Hitzaldia

2024/10/29, 18:30

Kokapena

Tabakalera
Andre zigarrogileak plaza 1. -20012- Donostia / San Sebastián (Gipuzkoa)

Deskribapena

Materialen Fisikako Zentroak (CFM), Euskal Herriko Unibertsitatearen (UPV/EHU) eta Ikerketa Zientifikoen Kontseilu Gorenaren (CSIC) zentro mistoak, 'Qué sabemos de...' hitzaldi-ziklo hau antolatzen du, Kutxa Fundazioarekin lankidetzan. Neutrinoen astrofisikari eskainitako lehen hitzaldiaren ondoren, gure herrialdean garatzen ari den puntako zientzia eta zientzia hori egiten ari diren pertsonak ezagutzeko hiru aukera geratzen dira.

Bigarren hitzordu honetan (urriak 29) Lara Lloret Iglesias izango dugu, Deep Learning aplikazioen garapenean aditua, batez ere osasunaren alorrera bideratua, eta bereziki irudi medikora. Solasaldia amaituta, Lloret Iglesias doktorea sakonki ezagutzeko aukera izango dugu, Koldo Garcia Etxebarriarekin  izango duen elkarrizketa ireki batean.

Hitzaldi honetan gaur egungo ikerketa oparoenetako eta aldi berean eztabaidagarrienetako bati emango diogu ahotsa: Adimen Artifiziala (IA). Izan ere, Suediako Zientzien Akademiak 2024ko Fisikako Nobel Saria John J. Hopfieldi (Princetongo Unibertsitatea, NJ, AEB) eta Geoffrey E. Hintoni (Torontoko Unibertsitatea, Kanada) ematea erabaki du, neurona-sare artifizialekin, hau da, IArekin, automatikoki ikastea ahalbidetzen duten sorrerako asmakuntzengatik. IA geratzeko iritsi da, eta esan dezakegu, zalantzarik gabe, eremu guztietan erabiltzen ari dela, medikuntzan barne. "Qué sabemos de..." zikloaren bigarren atal hau aukera paregabea izango da IAren aurrerapenak, benetako aplikazioa eta horrek gizartean izan ditzakeen ondorioei buruz eztabaidatzeko.

Bigarren hitzordua: Adimen artifiziala eta medikuntza

Sarrera librea lekua bete arte

Kutxa Fundazioa Kluba (Tabakalerako 1. solairua, Donostia)

Urriak 29, 18:30

Adimen artifizialak (IA) hazkunde nabarmena izan du azken urteotan, batez ere osasun-zientzien arloan. Hitzaldi honen helburua da IAren egungo egoeraren ikuspegi orokorra ematea diagnostiko medikoan, arlo horretako funtsezko erronkei helduz. Gaur egungo aplikazioak, mugak eta eremu zirraragarri honetan gaur egungo erronkak gaindi ditzaketen etorkizuneko ikerketa-norabideak aztertuko ditugu.

Lara Lloret Iglesias

Ikerketa Zientifikoen Kontseilu Nagusiko (CSIC) zientzialari titularra, partikulen fisikako doktoretza lortu zuen Oviedoko Unibertsitatean, CERNen Higgs bosoia bilatzen lan eginez. Gaur egun, IFCAko Konputazio Aurreratuko taldean lan egiten du, eta Deep Learning aplikazioak garatzen espezializatu da, batez ere osasunaren alorrera bideratuak, eta, bereziki, irudi medikora. Kantabriako Unibertsitateak eta Menéndez Pelayo Nazioarteko Unibertsitateak antolatutako Datu Zientziako Masterraren zuzendaria da, eta AIHUBko batzorde exekutiboko kidea da. Batzorde hori CSICeko zentroen lankidetza zientifikoko sare bat finkatzeaz arduratzen da, IAk etorkizunera begira dituen erronkei heltzeko. Catarata argitaletxean "Inteligencia Artificial y Medicina" liburua argitaratu du.

Koldo Garcia Etxebarria

Koldo García, Biogipuzkoa Ikerketa Sanitarioko Institutuko Dibulgazio eta Kultura Zientifikoko arduraduna, Biologian lizentziatua eta Genetikan doktorea da. Besteak beste, informazio genetikoa erabili du gaixotasun gastrointestinalak ikertzeko. Gainera, ibilbide luzea du zientzia-dibulgazioan, komunikabideetan kolaboratzen du eta hainbat formatutan hitzaldiak ematen ditu.

Zientzia guztiontzat

Hitzaldi hauek CSICeko ikertzaileek idatzitako "Qué sabemos de" eta "Divulgación" liburu-bildumen esparruan sortu ziren. Bi bilduma horiek CSICen eta Catarata argitaletxearen arteko lankidetzaren emaitza dira, eta interes publikoko era guztietako gai zientifikoak jasotzen dituzte 80 titulu baino gehiagotan. Zientziaren dibulgazioarekin konprometitutako zentroa da CFM, eta Donostian antolatu du bere edizioa, Kutxa Fundazioaren laguntzarekin.