XSLaren edukia

Bigarren Hizkuntzaren Literatura I: Hizkuntza Klasikoa

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Euskal Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

ESKUMENAK

- Bigarren Hizkuntza: Hizkuntza Klasikoa moduluaren gaitasunak

CM02: Literatura eta kultura klasikoa ezagutzea, ulertzea eta interpretatzea, konparazio-lanak egin ahal izateko.



- Filologiako Graduko titulazioaren gaitasunak

G004: Kultura eta literatura, bere bilakaera historikoa eta kritika literarioaren korronte teorikoak eta metodologikoak ezagutzea eta interpretatzea.

G008: Filologiari buruzko berariazko ezagutzak beste arlo eta diziplina batzuekin lotzea.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK

Ikasgaia arrakastaz amaitzean, ikasleak:

- Greziako literatura-genero nagusien ezaugarriak ezagutzen ditu eta testuetan bertan identifikatzen ditu.

- Eskuratutako ezagutza teorikoak greziar literaturako testu adierazgarriak deskribatzeko eta interpretatzeko erabiltzen ditu.

- Greziar literatura klasikoaren berezitasuna eta Europako kulturan duen proiekzioa baloratzeko gai da.







Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

EDUKI TEORIKOAK

1. Grezia eta literatura

2. Greziar literatura klasikoaren generoak eta egileak

2.1. Epika homerikoa

2.2. Lirika

2.3. Antzerkia

3. Greziako literatura klasikoaren proiekzioak



EDUKI PRAKTIKOAK

- Irakasgaiaren eduki teorikoei buruz irakasleak emandako azalpen arrazoituak.

- Eduki horiek ilustratzen dituzten greziar literaturako testuak ulertzea eta aztertzea.

- Greziar literaturako lan adierazgarrien banakako irakurketa.

- Programaren eduki teorikoekin lotutako zereginak eta jarduerak.

MetodologiaToggle Navigation

GELAKO LANA

Saio bakoitzak, oro har, programaren edukiei buruzko irakaslearen azalpen teorikoa eta eduki horiek ilustratzen dituzten testuen irakurketa komentatua biltzen ditu.

Irakasle eta ikasleen presentzia taldean lan egiteko eta ikasleen parte-hartzea sustatzeko baliatzen da.

Saio bakoitzari lotuta, ikasleek egin beharreko zeregin bat dago. Zeregin hori ahoz azaltzen da, eta irakasleak zein taldeko gainerako kideek baloratzen dute.



IKASGELATIK KANPOKO LANA

Ikasleek egin behar dituzten jarduera ez-presentzialak honako hauek dira nagusiki: testuak irakurtzea eta iruzkintzea; datuak bilatzea; ariketak eta zereginak prestatzea; ikasteko orduak; eGelan partekatzen diren saioen eguneroko laburpena.



TUTORETZAK

Ikasleek ikasgaiaren inguruan izan ditzaketen zalantzak banaka argitzeko eta haien ikaskuntza hobetzeko jarduerak proposatzeko aukera ematen dute. Ez dira nahitaezkoak, baina baliagarriak dira.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgai honen EBALUAZIOA MISTOA da, eta honen bidez egiten da:



1. Azken proba idatzia: ikasgaiaren notaren % 50.

Azken proba hau ikasitako obren testu-galdera edota -iruzkin laburrek osatzen dute, ikasturtean zehar egindakoen antzekoak.

2. Etengabeko ebaluazioa: ikasgaiaren notaren % 50.

- 1. zeregina. Ikasitako testuei buruzko ariketa idatzia: % 15.

- 2. zeregina. Ikasitako testuei buruzko ariketa idatzia: % 25.

- Irakasgaiaren garapenean aktiboki parte hartzea, eguneroko ariketak eta zereginak egitea; eGela Foroan laburpenak egitea: % 10.



Azken kalifikazioa zati bakoitzean lortutako kalifikazioen batura da. Irakasgaia gainditzeko, baldintza hauek bete behar dira: azterketan 5/10 gutxieneko kalifikazioa lortzea; eta 4/10, ebaluatu beharreko nahitaezko zereginetan. Era berean, justifikatutako arrazoirik ezean, ebaluagarriak diren proba guztiak egin behar dira – bi zereginak eta azterketa –, eta lauhileko osoko saioetan aldizka parte hartu.



EBALUAZIO-IRIZPIDEAK

Ikasturtean zehar egindako ariketei eta probei esker, ikasketa progresiboa egokia den baloratu daiteke. Beharrezkoa izanez gero, ikasleen ikaskuntza hobetzeko jarduera osagarriak proposatuko dira.

Azken proba idatzian honako hauek hartuko dira kontuan: ezagutzak, ideien sakontasuna, gogoeta pertsonala, estilo-zuzenketa, argudioak.

Idatzizko zereginetan: ezagutzak eta horiek zereginaren gaian duten aplikazioa, gogoeta pertsonalak, ideien lotura, originaltasuna, estilo-zuzenketa, argudiatzea.



EBALUAZIO JARRAITUARI ETA/EDO MISTOARI UKO EGITEKO ARAUDIA

UPV/EHUren araudiak ebaluazioa azken proba bakar baten bidez egitea aurreikusten du, hau da, irakasgaiaren notaren % 100. Ikasle guztiek dute modu horretan ebaluatuak izateko eskubidea, baina, horretarako, etengabeko ebaluazioa. Graduko titulazio ofizialetan ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiak honela dio (II, 8. art.): "Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lau hileko irakasgaiek eta 18 astekoa urteko irakasgaiek, lauhileko edo ikasturtearen hasieratik kontatzen hasita, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Irakasgaiaren irakaskuntza-gidak epe luzeagoa ezarri ahal izango du" (https://www.euskadi.eus/y22- bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml).



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEKO ARAUDIA

Araudiaren arabera (II, 12. art.): "Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdiari, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago gutxienez. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei" (https://www.euskadi.eus/y22- bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml).



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Lauhilekoan zehar zehaztuko diren literatura greko klasikoko lanak hautatzea.
- Irakaslearen azalpen teorikoak, ikasgelan egindakoak.
- Lauhilekoan egindako jarduerak eta ariketak.
- eGelan utzitako materialak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Lauhilekoan zehar zehaztuko diren greziar literaturako lan klasikoak.

-K. J. DOVER (ed.), Ancient Greek Literature, Oxford: OUP, 1997 (2ª ed. rev.).

-P. EASTERLING-B.M. KNOX (eds.), Historia Cambridge de la Literatura Clásica, I. Literatura Griega, Madrid, 1988.

-J. A. LÓPEZ FÉREZ, Historia de la literatura griega, Madrid, 1988.

-L. E. ROSSI, Letteratura greca, Firenze, 1995.



-Antología de la literatura griega, ed. de C. GARCÍA GUAL - A. GUZMÁN GUERRA, Madrid: Alianza Editorial, 2015.

-P. GRIMAL, Diccionario de mitología griega y romana, Barcelona: Ediciones Paidós, 2012.









Gehiago sakontzeko bibliografia

-U. ALBINI, F. BORNMANN, Hellas: storia e testi della letteratura greca, 3 vols. Firenze, 1983.
-I. CALVINO, Por qué leer los clásicos, Siruela, Madrid, 2023 (1ª ed. it. 1991).
-E. HALL, Los griegos antiguos. Las diez maneras en que modelaron el mundo moderno, Barcelona, 2020.
-E. A. HAVELOCK, Prefacio a Platón, Madrid, 1994.
-I. LANA, E. V. MALTESE (eds.), Storia della civiltà letteraria greca e latina, 3 vols., Torino, 2000.
-G. NAGY (ed.), Greek Literature, 9 vols., London, 2001.
-L. R. PALMER, The Greek Language, London-Boston,1980.
-R. E. RUTHERFORD, Classical Literature: A Concise History, Oxford, 2005.
-A. SHARROCK, R. ASH, Fifty Key Classical Authors, London, 2002.
-O. TAPLIN (ed.), Literature in the Greek & Roman Worlds, Oxford (OUP) 2000.
-I. VALLEJO, El infinito en un junco. La invención de los libros en el mundo antiguo, Madrid, 2019 (múltiples reediciones).
-M. L. WEST, Introduction to Greek Metre (OCP) 1987 (repr. 1989).


Aldizkariak

Estudios Clásicos, Cuadernos de Filología Clásica, Emerita, Habis, Minerva, Veleia, Materiali e discussioni per l'analisi dei testi classici, Arethusa, Classical Review.

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala