XSL Content

Vaccines

Centre
Faculty of Medicine and Nursing
Degree
Bachelor's Degree in Medicine
Academic course
2024/25
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Basque

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based2850
Seminar1238
Applied classroom-based groups88
Applied computer-based groups42

Teaching guideToggle Navigation

AimsToggle Navigation

1. Txertaketaren garapen historikoa ezagutzea.



2. Txertaketak banakoaren eta gizartearen osasunaren gainean duen inpaktua baloratzea.



3. Egungo txertoen oinarriak ezagutzea.



4. Garapenenean dauden txertoen oinarria ezagutzea.



5. Gaur egun eskuragarri dauden txertoen gomendioak ezagutzea.



6. Munduko eskualde desberdinetako txertoen estaldura eta txertoak ezartzeko planak aztertzea.



7. Esparru honi buruz informazioa bilatu eta zehaztasunez eta eraginkortasunez transmititzea.



8. Txertoak Espainiako legegintza-testuinguruan kokatzea.

TemaryToggle Navigation

1. GAIA



Txertoen historia. Txertaketaren oinarrizko printzipioak. Txertoek historian zehar izan duten garapena eta gaixotasun

infekziosoen epidemiologian izan duten eragina. Txertoak munduko osasun publikoko tresna gisa erabiltzea. Txerto

terapeutikoak.



2. GAIA



Txertoen garapenari aplikatutako immunologia. Erantzun immunea bizitzako etapa desberdinetan. Eskuragarri dauden

txertoetan erabiltzen diren antigenoak: emateko modua eta eragiten duten erantzun immunea. Txertoen administraziobideak.

Txerto konbinatuak.



3. GAIA



Adjubanteak. Motak eta ezaugarriak. Funtzionamendu immunologikoa. Egungo egoera. Gaur egun adjubanteak dituzten

txertoak.



4. GAIA



Txerto berriak garatzeko entsegu klinikoen metodologia eta diseinua. Eraginkortasuna. Segurtasuna. Txertoak garatzeko

faseak, merkaturatzeko baimena eman arte. Legeria.



5. GAIA



Haurtzaroan sistematikoki ematen diren txertoak. Haurren txertaketa-egutegiaren egoera.



6. GAIA



Haurren egutegiko txertoak: DTP; Hib txertoa.



7. GAIA



Haurren egutegiko txertoak: antineumokozikoa eta antimeningokozikoa.



8. GAIA



Haurren egutegiko txertoak: polioaren, errubeolaren, elgorriaren eta parotiditisaren aurkako txertoak.



9. GAIA



Haurren egutegiko txertoak: barizelaren aurkako txertoa.



10. GAIA



Haurren egutegiko txertoak: A eta B hepatitisaren aurkako txertoak.



11. GAIA



Haurren egutegiko txertoak: papilomabirusaren aurkako txertoak.



12. GAIA



Haurrentzako txertoak: errotabirusaren aurkako txertoa.



13. GAIA



Helduen txertaketa. Helduen txertaketa-beharrak. Immunoseneszentzia, gripearen aurkako txertoa. Pneumokokoaren

aurkako txertoa. Kukutxeztularen aurkako txertoa. Txerto antitetanikoa. B hepatitisaren aurkako txertoa. Beste txerto

batzuk. Helduen txertaketa-egutegia.



14. GAIA



Herpes zosterren aurkako txertoaren oinarri immunologikoak. Barizela zoster birusak eragindako infekzioa. Defentsamekanismoak.

Zoster herpesa. Txertoaren ezaugarriak, babesa.



15. GAIA



Etorkinen eta bidaiarien txertaketa. Etorkinaren txertaketa-egoera zehaztea. Txertaketa-egutegi indibidualizatua

ezartzea. Bidaiariei nahitaez eta gomendatutako txertaketa. Immunizazio aktiboaren edo pasiboaren bidez prebenitu

daitezkeen arriskuen banaketa geografikoa.



16. GAIA



Estrategia berriak etorkizuneko txertoetarako. Antigenoak lortzeko prozedura berriak. Adjubante berriak. Jarraibide

berriak. Bide berriak.



Gelako praktikak eta mintegiak:



- OMEk zuzentzen dituen gaixotasun infekziosoak kontrolatzeko planak, honako hauetan arreta berezia jarrita:



* Polioa desagerraraztea.



* Elgorria, errubeola eta sortzetiko errubeolaren sindromea ezabatzea.



- Txertoen segurtasuna.



- Txertoak sartzeko kontuan hartu beharreko alderdiak: gaixotasun-karga, txertoaren ezaugarriak, alderdi

epidemiologikoak, alderdi ekonomikoak.



- Txertaketari buruzko kasu klinikoak.



- Gai bat prestatzea eta aurkeztea.

MethodologyToggle Navigation

Irakasgaia honako irakaskuntza-jarduera hauen bidez garatzen da:



- Azalpen-klaseak



- Gelako praktiken eta mintegietako jarduera-gehigarriak.



- Irakasgaiaren zenbait alderdiri buruzko informazio zientifikoa bilatzea Interneten.



- Talde-lanak egitea eta horien aurkezpena.

Assessment systemsToggle Navigation

Ohiko deialdian ebaluazioa mistoa da eta, beraz, irakasgaian zehar egindako jarduera guztiak ebaluatuko dira.



Test-azterketan gutxienez hamarretik bost puntu lortu behar dira beste notak gehitzeko.



Azken ebaluazioa: 50-60 galdera anitzeko azterketa, erantzun zuzen bakarrekoa (multitest), eta aktibitate praktikoetan

landutako gaitasunen azterketa. Erantzun zuzen bakoitza puntu 1 da, eta okerreko galdera bakoitzari 0,3 puntu kentzen

zaizkio. Erantzun gabeko galderak ez dira zigortzen. Mintegien, OPen eta GPen edukiak ere ebaluatu ahal izango dira.



A. IKASLEEN EBALUAZIOA ARAUTZEN DUEN ARAUDIAREN ARABERA



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez

hartu. Etengabeko ebaluazioan parte hartu nahi ez duten ikasleek aipaturiko ebaluazioari uko egiteko aukera izango dute

lauhilekoko lehen 9 asteetan zehar Medikuntza eta Erizaintza Fakultateko egutegi akademikoaren arabera. Hartarako,

esandako epean sinatutako uko egitearen eskaera aurkeztu behar izango diote irakasgaiko koordinatzailea den

irakasleari.



B. DEIALDIARI UKO EGITEA



1.- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.



2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa,

nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua

bada irakasgaiko kalifikazoaren %40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko

irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz

aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



3.- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du

automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Compulsory materialsToggle Navigation

Interneterako sarbidea duen ordenagailua edukitzea komeni da.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Oinarrizko Bibliografia



- ABBAS AK, LICHMAN AH, PILLAI S. Oinarrizko immunologia. Immunitate-sistemaren funtzioak eta gaitzak. Basic

Immunology-ren 5. edizioa. 2019, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.



- ABBAS AK, LICHMAN AH, PILLAI S. Inmunología Celular y Molecular. 10. edizioa. 2021, Elsevier argitaletxea.



- DELVES, MARTIN, BURTON, ROITT. Roitt' Essential Immunology. 13. edizioa. 2017, Wyley Blackwell.



- ABBAS AK, LICHTMAN AHH, PILLAI S. Inmunología básica. 7. edizioa. 2024, Elsevier argitaletxea.



- MALE D, PEEBLES S, MALE V. Immunology. 9. edizioa. 2020, Elsevier argitaletxea.



- PARHAM P. Inmunología. 2. Edizioa. 2006



- FAINBOIN L, GEFFNER J. Introducción a la inmunología humana. 6. Edizioa. 2021, Editorial médica Panamericana.

In-depth bibliography

- Walter A. Orenstein, Paul A. Offit, Kathryn M. Edwards, Stanley A. Plotkin. Vaccines. 8. Edizioa. 2022, Elsevier argitaletxea.

Journals

http://www.journals.elsevier.com/vaccine/
http://www.nejm.org/
http://www.nejm.org/
https://www.thelancet.com/
https://www.elsevier.es/es-revista-enfermedades-infecciosas-microbiologia-clinica-28

GroupsToggle Navigation

31 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday