XSLaren edukia
Proiektuak VII: Eremu Publikoak I
- Ikastegia
- Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
- Titulazioa
- Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 9
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Tailerra | 90 | 135 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
C.1. Proiekto urbano edota Eraikin baten krokis, aurreproiekto eta oinarrizko proiektoaren garapenaren gaitasun aurreratua.
C.2. Eremu urbano eta Eraikinen programa funtzionalak osatzeko gaitasun aurreratua.
C.3. Kritika arkitektonikoa gauzatzeko gaitasun aurreratua.
C.4. Hiri eta Arkitektura proiekto baten ahozko azalpen eta defentsarako gaitasun aurreratua.
C.5. Hiri eta Arkitektura proiektoaren komunikazio grafikoa garatzeko gaitasun aurreratua.
C.6. Forma, konposizioa eta arkitektura ereduen inguruko teoria orokorren ezagutza aurreratua.
C.7. Bizigarritasun eta Etxebizitza programa aztertzeko metodoen jakintza aurreratua.
C.8. Tokiko arkitektura eta hiri-historia oinarrien ezagutza aurreratua.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
P.01. Espazio Publikoaren azterketa eta errepresentazioa hiri historikoaren testuinguruan.
P.02. Eskuhartzea espazio publikoan pabiloi motako edo bestelako eraikuntza baten bitartez.
T.01. Ikasturte aurkezpen klasea I.
T.02. Ikasturte aurkezpen klasea II.
T.03. Hiri azterketa. Hiri historia eta garapena.
T.04. Azterketa eremua bere testuinguru urbanoan..
T.05. Arkitektura tipologia bat, Pabiloia: Garapena eta eboluzioa.
T.06. Espazio Publikoak: Garapena eta eboluzioa.
P.03. Hiri testuinguru historiko baten azterketa eta errepresentazioa.
P.04. Hiri testuinguru batetan, eraikin bat edo gehiagoren bitartez eginiko eskuhartzea.
P.07. Azterketa eremua bere hiri-testuinguruan.
T.08. Proposaturiko tipologia arkitektonikoak I: Garapen eta eboluzioa.
T.09. Proposaturiko tipologia arkitektonikoak II: Garapen eta eboluzioa.
T.10. Proposaturiko tipologia arkitektonikoak III: Garapen eta eboluzioa.
MetodologiaToggle Navigation
Ariketa bakoitzaren garapenean, ordu presentzialetan aktibitate ezberdinak gauzatuko dira:
1. Sarrerak: Proiektuen ideiak finkatzen dituzten klaseak dira, hortarako nagusiki eredu arkitektonikoak azalduz.
2. Tailerra: Ikasgaiaren aktibitate nagusia da eta bai bakarka edota taldeka gauzatzen da. Ariketen zuzenketak, oro har, arbelean, pantailan edota mahaietan egingo dira, eta izaera orokorra eta pertsonalizatua dute.
3. Talde-lana: Proiektuak garatuko diren testuinguruen azterketa eta errepresentazio lana talde txiketan gauzatuko da. Bestalde Lantegi Bateratua jorratzen den saioetan ere talde lana egiteko aukera izango da.
4. Tarteko emateen zuzenketa publikoak: Arbelean ezarritako panelak edota proiekzio bitartez egiten den zuzenketa publikoak ikasle guztiekin kontzeptu orokorrak eta ereduak eztabaidatzeko helburua dute.
5. Azken aurkezpenak: Proiektu guztiak publikoki aurkeztuko dira landutako gaiaren inguruko proposamen ezberdinak ikus daitezen eta hauen inguruko elkarrizketa sustatu dadin.
6. Irakaskuntza ez presentziala: Irakaskuntza presentziala eteten bada, ikasgaiko ikasgela birtualeko Microsoft 365 plataforman jarraituko du ikasturteak. Aldez aurretik, irakaslegoak ikasleei oharra bidaliko die.
Presentzialak ez diren orduetan, ikalseakproiektuaren haserako dokumentazio eta errepresentazio lanean arituko da. Ondoren, proiektoa bakarka garatuko du lehen krokisak oinarri hartuta azken emateraino egin beharreko plano eta maketak garatuz. Material hauek zuzenduko dira ordu presentzialetan.
P.01 eta P.02 eduki praktikoek bost asteko luzapena izango dute eta P.03 eta P.04 edukiek gainontzeko hamar asteak hartuko dituzte.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
EBALUAZIO JARRAIKO-SISTEMA
Ebaluazio jarraiaren bidez gainditzeko, ikasleak lan edo lan-fase guztiak aurkeztu beharko ditu aurkezpen-datan. Eduki guztiak eta ezarritako datak betetzen ez badira, ikasleak amaierako proba espezifiko bat ere egingo du ebaluazio jarraia osatzeko.
Azken ebaluaketan kontuan hartuko da ikasleak izan duen presentzia maila ikasgai praktiko batetaz ari bait gara. Asistentzia eta zuzenketak beharrezkoak ikusten dira materiaren ikasketa egokia izateko.
Ebaluazio Jarraian ikaslearen garapen maila hartuko da kontuan eta azken kalifikazioan ikasleak eginiko ariketa nagusiak izango du portzentai altuena.
Nota minimoa: Ikasleak 10tik 5 gutxienez lortu beharko du ikasgaia gainditzeko.
Ebaluazioa banakako eta taldekako lanen arabera egingo da. Bietan honako gai hauek baloratuko dira: lehenik, proiektuak enuntziatuarekiko duen moldaketa, bigarrenik proiektuaren garapena eta definizio maila eta hirugarrena aurkezpenaren kalitate grafikoa. Planteatutako gaiei zuzenketen bitartez erantzunak bilatzeko ikasleak erakusten duen gaitasuna baita ere baloratuko da.
Kurtsoaren bigarren atalaren balorazioa garrantzitsuagoa da lehenengoa baino, proiektuaren konplexutasuna eta iraupen gehitzen doan heinean . lehen ataleko lanak, P.01 eta P.02 praktikak, notaren %30 suposatzen dute; bestalde bigarren ataleko P.03 eta P.04 praktikak notaren %70.
Ebaluazioaren portzentaiak: Bakarkako lanak: %85; Taldekako lanak %15
AMAIERAKO EBALUAZIO-SISTEMA
Ikasleak ebaluazio jarraia ordezkatuko duen azken ebaluazioa aukeratu ahal izango du. Horretarako, honako baldintza hauek bete beharko ditu:
Ebaluazio jarraiari uko egiten diola idatziz jakinaraztea 9 aste baino lehen, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Uko hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.
Ikasturtean proposatutako ariketak azterketa-probaren aurretik aurkeztea, eta ikasleak ahozko azalpen bat ematea esleitutako irakasleari edo irakasleei.
Ikastetxeak esleitzen duen ikasgelan azterketa-proba bat egitea. Proba presentziala denez, ikasleak ikastetxean egin beharko du.
ASISTENTZIA-KONTROLA
Ebaluazio jarraia izateko, beharrezkoa da eskolen % 85era joatea. Baldintza hori betetzen ez duen ikasleak amaierako proba espezifiko bat ere egingo du ebaluazio jarraia osatzeko.
Eskolara ez joatea justifikatuta egon beharko da, eta ez du balioko beste irakasgai batekin bat etortzeak. Kasu horretan, irakasleak baloratuko du ikasleak zer zeregin osagarri egin beharko duen.
Era berean, ikasleei gogorarazten zaie eskoletara joatea ikaslea ikasgaiak esleituta duen ordutegi osoan gelan egotea eta ikasgai horretako lanak egiten aritzea izango dela.
EBALUAZIO SISTEMA EZ PRESENTZIALA
Irakaskuntza presentziala eteten bada, adibidez osasun larrialdi baten kasuan, lanen ebaluazio kriterioak irakaskuntza presentzialean aplikatzen diren berberak izango dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikasturteko eta ariketa bakoitzeko enuntziatuekin batera, ikasleari material ezberdinak emango zaizkio ariketako testuineguren azterketa eta hausnarketa egokiak garatzeko: Kartografia historikoa, Kartografia garaikidea, Testuinguruko eraikinen planimetria, Marrazki historikoak, argazkiak, Programa ereduak…
Material hauek ikasleak azterketa osatu dezan izango dira oinarri, proiektoa gartzen hasteko beharrezko den urratsa alegia.
Gainera, ikasgaian ETSA-AGETeko laborategiak erabiltzea eskatzen duten lan praktikoak egiten dira. Ikasgaian egiten diren eta eskuzko tresnak edo tresna digitalak erabiltzea eskatzen duten lanak ebazten edo ulertzen laguntzeko eredu, maketa edo elementu horiek, bai eta lanerako espazio komunak erabiltzea ere. Lanak egiteko laborategiko teknikarien laguntza behar da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Abalos, Iñaki. Naturaleza y Artificio. 2009, GG.
Batlle, Enric. El jardín de la metrópoli. 2011, GG
Berger, John. Modos de ver. 2016, GG.
Careri, Francesco. Walkscapes. 2013, GG.
Didi-Huberman, Georges. La supervivencia de las luciérnagas. 2017, Abada.
Herreros, Juan. Textos Críticos. Madrid. Ediciones Asimétricas.
Mumford, Lewis. Historia de las utopías. 2013, Pepitas de calabaza.
Pallasmaa, Juhani. Los ojos de la piel. 2014, GG
Sennett, Richard. El artesano. 2009, Anagrama.
Tafuri, M., Cacciari, M,. Dal Co, F. De la vanguardia a la Metropoli. 1972, GG.
Aalto, Alvar. Obra completa. 1963, Les éditions d’Árchitecture Zurich.
Choisy, August. Historia de la arquitectura. 1899, Víctor Leru.
Kahn, Louis. The complete work. 1987, Birkhauser.
Le Corbusier. Oeuvre complete. 1963, Les éditions d’Árchitecture Zurich.
Martí, Carlos. Las variaciones de la identidad. Ensayo sobre el tipo. 1993, Serbal
Moneo, Rafael. Inquietud teórica y estrategia proyectual. 2004, Actar.
Norbert-Schulz, Christian. Genius Loci. 1987, Electa.
Rossi, Aldo. La arquitectura de la ciudad. 1966, GG.
Venturi, Robert. Complejidad y contradicción en la arquitectura. 1966. GG.
Zevi, Bruno. Saber ver la arquitectura. 1963, Poseidon.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Ustarroz,A.,Iñiguez,M. Plazas con Frontón en Euskal Herria. 2023, Pamiela.
Aldizkariak
Arquitectura Viva
AV: Monografías
Casabella: Rivista internazionale di architettura.
El Croquis: Publicación de Arquitectura, Construcción y Diseño.
Lotus internacional: Rivista internazionale di architettura.
TaldeakToggle Navigation
16 Tailerra-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 15:00-16:30 | 13:00-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- A 2.2 - ARKITEKTURA GOI ESKOLA TEKNIKOA
- A 2.0 MASTER - ARKITEKTURA GOI ESKOLA TEKNIKOA
16 Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 15:00-18:00 | 11:30-14:30 |
Irakasleak
46 Tailerra-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 0.06 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
66 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|