XSLaren edukia
Zigor Zuzenbidea III
- Ikastegia
- Zuzenbide Fakultatea
- Titulazioa
- Zuzenbideko Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 42 | 63 |
Gelako p. | 18 | 27 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1. Zigor Zuzenbideko eta, konkretuki, zati bereziko, testu juridikoak (legeak, jurisprudentzia eta doktrina), irakurri, interpretatu, laburbildu eta modu kritiko batean aztertzeko gaitasuna garatzea.
2. Zati bereziko tipo deliktiboei, delituaren teoria eta zigorra zehazteko arauak aplikatzeko gaitasuna garatzea. Tipo penalean eta egitateen deskribapenetan delitu nagusien berezitasunak identifikatzea.
3. Arazo juridikoak gainditzeko gaitasuna garatzea, kasuen berezitasun nagusiak identifikatuz eta lege arauak, jurisprudentziaren zein doktrinaren irizpideak erabiliz argudiaketa juridiko penal egoki bat eginez.
4. Ahozko zein idatzizko adierazteko gaitasuna garatzea. Modu egokian, zehaztasun eta eraginkortasunez adieraztea, terminologia juridiko penala modu egokian erabiliz eta aurkezpen teknika egokiak erabiliz.
5. Iturrik juridikoak, formatu desberdinetan (publikazioak, datu baseak..), aurkitzeko eta erabiltzeko gaitasuna izatea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Zatia : Pertsonen aurkako delituak
Pertsonen kontrako delituen ikuspegi orokorra
Giza bizitza bereiziaren aurkako delituak
Mendeko Giza bizitzaren aurkako delituak
Lesioak
Fetuari eragindako lesioak/manipulazio genetikoari buruzko delituak
Askatasunaren aurkako delituak
Osotasun moralaren aurkako delituak
Sexu askatasunaren aurkako delituak
Sorospen eginbeharra ez betetzea
Bizitza pribatuaren, norberaren irudirako eskubidearen eta egoitzaren bortxaezintasunaren aurkako delituak
Ohorearen aurkako delituak
Familia-harremanen aurkako delituak
2. Zatia: Ondarearen, eta gizarte eta ekonomiaren ordenaren aurkako delituak
Ondarearen, eta gizarte eta ekonomiaren ordenaren aurkako delituen ikuspegi orokorra
Lapurreta eta ebasketa
Estortsioa eta Usurpazioa
Zigortzeko diren kaudimen gabeziak. Jendaurreko lehiaketa eta enkanteetan prezioak aldatzea
Kalte delituak
Jabetza intelektualari eta industria jabetzari, lehia askeari eta kontsumitzaileei buruzko delituak
Delitu sozietarioak
Errezibitzea eta kapitalen zuritzea
3. Zatia. Gizartearen aurkako delituak
Gizartearen aurkako delituen ikuspegi orokorra
Langileen eskubideen aurkako delituak
Atzerriko hiritarren eskubideen aurkako delituak
Ingurumenaren aurkako delituak
Segurtasun kolektiboaren eta osasun publikoaren aurkako delituak
Fede Publikoaren aurkako delituak
4. Zatia. Estatuaren aurkako delituak
Estatuaren aurkako delituen ikuspegi orokorra
Administrazio publikoaren aurakako delituak
Justizia administrazioaren aurkako delituak
Konstituzioaren aurkako delituak
Ordena Publikoaren aurkako delituak
5. Zatia. Nazioarteko erkidegoaren aurkako delituak
MetodologiaToggle Navigation
Ikasleak lan partikularra eta ikasgelan lan egingo du, bai irakaskuntza "magistralean", bai "praktikan".
A) Irakaskuntza magistralean: irakasleak ikasgaiak ikasgelan erakusteko egutegia emango du. Ikaslea aldez aurretik dokumentatuko da, irakaslearen jarraibideei jarraituz, ikasgai bakoitzaren edukiari buruz, ondorengo azalpena errazago jarraitu ahal izateko gelan, zalantzak planteatzeko eta eztabaidetan parte hartzeko. Ondoren, ikasleak ikasgaia berrikusiko du.
Irakaskuntza praktikoan: irakasleak proposatutako ariketak egingo dira, hala nola kasuak ebaztea edo literatura zientifikoa edo jurisprudentzia berrikustea. Ikasleak parte har dezakeen jardunaldiak eta/edo mintegiak ere egingo dira.
Ikaslearen lana, beraz, irakaskuntza presentzialean (60 ordu guztira: 42 teoriko eta 18 praktika) eta jarduera ez-presentzialean banatzen da. Gomendagarria da ikasleak 90 ordu ematea irakasgaia prestatzen (63 ordu gomendatzen dira irakurtzeko eta ikasteko, eta 27 ordu praktikak prestatzeko). Dedikazio osoa 150 ordukoa da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio jarraia-sistema:
Bi aukera daude, talde bakoitzeko irakasleek aukeratuta.
A) Azken azterketa teoriko bakarra, baldin eta zati praktikoa asteko praktiken bidez liberatu bada.
B) Azterketa teorikoa eta praktikoa.
Azterketa teorikoa ahozkoa izan daiteke, irakasle arduradunak horrela zehazten badu, kurtso hasieratik, e-Gela plataforman.
Zati teorikoan lortutako kalifikazioa 10etik 5 puntu baino gutxiagokoa bada, edo galderen herena 10etik 2,5eko edo gutxiagoko kalifikazioarekin etenda badago, EZ DA BATEZBESTEKORIK EGINGO azterketa praktikoarekin. Kasu horretan, GAUR aplikazioan agertuko den kalifikazioa azterketa teorikoari dagokiona izango da.
B. Azken ebaluazio-sistema (araudiaren arabera eskola praktikoetara ez joatea justifikatzen duen arrazoirik badago):
Zati teorikoa eta praktikoa izango ditu. Zati teorikoan lortutako kalifikazioa 10etik 5 puntu baino gutxiagokoa bada, edo galderen herena 10etik 2,5eko edo gutxiagoko kalifikazioarekin etenda badago, EZ DA BATEZBESTEKORIK EGINGO azterketa praktikoarekin. Kasu horretan, GAUR aplikazioan agertuko den kalifikazioa azterketa teorikoari dagokiona izango da.
Graduko titulazio ofizialetan ikasleak ebaluatzeko araudia (12.2 art.)
Ebaluazio jarraituaren kasuan, probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da azken proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "ez aurkeztua" izateko. Bestela, azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 edo gutxiago bada, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, gutxienez dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Protokoloa, etika akademikoari eta UPV/EHUko ebaluazio-probetako eta lan akademikoetako jardunbide desonestuak edo iruzurrezkoak prebenitzeari buruzkoa
Oro har, eta kontrakoa adierazi ezean, UPV/EHUn ebaluazio-proba bat egiten den bitartean, debekatuta egongo da ikasleek liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, baIta telefono, elektronika, informatika edo bestelako aparatu edo gailuak erabiltzea ere.
Ebaluazio-probetan edo UPV/EHUn ebalua daitezkeen lan akademikoak egin eta aurkeztean, iruzurrezko edo desonestasunezko jardunbidetzat hartuko dira honako jokabide hauek: lanak plagiatzea, hau da, besteren lanak kopiatzea, haien jatorria edo erabilitako iturria aipatu gabe, eta ebaluazio akademikoa egin behar duten testu edo lanetan, norberak egindakotzat aurkeztea.
Irakaskuntzak eta ebaluazioak birtualak izan behar badute, azterketa ahozkoa izan daiteke.
Gainera, azterketan zehar norbaitek arazo teknikoak izango balitu, pertsona hori ahoz azter liteke.
La evaluación será mixta: examen (7 puntos) y evaluación continua (3 puntos, a obtener mediante la realización de casos prácticos, presentación de trabajos individuales y resolución de cuestiones teóricas).
Los alumnos que no superen la evaluación continua tendrán que superar un caso práctico en el examen.
Se podrá renunciar a la evaluación continua según lo dispuesto en la normativa de la UPV/EHU
Irakaskuntzak eta ebaluazioak birtualak izan behar badute, azterketa-mota ahozkoa izan daiteke.
Gainera, azterketa egin bitartean norbaitek arazo teknikoak izango balitu, pertsona hori ahoz aztertu ahal izango litzateke.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Legeria eguneratua
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ROMEO CASABONA, SOLA RECHE, BOLDOVA PASAMAR (Coords), Derecho Penal. Parte Especial, Comares, Granada, 2022 (2ª edición).
DE LA MATA, DOPICO GÓMER-ALLER, LASCURAÍN SÁNCHEZ, NIETO MARTÍN, Derecho Penal económico y de la empresa, Dykinson, Madrid, 2018.
SILVA SÁNCHEZ (dir.), Lecciones de Derecho Penal. Parte especial, Atelier, 2021 (7ª edición).
GÓMEZ RIVERO (dir.), Nociones fundamentales de Derecho Penal. Parte especial, Tecnos, 2020 (4ª edición).
MUÑOZ CONDE, Derecho Penal. Parte Especial. Edit, Tirant lo Blanch. Valencia, 2021 (23ª edición).
DÍEZ RIPOLLÉS, y otros, Comentarios al Código Penal, Parte Especial, Valencia. Edit. Tirant lo Blanch (última edición)
VIVES ANTÓN y otros, Derecho Penal. Parte Especial, Tirant lo Blanch. Valencia, 2019 (6ª edición).
Gehiago sakontzeko bibliografia
QUINTERO OLIVARES, y otros, Comentarios a la Parte Especial del Derecho Penal. Edit. Aranzadi. Iruña (última edición)
Aldizkariak
Actualidad Penal
Anuario de Derecho Penal y Ciencias Penales
Aranzadi Penal
Cuadernos de Derecho Judicial
Cuadernos de Derecho Penitenciario
Cuadernos de Política Criminal
Cuadernos Penales y Criminológicos
Eguzkilore
Eleria
La Ley
Revista del Poder Judicial
Revista electrónica de Ciencia Penal y Criminología
Revista General de Derecho Penal
Revista Jurídica de Cataluña
Revista Penal
TaldeakToggle Navigation
01-16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 17:30-19:30 | 17:30-19:30 | |||
7-15 | 17:30-19:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
01-16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-15 | 15:30-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
01-16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-15 | 17:30-19:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 17:30-19:30 | 17:30-19:30 | |||
7-15 | 17:30-19:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-15 | 15:30-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-15 | 17:30-19:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 12:30-14:30 | 08:30-10:30 | |||
7-15 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- . - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- . - ZUZENBIDE FAKULTATEA
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-15 | 08:30-10:30 |
Ikasgela(k)
- . - ZUZENBIDE FAKULTATEA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-15 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - ZUZENBIDE FAKULTATEA