Eguneko irudia

• Albisteak

Lehenengo argitaratze data: 2024/09/03

Argazkia: Jakiunde

Gema Varona Euskal Herriko Unibertsitateko Kriminologiako Euskal Institutuko zuzendaria, Biktimologiako Munduko Elkarteko (WSV, ingelesezko siglak) presidente aukeratu dute, elkarte hori egunotan Gandhinagarren (Gujarat, India) egiten ari den 18. sinposioan. Biktimologiako Munduko Elkarteak Donostian egin zuen sinposioa 2022an, UPV/EHUrekin lankidetzan, eta bost kontinenteetako 400 ikertzaile eta profesional baino gehiago bertaratu ziren.

"Izendapena esker ona da niretzat Biktimologiako Munduko Elkartearentzat, eta konpromisoa alor horretako ikerketarekiko eta ekintzarekiko, eta, aldi berean, Kriminologiaren Euskal Institutuaren lan biktimologikoaren nazioarteko aitorpena, aitzindaria biktimizazio eta biktimen erreparazio mota desberdinei buruzko azterlanetan, Antonio Beristainek eta José Luis de la Cuestak sustatutako ikerketa-ildoetatik abiatuta", dio Gema Varonak.

Gema Varona irakaslea Zigor Zuzenbidean doktorea da UPV/EHUn 1997tik, Kriminologian diplomaduna eta Soziologia Juridikoan masterra, eta unibertsitate bertan garatu du bere ibilbide zientifiko osoa, non Ikertzaile Doktore irakaslea baita. Halaber, Jakiundeko kide urgazle da 2023tik.

Biktimologiako Munduko Elkartea

Biktimologiako Munduko Elkartea (WSV) irabazi-asmorik gabeko gobernuz kanpoko erakundea da, eta kategoria bereziko kontsulta-estatusa du, bai Nazio Batuen Ekonomia eta Gizarte Kontseiluaren (ECOSOC) aurrean, bai Europako Kontseiluaren aurrean.

Biktimologiaren Munduko Elkartearen helburua da biktimologiari buruzko ikerketa eta praktikak sustatzea mundu osoan; arlo horretan diziplinarteko eta konparaziozko lana eta ikerketa sustatzea; eta nazioarteko, nazioko, eskualdeko eta tokiko erakundeen eta biktimen arazoez arduratzen diren beste taldeen arteko lankidetza bultzatzea.

Erakundearen jatorria lehen biktimologoen lanetan eta Israel Drapkinek 1973an Israelen antolatutako «Biktimologiari buruzko Nazioarteko Lehen Sinposioa» ren deialdian dago. Sinposio horrek biktimologiari buruzko nazioarteko lehen foroa eskaini zien akademiko, profesional, ikertzaile eta ikasleei. Gizartea gobernuarteko erakundeekin ari da lanean, biktimei eta biktimen eskubideei buruzko programen ikerketaren eta garapenaren sustatzaile aktibo gisa.

Elkartea aitzindaria izan zen Nazio Batuen gutun berezi bat egiten biktimen eskubideei buruz, eta, horren ondorioz, handik dator gaiaren inguruan Batzar Nagusiak emandako ebazpena (A/RES/40/3 4), "Justiziaren oinarrizko printzipioei buruzko adierazpena delituen eta botere-abusuaren biktimentzat" izenekoa.

Erakundeko kideak era askotako pertsonak dira, hala nola, ikasleak, akademikoak eta gobernuko funtzionarioak, eta delituen eta botere-abusuaren biktimen egoera zaila hobetzen dute mundu osoan. WSVko kideek erakunde ugari ordezkatzen dituzte Nazio Batuen Delinkuentziaren aurkako Programaren Nazioarteko Aholku Kontseilu Zientifiko eta Profesionalean (ISPAC), eta Administrazio Kontseiluko kide dira. Jarduera horiek biktimologiaren teorian interesa duten pertsonen sareak sortuz eta biktimei laguntza emanez gauzatzen dira, batez ere.