-
Alonso, N., & Vergara, A.I.
¿Cómo se evalúa la competencia emocional? Aspectos metodológicos
M. Giménez-Dasí & L. Quitanilla Cobián (Coords.). Desarrollo emocional en los primeros años de vida: debates actuales y retos de futuro. Pirámide,
2018;
978-84-368-3922-7
-
Alvarez-Lombardía, I., Migueles, M., Aritzeta, A., & Acedo-Gil, K.
Effectiveness of the “Kwido-Mementia” computerized cognitive stimulation programme in older adults
International Journal of Aging Research,
2018;
1(3)
-
Aritzeta, A., Soroa, G., & Aranberri, A.
Haurren arreta eta ongizatearen sustapena Biofeedback bidezko programarekin
Tantak,
2018;
30(2),
153 - 175
-
Etxeberria, I., Etxebarria, I., & Urdaneta, E
Profiles in emotional aging: does age matter?
Aging & Mental Health,
2018;
22(10),
1304 - 1312
-
Fernandez-Eulate, G., Alberro, A., Muñoz-Culla, M., Zulaica, M., Zufiria, M., Barandiaran, M., Etxeberria, I., Yanguas, J. J., Gallardo, M. M., Soberón, N., Lacosta, A. M., PérezGrijalba, V., Canudas, J., Fandós, N., Pesini, P., Sarasa, M., Indakoetxea, B., Moreno, F., Vergara, I., Otaegui, D., Blasco, M., & López de Munain, A.
Blood markers in Healthy-aged Nonagenarians: A combination of high telomere length and low amyloidβ are strongly associated with healthy ageing in the oldest old
Frontiers in Aging Neuroscience,
2018;
10:380
-
Galdona, N., Aritzeta, A., Martínez-Taboada, C., Aldaz, E., & Urdaneta, E.
Emotional Intelligence in Older Adults: Psychometric Properties of Trait Meta Mood Scale
International Journal of Aging Research,
2018;
1(4), 18
-
García, F., Martínez, I., Balluerka, N., Cruise, E., García, O.F., & Serra, E.
Validation of the Five-Factor Self-Concept Questionnaire AF5 in Brazil: Testing factor structure and measurement invariance across language (Brazilian and Spanish), gender and age
Frontiers in Psychology,
2018;
9:2250
-
Gómez-Benito, J., Guilera, G., Barrios, M., Rojo, E., Pino, O., Gorostiaga, A., Balluerka, N., Hidalgo, M.D., Padilla, J.L., Benitez, I., & Selb, M.
Beyond diagnosis: the Core Sets for persons with schizophrenia based on the World Health Organization’s International Classification of Functioning, Disability, and Health
Disability and Rehabilitation,
2018;
40(23),
2756 - 2766
-
Goñi-Balentziaga, O., Perez-Tejada, J., Renteria-Dominguez, A., Lebeña, A., & Labaka, A.
Social instability in female rodents as a model of stress related disorders: A systematic review
Physiology & Behavior,
2018;
196,
190 - 199
-
Gorostiaga, A., Aliri, J., Lertxundi, N., Balluerka, N., & Vergara, A.I.
SPSS eta R Commander. Ikerketa ez-esperimentaleko datuen analisia [SPSS y R Commander. Análisis de datos para diseños no experimentales]
Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco,
2018;
978-84-9082-866-3
-
Gorostiaga, A., Balluerka, N., Ulacia, I., & Aliri, J.
Evaluación de la iniciativa personal en el ámbito educativo y su relación con la actitud emprendedora y el rendimiento académico
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación,
2018;
48,
105 - 116
-
Haranburu, M., Balluerka, N., & Gorostiaga, A.
Adorea, filosofiatik psikologiara
Gogoa,
2018;
18,
101 - 129
-
Labaka, A., Gómez-Lázaro, E., Goñi-Balentziaga, O., Renteria, A., & Garmendia, L.
Benlafaxinaren eragina ezegonkortasun sozial kronikoa jasandako sagu emeen sistema serotoninergiko zentralean eta jokabidean
Osagaiz,
2018;
2,
21 - 29
-
Labaka, A., Goñi-Balentziaga, O., Lebeña, A., & Pérez-Tejada, J.
Biological Sex Differences in Depression: A Systematic Review
Biological Research for Nursing,
2018;
20(4),
383 - 392
-
Labayru, G., Arenzana, I., Aliri, J., Zulaica, M., López de Munain, A., & Sistiaga, A.
Social cognition in myotonic dystrophy type 1: Specific or secondary impairment?
Plos One,
2018;
13, e0204227
-
Maíz, E., & Balluerka, N.
Trait anxiety and self-concept among children and adolescents with food neophobia
Food Research International,
2018;
105,
1054 - 1059
-
Oroz, N., Aritzeta, A., & Soroa, G.
Amaren depresioaren eragina seme-alaben garapen psikologikoan
Uztaro,
2018;
105,
5 - 24
-
Soroa, G., Aritzeta, A., Balluerka, N., Gorostiaga, A., Aliri, J., & Muela, A.
Creatividad y Emociones: Juntas pero no revueltas
Revista Contextos de Educación,
2018;
25,
42 - 53