Contenido de XSL
Comunicación Científico-técnica Escrita en Euskera
- Centro
- Facultad de Informática
- Titulación
- Grado en Ingeniería Informática
- Curso académico
- 2023/24
- Curso
- 4
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
DocenciaAlternar navegación
Tipo de docencia | Horas de docencia presencial | Horas de actividad no presencial del alumno/a |
---|---|---|
Magistral | 15 | 60 |
P. de Aula | 15 | 15 |
P. Ordenador | 30 | 15 |
Guía docenteAlternar navegación
ObjetivosAlternar navegación
Se trabajan las competencias ling¿¿icas y comunicativas imprescindibles para la comunicaci¿ient¿co-t¿ica, por medio de los textos protot¿cos orales y escritos, de diferentes niveles de especializaci¿No obstante, se trabajan espec¿camente los textos escritos, as¿omo la terminolog¿y expresiones caracter¿icas de este tipo de textos.
TemarioAlternar navegación
M¿ULO 1: Bases de la comunicaci¿la comunicaci¿specializada .
M¿ULO 1: Bases de la comunicaci¿la comunicaci¿specializada
1.1. El texto como unidad ling¿¿ica de comunicaci¿contextualizaci¿estructuraci¿ textualizaci¿.2. Revisi¿e textos: adecuaci¿ correcci¿.3. Caracterizaci¿e la comunicaci¿specializada
1.4. Textos orales y escritos
1.5. Herramientas y recursos de consulta para la redacci¿ revisi¿e textos
M¿ULO 2: Terminolog¿y fraseolog¿cient¿co-t¿ica
2.1. Textos especializados, terminolog¿y fraseolog¿2.2. Revitalizaci¿e lenguas minoritarias y terminolog¿2.3. Creaci¿e t¿inos: recursos para la creaci¿¿ca
2.4. La variaci¿erminol¿a en lenguas desarrolladas y en lenguas en proceso de normalizaci¿.5. Errores en la creaci¿e t¿inos en euskera
2.6. Recursos de consulta: diccionarios y bases de datos terminol¿as vs corpus
2.7. Caracterizaci¿e los registros especializados: estructura y graf¿de las palabras compuestas, uso de los adjetivos referenciales, estrategias para la inserci¿e los recursos simb¿os en el discurso, sintagmas nominales complejos
M¿ULO 3: Textos cient¿co-t¿icos: caracter¿icas ling¿¿icas de los textos protot¿cos
3.1. Par¿tros pragm¿cos y textos cient¿co-t¿icos
3.2. Textos did¿icos y textos enciclop¿cos
3.3. Textos de investigaci¿ textos de divulgaci¿3.4. Operaciones y rutinas discursivas m¿empleadas en los textos especializados, y selecci¿e los verbos
MetodologíaAlternar navegación
Eskola gehienak praktikoak izango dira, eta eduki teorikoa ere arazo praktikoei hobeto aurre egiteko emango da. Irakasleak eGela erabiliko du irakasgaiko materiala ikasleen eskura jartzeko, eta ikasleek ere plataforma horretara igo beharko dituzte egindako lanak. Eskolak, ahal dela, ordenagailu-gelan egingo dira, ikasleak ordenagailua eskura izan dezan uneoro, kontsulta-baliabideak erabili ahal izateko.
Hainbat eratako metodologia baliatuko da gaitasunak garatzeko eta irakaskuntza-emaitzak lortzeko:
- banakako jarduerak eta lanak
- talde-lanak
- ariketak
- eskola teorikoak
- aurkezpenak.
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
Ebaluazio jarraitua izango da irakasgaiaren ebaluazio-tresna nagusia, hark izango du lehentasuna. Hala ebaluatzeko, eskoletara joan beharko du ikasleak, eta behar den garaian egin eta bidali beharko ditu zereginak. Nahitaezkoa da zeregin guztiak egitea. Hori dela eta, arrazoi bereziren batengatik eskolaren batera joaterik izan ez duen ikasleak etxean egin beharko ditu eskola horretako zereginak, eta irakasleari bidali ahal bezain laster.
Honako banaketa honi jarraituz jarriko da nota:
- Ordenagailu-gelako praktikak: % 40
- Nahitaezko jarduerak: % 20
-Astez asteko jarduerak: % 20
- Aurkezpenak: % 20
Atal bakoitza gainditu behar da irakasgaia gainditzeko.
* Ebaluazio jarraituari uko egitea
Ebaluazio jarraitua egiten hasi eta alde batera uztea erabakitzen duen ikasleak nahiz hasieratik azken ebaluazioko azterketaren bidez ebaluatua izatea aukeratzen duen ikasleak eskubidea izango du azken ebaluazioko azterketa egiteko (ebaluazioaren % 100). Eskubide hori baliatzeko, ikasleak idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasleari, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola adieraziz, lauhilekoaren hasierako 9 asteen barruan (1.-9. asteetan). Halako idatzirik aurkeztu ezean, ebaluazio jarraiturako aurkeztutako zereginak kalifikatuko dira.
Azken ebaluazioko azterketa eskolak ezarritako egunean eta orduan egingo da. Idatzia eta ahozkoa izango da, eta % 100eko balioa izango du. Ordenagailu-gelan egingo da, hizkuntza-tresna elektronikoekin lotutako gaitasunak ebaluatu ahal izateko.
Honako atal hauek izango ditu:
- Irakasgaian landutako gaiei buruzko testa eta ariketak: % 50
- Idazlana: % 30
- Ahozko aurkezpena: % 20
Ahozko aurkezpena azterketa-egunean bertan egingo dute ikasleek, idatzia bukatu ondoren. Aurkezpena egin ahal izateko, eGelara igo beharko dute euskarria aurrez.
* Ohiko deialdiari uko egitea
UPV/EHUko Ebaluaziorako Arautegiko 12.2 artikuluaren arabera, ohiko deialdiari uko egin nahi dion ikasleak idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasleari, lauhilekoa bukatu baino hilabete lehenago gutxienez. Deialdiari uko egiten dion ikasleak «ez aurkeztua» kalifikazioa izango du.
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
Irakasleek egelan eskaintzen dituzten materialak.
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
EZEIZA, J; ALDEZABAL, I., ELORDUI, A., ZABALA, I., UGARTEBURU, I., ELOSEGI, K. (2010) PREST: Unibertsitateko komunikazio-gaitasunen eskuliburua. EHUko Euskara Errektoreordetzaren sareko argitalpena:
http://testubiltegia.ehu.es/Prest-komunikazio-gidaliburua
ETXEBARRIA, J.R. (2011) Zientzia eta teknikako euskara arautzeko gomendioak. EIMAren estilo-liburua http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-573/eu/contenidos/informacion/dih/es_5490/adjuntos/estilo_liburua/Zientzia_22_06.pdf
ETXEBARRIA, J.R. (2014) Komunikazioa euskaraz ingeniaritzan. Bilbo. EHU eta UEU
EUSKALTZAINDIA (2018) Euskara Batuaren Eskuliburua (EBE).
https://www.euskaltzaindia.eus/index.php?option=com_ebe&view=bilaketa&task=sarrera&Itemid=1161
Bibliografía de profundización
ALBERDI, X. (Koord., ed.) (2014) Birformulazioa eta birformulatzaileak euskaraz. Bilbo: UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzua.
BALLANO, I. eta MUÑOZ, I. (koord.) (2014) Escribir en el contexto académico. Bilbao: Deusto Digital.
BONDI, M. eta LORÉS, R. (ed.) (2014) Abstracts in Academic Discourse. Peter Lang: Berna
CABRÉ, M.T. (1993) La terminología. Teoría, metodología, aplicaciones. Ed. Antártida
CABRÉ, M.T. eta FELIU, J. (ed.) (2001) La terminología científico-técnica: reconocimiento, análisis y extracción de información formal y semántica. Barcelona: IULA. Universitat Pompeu Fabra.
CASTELLÓ, M. (koord.) (2007) Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias. Crítica y fundamentos. Graó: Bartzelona
CREME, Ph. eta LEA, M.R. (2005) Escribir en la universidad. Barcelona: Gedisa.
EUSKALTZAINDIA (1986) Maileguzko hitz berriei buruz Euskaltzaindiaren erabakiak
EUSKALTZAINDIA (1992) Hitz elkartuen osaera eta idazkera
FIGUERAS, C. (2001) Pragmática de la puntuación. Barcelona: Octaedro-EUB.
GOTTI, M. (ed.) (2012) Academic Identity Traits. Peter Lang: Berna
GUTIÉRREZ RODILLA, B.M. (1998) La ciencia empieza en la palabra. Análisis e historia del lenguaje científico. Gredos. Madrid
HÉLOT, Ch., FRIJNS, C., VAN GORP, K. (ed.) (2018) Language awareness in multilingual classrooms in Europe. From theory to practice. Boston /Berlin: De Gruyter Mouton.
ODRIOZOLA, J.C. (koord.) (1999) Zenbait gai euskara teknikoaren inguruan. EHUko Argitalpen Zerbitzua
UZEI (1982) Maileguzko hitzak: ebakera eta idazkera
VÁZQUEZ, G. (Koord.) (2001) Guía didáctica del discurso académico escrito. ¿Cómo se escribe una monografía? Madrid: EDINUMEN
ZABALA, I. (1995) “Aditzen hautapena euskara teknikoan” Ekaia 3: 123-134
ZABALA, I. (koord.) (1996) Testu-loturarako baliabideak: euskara teknikoa. EHUko Argitalpen Zerbitzua
Revistas
Elhuyar
https://aldizkaria.elhuyar.eus/
Ekaia
http://www.ehu.eus/ojs/index.php/ekaia
GruposAlternar navegación
46 Teórico (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-11 | 15:30-17:00 |
Profesorado
46 P. de Aula-1 (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 17:00-18:30 | ||||
12-15 | 15:30-17:00 |
Profesorado
46 P. Ordenador-1 (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-15:30 | ||||
8-15 | 17:00-18:30 |
Profesorado
46 P. Ordenador-2 (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 15:30-17:00 | ||||
8-15 | 17:00-18:30 |