griego para universitarios. Fonética y fonología, morfología y sintaxis del griego antiguo,
Universidad de Granada, Granada.
-EASTERLING, P. E.-KNOX, B.M.W. (eds.). 1990. Historia de la Literatura Clásica. I: Literatura Griega, Gredos, Madrid.
-GÓMEZ ESPELOSÍN, F. J. 2014. Introducción a la Grecia Antigua, Alianza Editorial, Madrid.
-GRANT, M. 2003. Historiadores de Grecia y Roma, Alianza Editorial, Madrid.
-LÓPEZ FÉREZ, J.A. (ed.). 2015. Historia de la literatura griega, Cátedra, Madrid.

Aldizkariak

Emerita: http://emerita.revistas.csic.es/index.php/emerita/index
Estudios Clásicos: http://www.estudiosclasicos.org/estudios-clasicos/

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala