XSL Content
Remote Engineering Technology
- Centre
- Faculty of Engineering - Bilbao
- Degree
- Bachelor's Degree in Computer Engineering in Management and Information Systems
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 4
- No. of credits
- 6
- Languages
- Spanish
- Basque
TeachingToggle Navigation
Study type | Hours of face-to-face teaching | Hours of non classroom-based work by the student |
---|---|---|
Lecture-based | 15 | 22.5 |
Seminar | 15 | 22.5 |
Applied laboratory-based groups | 30 | 45 |
Teaching guideToggle Navigation
AimsToggle Navigation
Oinarrizko gaitasunak
MEC2. Jakintzak lanari edo bokazioari modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta argumentuak defendatzearen bidez eta
ikasketa arloko arazoak ebaztearen bidez frogatzen diren gaitasunak izatea.
MEC3. Datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, ikasketa arloaren barruan); hartara,
gizarteko, zientziako edo etikako gai garrantzitsuei buruzko gogoetak barneratzen dituzten iritziak emango dituzte.
MEC4. Informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak publiko espezializatuari edo ez-espezializatuari transmititzeko gai
izatea.
MEC5. Etorkizunean autonomia handiko ikasketak hasteko beharrezkoak diren ikasteko gaitasunak garatuta izatea.
Tituluaren gaitasunak
G001. Telekomunikazioaren ingeniaritzaren arloko proiektuak idazteko, garatzeko eta sinatzeko gaitasuna izatea. Horien
xedea izango da telekomunikazioko eta elektronikako sareak, zerbitzuak eta aplikazioak sortzea eta garatzea edo
ustiatzea, agindu honen 5. atalean ezarritakoaren arabera eskuratutako ezagutzekin bat eginez.
G002. Telekomunikazioaren ingeniari teknikoko lanbiderako beharrezkoa den legedia aplikatzeko ezagutza, ulermena eta
gaitasuna izatea, eta nahitaez bete beharreko arauak, araudiak eta zehaztasunak erabiltzeko erraztasuna izatea.
G004. Arazoak ekimenez ebazteko, erabakiak hartzeko eta sormenerako gaitasuna, bai eta ezagutzak eta trebetasunak
komunikatzeko eta helarazteko gaitasuna ere, telekomunikazioaren ingeniari teknikoaren jarduera profesionala eta
erantzukizun etikoa kontuan hartuta.
G006. Nahitaez bete beharreko zehaztasun, arau eta araudiak erraz erabiltzeko gaitasuna.
G008. Ekonomia eta giza baliabideen kudeaketaren, eta proiektuen plangintza eta antolakuntzaren, eta
telekomunikazioen arloko legediaren, araudiaren eta normalizazioaren oinarrizko elementuak ezagutzea eta aplikatzea.
G009. Diziplina anitzeko talde batean eta hizkuntza anitzeko ingurune batean lana egiteko gai izatea, eta
telekomunikazioei eta elektronikari lotutako ideiak, emaitzak, prozedurak eta ezagutzak komunikatzeko gai izatea, ahoz
eta idatziz.
Telematikako gaitasunak
TE1. Zerbitzu telematikoen ikuspegitik, telekomunikazioetako aplikazioak, prozesuak, zerbitzuak eta sareak eraikitzeko,
ustiatzeko eta kudeatzeko gai izatea, horiek denak multimedia-informazioa hartzeko, garraiatzeko, irudikatzeko,
prozesatzeko, biltzeko, kudeatzeko eta aurkezteko sistema gisa ulertuta.
TE6. Sareko arkitekturak eta zerbitzu telematikoak diseinatzeko gai izatea.
TE7. Sarerako zein sistema banatuetarako zerbitzu eta aplikazio telematikoak programatzeko gai izatea.
Hautazkoen gaitasunak
HA1. Informazioa bilatzea eta hautatzea; ahoz edo idatziz komunikatzea; txostenak eta proiektuak idaztea; eta,
dokumentazioa kudeatzea.
HA6. Erakundean pertsonen arteko harremanak hobetzeko aukerak identifikatzea, eta taldearen helburua lortzeko
pertsonak mugiarazteko gai izatea.
TemaryToggle Navigation
Eduki teorikoak lau esparru desberdinetan banatzen dira:
1. TELEMATIKA: Jakintza-arlo honetako proiektu-mota desberdinak. Teknologia honen aplikazioa beste jarduteetarako.
2. PEOPLEWARE: Proiektuen garapen-ingurunea ikasi. Proiektuen kudeaketa, administrazioa eta kontrola
3. METODOLOGIAK: Proiektuen antolaketa-moduak, garapen-estrategiak, laneko metodoak lanbidearen jardutean.
4. SOFTWARE INGENIARITZA: Softwarearen bizi-zikloan teknikak erabiltzearen garrantzia azken produkturen
kalitaterako eta baliabideen erabilera egokirako.
MethodologyToggle Navigation
Ikasteko metodologia Ingeniaritza Telematikoko proiektuen kasu-azterketan oinarritzen da. Kasu horietan ikasleek eurek
Or.:
ofdr0035
2 / 3
KALIFIKAZIOKO TRESNAK ETA EHUNEKOAK
proposatutako proiektu bat antolatuko dute irakasgaian ikasitakoa aplikatuz.
Ikasleak proiektuen sortzaile eta bultzatzaile izatea bilatzen da, proiektuak planifikatuz, eta geroago beste irakasgai
osogarrien sinergiaz baliatuta proiektua garatuz. Ikuspuntu honetatik, irakasgaiak lotura handia du "Programazio Teknika
Aurreratuak" izeneko irakasgaiarekin proposatutako proiektua garatzerako orduan.
Irakasgaiaren atal praktikoan ikasleak ideien sorreratik abiatu (berrikuntza-prozesua) eta proiektuen plangintzara arteko
(garapen-proposamenak) bidea osoa egingo du, ondoko pausuak emanez:
1. MOTIBAZIOA: Ikaslearengan bere etorkizun profesionalaren protagonista izatearen kontzientzia piztu, bere
prestakuntzaren ardura hartu, modu autonomoan bidea egin.
2. IDEIEN sorkuntza: Ikasleak ideien sorkuntzan partaide izango dira. Balio erantziko proiektuak identifikatzeko gai direla
erakutsiko dute. Modu aktiboan parte hartuko dute "brain storming" saioetan eta ideiak aurkezten posterren bidez,
ikaskideen aurrean eztabaidatzeko eta ados jartzeko lan-taldeak eratzeko.
3 Antolaketa: Interes handiena piztu duten proiektuen antolatu beharko dute. Taldearen antolaketa eta proiektuan parte
hartzen duten eragileen (Bezeroak, kolaboratzaileak, etab) harremanak erabaki.
4. Antolaketa: Proiektuaren tamaina eta lan-taldea jakinda ikasleek egin beharreko lanak planifikatu beharko dituzte.
Proiektuaren faseak finkatu beharko dira, espezifikazioak, laneko plana eta prestakuntza plana.
5. Kontrola: Ikasleak planifikatu duen proiektuaren segimendua egin dezake. Irakasgai hau bigarren lauhilekoko beste
irakasgai batzurekin koordinatuta dago eta irakasgai horietan ideiaren garapena egin dezake. Garapena denboran zehar
kontrolatua izatea irakasgai honen helburuetako bat da.
6. Dokumentazioa: Azken fasean ikasleek lana ondo burutzeko beharrezko dokumentazioa landu beharko dute.
Irakasgaian ez da landuko proiektuaren garapen osoa muturreraino, horren ordez helburu hori lortzeko beharko den
dokumentazio egokia garatzeko gaitasuna kontuan hartuko da. Baliteke fase honetan proiektuaren bideragarritasuna ere
aztertzea.
Assessment systemsToggle Navigation
EBALUAZIO JARRAIA EGITEN DUTEN IKASLEENTZAT
Ebaluazio jarraia egiten duten ikasleen nota hurrengo puntuetatik aterako da:
%25 Oinarrizko ezagutzei buruzko idatzizko azterketa partziala. Urtarrilean egingo da azterketa hau, azterketa-deialdi
ofizialeko egun batean.
75% Ebaluazio jarraiko jarduerak (banakako lanak, talde-lanak, lanen ahozko azalpenak). Ikasturte osoan zehar egingo
dira jarduera hauek.
Oinarrizko ezagutzei buruzko azterketan, 10etik 4 puntu atera beharko dira ebaluazio jarraiko jardueren notaz
batazbestekoa egiteko.
Oinarrizko ezagutzei buruzko azterketara aurkezten ez diren ikasleek, horrekin, deialdi horri uko egingo diote eta aktetan
Ez Aurkeztua jarriko zaie.
EBALUAZIO JARRAIA EGITEN EZ DUTEN IKASLEENTZAT
Ebaluazio jarraia egiten ez duten ikasleek eskubidea dute, maiatzeko ohiko deialdiaren datan, azterketa bat egiteko,
irakasgaiaren %100a ebaluatuko duena. Ebaluazio jarraiari uko egiten bazaio, ikasturtean zehar egin ahal diren ebaluazio
probak balio gabe gelditzen dira. Ebaluazio jarraiari uko egiten dioten ikasleek, hori posta elektroniko bidez jakinarazi
beharko diete irakasgaiko irakasleei, Graduko titulu ofizialetako ikasleen Ebaluaziorako Arautegiak ezartzen duen
epearen barruan.
Compulsory materialsToggle Navigation
Atazen planifikaziorako erreminta: WinProject edo antzerakoa
Aurkezpenak prestatzeko softwarea: PowerPoint, Latex, etab.
CASE erremintak
Dokumentu kudeaketarako softwarea
Bertsio kudeaketarako softwarea: Git
UML espezifikazioak garatzeko erremintak
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
1.Pressman, R.S., "Ingeniería del Software. Un enfoque práctico", McGraw-Hill. 1998.
2. Ince, D.C., "Ingeniería del Software", Addison-Wesley Iberoamericana. 1993.
3. Pont, J.M., "Software Engineering with C++ and CASE Tools". Addison-Wesley.
1996.
4. "Modeling Systems with UML", Popkin Software and Systems, 1998.
5. Josep Vilalta, "UML Guía Visual", Vilalta Consultores 2001.
Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation
- BILBAO MARON, MIREN NEKANE
- FERRO VAZQUEZ, ARMANDO
- ZABALA ALBERDI, LUIS
GroupsToggle Navigation
16 Teórico (Spanish - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 18:00-19:00 | ||||
1-8 | 16:00-17:00 | ||||
9-9 | 16:00-17:00 | ||||
10-10 | 16:00-17:00 | ||||
11-13 | 16:00-17:00 | ||||
14-14 | 16:00-17:00 |
Teaching staff
Classroom(s)
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
16 Seminar-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 18:00-19:30 | ||||
6-6 | 18:00-19:30 | ||||
9-9 | 18:00-19:30 | ||||
10-10 | 18:00-19:30 | ||||
23-23 | 18:00-19:30 | ||||
26-26 | 18:00-19:30 | ||||
28-28 | 18:00-19:30 | ||||
32-32 | 18:00-19:30 | ||||
34-35 | 18:30-20:00 |
Teaching staff
Classroom(s)
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P5I 26S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
16 Applied laboratory-based groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 18:00-20:00 | ||||
4-4 | 18:00-20:00 | ||||
5-5 | 18:00-20:00 | ||||
7-7 | 18:00-20:00 | ||||
8-8 | 18:00-20:00 | ||||
11-11 | 18:00-20:00 | ||||
13-13 | 18:00-20:00 | ||||
14-14 | 18:00-20:00 | ||||
20-20 | 18:00-20:00 | ||||
21-21 | 18:00-20:00 | ||||
22-22 | 18:00-20:00 | ||||
24-24 | 18:00-20:00 | ||||
27-27 | 18:00-20:00 | ||||
29-29 | 18:00-20:00 | ||||
33-33 | 18:00-20:00 |
Teaching staff
Classroom(s)
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 8L - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 8L - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 8L - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 8L - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 8L - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 8L - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 8L - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 8L - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 8L - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 8L - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 15:00-16:00 | ||||
2-3 | 15:00-16:00 | ||||
4-8 | 15:00-16:00 | ||||
9-9 | 15:00-17:00 | ||||
10-11 | 15:00-16:00 | ||||
12-14 | 15:00-16:00 |
Teaching staff
Classroom(s)
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
46 Seminar-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 16:00-17:30 | ||||
6-6 | 16:00-17:30 | ||||
10-10 | 16:00-17:30 | ||||
12-12 | 16:00-17:30 | ||||
23-23 | 18:00-19:30 | ||||
26-26 | 18:00-19:30 | ||||
28-28 | 18:00-19:30 | ||||
31-31 | 18:00-19:30 | ||||
34-35 | 18:00-19:30 |
Teaching staff
Classroom(s)
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P2G 10S - ESCUELA INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO I
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P0B 18I - ESCUELA INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO I
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P4I 1S - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
46 Applied laboratory-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
3-4 | 16:00-18:00 | ||||
5-5 | 16:00-18:00 | ||||
7-8 | 16:00-18:00 | ||||
11-11 | 16:00-18:00 | ||||
13-14 | 16:00-18:00 | ||||
20-20 | 18:00-20:00 | ||||
21-22 | 18:00-20:00 | ||||
24-24 | 18:00-20:00 | ||||
25-25 | 18:00-20:00 | ||||
29-29 | 18:00-20:00 | ||||
33-33 | 18:00-20:00 |
Teaching staff
Classroom(s)
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II
- P6I 5A - ESCUELA DE INGENIERIA DE BILBAO-EDIFICIO II