XSLaren edukia
Latindar Erdi Aroa eta Europar Literatura
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Euskal Ikasketetako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Gelako p. | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Moduluaren gaitasunak (M24 modulua: Europako literatura eta kultura):
CM01: Historikoki eta Europako kulturaren testuinguruan kokatzeko gaitasuna, nazio-literaturetako hainbat adierazpen.
CM02: Literatura jakintza espezifikoak beste arlo artistiko eta humanistiko batzuekin erlazionatzea.
CM04: Era zabalean irakurri, ahoz aurkeztea, eztabaidatu, kritikoki baloratu eta ongi egituratutako hitzaldi laburrak idaztea argudio-moduan, Europako literatura, kultura eta filosofiaren gaiekin lotutako gaiei buruz.
CM05: Aniztasunean, genero-berdintasunean eta kulturaniztasunean oinarritutako proiektu akademiko eta profesionala garatu.
Graduko gaitasunak: Filologian Lizentziatua:
G002: Beste hizkuntza osagarri batzuk ahoz eta idatziz erabiltzea eta haien kultur testuingurua ezagutzea.
G004: Kultura eta literatura, haren bilakaera historikoa eta literatur kritikaren korronte teoriko eta metodologikoak ezagutu eta interpretatzea.
G006: Informazio filologikoa (bibliografiak, datu-baseak eta bestelako iturriak) bilatzeko, kritikoki ebaluatzeko eta kudeatzeko gaitasuna, ohiko hedabideen eta NICTen bidez.
G008: Filologiarekin lotutako ezagutza espezifikoak beste arlo eta diziplina batzuekin lotzea.
MEC oinarrizko gaitasunak:
MEC1: Ikasleek DBH orokorrean oinarritutako ikasketa-arlo batean ezagutzak jabetzen eta ulertzen dituztela frogatu dutela, eta normalean, testu-liburu aurreratuek lagunduta egon arren, ikasketa-esparruko ezagutzak barne hartzen dituzten alderdi batzuk ere biltzen dituen maila batean aurkitzen da. beren ikasketa-eremuaren abangoardia.
MEC2: Ikasleek jakin dezatela beren ezagutzak beren lan edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen eta beren ikasketa-arloko argudioen lanketa eta defentsan eta arazoen ebazpenaren bidez frogatu ohi diren gaitasunak edukitzea.
MEC3: Ikasleek gaitasuna dutela datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko (normalean beren ikasketa-eremuan) izaera sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten epaiak egiteko.
MEC4: Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak helarazi diezazkiotela publiko espezializatuari zein ez-espezializatu bati.
MEC5: Ikasleek autonomia maila handiarekin ikasketa gehiago egiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-gaitasunak garatu dituztela.
Ikaskuntzaren emaitzak:
Ikasleak historikoki kulturaren testuinguruan kokatzen du Europako literatura nazionalen hainbat agerpen.
CM01, G004, MEC2
Ikasleak gaiak ahoz aurkeztu eta kritikoki ebaluatzen ditu.
literatura, kultura eta filosofia gaiekin lotuta Europakoa.CM03, G004, G007, MEC2 Ikasleak a batean idazten du gaiei buruzko hitzaldi labur eta ondo egituratuak argudiatu zituen literatura, kultura eta filosofia gaiekin lotuta Europako.CM03, G004, G007, MEC2 Ikasleak aztertzen du Erdi Aroko latindar literaturako lanen/pasarteak alderatu ditu geroagoko literaturako testuak birsortu eta eguneratzen dituztenak.CM04, CM03, G004, G007, MEC2
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Sarrera Literatura bizitza Erdi Aroan. Erdi Aroko latindar literaturaren berezitasunak. Literatura nazionalen sorrera eta garapena.
2. Epopeia eta eleberria Erdi Aroko narrazio epika eta zaldunzkoa. Erdi Aroko gai handiak. Poesia epiko mota desberdinak.
3. Poesia. Poesia lirikoa: latina eta hizkuntza nazionalak. Beste genero poetiko batzuk.
4. Drama. Drama liturgikoa eta hizkuntza arruntetan antzerkiaren garapena. Dramatik gertu dauden beste genero batzuk. Komedia humanistaren jatorria eta beste literatura batzuetan izan duen eragina.
5. Ipuin laburra. Narrazio didaktikoa. Geroko garapenak, latinez zein vulgarrez.
6. Erdi Arotik Humanismora. Antzinako generoen berraurkikuntza.
MetodologiaToggle Navigation
-Irakasleak programaren eduki teorikoen erakusketa eta arrazoiketa.
-Eskola praktikoak (testuen irakurketa, azterketa eta iruzkin integrala).
-Kurtso hasieran adierazitako lanen bakarkako irakurketa.
-Gidaturiko idazki laburrak banakako prestaketa eta ahozko aurkezpena ikasgelan.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ohiko deialdian irakasgaiaren kualifikazioak irakasgaiari dagozkion ohiko eta aldizkako zereginen etengabeko ebaluazioaren % 100era eramango du, kurtso hasieran aukera horri berariaz uko egiten dioten eta titulazioaz baliatzen diren ikasleak izan ezik, edo justifikatutako arrazoiengatik aipatutako zereginak ematea bete ezin dutenentzat. Lanak ikasleen eskura jarriko dira e-Gela plataforman edo, halakorik ezean, posta elektronikoz, zereginak jasotzeko ere erabiliko dira.
Irakasgaia gainditzeko nahikoa izango da azken notaren %50 lortzea.
Gaitasunak: MEC4, CM01, CM02, CM04, CM05, G002, G004, G006, G007, G008, MEC1, MEC2, MEC3
Ebaluazio tresna: idatzizko azterketa
Ebaluazio-irizpidea: Testuen ulermen-maila eta analisi kritikoaren sakontasuna. Zuzenketa estilistikoa eta ortografikoa. Arrazoitzeko eta ezagutzarako gaitasuna.
Gaitasunak: CM01, CM02, CM04, G004, G008, MEC2, MEC3
Ebaluazio tresna: Idatzizko lana.
Ebaluazio-irizpideak: Sakontasun kritikoa, ekarpen pertsonala, zuzenketa estilistikoa eta ortografikoa. Arrazoitzeko eta ezagutzarako gaitasuna.
Gaitasunak: CM04, G008, MEC2, MEC3
Ebaluazio tresna: lanen erakusketa.
Ebaluazio-irizpideak: Jariotasuna, hitzaren egituraketa, denbora kontrola, teknologia berrien erabilera egokia.
Gaitasunak: CM04, G008, MEC2, MEC3
Ebaluazio tresna: Praktikak egitea
Ebaluazio-irizpideak: Parte hartzea, esleitutako zereginak betetzea.
Klasera erregularki joan ezin diren ikasleek, behar bezala justifikatzeaz gain, irakasleekin harremanetan jarri beharko dute kurtso hasieran edo egoera hori sortzen denean.
Egiteko guztiak betetzen ez dituenari bere nota murriztuko zaio ataza horri esleitutako ehunekoaren arabera, hau da, beste probaren bat egin gabe azterketa bakarrik egiten duenari, ehuneko berrogeita hamar bakarrik lortuko du. kalifikazioarena.
Irakasgaia gainditzeko nahikoa izango da azken notaren %50 lortzea.
UPV/EHUko Titulu ofizialetako ikasleen Ebaluazioa arautzen duen Araudiaren arabera, kap. II, art. 8.3, etengabeko ebaluazioari uko egin nahi dionak, idatziz aurkeztu beharko dio dimisioa irakasgaian eskumena duen irakasle-taldeari, eta horretarako 9 asteko epea izango du, seihilekoaren hasieratik zenbatzen hasita, zentroko egutegi akademikoaren arabera. . Tituluak Kudeatzeko Araudiari jarraituz, kap. IV, art. 39, azken probara ez agertzeak ebaluazio-deialdiari uko egitea ekarriko du eta Aurkeztu gabe bezala erregistratu beharko da. Gainera, ikasleek ebaluazio-deialdiaren uko egin ahal izango diote irakasgaia ematen duen irakasleari idatziz, azterketa-aldi ofiziala hasi baino hamar eguneko epean, proposatutako ebaluazio-sistematik salbuetsita egon daitezkeen ikasleak aipatutako Arautegian islatuta, Kapituluan. IV, 43. artikulua Ebaluazio-metodoak. Ikus:
https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml Ikasle hauek azken proba bakarra egingo dute.
Ebaluazio-proba bat garatzen den bitartean, debekatuta egongo da ikasleek liburuak, oharrak edo oharrak erabiltzea, baita telefonoa, elektronikoa, informatikoa edo bestelako gailu edo gailu mota batzuk erabiltzea (2019-05-22ko Zirkularra- Graduko eta Graduondoko Ikasketen Errektorea)
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikasgelako lanetarako testuak, garaiz entregatuko direnak.
Egelan gordetako informazioa.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
-Riquer, M. de Valverde, J. M., Historia de la literatura universal, Madrid 2007, I.
-Curtius, E. R., Literatura europea y Edad Media latina, México 1981.
-Highet, G., La tradición clásica. Influencias griegas y romanas en la literatura occidental, México 1986, I.
Gehiago sakontzeko bibliografia
-Alfonsi, L., La letteratura latina medievale, Milán 1988.
-Brunhölzl, F., Histoire de la littérature latine du Moyen Âge, Turnhout 1991-1992.
-Cavallo, G. - Leonardi, C. - Menestò, E., eds., Lo spazio letterario del Medioevo, I. Il Medioevo latino, Roma 1992-1998, I-V.
-Dronke, P., La lírica en la Edad Media, Barcelona 1978.
-Dronke, P., Las escritoras de la Edad Media, Barcelona 1995.
-García Gual, C., Primeras novelas europeas, Madrid 1974.
-Koenigsberger, H. G., La Edad Media. 400-1500, Barcelona 1991.
-Leonardi, C., cur., Letteratura latina medievale. Un manuale, Florencia 2003.
-Lida de Malkiel, M. R. La tradición clásica en España. Barcelona, Ariel, 1975.
-Pastore Stocchi, M., Esempi di prosa latina medievale, Padua 1975.
-Raby, F. J. E., The Oxford book of medieval Latin verse, Oxford 1984.
-Vàrvaro, A., Literatura románica de la Edad Media, Barcelona 1983.
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:00-13:00 | 11:00-11:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 204 - ELURRETA ERAIKINA
- AULA 1.06 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:30-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 1.06 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I