XSLaren edukia
Kazetaritza Espezializatua
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Kazetaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 39 | 58.5 |
Gelako p. | 7 | 10.5 |
Ordenagailuko p. | 14 | 21 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgai honen bidez, ikasleek Kazetaritzako Titulazioko 6 gaitasun garatuko dituzte:
G001-Jariotasun eta eraginkortasun komunikatiboarekin adieraztea, bai ahoz zein idatziz, komunikabide desberdinetarako egokienak diren baliabide linguistikoak egoki erabiliz.
G002- Hainbat iturritan bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukiak narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.
G003- Komunikazio- eta informazio-prozesuetarako trebetasunak garatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak
aplikatzea.
G004- Edukien alderdi formalak eta estetikoak behar bezala diseinatzea, komunikabideen ezaugarrien arabera.
G005-Informazio- edo komunikazio-proiektuak egoki asmatu, planifikatu, gauzatu eta kudeatzea.
G007- Kazetaritza-genero eta -formatu nagusiak informazio-lanetan aplikatzea, komunikabide ezberdinen berezko lengoaiaren bidez
ZEHARKAKO GAITASUNAK
CT3 - Komunikazioa eta eleaniztasuna.
CT5 - Informazio eta herritartasun digitalaren kudeaketa.
CT7 - Pentsamendu kritikoa.
GAITASUN ESPEZIFIKOAK
C4CC05 - Ezagutza sustatzen duten testuak jaso, sailkatu eta interpretatzeko trebetasunak hobetzea
beren testuinguru historiko, politiko, ekonomiko eta sozialean, transmisioa hedatzean aberasteko eta pertsonen arteko zein taldean baitan harremana sustatzeko.
C4CC06 - Gatazkak konpontzeko eta komunikazio-zerbitzuak planifikatzeko baliagarriak diren komunikazio-teknikak eta -estrategiak erabiltzea barne eta kanpo komunikazioa instituzio eta erakunde publiko eta pribatuentzat.
C4CC01 –Identifikatzea eta trebetasunaz erabiltzea argudiaketaren figura erretorikoak eta ahozko eta idatzizko
baliabide desberdinak, genero eta hedabideen mezu-hartzaile bakoitzari egokitutako espresio eraginkorra lortzeko.
C4CC02 - Ereduak, egiturak, iturriak, datuak eta informazioa bereiztea, baloratzea, hautatzea eta aplikatzea
kazetaritza-espezializazioan eta dagozkion gai-arloetan.
C4CC04 - Proiektuak eta baliabide tipografikoak diseinatzea eta komunikazio-estrategiak lantzea, ondoren esparru eta produktu desberdinetan erabiltzeko
Gaitasun horiek ikaskuntzaren emaitza hauetan zehazten dira:
Gaitasun horiek honako ikaskuntzaren emaitza hauetan islatzen dira:
1. Kazetaritza espezializatuaren ezaugarriak ezagutzea eta bere garrantzia balioestea.
2. Kazetaritza mota bakoitzaren ezaugarriak identifikatzea eta barneratzea.
3. Aldizkari espezializatu bat diseinatzea eta maketatzea.
4. Erreportajea, elkarrizketa eta analisia idazteko gaitasuna lortzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
TEORIA
1.- Kazetaritza eta espezializazioa
1.1.- Definizioa eta dohainak
1.2.- Kazetaritza espezializatuaren garrantzia
1.3.- Lan egiteko metodologia
2.- Kazetaritza espezializatuaren ekoizpena
2.1.- Ohiko generoak
2.2.- Hizkuntza espezializatua
2.3.- Informazio-iturri espezializatuak
3.- Kazetari aditua
3.1.- Heziketa eta erantzukizun soziala
3.2.- Kode deontologikoak
4.- Herriko informazioa
4.1.- Berezko ezaugarriak
4.2.- Informazio-iturriak
4.3.- Kazetari eta produktu aipagarriak
5.- Kazetaritza Politikoa
5.1.- Berezko ezaugarriak
5.2.- Informazio-iturriak
5.3.- Kazetari eta produktu aipagarriak
6.- Kazetaritza Ekonomikoa
6.1.- Berezko ezaugarriak
6.2.- Informazio-iturriak
6.3.- Kazetari eta produktu aipagarriak
7.- Nazioarteko Kazetaritza
7.1.- Berezko ezaugarriak
7.2.- Informazio-iturriak
7.3.- Kazetari eta produktu aipagarriak
8.- Zientzia-Kazetaritza
8.1.- Berezko ezaugarriak
8.2.- Informazio-iturriak
8.3.- Kazetari eta produktu aipagarriak
9.- Kultur-Kazetaritza
9.1.- Berezko ezaugarriak
9.2.- Informazio-iturriak
9.3.- Kazetari eta produktu aipagarriak
10.- Kirol Kazetaritza
10.1.- Berezko ezaugarriak
10.2.- Informazio-iturriak
10.3.- Kazetari eta produktu aipagarriak
PRAKTIKAK
- Erreportajeak, elkarrizketa sakonak eta analisiak aztertzea.
- Hainbat lan esparrutan aritzen diren profesionalen hitzaldiak entzutea.
- Erreportajeak, elkarrizketak eta analisiak idaztea.
- Aldizkari espezializatuak egitea, taldeka.
- Egindako aldizkariak gelan aurkeztea.
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgai honetan erabiliko den metodologia ebaluazio jarraitua izango da. Ebaluazio hori egin ahal izateko, ikasleak bermatu behar du -gutxienez- eskola teoriko zein praktikoen %80ko bertaratzea.
Irakasgaiaren %60a Praktikari dagokio eta %40a Teoriari.
Alderdi praktikoa lauhilekoan zehar landuko dute ikasleek: 4 ikaslek osasutako taldeka aldizkari espezializatu bat egingo dute, gelan aurkeztuko dutena. Aldizkarian argitaratuko diren artikuluak, berriz, banaka egingo dituzte.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Lauhilekoan zehar egindako praktikak: 6 puntu
Azterketa teorikoa: 4 puntu.
Irakasgaia gainditzeko, alde praktikoari dagozkion 6 puntuetatik ikasleak gutxienik 3 lortu behar ditu eta alde teorikoari dagozkion 4 puntuetatik, gutxienik 2. Beraz, alde bat suspenditzeak irakasgia bera suspenditzea ekarriko du. Alde praktikoan, zeregin batzuk taldekakoak izango dira eta beste batzuk indibidualak (ariketak). Idazkuntza-ariketa horiek puntuazio pertsonalizatua izango dute eta, amaieran, batura bat osatuko dute. Ikasleak batura horren %50a erdietsi beharko du. Bestela, alde praktikoa suspendituko du eta, horrekin batera, irakasgaia bera ere bai.
Ikasleak bere burua atal batera aurkeztuko ez balu, irakasgaia suspendituko luke.
Azterketa teorikoaren batez besteko iraupena: 90 m.
Ikasleak ebaluazio jarraituaren metodologiari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio martxoaren 26a baino lehen.
Ikasleak azken ebaluazioari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio apirilaren 23a baino lehen.
Irakasgaia gainditzeko alde teorikoa zein praktikoa egin behar da. Ikasgaiaren praktiketan, entregatzekoetan edo azterketetan plagio edo kopia aurkitzen bada, ikasgai osoaren suspentsoa ekarriko du dagokion deialdian, baztertu gabe UPV/EHUko Ebaluazio Probetan eta Lan Akademikoetan Jokabide Makur eta Iruzurrezkoak Eragozteari eta Etika Akademiko Buruzko Protokoloak txertatzen dituen beste neurriak.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- CAMACHO, I. (Coordinadora) (2010). La especialización en el periodismo: Formarse para informar. Zamora: Comunicación Social.
-RAMIREZ DE LA PISCINA. T (ed.)(2009). Kazetari aditua unibertso digitalean. Bilbo: UEU.
- LLANO, R. (2008). La especialización periodística. Madril: Ed. Tecnos.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- BERRIA (2006) Estilo liburua. Andoain: Berria, . 2006
- FERNÁNDEZ DEL MORAL, J. (Coord.) (2004). Periodismo especializado. Barcelona: Ariel Comunicación.
- QUESADA, M. (Ed.) (2009). Internet como fuente generadora de contenidos especializados. Bartzelona: UPF.
Gehiago sakontzeko bibliografia
- CALVO HERNANDO, M. (1992). Manual de Periodismo Científico. Madrid:Ed. Paraninfo.
- CANEL, M.J. (1999). Comunicación política. Técnicas y estrategias para la sociedad de la información. Madrid: Tecnos.
- ESTEVE RAMÍREZ, F. Y FERNÁNDEZ DEL MORAL, J. (1999). Áreas de especialización periodística. Madrid: Fragua.
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 10:00-11:30 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-10:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-10:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:30-13:30 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:30-13:30 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 | 09:00-11:00 | |||
17-30 | 11:00-12:00 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 10:30-11:00 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |