UPV/EHUko Zientzia Asteak ia 7.000 bisita jaso ditu

Aurrez aurreko jardueretan 3.600 pertsona baino gehiago bertaratu dira.

• Albisteak

Lehenengo argitaratze data: 2021/11/10

Irudia

Zientzia Astearen hogeita batgarren edizioa, UPV/EHUko Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Astea, azaroaren 3tik 7ra bitartean egin da, Bilbon, Donostian, Gasteizen eta Barakaldon. Lau egoitza horietan 3.600 pertsonak baino gehiagok parte hartu dute, eta Bizkaia Aretoan, Tabakaleran, Bibat Museoan, Clara Campoamor Gizarte Etxean eta aire zabaleko jardueretan parte hartu dute, hurrenez hurren.

Zehazki, aurten programatutako ibilbide didaktikoek 410 pertsona erakarri dituzte, eta Aiztondo haraneko eta San Pedro mendiko gerra-fronteetako aztarna arkeologikoak bisitatu dituzte; Zadorrako ibai-paisaia aztertu dute; Gasteizen inperialismoaren aztarnak ezagutu dituzte, itsasoko hondakinak arrantzatu dituzte eta Bilboko itsasadarreko historiaren testigantza eman dute, besteak beste. Bestalde, haurrei zuzendutako Jon Kepa, Eureka! Ikuskizunek eta zientzia Club arrakastatsuak, zientzia bakarrizketek, zientziara hurbiltzeko modu horretara 675 lagun hurbildu dira.

Zientzia Asteak online egoitza bat ere badu, formatu tradizionalenak barne hartzen dituena: hitzaldiak, tailerrak, txokoak, ibilbide didaktikoak; eta baita berriagoak eta entretenimenduzkoak diren beste batzuk ere: Scape roms, quizziz, trivial eta yincana. Edizio honetako eskaintza berriak, dagoeneko mila bisita baino gehiago jaso dituenak, askotariko gaiak biltzen ditu, hala nola energia berriztagarriak, aldaketa klimatikoa eta astronomia, ariketa fisikoa eta osasuna, jardueren zerrenda luzeko gutxi batzuk aipatzearren. Eduki guztiak eskuragarri egongo dira Zientzia Astearen hurrengo ediziora arte.

Ikastetxeentzako online jarduerek 1.885 ikasle hurbildu dituzte zientziara

Zientzia Astearen eskaintza orokorrarekin batera, hitzaldi eta tailer eskaintza bat egin da Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasleentzat. Zientzia Zirkularra programan txertatutako hitzaldietan, UPV/EHUko ikertzaileek energia berriztagarriak, biorefindegiak, plastikoak, material berriak, antibiotikoak eta nutrizioa bezalako gaiak landu dituzte, besteak beste.

Eskaintza, batetik, ‘IlusionARTE eta Itsas Zientziak: itun Berdetik zure hondartzara’ tailerrek osatzen dute, ikasleak itsasoaren ingurumen-arazoetara hurbiltzeko modu atsegin bat; eta, bestetik, “Star Wars, Episodio II: datuen Inperioa’, non arazo errealak eta egunerokoak konpontzen diren teknika estatistikoen bidez. Guztiak azaroaren 4tik 11ra egiten ari dira eta 30 euskal ikastetxetako ia 1900 ikasle erakarri dituzte.

Aurreko edizioetan bezala, lehiaketek ere protagonismoa izan dute. Edizio honetan 3 lehiaketa antolatu dira: XIII. Argazki Geologiko Lehiaketa, Retrato Alfabetiko-Matematikoa lehiaketa eta Cazabacterias en Acción challengea: El lavado de manos salva vidas. Haueta, gainera, azaroaren 15era arte parte hartzeko aukera dago.

Aurreko guztiarekin, Zientzia Astea 2021 ia 150 ekimen izatera iritsi da aurrez aurreko jardueretan. Egoitzaka, Gasteizen izan da eskaintzarik handiena, 59 jarduera programatu baitira: 37 Bilbon, 24 Donostian eta 21 Barakaldon. Horri gehitu behar zaio publiko guztientzako jarduera birtualen hogeita hamar aukera, baita ikastetxeentzako programazioa ere.