XSLaren edukia
Biologia Molekularrean Sakontzea
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Bioteknologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 4.5
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Gelako p. | 10 | 15 |
Ordenagailuko p. | 5 | 7.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgaiaren lehen zatian, ikasleak uler dezala elkarrekintza makromolekularrek zelulen funtzionamenduan duten garrantzia. Teknika bakoitzak elkarreraginak aztertzeko ematen duen informazioa baloratzeko gaitasuna lortzea da helburua.
Bigarren zatiaren helburua da ikasleak biologia molekularrean oinarritutako zenbait teknikaren ezagutza metodologikoak bereganatzea, eskala handiko elkarrekintzak hautemateko.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Lehen zatia:
1) Proteina-proteina elkarrekintzei buruzko kontzeptu orokorrak. Genoma, proteoma eta interaktoma kontzeptuak. Proteina-sareak. Proteomaren antolaketa funtzionala. Sareen terminologia. Proteina-proteina elkarrekintzen datu-baseak eta mapak. Sare konplexuen eta sare-ereduen azterketa. Sareen ondorio biologikoak.
2) Elkarrekintzen oinarri molekularrak: osagarritasuna, malgutasuna, “hot spot”ak. Elkarrekintza garrantzitsuak biologian: erabilitako domeinuak. Immunitate-sistemaren azterketa. Proteinen eta azido nukleikoen eta mintzen arteko elkarrekintza. Elkarrekintzak karakterizatzeko metodo biofisikoak: konplexuen egitura, kalorimetria, biosentsoreak.
3) Errendimendu handiko teknikak (HTS). HTS kontzeptua. HTS atzemateko teknikak. Tresna informatikoak eta estatistikoak.
4) Mikroarrayen teknologia.
Bigarren zatia:
Makromolekulen arteko elkarrekintzak detektatzeko metodoak:
1) Hibrido bikoitzeko sistemak.
2) Afinitate bidezko arazketa-sistema konbinatuak eta masen espektrometria.
3) PhageDisplay.
4) Interakzio genetikoen azterketa sistematikoa, letalitate sintetikoko saiakuntzen bidez.
5) mRNA-ren adierazpen-profilen korrelazioa.
6) ChIP (chromatin immunoprecipitation).
MetodologiaToggle Navigation
Eskola teorikoak, ikerketa-artikulu adierazgarrietan oinarritutako talde-lanak, eta ordenagailu-praktikak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Deialdi arrunta:
Deialdi arrunta amaierako ebaluazio sistema bat da, atal hauetan banatua:
A) Teoriaren edukien azterketa (%85). Azterketak irakasle bakoitzak ematen duen irakasgaiaren bi zati ditu. Gutxienez 5 puntu (10etik) lortu behar dira zati bakoitzean, azterketaren bataz bestekoa egiteko.
B) Talde-lanaren azalpena eta defentsa (%10).
C) Ordenagailu-praktiken txostena (%5).
B eta C atalek azken notan hartuko dira kontuan azterketa teorikoan batez besteko nota 5 edo handiagoa lortu denean.
Nahikoa da ikaslea azken probara ez aurkeztea, irakasgaiaren azken kalifikazioa “aurkeztu gabea” izateko.
Ebaluazio probak egiten diren bitartean, ikasleek debekatuta dute liburuak, oharra edo apunteak erabiltzea, baita telefono, elektronika, informatika edo bestelako aparatu edo gailuak ere. Nolanahi ere, etika akademikoari eta UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan buruzko protokoloan zehaztatutakoa aplikatu da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ez dago testuliburutzat har daitekeen liburu bakar bat. Ematen den irakasgaiaren zati handi bat ikasleek eskuragarri duten berrikuspenetan eta ikerketa-artikuluetan oinarritzen da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- High throughput protein expression and purification: methods and protocols (2009) Sharon A. Doyle. Totowa, N.J.: Humana Press ; [London : Springer, distributor]
- High Throughput Screening: Methods and Protocols (2002) Ed Humana Press
- Proteomics and Protein-Protein Interactions: Biology, Chemistry, Bioinformatics, and Drug Design. (2005) Gabriel Waksman. Springer.
- Applications of Chimeric Genes and Hybrid Proteins, Part C: Protein-Protein Interactions and Genomics (2000) Methods in Enzymology, Volume 328.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Argitalpen zientifikoetako artikuluak landuko dira.
Aldizkariak
Science, Nature, Cell, Curr. Opin. Chem. Biol.
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:30-10:30 | 09:30-10:30 |
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-8 | 10:30-11:30 | ||||
11-12 | 09:30-10:30 | ||||
12-12 | 10:30-11:30 | ||||
14-15 | 09:30-10:30 |
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
10-10 | 15:00-17:00 | ||||
13-14 | 15:00-17:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:30-10:30 | 09:30-10:30 |
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-8 | 10:30-11:30 | ||||
11-12 | 09:30-10:30 | ||||
12-12 | 10:30-11:30 | ||||
14-15 | 09:30-10:30 |
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
12-12 | 15:00-16:00 | ||||
13-14 | 15:00-17:00 |