XSL Content

Extended Geographical Information Systems25253

Centre
Faculty of Pharmacy
Degree
Bachelor's Degree in Environmental Science
Academic course
2024/25
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25253

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based2030
Applied computer-based groups4060

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Asignatura optativa cuatrimestral que se inscribe en el M¿o denominado Materias Instrumentales.Por lo tanto, se trata de un amateria transversal con un fuerte car¿er pr¿ico y aplicado.



El objetivo principal de esta asignatura es proporcionar nuevas habilidades -y contribuir a afianzar las ya adquiridas- para trabajar de forma eficaz y aut¿a con los Sistemas de Informaci¿eogr¿ca y saber resolver problemas de an¿sis espacial, vinculados a la gesti¿edioambiental y a la ordenaci¿erritorial.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Estudios din¿cos en un entorno SIG: evoluci¿e usos y ocupaciones de suelo. Localizaci¿ptima de actividades humanas en el territorio. Estudios de aptitudes, impactos y capacidad territorial. Realizaci¿e un proyecto pr¿ico de aplicaci¿ediante un SIG en todas sus fases: entrada de la informaci¿tratamiento, an¿sis y salidas cartogr¿cas.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

EDUKI TEORIKOA:

1. G.I.S. softwareak, analisi, kudeaketa eta lurralde-plangintzarako erraminta bezala ezagutaraztea. G.I.S.-en eta ingurumenaren arteko Interakzioak garatu lurralde antolamenduko arloan aplikatuz. Aplikazio alor ezberdinak ezagutu eta gaur egungo ikerketa joerak deskribatu.

2. Datu Espazialen Egitura (DEE): datu espazialen egitura, metadatuak eta zerbitzuak.

3. Raster ingurunea eta lurralde arazoak planifikatzeko G.I.S.-en potentzialtasuna. Datuen sarrera eta informazio geografikoaren inbentarioa. Analisi espazialeko operazio nagusiak eta modelizazio tresnak.LiDAR.

4. G.I.S. eta Irizpide-anitzeko ebaluazio tekniken integrazioa.



EDUKI PRAKTIKOA:

1. G.I.S. programekiko trebetasuna lantzea. Ezaugarri orokorrak, artxiboak, interface ezberdinak, metadatu-kudeatzaileak, prozesu tipologiak, datuen transformazioa eta informazioaren bistaratzea.

2. Modelatu kartografikoko analisi espazial teknika aurreratuak. LiDAR eta MDE/MDT.

3. Irizpide-anitzeko ebaluazio tekniken analisia.

4. Konposizio kartografikoak. Sinbolizazio-prozesuak eta semiologia grafikoaren oinarriak.

5. Aplikazio praktiko esanguratsuenak. Lurraldeko giza jardueretako lokalizazio optimoa. Gaitasun-lanak, inpaktuak eta lurralde-ahalmena edukiera. Ingurune-arrisku ikerketak.

6. G.I.S. baten bitartez aplikazio proiektu baten gauzatzea fase guztiak kontuan hartuz: informazioaren sarrera, tratamendua, analisia eta irteera kartografikoa.

MethodologyToggle Navigation

El m¿do a seguir consiste en la explicaci¿n clase de los aspectos te¿os que sirvan de apoyo para la realizaci¿e las pr¿icas de ordenador. Los ejercicios pr¿icos constituyen la clave para comprender las funciones de an¿sis espacial y para adquirir habilidades en el manejo del software SIG. Asimismo el proyecto pr¿ico en equipo que deben realizar los alumnos es el instrumento en el que se deben plasmar todos los conocimientos te¿os y pr¿icos adquiridos.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 50
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 25
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 25

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Etengabeko ebaluazio-sistema: ebaluazio-proba eta -jarduera multzo batek aukera emango du ikasle bakoitzak prestakuntza-aldian izan duen aurrerapena baloratzeko ( % 50ko pisua izango du azken kalifikazioan), eta azterketa bat egingo da horretarako ezarritako data ofizialean (azken kalifikazioaren gainerako % 50). Irakasgaia gainditzeko, bost puntuko batez besteko nota lortu beharko da, eta lan praktikoen multzoaren eta azterketaren arteko batez bestekoa egin ahal izateko, gutxienez hamarretik lau puntu lortu beharko dira bi aldeetan. Irakasgaiaren bi zatietako bat (azterketa edo praktika-multzoa) ohiko deialdian onartuta badago, nota hori aparteko deialdirako gordeko da (baina ez hurrengo ikasturterako). Azterketara ez aurkezteak ebaluazio-deialdiari uko egitea ekarriko du, eta aurkeztu gabekotzat kalifikatuko da.



EBALUAZIO IRIZPIDEAK:

1.- Egin beharreko idatzizko proba-Azterketa teorikoa (azken kalifikazioaren % 25). Test moduko galderak edo/eta definizioak. Honako alderdi hauek baloratuko dira: a) Erantzuna galdetutakoarekin bat datorren; b) Ezagupen maila, argitasuna eta zehaztasuna terminoen eta kontzeptuen erabileran.

2.- Egin beharreko idatzizko proba-Azterketa praktikoa (azken kalifikazioaren % 25). Alderdi hauek baloratuko dira: a) Jarraitutako prozeduraren zuzenketa; b) Emaitzen zuzentasuna

3.- Proba praktikoak eta GIS proiektua. (azken kalifikazioaren% 50). Honako alderdi hauek baloratuko dira: a) Planteatutako ariketa praktikoen ebazpen zuzena; b) Jarraitutako prozedura metodologikoa laburtzen duten ereduen prestaketa egokia; c) Planteatutako arazo geografiko erreala GISera eramateko moduaren zuzentasuna; d) Eragiketen zuzentasuna eta datuen tratamendua; e) GIS proiektua osatzen duten fase guztien betetze eta garapen egokia; f) Lortutako emaitzen azterketa eta interpretazio egokia.



Nolanahi ere, ikasleak AMAIERAKO EBALUAZIO-SISTEMAREN bidez ebaluatzeko eskubidea izango du, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duen ala ez kontuan hartu gabe. Kasu horretan, azterketa ebaluazio jarraituko sistemarako ezarritakoaren desberdina izango da, praktiken bidez lortutako ikaskuntza-emaitzak ere ebaluatzeko. Amaierako ebaluazio-sisteman sartzeko, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela eta amaierako ebaluaziorako aukera dutela. Horretarako, gehienez 9 asteko epea izango dute, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita (Graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudia, 8. artikulua).



COVID-19 pandemiaren ondoriozko osasun-egoeraren ondorioz, irakaskuntza erdipresentziazko edo ez-presentziazko egoera batera aldatu beharko balitz, deialdi honetako proportzioa eta kalifikazio-tresnak presentzialtasun-egoeran bezala mantenduko lirateke. Azterketa teorikoa bakarrik aldatuko litzateke, bai ebaluazio jarraituaren sisteman, bai amaieran, eta on-line egingo litzateke. Proba horren xehetasunak ikaslearen gidan jasoko dira, eta gida hori eGelan kontsultatu ahal izango da.



Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Se mantiene el sistema de evaluaci¿ixta. Las pr¿icas-proyecto obligatoriamente deber¿ser entregados como fecha l¿te el d¿asignado para el examen extraordinario.



El alumno que haya superado la parte pr¿ica de la asignatura en la convocatoria ordinaria deber¿resentarse ¿nicamente al examen para superar los contenidos te¿os.



La evaluaci¿inal solo es aplicable a los alumnos que por causas justificadas (BOPV de 25 de marzo de 2015) no puedan participar en el sistema de evaluaci¿ixta establecido en esta asignatura.

Compulsory materialsToggle Navigation

Manuales de los porgramas de S.I.G. utilizados, depositados en la plataforma virtural

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

BARREDO, J.L. (1996) Sistemas de Informaci¿eogr¿ca y evaluaci¿ulticriterio en la ordenaci¿el territorio, ed. Ra-Ma, Madrid, 304 p¿.

ORDO¿Z, C. Y MARTINEZ-ALEGRIA, R. (2002) Sistemas de Informaci¿eogr¿ca. Aplicaciones pr¿icas con Idrisi 32 al an¿sis de riesgos naturales y problem¿cas medioambientales, ed. Ra-Ma, Madrid, 227 p¿. +CD.

LA¿ HUERTA, L. et al. (2002) Los Sistemas de Informaci¿eogr¿ca en la gesti¿e los riesgos geol¿os y el medio ambiente, Instituto Geol¿o y Minero d Espa¿IGME), Madrid, 288 p¿.

MALCZEWSKI, J. (1999) GIS and multicriteria decision analysisis, J. Wiley, Nueva York.

SANTOS PRECIADO, J.M. Y COCERO MATESANZ, D. (2006) Los SIG r¿er en el campo medioambiental y territorial, Cuadernos de Pr¿icas, UNED, Madrid, 430 p¿. + CD.

In-depth bibliography

BARBA ROMERO, S. Y POMEROL, J.C. (1997) Decisiones multicriterio. Fundamentos te¿os y utilizaci¿r¿ica, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcal¿Alcal¿e Henares. BOSQUE SENDRA, J. (1997) Sistemas de Informaci¿eogr¿ca, Ediciones Rialph, 2¿ ed. corregida, Madrid, 452 p¿. BOSQUE SENDRA, J. ESCOBAR MARTINEZ, F.J., GARCIA HERNANDEZ, E. Y SALADO GARCIA, M.J. (1994) Sistemas de Informaci¿eogr¿ca: pr¿icas con PC ARC/INFO e IDRISI, Ed. RA-MA, Madrid. BOSQUE SENDRA, J y MORENO JIMENEZ, A. (2004) Sistemas de Informaci¿eogr¿ca y localizaci¿e instalaciones y equipamientos, ed. RA-MA, Madrid.384 p¿. BURROUGH P.A & MCDONNELL R.A. (1998). Principles of Geographical Information Systems, Oxford University Press. CONESA GARC¿, C. ¿LVAREZ ROGEL, Y. y P¿EZ GRANELL, C. (2004) El empleo de los SIG y la Teledetecci¿n planificaci¿erritorial, Universidad de Murcia, Murcia, 596 p¿. GUTIERREZ PUEBLA, J. Y GOULD, M. (1994) S.I.G.: Sistemas de Informaci¿eogr¿ca, ed. S¿esis, col. Espacios y Sociedades, Madrid. MAGUIRE D.J., GOODCHILD M.F., RHIND D.W. (1991). Geographical Information Systems, Principles and Applications. Longman Scientific & Technical, London, 2 Vol. MALCZEWSKI, J. (1999) GIS and multicriteria decision analysisis, J. Wiley, Nueva York. PE¿ LLOPIS, J. (2006) Sistemas de Informaci¿eogr¿ca aplicados a la gesti¿el territorio, Universidad de Alicante. PORCAL GONZALO, M¿ C. (2004) “Sistemas de Informaci¿eogr¿ca, una valiosa herramienta al servicio de la sociedad”, Euskonews&Media (disponible en Internet: http:/ www.euskonews.com)

Journals

-Revista GeoFocus. http://www.geo-focus.org -Revista MAPPING. http: www.mappinginteractivo.es

Web addresses

-Asociaci¿eogr¿ca Internacional. http://icaci.org -Grupo de Tecnolog¿ de la Informaci¿eogr¿ca de la Asociaci¿e Ge¿fos Espa¿s, http://age.ieg.csic.es/metodos -AESIG- Asociaci¿spa¿ de Sistemas de Informaci¿eogr¿ca. http://www.aesig.es -GIS.COM. http: www.gis.com -Directorio cartogr¿co de Espa¿ http://www.dices.net -Instituto Geogr¿co Nacional: http://www.ign.es -Centro Nacional de Informaci¿eogr¿ca. http: www.cnig.es -Sociedad Espa¿ de cartograf¿ Fotogrametr¿y Teledetecci¿SECFT). http://www.secft.org -Institut Cartogr¿c de Catalunya. http://www.icc.es -Infraestructuras de Datos Espaciales: http://www.idee.es http://geo.euskadi.net http://idena.navarra.es http://www.iderioja.larioja.org http://cartografia.cantabria.es -http://earth.google.com -P¿na personal de Gabriel Ortiz: http.: www.gabrielortiz.com -Servicio de SIG y Teledetecci¿e la Universidad de Gerona. http://sigte.udg.es

GroupsToggle Navigation

16 Teórico (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

16:30-18:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • ANEJO 0.08 - . (1)

16 Applied computer-based groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

16:00-18:00 (1)

16:00-16:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • ANEJO 0.08 - . (1)
  • ANEJO 0.08 - . (2)

46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

09:30-11:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - . (1)

46 Applied computer-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

16:00-18:00 (1)

09:00-09:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • LAB. 1.51 - . (1)
  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - . (2)