XSLaren edukia
Komunitate birtualen kudeaketa
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Kazetaritza + Publizitatea eta Harreman Publikoak
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 53 | 79.5 |
Gelako p. | 7 | 10.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Gaitasun orokorrak
G001 - G003 -G007 - G008
Zeharkako gaitasunak
CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa.
CT3 - Komunikazioa eta eleaniztasuna.
CT6 - Berrikuntza eta ekintzailetza.
Gaitasun espezifikoak:
CE1- Sare sozialen bilakaera historikoa eta komunikazio garaikidean duten eragina ulertzea.
CE2- Sare sozialetan estrategia eraginkor bat planifikatzea eta garatzea, metriken analisia eta komunikazio-krisien aurreko erantzuna barne hartuko dituena.
CE3- Sare sozialen plataformetan eduki organiko eta publizitario erakargarriak eta garrantzitsuak sortzea eta horiek kudeatzea tresna profesionalen bidez.
Irakasgaia ikastearen emaitzak
1. Komunikazio-bide, enpresa, erakunde edo marka baten inguruan sortutako komunitate birtualekin komunikatzeko tresna teknikoak behar bezala erabiltzea.
2. Sare sozialen eta komunitate birtualen ezaugarrietara egokitutako idatzizko eta ikus-entzunezko edukiak sortzea, mota guztietako euskarrietan.
3. Sare sozialen eta komunitate birtualen jarduera monitorizatzea.
4. Sare sozialak eta komunitate birtualak kudeatzeko komunikazio-planak egitea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
TEORIA
1. gaia. SARE SOZIALEN HISTORIA.
Bilakaera eta garapena, eragina komunikazioan.
2. gaia.- MARKA PERTSONALA
Kontzeptuak, marka-estrategiak garatzea, online identitatea eraikitzea eta mantentzea.
3. gaia.- SARE SOZIAL NAGUSIAK
Ezaugarriak, xede-publikoa, plataforma bakoitzerako estrategia espezifikoak.
4. gaia.- ENTZUTE AKTIBOA
Garrantzia, teknikak eta erremintak.
5. gaia.- TRESNA PROFESIONALAK
Sare sozialak kudeatzeko tresnen deskribapena eta erabilera estrategikoa.
6. gaia.- EDUKI ORGANIKOAK
Edukiak sortzea, kudeatzea eta hobetzea. Branded content: Definizioa, teknikak eta jardunbide egokiak.
7. gaia.- PUBLIZITATE-EDUKIAK
Publizitate-edukiak sortzea, sare sozialetako publizitate-estrategiak.
8. gaia.- HIZKUNTZEN KUDEAKETA
Eleaniztasuna sare sozialetan, komunikazio-estrategiak.
9. gaia.- METRIKAK
Oinarrizko kontzeptuak, sare sozialetako metriken analisia, tresnak eta estrategiak hobetzeko aplikazioa.
10. gaia.- KRISIEN KUDEAKETA
Sare sozialetan komunikazio-krisiak prestatzea, kudeatzea eta arintzea.
11. gaia.- KUDEAKETA-ROLAK
Community manager, social media manager, social media strategist
12. gaia.- ADIMEN ARTIFIZIALA SARE SOZIALEN KUDEAKETAN
Oinarrizko kontzeptuak, aplikazioak, audientzien sentimenduak aztertzeko sistemak, chatbotak, etorkizuneko joerak.
PRAKTIKAK
Irakasgai honetako praktikak klase teorikoetan eskuratutako ezagutza teorikoak garatzera bideratuko dira:
1. praktika: ERAKUNDE BATEK SARE SOZIALETAN DUEN PRESENTZIAREN AZTERKETA
Ikasleek erakunde bat aukeratuko dute (enpresa, erakundea, etab.), eta gutxienez sare sozialetako hiru plataformatan duten presentzia eta jarduera aztertuko dute. Entitatearen identitatearen koherentzia, partekatutako eduki mota, argitalpenen maiztasuna, jarraitzaileekiko elkarreragina eta iruzkinen eta/edo krisien kudeaketaren eraginkortasuna ebaluatuko dira. Azterketa horretatik abiatuta, ikasleek txosten xehatua egin beharko dute, hobetzeko proposamenekin, erakunde horrek sareetan duen presentzia eta estrategia hobetzeko.
2. praktika: ENTZUTE AKTIBOKO TXOSTENA
Ikasleek garrantzi publikoko pertsona edo erakunde bat aukeratuko dute, eta sare sozialetan entzute aktiboko prozesu bat egingo dute. Ikusleen aipamenak, iruzkinak, iritziak eta erreakzioak ikertu eta erregistratu behar dira. Informazio horrekin, txosten bat sortuko da, pertzepzio orokorrak, iritzi positiboak eta negatiboak eta pertsonari edo erakundeari lotutako gai edo kezka nagusiak jasoko dituena. Txostena amaitzeko, irudia hobetzeko edo identifikatutako gaiei heltzeko jarduera-proposamen bat egingo da.
3. praktika: ESTRATEGIA BAT SAREETAN PLANIFIKATZEA ETA GAUZATZEA
Ikasleek online presentzia bat sortu eta kudeatu beharko dute erakunde batentzat, gutxienez hiru sare sozial desberdinetan. Kudeaketa horren barruan sartuko da eduki-estrategia bat planifikatzea eta gauzatzea, bai eta sare horien bidez sustatutako ekitaldi birtual edo presentzial bat antolatzea ere. Publiko objektiboa, eduki erakargarriak sortzea, jarraitzaileekiko elkarreragina eta sor daitezkeen iruzkin edo egoerei erantzutea hartu behar dira kontuan.
Praktika horiei esker, ikasleek komunitate birtualen kudeaketaren ikuspegi praktikoa izango dute, eta esperientzia emango diete arlo horretan sortzen diren arazoak konpontzen.
MetodologiaToggle Navigation
Komunitate birtualen kudeaketa lauhileko bakarreko irakasgaia da, eta klase teorikoetako 53 ordutan eta gelako praktiketako 7 ordutan garatzen da, 15 astetan banatuta.
Eskola teorikoak: Saio hauek ikasle guztiei zuzenduta daude eta gai-zerrendako edukien aurkezpenean oinarritzen dira. Horietan, sare sozialen historia, bilakaera eta kudeaketa landuko da, bai eta horiek profesionalki maneiatzeko beharrezkoak diren tresnak eta teknikak ere. Gainera, komunitate birtualen kudeaketari buruzko gai garrantzitsuei eta gaurkotasuneko gaiei buruzko eztabaidak bultzatuko dira, ikasleen parte-hartzea eta hausnarketa kritikoa sustatuz.
Ikasgelako praktikak: Ikasgaiaren ikuspegi praktikorako, ikasgelako praktikak taldeko jardueren bidez egingo dira. Jarduera horietan, komunitate birtualen kudeaketarekin, sare sozialetako edukien estrategiarekin, entzute aktiboarekin eta krisien kudeaketarekin lotutako kasu praktikoak egin eta aztertuko dira. Saio praktikoak diseinatzean, ikasleek komunitate birtualen kudeaketaren eguneroko egoerei aurre egin ahal izango diete, eskuratutako ezagutzak praktikan jarriz.
Topaketak profesionalekin: Hitzaldiak edo topaketak antolatuko dira komunikazio digitalaren eta komunitate birtualen kudeaketaren sektorean lanean ari diren profesionalekin. Topaketa horien helburua da lanbide-eremuaren errealitatea ikasleei hurbiltzea, haien prestakuntza aberasteko eta etorkizunean lan-munduan sartzeko ikuspegi praktikoa eskaintzeko.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
EBALUAZIO JARRAITUA
1. Azterketa teorikoa (% 40).
Test motakoa izan daiteke edo erantzun irekiko galdera laburrak izan ditzake. Ikasgelan gaitasun handia erakutsi duten ikasleak azterketa horretatik salbuetsita gera litezke, irakasleak hala erabakita.
2. Irakasgaiaren praktikak (% 60).
Ikasleek hiru praktika entregatu behar dituzte taldeka, epemuga bukatu baino lehen.
Ebaluazio jarraitua egiteko baldintza: ezinbestekoa da gutxienez eskola praktikoen % 80ra joatea.
AZKEN EBALUAZIOA
Ikasleen Ebaluazioa arautzen duen Araudiko 8.3 artikuluaren arabera, ebaluazio jarraitua utzi eta amaierako probara atxiki nahi duten ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egin diotela, lauhilekoa hasi eta lehen bederatzi asteetan. Era berean, etengabeko ebaluazioan praktikarik ematen ez duten ikasleek azken ebaluazioa aukeratzen dutela ulertuko da.
Ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenagora arte.
Amaierako ebaluazio-probak bi atal izango ditu:
- Azterketa teorikoa ( % 40)
- Banaka egindako lan praktiko bat ematea ( % 60)
Atal praktikoa egiteko, ebaluazio jarraituan jorratu zen hirugarren lana banaka egin behar da, eta azterketaren egunean entregatu behar da.
EBALUAZIO JARRAITUAREN ETA AZKEN EBALUAZIOAREN GAI KOMUNAK
- Kalifikazioa teoria eta praktikaren batuketa izango da.
- Praktika guztiek ez dute kalifikazioan pisu bera izango.
- Irakasgaia gainditzeko, teoria eta praktika modu independentean gainditu behar dira.
- Teoria edo praktika bertan behera utziz gero, gainditutako atalaren nota ezohiko deialdirako gordeko da, baina ez da hurrengo ikasturterako gordeko.
- Ortografia-hutsegite larriak eta plagioa irakasgaia ez gainditzeko arrazoia izan daitezke.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
eGela-ren bidez banatutako dokumentuak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Benítez Márquez, M. (2020). COMM006PO-Gestión de comunidades virtuales. Editorial Elearning, SL.
Berenguer Berenguer, JA. (2019) Gestión de comunidades virtuales. IC Editorial
Gehiago sakontzeko bibliografia
Durango, A. (2014). Las redes sociales. IT Campus Academy.
Evans, D., Bratton, S., & McKee, J. (2021). Social media marketing. AG Printing & Publishing.
Guilayn, A. A., & Ruiz, J. M. (2021). Aspectos legales de las redes sociales. Wolters Kluwer España.
Miller, D., Sinanan, J., Wang, X., McDonald, T., Haynes, N., Costa, E., ... & Nicolescu, R. (2016). How the world changed social media (p. 286). UCL press.
Moreno, M. (2015). Cómo triunfar en las redes sociales. Barcelona: Gestión 2000.
Sicilia, M., Palazón, M., López, I., & López, M. (2022). Marketing en redes sociales. Alpha Editorial.
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 13:00-15:00 | 13:00-15:00 | |||
17-30 | 13:00-15:00 | 13:00-14:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 14:30-15:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 15:00-17:00 | 14:00-16:00 | |||
17-30 | 15:00-17:30 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 15:00-15:30 |