Bilboko Ingeniaritza Eskolako Bisky Team-ek arrakastaz jaurti du Atlas suziria

• Albisteak

Lehenengo argitaratze data: 2023/07/05

Irudia

Joan den uztailaren 3an, Euskal Herriko Unibertsitateko BiSKY TEAM koheteria-taldeak bere lehen suziri modularra jaurti zuen, 2200 m inguruko gorenera iritsiz eta ikasle-taldearen aurreikuspenak betez.

1,8 metroko garaierarekin eta 103 mm-ko diametroarekin, kohete hau, Atlas bezala ezagutzen dena, taldeak erabat garatutako abionika bat izan zuen.
Atlas kohete modular bat da, eta horri esker kohete hori moldakorragoa da; izan ere, kohete hori osatzen duten 4 moduluetako bat edo batzuk atera eta trukatu daitezke, eta hainbat sistemarekin esperimentatu, kohete berri bat egin beharrik gabe, baliabideak optimizatuz eta, horrela, ahalegina eta denbora aurreztuz. Ez hori bakarrik, suziria garraiatzea eta biltegiratzea ere errazagoa da. Horri esker, kohetea optimizatu eta materialik eta elementurik onenak hauta daitezke BiSKY Team-en azken helburua garatzeko: Cosmox suziria, lurretik 100 kilometrora dagoen Karman lineara iritsi eta espaziora iritsi ahal izateko.

Atlasaren garapena eta merkaturatzea

Ikasleek diseinatu zuten suziri guztia, eta haien ahaleginari eta babesleen laguntzari esker, egia bihurtu ahal izan zuten. Aurretik, jaurtiketaren bi simulakro egin ziren, dena primeran zegoela egiaztatzeko eta hobekuntzaren bat behar zuten zatiak leuntzeko, prestatuago egoteaz gain, jaurtiketa-raila eta suziria abiadura handiagoz muntatu ahal izateko eta, horrela, eragiketa horietan ahalik eta denbora gutxien galtzeko.

Jaurtiketa egunean prestaketak arratsaldeko lauretan hasi ziren, azkenean 19:05ean aireratu zen. Baldintza meteorologikoek ahalbidetu zutenean, Atlasek hegaldia altxatu zuen, 760 km/h-ko abiadura hartuz segundo gutxitan. 2200 metro baino gehiagoko gorenera iritsi ondoren, jausgailuak zabaldu ziren jaitsiera-abiadura eta jarraituko zuen ibilbidea erregulatzeko, azkenean aireratzeko lekutik metro gutxira lurreratuz.

Sei suziri eta motor bat bost urtean

Bisky Team 2017-2018 ikasturtean jaio zen, Bilboko Ingeniaritza Eskolan, eta, honekin, sei suziri jaurti ditu eta bere suziri-motorra eraiki du. Bost urte hauetan taldeak bilakaera nabarmena izan du eta bere helburura hurbiltzear daude: ehuneko ehun suziri propioa eraikitzeko beharrezkoak diren teknologiak erabat garatzea.

Gaur egun, ikastegiko hainbat ikasketa-lerrotako 50 ikaslek osatzen dute taldea, eta sei azpitaldetan antolatuta dago, lantaldean betetzen dituzten zereginen arabera: Propultsioa, entsegu-bankuetan probatzen diren motorrak garatzera bideratua; Aerodinamika, suzirien azalera aerodinamikoak diseinatzeaz arduratzen dena; Egitura, egiturazko elementuen diseinu mekanikoa lantzen duena, hala suziriena, nola egitura osagarriena; Abionikoa, horren ardura baita bai hardwarea garatzea, bai ontziko elektronikako softwarea garatzea; Kontrola eta Simulazioa, entsegu-bankuen instrumentazioan eta simulagailuen garapenean zentratua; eta Bussines & Management, zeinak taldearen barne-antolamenduaz eta marketinaz arduratzen den.

Bisky Teamek European Rocketry Challenge (EuRoC) unibertsitatean Suzirien Europako txapelketan lehiatzeko asmoa du, Portugalen aurten.