Eguneko irudia

UPV/EHUko ikasleen % 90ek uste du Ekonomia Ituna garrantzitsua dela euskal autogobernurako

Ituna Zentroak 1.700 inkesta baino gehiago egin ditu unibertsitateko ikasleek foru zerga-sistemari buruz duten ezagutza eta iritzia ebaluatzeko

• Albisteak

Lehenengo argitaratze data: 2022/03/25

Irudia
Ekonomia Itunari emandako aldeko sentimendua eta garrantzia ere handiagoa da laugarren mailako ikasleen artean lehengoen artean baino. Argazkia: UPV/EHU.

Ekonomia Ituna euskal autogobernuaren zutabe nagusi eta EAEko ongizate-estatuari eusteko funtsezko tresna den arren, gaiari buruz azken bi hamarkadetan egindako ikerketa soziologiko nagusiek egiaztatu dute euskal herritarren proportzio handi batek ez dituela ezagutzen bere finantzaketa-sistemaren nondik norakoak eta printzipioak.

Aurretiazko azterlanetan sakontzeko eta euskal herritarren artean gaiari buruzko ezjakintasunaren atzean dagoen arrazoia hobeto ulertzen saiatzeko, Ekonomia Itunaren eta Foru Ogasunen Ikerketarako Agiritegiak, Ituna Zentroak, funtsezko publiko objektiboan jarri du  arreta, itun  Ekonomikoari eta euskal zerga-sistemari buruzko ezagutza- eta iritzi-maila unibertsitate-esparruan aztertuz. Era berean, ekimen honek euskal hezkuntza-sistemaren emaitzak ebaluatu nahi ditu, ikasleak ekonomikoa itunaren eta zerga-hezkuntzaren arloan prestatzeko orduan.

«UPV/EHUko irakasleen komunitatearen lankidetzari esker, 2021-2022 ikasturteko lehen lauhilekoan 1.686 inkesta egin ziren Ekonomia eta Enpresa, Zuzenbidea, Gizarte eta Komunikazio Zientziak, Hezkuntza eta Letrak fakultateetako lehen eta laugarren mailako ikasleen artean EHUren hiru campusetan (Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa )», azaldu du Jon Garrok, Ituna zentroko ikertzaileak.

Ituna zentroaren inkesta horrek egiaztatzen du UPV/EHUko ikasleen artean Kontzertu Ekonomikoari buruzko nolabaiteko ezjakintasuna dagoela. Inkestan parte hartu duten ikasleen % 62,3k adierazi du Kontzertu Ekonomikoa entzun duela, baina ez duela ondo ezagutzen. Ondo ezagutzen dutela dioten ikasleen ehunekoa ( % 19,8) horri buruz ezer entzun ez dutela diotenen antzekoa da ( % 17,2).

Ikasleen iritziari dagokionez, gehienak Kontzertu Ekonomikoari eustearen aldekoak dira ( % 76,3), euskal autogobernuarentzat garrantzitsua dela uste dute ( % 88,9), eta, oro har, horri buruzko pertzepzio positiboa dute.

Oro har, laugarren mailako ikasleek gehiago asmatu dute ezagutzari buruzko galderen multzoan. Era berean, Ekonomia Itunari emandako aldeko sentimendua eta garrantzia ere handiagoa da laugarren mailako ikasleen artean lehengoen artean baino. Fakultaden arteko ezagutza-mailari dagokionez, aldeak nabarmen aldatzen dira, eta Zuzenbideko eta Letretako Fakultateak dira, oro har, erantzun zuzenen lagin-batez bestekoaren gainetik gailentzen direnak.

“Inkestari esker, UPV/EHUko Ekonomia Itunari eta euskal zerga-sistemari buruzko ikaskuntza-prozesuari buruzko diagnostiko eguneratua egin ahal izan da. Horrelako ebaluazio-prozesuak funtsezko tresnak dira hezkuntza-prozesuaren etengabeko hobekuntza sustatzeko, etorkizuneko garapenerako hobekuntza-proposamenak diseinatzeko eta planteatzeko oinarriak ezarriz. Gainera, erakundeen funtzionamenduaren ezagutza sustatzea herritar heldu eta konprometituak eraikitzeko prozesuaren beste tresna bat da», azaldu du Mikel Erkoreka Ituna zentroko ikertzaileak.

Azterketa osoa hemen eskura daiteke.