Ainara Larrondo Ureta
Aurkezpena
Ainara Larrondo Ureta Unibertsitateko Irakasle Titularra (profila hirueleduna) da Euskal Herriko Unibertsitateko Kazetaritza Sailean. Kazetaritzan Doktorea eta Historia Garaikideko Masterra UPV/EHUn. Doktoretza ondoko ikertzailea izan da Glasgowko Unibertsitatean (Eskozia, 2012) eta irakasle bisitaria hainbat unibertsitatetan: Milango Sacro Cuoreko Università Cattolican (Italia, 2018), Udineko Unibertsitatean (Italia, 2018), Groningengo Hanze University of Applied Sciences (Holanda, 2017) eta Beira Interior (Portugal, 2013). UPV/EHUko Kazetaritza Graduko koordinatzailea da.
Irakasle gisa kazetaritzako idazkerari lotutako irakasgaietan (Informazioko generoak, Iritzi-generoak, Erreporterismoa, Web-edukiak idatzi eta sortzea) eta bestelako irakasgaietan (Ziberkazetaritzarako sarrera, Deontologia eta kazetaritza-lanbidea, Komunikabide inprimatuen teknologia) klasea eman du. Graduondokoan, komunikazio digitalari eta sareko informazioari lotutako gaietan irakasle da.
Ikertzaile gisa, ikerketako lau seiurteko ditu, horietako bat transferentziakoa. Irakasle Osoa (Unibasq, 2018) eta Irakasle Katedraduna (ANECA, 2024) figuretarako akreditatua.
Berrehun lan baino gehiago argitaratu ditu kapitulu, liburu, ponentzia eta artikulu moduan kalitatezko aldizkari akademikoetan, hirurogei inpaktu-posizioetan (Q1 eta Q2) kalitate-indizeetan (JCR-Social Science Citation Index, SJR-Scopus, FECYT zigilua, Dialnet métricas, etab.). Hirurogei hitzaldi, ponentzia edota komunikazio baino gehiago aurkeztu ditu estatuko eta nazioarteko kongresuetan.
Argitalpen horiek Europako, Estatuko (Ministerioaren I+G+B Plan Nazionala) eta Autonomia Erkidegoko (Eusko Jaurlaritza, UPV/EHU eta beste) lehia-deialdi publikoetan finantzatutako hogei ikerketa-proiektu baino gehiagotan etengabe parte hartzearen esparruan garatu dira. 2015etik, 'Gureiker' ko ikertzaile nagusia da (A motakoa) (Euskal Unibertsitate Sistemako ikerketa talde kontsolidatua, IT1112-16; IT1496-22). Hezkuntza Berriztatzeko bost proiektutan parte hartu du, horietako hirutan koordinatzaile gisa, eta gaur egun beste hiru proiektutan parte hartzen du, horietako bat ENLIGHT motakoa, Galwayko Unibertsitatearekin eta Bratislavako Unibertsitatearekin lankidetzan. Hezkuntza berriztatzeko jarduera hori KZBerri Espezializatutako Taldearen jardueren esparruan garatu da, eta UPV/EHUko Hezkuntza Aholkularitzako Zerbitzuak IKD irakaskuntzako aipamena egin dio. Erakunde publikoekin (Euskal Irrati Telebista, EITB) ikerketa eta transferentziarako hainbat kontratu garrantzitsu gidatu eta horietan parte hartu du. Bere ibilbidean hainbat doktore-tesi eta Master Amaierako Lan (TFM) zuzendu ditu.
Halaber, esperientzia du unibertsitate-kudeaketako karguetan, hala nola Azpiegituren dekanordean (2015-2016).
- ORCID: 0000-0003-3303-4330
- Web of Science Researcher ID: U-3029-2019
- Scopus ID: 56507340200
- H indizea (20) Google Scholar
- UPV/EHUko Ekoizpen Zientifikoaren Ataria
Ikerketa lerroak
- Komunikazio digitala eta berrikuntza; narratibak eta kazetaritza-generoak; komunikabideak, genero-ikuspegia eta feminismoa; komunikazio politikoa, publikoa eta korporatiboa; kazetaritzaren historia.
Argitalpen aipagarrienak (azken 5 urteak)
- Peña-Fernández, S.; Larrondo Ureta, A.; Morales i Gras, J. (2023). Feminismo, identidad de género y polarización en Tik Tok y Twitter. Comunicar, 75(2), 1-12.
- Larrondo Ureta, A. et al. (2022). University teaching experiences with Sustainable Development Goals (SDG): promoting transversal competencies in online journalism. Applied Environmental Education & Communication, 21(2): 140-149 ISSN: 1533-015X.
- Peña-Fernández, S.; Larrondo-Ureta, A.; Morales-i-Gras, J. (2022). Current affairs on TikTok. Virality and entertainment for digital natives. Profesional de la Información, 31(1).
- Larrondo Ureta, A.; Orbegozo Terradillos, J. (2022). Hashtivism’s potentials for mainstreaming feminism in politics: the Red Lips Revolution transmedia narrative. Feminist Media Studies, 22(5): 1139-1162. ISSN: 1468-0777. Online ISSN: 1471-5902.
- Larrondo-Ureta, A.; Peña-Fernández, S.; Morales-i-Gras, J. (2021). Disinformation, vaccines, and Covid-19. Analysis of the infodemic and the digital conversation on Twitter. Revista Latina de Comunicación Social, 19.
- Larrondo Ureta, A. et al. (2021). Cooperação virtual e ODS nas universidades do espaço ibero-americano - ferramentas de inovação no ensino do ciberjornalismo. PragMATIZES, 21, 150-164. ISSN: 2237-1508.
- Larrondo-Ureta, A.; Meso-Ayerdi, K.; Peña-Fernández, S. (2020). Shared Spaces for News Content Production in Spanish Online Media. In: J. Vázquez-Herrero et al. (Ed.), Journalistic Metamorphosis. Media Transformation in the Digital Age (pp.113-127). Berlín: Springer.
- Larrondo-Ureta, Ainara; Canavilhás, Joao.; Fernandes Teixeira, Juliana; Martins, Gerson Luiz; Meso-Ayerdi, Koldobika; Pérez-Dasilva, Jesús Ángel; Peña-Fernández, Simón; Zamith, Fernando (2020). Innovación educativa para la internacionalización y la convergencia de la enseñanza del ciberperiodismo en Iberoamérica. Anàlisi, 62, 35-56.
- Larrondo-Ureta, Ainara; Peña-Fernández, Simón; Agirreazkuenaga-Onaindia, Irati (2020). Hacia una mayor participación de la audiencia: experiencias transmedia para jóvenes. Estudios sobre el mensaje periodístico, 26(4), 1445-1454.
- Larrondo-Ureta, Ainara; Peña-Fernández, Simón; Agirreazkuenaga-Onaindia, Irati; Meso-Ayerdi, Koldobika (2020) Comments, What For? User Participation and Quality of the Debate in Four European Newspapers Political J-blogs. Media Watch, 11(2), 247-262.
- Larrondo-Ureta, Ainara; Peña-Fernández, Simón; Fernandes, Juliana (2020). Online Journalism Teaching and Learning Processes Beyond the Classroom and the University: Experiences in International Virtual Collaboration on Multimedia Projects. Journalism & Mass Communication Educator.
- Larrondo-Ureta, et al (2020). Gizarte komunikazioa irakatsi-ikasteko UPV-EHUren hezkuntza berrikuntza esperientziak (2010-2020): IKTak, POIak, nazioartekotzea eta GJHak. Mediatika, 18.
- Orbegozo-Terradillos, Julen; Larrondo-Ureta, Ainara; Morales i Gras, Jordi (2020). Influencia del género en los debates electorales en España: análisis de la audiencia social en #ElDebateDecisivo y #L6Neldebate. El Profesional de la Información, 29(2).
- Larrondo-Ureta, Ainara (2020). (In)visibility of feminism in the media. The depiction of the second-wave women’s movement in Spain. Feminist Media Studies, 20(1), 70-85.
- Larrondo Ureta, Ainara (2019). Scope and Difficulties of the Transmedia Practice.A Case Study on the Spanish PSM System. Journalism Practice, 14(8), 991-1007.
- Larrondo, Ainara; Morales i Gras, Jordi; Orbegozo, Julen (2019). Feminist hashtag activism in Spain: measuring the degree of politicisation of online discourse on #YoSíTeCreo, #HermanaYoSíTeCreo, #Cuéntalo y #NoEstásSola. Communication & Society, 32(4), 207-221.
- Larrondo Ureta, Ainara; Orbegozo Terradillos, Julen (2019). Feminismoari XX. mendean ezarritako ikusezintasun mediatikoaren azterlana: mugimendu sufragistaren eta Emakumearen Askapen Mugimenduaren borroka komunikatiboa. Mediatika, 17, 111-133.
- Larrondo Ureta, Ainara; Peña-Fernández, Simón; Orbegozo Terradillos, Julen (2019). Palabra de candidata. La limitada influencia del género en el discurso electoral en Twitter. Comunicación y medios, 40, 114-126.
- Orbegozo Terradillos, Julen; Morales i Gras, Jordi; Larrondo Ureta, Ainara (2019). Feminismos indignados ante la justicia: la conversación digital en el caso de 'La Manada'. IC (Revista de Información y Comunicación), 16, 211-247.
- Larrondo Ureta, Ainara; Peña-Fernández, Simón (2018). Keeping pace with journalism training in the age of social media and convergence: How worthwhile is it to teach online skills? Journalism, 19(6), 877-891.
- Larrondo Ureta, Ainara; Rivero Santamarina, Diana (2017). A case study on the incorporation of gender-awareness into the university journalism curriculum in Spain. Gender and Education, [2019: 31(1), 1-14].
- Larrondo Ureta, Ainara (2017). Regional parties’ web strategies in the age of virtual dialogue and closeness. Electronic Government, An International Journal, 13(3), 183-199.
- Larrondo Ureta, Ainara (2017). Berrikuntza eta egokitzapen estrategikoa konbergentzia-eremuan: Euskal Autonomia Erkidegoko informazio-enpresen erantzuna. ZER, 22(42), pp. 97-117.
- Larrondo Ureta, Ainara (2016). El avance de las televisiones públicas autonómicas en el escenario convergente: análisis de experiencias periodísticas transmedia en EITB y CCMA. Communication & Society, 29 (4), 107-120.
- Larrondo Ureta, Ainara (2016). Comunicación organizacional ante el reto de la estrategia multiplataforma y 2.0: la experiencia de los partidos políticos en el País Vasco. Profesional de la Información, 25(1), 114-123.
- Larrondo Ureta, Ainara; Domingo, David; Erdar, Ivar John; Masip, Pere; Van der Bulck, Hilde (2016). Opportunities and Limitations of Newsroom Convergence. A comparative study on European public service broadcasting organisations. Journalism Studies, 17(3), 277-300.
Ikerketa proiektu aipagarrienak (azken 5 urteak)
- Automated counter narratives against misinformation and hate speech for journalists and social media (Ikertzaile Nagusia, Simón Peña-Fernández), Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioak, 2022-2024.
- Tools for the analysis of parliamentary discourses: polarization, subjectivity and affectivity in the post-truth era (Ikertzaile Nagusiak, Simón Peña-Fernández eta Rodrigo Agerri-Gascón), UPV/EHU, 2020-2021.
- Foresight- Future Oriented Education for Students Incorporating GSC in High-paced Times, 2018-2021, Europako Batzordea (2018-1-TR01-KA203-058835)
- Noticias, redes y usuarios en el sistema híbrido de medios, 2019-2021, Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioak
- Hacia un periodismo inclusivo: convergencia y rol del periodismo español en el escenario de la comunicación global de excelencia (ref.: CSO2016-81882-REDT), 2017-2019, Programa estatal de fomento de la excelencia en la investigación científica y técnica (Ekonomia eta Lehiakortasuna Ministerioa).
- Audiencias activas y viralización y transformación de los mensajes periodísticos, 2016-2018, Ekonomia eta Lehiakortasuna Ministerioa
- Audiencia activas y periodismo. Análisis de la calidad y regulación de los contenidos elaborados por los usuarios, 2013-2015, Ministerio de Economía y Competitividad
- Gureiker (IT1112), 2016-2021, Grupo de Investigación Consolidado de tipo A del Gobierno Vasco
- Tools for the analysis of parliamentary discourses: polarization, subjectivity and affectivity in the post-truth era, 2020-2021, UPV/EHU (Garapenerako Unibertsitate Lankidetza Proiektuak)
- Perfiles digitales de los periodistas vascos y diálogo con las audiencias, 2018-2020, UPV/EHU - Euskadiko Kazetarien Elkargoa (Unibertsitatea-Gizartea proiektuak)
- Herramientas audiovisuales para el empoderamiento de comunidades desfavorecidas en la implementación de los objetivos de desarrollo sostenible, 2016-2017, UPV/EHU (UPV/EHUko garapen iraunkorrerako proiektuak.)
Beste jarduera eta aitortza batzuk
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultateko Azpiegituren Dekanordea 2015-mar. 2021)
- Kazetaritza II Saileko Idazkari Akademikoa (2013-2015)
- Kazetaritza Graduko koordinatzailea (2021-)
- Batzorde Zientifikoetako eta antolatzaileetako kidea (Ciberpebi Nazioarteko Kongresua, Espainiako Kazetaritza Elkartearen Nazioarteko Kongresua -SEP, EMAKOM Jardunaldiak, eta abar).
- Komunikazio arloko aldizkari zientifikoen erredakzio-batzordeko kidea (Mediatika, Anàlisi, ZER, RAE-IC).
- Espainiako Kazetaritza Elkarteko Batzordeko kidea (SEP) (2019-).
Ikerketa taldea
- Gureiker (IT-1496). Ikertzaile Nagusia. Euskal Unibertsitate-Sistemako Ikerketa-Talde kontsolidatua (A)
- Ikerketa-ildoak:
- Sareko komunikabideak, komunikazio digitala eta berrikuntzako joerak
- Kazetaritza eta Adimen Artifiziala
- Generoak, kontaketa digitalak, transmedia eta beste narratiba berriak
- Sare sozialen erabilera kazetaritzan eta komunikazio korporatiboan, aktibismo digitala
- Alfabetatze digitala
- Komunikazioa eta kazetaritzaren irakaskuntza, profil profesionalak