XSLaren edukia

Erizaintza Klinikoa III

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
Titulazioa
Erizaintzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala43.843.8
Mintegia21.221.2
Gelako p.1010

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

OROKORRAK



G.1. Erizaintzaren esparruan, atenditzen ditugun pertsonen osasun-premietara egokitutako osasun-arreta teknikoa eta profesionala emateko gai izatea, unean uneko ezagutza zientifikoen garapen-egoeraren eta aplikatu beharreko lege- eta deontologia-arauetan ezarritako kalitate- eta segurtasun-mailen arabera.



G.2. Pertsonei, familiari edo taldeei zuzendutako erizaintzako zaintzak planifikatzea eta ematea, osasuneko emaitzetara bideratuak, haien eragina ebaluatuz, praktika klinikoko eta asistentzialeko giden bidez. Gida horietan, osasun-arazo bat diagnostikatzeko, tratatzeko edo zaintzeko prozesuak deskribatzen dira.



G. 5 - Pertsonei, familiari edo taldeei zuzendutako zaintza-sistemak diseinatzea, haien eragina ebaluatuz eta aldaketa egokiak ezarriz.



G.6. Erizaintzaren esku-hartzeak ebidentzia zientifikoan eta eskura dauden baliabideetan oinarritzea.



G.7. Pertsonak aurreiritzirik gabe ulertzea, haien alderdi fisiko, psikologiko eta sozialak aintzat hartuta, gizabanako autonomo eta independente gisa, haien iritzi, sinesmen eta balioekiko errespetua ziurtatuz, eta intimitaterako eskubidea bermatuz, konfidentzialtasunaren eta sekretu profesionalaren bidez.



ESPEZIFIKOAK



B.24. Bizitza-zikloaren etapa bakoitzean osasun mentaleko arazo garrantzitsuenak ezagutzea, erizaintzaren esparruan zainketa integral eta eraginkorrak emanez.



B.13. Erizaintza-prozesua aplikatzea, artatutako pertsonen kalitatea eta segurtasuna bermatzeko.



B.14. Erizaintzako zainketa integralen oinarri diren printzipioak ezagutzea eta aplikatzea.



B.15. Erizaintzako zainketa integralak gizabanakoari, familiari eta komunitateari zuzentzea, ebaluatzea eta ematea.





ZEHARKAKOAK



CT.1 Analisirako eta sintesirako gaitasuna.

CT 2 Antolatzeko eta planifikatzeko gaitasuna.

CT.3 Ikaskuntza kritiko gogoetatsua. Zalantzan jartzeko eta egoerei erantzuteko gaitasuna, informazioari zentzua emanez, prozesu sortzaile, intuitibo, logiko, analitiko eta abarren bidez.

CT.4 Zintzotasunez, tolerantziaz, errespetuz eta sentsibilitatez jokatzea aukera-berdintasunari dagokionez.

CT.5 Komunikazio-trebetasunak eskuratzea eta erakustea talde-laneko pertsonen arteko harremanetan.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK



E.1. nahasmendu mentalen garapenean izandako inplikazio etiologikoak identifikatzea, erreferentzia zientifikoetan oinarrituta.

E.2. Buruko asaldurak dituzten pazienteak baloratzea, ebidentzian oinarritutako praktika-erizainaren argitalpenetan oinarrituta.

E.3. pertsonaren osasun psikikoaren, sufrimenduaren eta ezintasun psikologikoaren sintomak identifikatzea, eta kalitate zientifikoko datuekin oinarritzea.

E.4. Egoera psikiatriko bakoitzaren banakako harreman terapeutikoa ezartzea, bibliografia zientifikoan oinarrituta.

E.5. Erizaintzako esku-hartze egokiak proposatzea gaixotasun mentaleko egoeren aurrean, erantzuna ebidentzian oinarritutako praktikaren bibliografiatik lapurtutako datuekin argudiatuta. A.7. Osasun mentaleko tratamendu moten eraginkortasuna eztabaidatzea, ebidentzian oinarritutako iturri bibliografikoak kontsultatuz.

E.6. Buruko patologia duen paziente baten aurrean norberak dituen beldurrak, erresistentziak, segurtasunik ezak, sentimenduak, ideiak eta aurreiritziak identifikatzea.

E.7. Gaixotasun mentalean esku hartzen duten aldaerak, etiologikoak, epidemiologikoak, ingurumenekoak, kulturalak, transkulturalak eta abar ezagutzea.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

EDUKI TEORIKOA



1. gaia. Zainketen bilakaera Osasun Mentalean.- Alderdi etiko eta legalak.

2. gaia: Osasuna eta nahasmendu mentala. Sustapena, prebentzioa eta berreskuratzea Osasun Mentalean.

3. gaia: Psikopatologiaren oinarri kontzeptualak.

4. gaia: Nahasmendu psikotikoak. Erizaintzako patologiak eta zainketak.

5. gaia: Gogo-aldartearen nahasmenduak. Erizaintzako patologiak eta zainketak.

6. gaia: Antsietate-nahasmenduak. Erizaintzako patologiak eta zainketak.

7. gaia: Psikofarmakoak.

8. gaia: Loaren nahasmenduak. Erizaintzako patologiak eta zainketak.

9. gaia: Sustantzia gabeko Mendekotasun-nahasmenduak. Erizaintzako patologiak eta zainketak.

10. gaia: Elikadura-jokabidearen nahasmenduak. Erizaintzako patologiak eta zainketak.



MINTEGI ETA GELA PRAKTIKAK



1. gaia: Estigma osasun mentalean.

2. gaia: Elikadura-jokabidearen nahasmenduak.

3. gaia: Larrialdi psikiatrikoak: suizidioa eta kontentzioa

4. gaia: Mendekotasun- nahasmenduak sustantziekin

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honetan hainbat metodo erabiltzen dira. Horien artean, Kasuen Metodoa eta Problematan Oinarritutako Irakaskuntza. Lan autonomoa sustatuko da, ikasleei gaiaren alde desberdinak ulertzen lagunduko dieten baliabide bibliografikoen bidez.



Ikasgelan ikasleen esku hartuko dute problemak ebazteko lanetan. Problemak eta ariketak emango zaizkie, banaka edo taldean ebazteko. Horrela, sakondu ahal izango dute gaiaren ezagutza teorikoan eta Osasun Mentala harremanetan jarriko dute kideko beste arlo batzuekin. Galderak eta eztabaida irekia sustatuko dira, ikasleek eskura ditzaten ahozko komunikazioari, sintesi ahalmenari eta pentsamendu kritikoari lotutako trebetasunak.



Eskola magistraletan irakasleak azalpen laburrak emango ditu, eta ikasgelako denbora gehiena hainbat jardueratan erabiliko da.



Hau da, Erizaintza Klinikoa III irakasgaian, eskola presentzialak irakasgaiaren parte dira. Eskoletara joateaz gain, ikasleek lan ez-presentzialarekin osatuko dute beren prestakuntzaren kredituen erdia. Jarduerak bakarka nahiz taldean egitekoak izan daitezke.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Kalifikazioa ondorengoa izango da:



-Froga objektibo finala %70 (test galderak(negatiboekin) eta/edo garateko galderak eta/edo galdera laburrak eta/edo kasu klinikoak... )

-Ikasgelako mintegiak eta gela praktikak notaren % 20 balioko duen proba objektibo batekin ebaluatuko dira (test galderak(negatiboekin) eta/edo garateko galderak eta/edo galdera laburrak eta/edo kasu klinikoak... ). Klasean egindako ariketa eta/edo kasu klinikoak eta/edo arazo desberdinen ebazpena %10a izango da.

-Ezinbestekoa da ikaslea irakasgaiaren bi ataletara aurkeztea eta biak gainditzea ikasgaiaren nota finala lortzeko.



2018-2019 ikasturteko "Graduko, lehenengo eta bigarren zikloko ikasketen gestiorako araudian" azaltzen diren arrazoiengatik bakarrik egin diezaioke ikasleak uko ebaluazio mistoari edo deialdiari.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

• OMS (2011). Guía de intervención mhGAP para los trastornos mentales. Ginebra:OMS.
• VVAA(2018). Manual CTO de Enfermería. Enfermería de salud mental. Madrid: CTO.
• VVAA(2013). Manual AMIR Enfermería. Enfermería psiquiátrica y salud mental. Marbán Libros.

Ikaslea ez dago eskuliburuak erostera beharturik.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

MANUALAK



• American Psychiatric Association (2014). DSM-5. Guía de Consulta de los criterios diagnósticos del DSM-5. Buenos Aries: Panamericana.

• Cibanal, L. (2010). Técnicas de comunicación y relación de ayuda en ciencias de la salud. Barcelona: Elsevier.

• Eby, L. (2010). Cuidados de enfermería en salud mental. PEARSON argitaletxea.

• Fornés Vives, J. (2012). Enfermería de Salud Mental y Psiquiátrica. Valoración y cuidados. Madril: Panamericana.

• Fornés Vives, J. (2005). Enfermería de salud mental y psiquiátrica: planes de cuidados. Madril: Editorial Médica Panamericana.

• Haranburu, M. eta Sansinenea, E. (2004). Osasunaren psikologia. Bilbo: UPV-EHU.

• Morandé, G., Graell, M. eta Blanco, M.A. (2014). Trastornos de la conducta Alimentaria y Obesidad: un enfoque integral. Madrid: Panamericana.

• Novel, G., Lluch, M. T. eta Miguel, M. D. (2005). Enfermería psicosocial y salud mental. Bartzelona: Masson.

• OMS (2003). CIE-10: clasificación estadística internacional de enfermedades y problemas relacionados con la salud: 10a revisión. Washington: Organización Panamericana de la Salud.

• Ortiz de Zárate, A. (2010). Guías de cuidados de enfermería en salud mental. Vol. 2. Trastorno mental grave de larga evolución. Elsevier argitaletxea.

• Ortiz de Zárate, A. (2010). Guías de cuidados de enfermería en salud mental. Vol 4. Trastornos psicóticos. Elsevier argitaletxea.

• Rebraca, L. (2007). Enfermería psiquiátrica y de Salud Mental. Conceptos básicos. Madril: McGraw-Hill Interamericana.

• Rigol, C. eta Ugalde, M. (2006). Enfermería de salud mental y psiquiátrica. Bartzelona: Masson.

• Segarra, R. (2014). Abordaje Integral de las fases iniciales de la Psicosis. Madrid: Panamericana.

• Stern, T. A., Herman, J. B. eta Slavin, P. L. (2005). Psiquiatría en la consulta de Atención Primaria: Guía Práctica. Madril: McGraw-Hill Interamericana.

• Stuart, G.W. eta Laraia, M.T. (2006). Enfermería psiquiátrica. Principios y práctica. Madril: Elsevier Mosby.

• Tazón, M. P., García, J. eta Aseguinolaza, L. (2002). Relación y comunicación. Madril: Difusión Avances de Enfermería.

• Townsend, M. C. (2011). Fundamentos de enfermería en psiquiatría. Mexiko: McGraw-Hill.

• Videbeck, S.L. (2012). Enfermería Psiquiátrica. Barcelona: Lippincott Williams & Wilkins.

• Vieta Pascual, E. et al. (2014). Convivir con el Trastorno Bipolar. Madrid: Panamericana.

• Womble, D. (2011). Introducción a la enfermería de la salud mental. Barcelona: Lippincott Williams and Wilkins.

- Ruiz Gallardon, R (2014). Las voces del Laberinto. Barcelona: Ciudad de Libros



Gehiago sakontzeko bibliografia

ELEBERRI ETA SAIAKERAK

• Albom, M. (2000). Martes con mi viejo profesor. Madrid: MAEVA.
• Amestoy, M. (2014). Nadie me enseñó cómo se camina a Ítaca. Finisterrae.
• Aranzabal, J. (2004). Medikuak esan dit minbizia dudala. Donostia: Elkar.
• Coelho, P. (1998). Verónica decide morir. Barcelona: Planeta.
• Estivill, E. (2012). Que no te quiten el sueño. El Método Estivill para el insomnio de los adultos. Barcelona: Planeta.
• Fuertes, J.C. (2007). ¿Qué me pasa doctor?. Barcelona: Debolsillo.
• Gavino, A. (2006). Mi hijo tiene manías. Madrid: Pirámide.
• Giordano, P. (2010). La soledad de los números primos. Barcelona: Salamandra.
• Grandes, A. (2020). La madre de Frankenstein. Barcelona: Tusquets Editores.
• Kübler-Ross, E. (1995). La muerte: un amanecer. Barcelona: Luciérnaga.
• Luca de Tena, T. (1979). Los renglones torcidos de Dios. Barcelona: Planeta.
• Martin, A. (2021). Por si las voces vuelven. Barcelona: Planeta.
• Mustapha, K. (1988). Ponte enfermo y cállate. Lasarte-Oria: Antza.
• Sacks, O. (2002). El hombre que confundió a su mujer con un sombrero. Barcelona: Anagrama.
• Saldaña, S. (2013). Tengo trastorno bipolar. Desmitificaciones y anécdotas. Sevilla: Círculo Rojo.
• Winch, G. (2014). Primeros auxilios emocionales. Barcelona: Paidós.
- Ruiz Gallardon, R (2014). Las voces del laberinto. Barcelona: Ciudad de libros

Aldizkariak

Aldizkariak:

• International Journal of Mental Health Nursing
• Journal of the American Psychiatric Nurses Association
• Archives of psychiatric nursing
• Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing
• Revista de Psiquiatría y Salud Mental (Elsevier)
• Enfermería Clínica (Elsevier)
• Metas de Enfermería (Difusión Avances de Enfermería)
• Nursing (Elsevier)
• Nursing Research (Lippincott, Williams and Wilkins)
• Rol de Enfermería (Rol)

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala