XSLaren edukia

Informazio Sistemak eta Datuen Analisia

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
Titulazioa
Erizaintzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Mintegia913.5
Gelako p.913.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK



Ikerketa galdera batetik abiatuta, literaturaren bilaketa, hautapen, berreskurapen, gestio eta erabilera prozesu bat garatzea, trebetasunez erabilita alor soziosanitarioko datu baseak eta oinarrizko informazioa.



Osasun Zientzietako ekoizpen zientifikoan erabilitako datuak aztertzea eta haien egokitasuna nahiz esanahia interpretatzea.



Osasun Zientzietako ikerketa artikuluen irakurketa kritikoa egitea, datu estatistikoen kalitate metodologikoa eta egokitasuna nahiz interpretazioa aztertuta, literatura zientifikoaren kalitatea baloratzeko helburuaz.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. INFORMAZIO-ITURRIETARAKO SARRERA.

1.1. Ebidentzia zientifikoak bilatzeko baliabideak. Haynes-n Piramidea. Datu-base bibliografikoak erabiltzeko jarraibideak.



2. IKERKUNTZARAKO METODOLOGIARAKO SARRERA

2.1. Ikerlan baten planifikazioa.

2.2. Ikerkuntza kuantitatiboko ikerlan-motak.

2.3. Ikerlaneko aldagaiak eta datu-bilketa.

2.4. Laginketa.

2.5. Zorizko hutsegitea eta alborapenak.



3. DATU-ANALISIRAKO SARRERA

3.1. Estatistika deskribatzailearen funtzioa. Estatistikoak eta grafikoak.

3.2. Estatistika inferentzialaren funtzioa. Oinarrizko kontzeptuak.

3.3. Batezbestekoaren eta proportzioaren tartezko estimazioa.

3.4. Hipotesi-kontrastea. Oinarrizko kontzeptuak eta teknikak.

3.5. Asoziazio-neurriak. Interakzioa eta konfusioa.



4. EBIDENTZIAN OINARRITUTAKO PRAKTIKARAKO SARRERA

4.1. Oinarrizko kontzeptuak eta irakurketa kritikorako plantilla.

MetodologiaToggle Navigation

ESKOLA TEORIKOAK: teoriaren ulermena erraztu eta ebaluatzeko eta artikulu zientifikoak kritikoki irakurtzera bideratutako ikaskuntza esanguratsua sustatu eta sendotzeko (presentziala eta ez-presentziala), klase magistraletan taldeko/banakako zereginak/galderen saioak sartuko dira.



MINTEGIAK: Aurrez aurreko 4 saiotan emango dira. Saio bat ikerketaren metodologia lantzeko erabiliko da. 3 saio analisi estatistikoaren kontzeptuak ulertzen eta SPSS programa erabiltzen laguntzeko erabiliko dira.



GELAKO PRAKTIKAK: Aurrez aurreko 4 saiotan egingo dira. Saioetako batean, ikerketa-galdera bati erantzuteko, ikasleek pubmed-en bilaketa-estrategia diseinatzen ikasiko dute.

Beste 2 saioetan artikulu zientifikoak irakurtzeko jarraibideak landuko dituzte:artikuluaren atalak, helburuen formulazioa, planteamendu metodologikoa, irakurketa kritikorako irizpideak, etab. Azken saioan ikerketaren metodologia-gaietan landutakoaren ikaskuntza ebaluatuko da.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaia gainditzeko, banakako lanaren 2. atalari esleitutako puntuazioaren %50 lortu behar da gutxienez.



BANAKAKO LANA (8 puntu). Lau proba lauhilekoan zehar:

1. Estatistika: test eta galdera irekien proba (1,25 puntu) eta estatistika-kontzeptuen ulermen-proba artikulu zientifikoen emaitzak irakurtzean (1,25 puntu)

2. Ikerkuntza-metodologiari buruzko test eta galdera irekien proba (1,5 puntu) eta artikulu zientifikoen irakurketa kritikoaren proba (4 puntu), ikerkuntzaren eta estatistikaren zatiak barne.



TALDE- LANA (2 puntu): Ikasgelako praktikei lotutako zereginak (Ikerkuntzarako metodologia)



Asteko epeak jarriko dira zereginak jasotzeko eta ebaluatzeko.



Zeregin/proba/jarduerak ebaluatuko dira ikasleen ikaskuntza-prozesuaren ebaluazioa ahalbidetzeko moduan.



Ez da aldaketarik egongo sisteman eta ebaluazio-irizpideetan irakaskuntza presentziala eten egin beharko balitz modu ez-presentzialean edo urrutitik jarraitzeko. Egiteke dauden zeregin eta probak eskura dauden baliabideak erabiliz entregatu eta ebaluatuko dira (posta, eGELA, etab.).



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da. (Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia. EHAA, 1311 ERABAKIA)



Kasu honetan:

- irakasgaian irakaskuntza-mota ezberdinetan landutako guztia ebaluatuko da

- eta proba ezberdinak barnebilduko ditu. Proba horietan ikasleak gaitasunak eta ezagutzak menperatzen dituela erakutsi beharko du.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

eGELAKO dokumentazio-karpetetan dauden artxiboak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Consejería de Sanidad. Comunidad de Murcia. Metodología de la investigación y la práctica clínica basada en la evidencia. Programa transversal y complementario del residente (PTCR). [Internet] Murcia: Consejería de Sanidad; 2013[acceso 10 de abril de 2014]. Disponible en: http://www.murciasalud.es/recursos/ficheros/258099-Metodologia_PTCR.pdf

- Garrido G. SPSS aplicado a las Ciencias de la Salud. Madrid: RAMA; 2001

- Muñoz I, Salas M. Cómo buscar (y encontrar) evidencia científica en salud: El planteamiento de la búsqueda. Nure Investig [Internet]. 2011 [acceso 10 de abril de 2014];55. Disponible en:

http://www.nureinvestigacion.es/FICHEROS_ADMINISTRADOR/F_METODOLOGICA/NURE55_formet.pdf

- Salamanca AB. El aeiou de la investigación en enfermería. Madrid: Fuden; 2013



Gehiago sakontzeko bibliografia

- Argimón JM y Jiménez J. Metodología de investigación clínica y epidemiológica (3ª edic.). Madrid: Elsevier; 2004.
- Burns N, Grove SK. Investigación en Enfermería. Desarrollo de la práctica enfermera basada en la evidencia 5ª ed. Madrid: Elsevier; 2012
- Cobo E. Bioestadística para no estadísticos: Bases para interpretar artículos científicos. Barcelona: Masson; 2007
- Díaz J. Guía práctica de lectura crítica de artículos científicos originales en Ciencias de la Salud. [Internet]. INGESA (Instituto Nacional de Gestión Sanitaria); 2013 [acceso 10 de abril de 2014]. Disponible en: http://www.ingesa.msssi.gob.es/estadEstudios/documPublica/Guia_practica_lectura_articulos.htm
- Ferrán M. Curso de SPSS para Windows. Madrid: McGraw-Hill; 2002.
- Instituto de Ciencias de la Salud. Guía para hacer búsquedas bibliográficas.[Internet]; 2012 [acceso 10 de abril de 2014]. Disponible en: http://ics.jccm.es/uploads/media/Guia_para_hacer_busquedas_bibliograficas.pdf
- Martínez LJ. Cómo buscar información científica: Guía para estudiantes universitarios 2013. [Internet]; 2013 [acceso 10 de abril de 2014]. Disponible en: http://eprints.rclis.org/20141/
- Martínez MA, Sánchez A. Bioestadística amigable. Madrid: Díaz de Santos; 2006

Aldizkariak

- Atención Primaria (http://www.elsevier.es)
- Enfermería clínica(http://www.elsevier.es)
- Enfermería basada en la evidencia (http://ebevidencia.com)
- Gaceta sanitaria (http://www.doyma.es)
- NURE investigación: http://www.nureinvestigacion.es

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala