XSLaren edukia
Interpretazio Generoak
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Kazetaritza + Publizitatea eta Harreman Publikoak
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 39 | 58.5 |
Gelako p. | 7 | 10.5 |
Ordenagailuko p. | 14 | 21 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Gaitasunak:
1-Interpretazio genero desberdinen ezaugarriak identifikatzea eta aztertzea egungo testuiguruan.
2-Interpretazio generoen lantze-prozesua ezagutzea egungo testuinguruan.
3-Beharrezko gaitasunak garatzea interpretazio formatu desberdinak sortzeko, beti ere formatu bakoitzaren erabilera profesionalari lotua.
4-Indarrean dauden arau akademikoen araberako hizkuntzaren erabilera zuzena izatea.
Ikaste-prozesuaren emaitzak:
Irakasgaiaren helburua hauxe da: ikasleak informazioetan subjektibitatearen berezko elementuak sartzen ikastea –analisia, balorazioa eta behaketa-, eta baliabide estilistiko eta literarioak zuhurtasunez eta eraginkortasunez erabiltzea, informazioa bere itxuran ederresteko.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Interpretazio eta errealitatea egungo kazetaritzan
1.1. Kazetari-lana eta errealitatea Euskal Herrian
1.2. Kazetari-lana eta euskal estiloa
1.3. Jarduera informatiboa eta albiste gaiak
1.4. Errealitatea eta gu. Informazioa, interpretazioa eta iritzia
1.5 Literatur Kazetaritza
2. Interpretazio ikuspegiak informazioan
2.1. Kazetari-lanik ohikoenak.
2.2. Narrazioa interpretazio osagaiekin. Testuak laburbildu eta berregitea.
2.3. Adierazpenak nola eman
2.4. Prentsaurrekoak, hitzaldiak, prentsa agiriak
2.5. Mezu interpretatiboa: analisia eta balorazioa
2.6. Mezu interpretatiboaren aurkezpen desberdinak; kontakizunaren teknika
3. Literatur elkarrizketa, interpretazio edo pertsonaia elkarrizketa
3.1. Sormenezko elkarrizketa motak
3.2. Prestaera, nola egin: dokumentazioa, galdetegia
3.3. Elkarrizketatzailea eta elkarrizketatua
3.4. Egitura, estiloa, lengoaia.
3.5. Zenbait eredu
4. Erreportaje interpretatiboa
4.1. Jatorria. Erreportajearen aztarnak euskal prentsan
4.2. Erreportajearen prestaera
4.3. Erreportajearen ezaugarriak eta egiturak (irizpideak eta aholkuak)
4.4. Estiloa
4.5. Zenbait eredu
5. Kronika interpretatiboa
5.1 Kronikaren jatorria eta ezaugarriak
5.2 Kronikaren egitura
5.3 Kronika motak
5.4 Batxi, lehen kronikari euskalduna
5.5 Zenbait eredu
PRAKTIKAK
Ordenagailu praktikak eta gelako praktikak:
1) Informazio bat idatzi behaketa elementuez osatuta.
2) Aipuak edo adierazpenak testuan behar bezala sartzen eta garatzen ikasteko ariketa.
3) Prentsaurrekoa edo hitzaldia jorratu eta idatzi, hainbat behaketa elementuez osatuta.
4) Elkarrizketa zeharkako estiloan, modu interpretatzailean, Kazetaritza Berriaren ildoan.
5) Kronika interpretatzaile bat idaztea.
Ordenagailu praktikak:
1)Informazio bat idaztea behaketa elementuz osatuta.
2)Aipuak edo adierazpenak testuan behar bezala sartzen eta garatzen ikasteko ariketa.
3)Prentsaurrekoa edo hitzaldia jorratu eta idatzi, hainbat behaketa eta interpretazio elementuz osatuta.
4)Elkarrizketa zeharkako estiloan, modu interpretatzailean, Kazetaritza Berriaren ildoan.
5)Kronika interpretatzailea idaztea.
Gelako praktikak.
1) Hitzaldi edo prentsaurreko ereduak aztertzea interpretazio elementuekin.
1.1 Egitura, estiloa eta lengoaia.
2) Interpretazio generoen ereduak aztertzea.
2.1 Egitura, estiloa eta lengoaia.
3) Liburu bat edo kazeta-testu bat irakurtzea.
3.1 Ondorioak aurkeztea.
MetodologiaToggle Navigation
Metodologia irakasgaiaren edukiei moldatuta dago: eskola magistralak, kasu eta arazo praktikoak konpontzea, laborategi edo gelako praktikak, taldekako jarduerak gelan, irakurketak eta abar.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
OHIKO DEIALDIA
Ikasleek teoriaren eta praktikaren ebaluazio jarraitua edo azken ebaluazioa egiteko aukera izango dute, ez biak.
Azken kalifikazioa halaxe osatuko da:
1) Teoria: azterketa. Notaren %40
2) Ordenagailuko praktikak: hiru testu mota. Notaren %50
3) Gelako praktika: liburu bati buruzko taldekako lana. Notaren %10.
1) Teoria (azken notaren %40)
Ebaluatzeko tresna:
-Idatzizko azterketa. Test moduko azterketa bat izango da edo garatzeko galderez osatutako azterketa, galdera teorikoz eta adibide praktikoz osatua. Azterketa honek, gehienez, bi ordu iraungo du.
Ebaluatzeko irizpideak:
-Interpretazio-generoen jatorri, egitura eta ezaugarrien ezagutza.
-Interpretazio generoen teoria eta praktika harremanetan jartzeko gaitasuna.
Azken notaren portzentajea: %40
2) Ordenagailuko praktikak (azken notaren %50)
a) Prentsaurrekoa edo hitzaldia
Ebaluatzeko irizpideak:
- Argi, zehatz eta labur idazteko gaitasuna, interpretazio-teknikak erabiliz.
- Hizkuntzaren erabilera egokia.
- Aipu testualaren teknika erabiltzeko
Azken notaren portzentajea: %10
b) Elkarrizketa zeharkako estiloan
Ebaluatzeko irizpideak:
- Zuzeneko galdera eta erantzunik gabeko elkarrizketa, behaketa datuak tartekatuz, giroa
eta pertsonaia deskribatuz. Literatur elkarrizketaren ildoan jorratutako lana. Azken notaren portzentajea: %25
c) Kronika interpretatzaile bat idaztea.
Ebaluatzeko irizpideak:
-Kronika idazteko gaitasuna, norberaren interpretazio elementuak tartekatuz. Azken
notaren portzentajea:%15
3) Gelako praktikak: 'Odol hotza' liburuari buruzko taldekako lana. (azken notaren %10)
Lanak laborategi praktikei eta eskola magistralei lotuta egongo dira. Taldekako jarduerak izango dira, helburu jakin batez: analisiaren eta azterketaren ondorioz interpretazio generoek dituzten elementuak sakon ezagutzeko.
EBALUAZIO JARRAITUAREN BALDINTZAK
Irakasgaia gainditzeko teoria eta ordenagailuko praktikak gainditu beharko dira, banatuta. Soilik baldintza hori betez gero batuko dira bi notak. Horiei gelako praktiken nota -liburuari buruzko taldekako lana- gehituko zaio -%10 da- azken kalifikazioa ateratzeko.
Alde praktikoa eta teorikoa egitea ere -proba horietara aurkeztea, alegia- ezinbesteko baldintza izango da irakasgaia gainditzeko.
Ikasleak ebaluazio jarraituaren metodologiari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio azaroaren 6a baino lehen.
Ohiko deialdian gainditutako aldearen nota ezohiko deialdirako gordeko zaio ikasleari.
AZKEN EBALUAZIOA
Ebaluazio jarraituaren ordez ikasleak azken ebaluazioaren sistema aukeratzen badu, ikasleak ezagutza teoriko eta praktikoak dituela frogatu beharko du. Proba horren bi aldeak gainditu beharko ditu.
Teoriaren balioa %40koa izango da eta praktikarena %50ekoa.
Irakasgaia gainditzeko teoria eta ordenagailuko praktikak gainditu beharko dira, banatuta. Soilik baldintza hori betez gero batuko dira bi notak. Horiei gelako praktiken nota -liburuari buruzko taldekako lana- gehituko zaio -%10 da- azken kalifikazioa ateratzeko.
Alde praktikoa eta teorikoa egitea ere -proba horietara aurkeztea, alegia- ezinbesteko baldintza izango da irakasgaia gainditzeko.
UKO EGITEA.
Ikasleak azken ebaluazioari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio azaroaren 20a baino lehen.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Materiala:
Teorian zein praktikan ‘Kazetari lan@ Euskal Herrian’ lana izango da gidaliburua.
Irakasleak beste testu batzuk ere erabiliko ditu eskoletan
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Oinarrizko bibliografia:
GIDALIBURUA:
RAMIREZ DE LA PISCINA, Txema (1998): Kazetari lan@ Euskal Herrian, Bilbo: EHU-UEU (www.ueu.org)
BESTE LIBURU BATZUK:
ABRIL, Nati, (2003) Información interpretativa en prensa, Síntesis
ARFUCH, Leonor (1995) La entrevista una invención dialógica. Paidos
ASKOREN ARTEAN (2005): Kazetaritza eta euskara: Oraina eta geroa,Bilbo: EHU (www.kazetaritza.org)
BERRIA (2006): Estilo Liburua,Andoain. Berria
ECHEVARRIA, Begoña (1998) Las W´s del reportaje. Fundación Universitaria San Pablo
SÁNCHEZ, José Francisco (2000) La entrevista periodística: introducción práctica. EUNSA
Gehiago sakontzeko bibliografia
Gehiago sakontzeko bibliografia:
CAPOTE, Truman. Odol Hotzean. Igela
KAPUSCINSKI, Ryszard (2004) Los cinco sentidos del periodista. Fundación para un nuevo periodismo iberoamericano
MACÍA BARBER, Carlos (2007) El reportaje de prensa. Universitas.
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 11:30-13:00 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-15:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-15:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 13:00-15:00 | |||
2-15 | 11:00-13:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:30-14:00 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:30-15:30 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:30-15:30 |