XSL Content

Environmental Education and Social Practices25246

Centre
Faculty of Pharmacy
Degree
Bachelor's Degree in Environmental Science
Academic course
2024/25
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25246

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ingurumen Hezkuntza eta Gizarte Ohiturak ikasgaiak aztergai ditu subjektuak inguruarekin harremanetan egoteko moduak nahiz praktikak sozialek ingurumenean dituzten eraginak. Aldaketa eta eraldaketa sozialari begira, ingurumenezko balioak sozializatzeko gizarte-hezkuntza estrategietan jarriko dugu arreta bereziki. Horretarako gizarte-hezkuntza programak eta proiektuak aztertu eta Ingurumen Hezkuntzan hasteko hezkuntza dinamikak garatuko ditugu.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Medios y mediaciones educativas para socializar valores y estrategias medioambientales. Elaboraci¿e proyectos y campa¿de comunicaci¿edioambiental. Sensibilizaci¿ pr¿icas de estrategia medioambiental. Educaci¿mbiental y movilizaci¿ocial. Implantaci¿e la Agenda Local 21 y de la Agenda 21 Escolar.

Theoretical and practical contentToggle Navigation



1. HEZKUNTZA ETA I(RA)KASKUNTZA PROZESUAK EZTABAIDAGAI [1-4 asteak]

1.1. Sozializazio prozesuak : espazio, mekanismo eta eragile hezitzaileak.

1.2. Jakintza aunitz eta “ezagutzaren ekologia”

1.3. Esperientzia berritzaileak hezkuntzan

1.4. Eguneroko praktika sozialak eta bizi estilo arduratsuak



2. INGURUMEN HEZKUNTZAREN OINARRIAK [5-9 asteak]

2.1.IIHHren erakundetzea: aktoreak, foroak, agertokiak.

2.2.IIHHren korronte eta ikuspegi nagusiak.

2.3.IIHH programen diseinua eta proposamen

metodologikoa.



3. INGURUMEN KOMUNIKAZIOARI GERTURAPENA [9- 15 asteak]

3.1. (Ingurumen) irudikapen sozialak

3.2. Ingurumen kanpainak eta ingurumen sensibilizazioa.







MethodologyToggle Navigation

IRAKASKUNTZA MOTA:

Magistrala:

-Programaren kontzeptuen eta gaien azalpena eta ikuspegi ezberdinen araberako interpretazio arazoen aurkezpena.

-Eguneroko bizitzarekin harremanetan dauden gertuko adibideak mahaigaineratu.

-Ikus-entzunezko materialaren analisi kritikoa.



Gela praktikak:

-Ingurumen Hezkuntzaren programa, proiektu eta estrategien analisi kritikoa.

-Egungo arazoen eztabaida, hautatako testuen lanketaren bidez.

-TICen erabilera gelan



Tailerra:

-Taldeko lanaren irizpide nagusien azalpena.

-Taldeko lanen aurkezpenak.

-Ingurumen Hezkuntzaren jarduera eta proposamen didaktikoen diseinua.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Multiple-Choice Test (%): 10
    • Individual works (%): 10
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 40

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUA: norbanakoen praktikak eta praktika kolektiboak (%60a) eta bukaerako ariketa (%40a)

Ikasgelaz kanpoko jarduerak eta ikasgelan egindako praktikak ebaluatuko dira. Praktikak indibidualak eta kolektiboak izan daitezke, praktika guztiak garaiz entregatzea eta egokiro garatzea beharrezkoa izango delarik. Praktika entregatzeko arrazoi justifikaturik ez balego, honek puntuazio txikiena jasoko du. Praktikak ebaluatzeko irizpide orokorrak hauek dira: kritika eta autokritika gaitasunak, analisi eta sintesirako gaitasunak, edukien trataera eta aurkezpena, irakurgaien lanketak.



Bukaerako ariketari dagokionez, atal teorikoa (programaren gaitegian oinarritutako 2 edo 3 galdera teoriko) eta atal praktikoa (praktiketan eta tailerretan oinarritutako kasu praktiko baten ebazpena) barnebiltzen dituen baterako proba egingo da.





EBALUAZIO EZ JARRAIA



Arautegian jasota dauden arrazoiak medio klaseetara etortzen ez diren ikasleek baterako proba (azken emaitzaren %100a) egiteko eskubidea dute. Baterako probak bi atal ditu: atal teorikoa (programaren gaitegian oinarritutako 2 edo 3 galdera teoriko) eta atal praktikoa (praktiketan eta tailerretan oinarritutako kasu praktiko baten ebazpena). Kasu hauetan, ikasgaia gainditzeko hamarretik 5 puntu edo gehiago eskuratu behar dira.



UKO EGITEA





EBALUAZIO JARRAIARI UKO EGITEA: Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita.



EBALUAZIO JARRAITUAN DEIALDIARI UKO EGITEA. Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiko 12.2 artikuluaren arabera, Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa <> izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldi bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



EBALUAZIO EZ JARRAITUAN DEIALDIARI UKO EGITEA. Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.













Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Baterako proba (azken emaitzaren %100a.

Baterako probak bi atal ditu: atal teorikoa (programaren gaitegian oinarritutako 2 edo 3 galdera teoriko) eta atal praktikoa (praktiketan eta tailerretan oinarritutako kasu praktiko baten ebazpena). Kasu hauetan, ikasgaia gainditzeko hamarretik 5 puntu edo gehiago eskuratu behar dira.

Compulsory materialsToggle Navigation

E-gelan eskuragarri egongo dira nahitaez erabili beharreko materialak

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

ARAMBURU, F (2000) Medio ambiente y educaci¿Madrid: S¿esis.

DE FELICE, J.; GIORDAN, A. y SOUCHON, C. (1994). Enfoque interdisciplinar en la Educaci¿mbiental. PIEA. Madrid: Libros de la Catarata.

DE MOURA CARVALHO, I. C. (2004): Educa¿ ambiental: a forma¿ do sujeito ecol¿o. S¿Paulo: Cortez.

GOLD, J.R. & REVILL, G. (2004) Representing the environment. London and New York: Routledge.

MART¿EZ ALIER, J. (2006) El ecologismo de los pobres. Conflictos ambientales y lenguajes de valoraci¿Barcelona: Icaria.

MORAES, D. de [coord.] (2007) Sociedad mediatizada. Barcelona: Gedisa.

RUDOLF, F. (1998) L¿environnement, une construction sociale. Pratiques et discours sur l¿environnement en Allemagne et France. Strasbourg: Presses Universitaires de Strasbourg.

SANTAMAR¿, B. (2006) Ecolog¿y poder. Madrid: Los Libros de la Catarata.

VVAA (2007) Evaluaci¿el Programa Agenda 21 escolar 2003-2006. Vitoria-Gasteiz: Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco.

VILCHES, Amparo y GIL, Daniel (2003) Construyamos un futuro sostenible. Di¿gos de supervivencia. Madrid: OEI-Cambridge University Press.

In-depth bibliography

ARAMBURU, FRANCISCO (2000). Medio ambiente y educación. Madrid: Editorial Síntesis.
BÉLANGER, MÉLANIE; ZABALA HURTADO, KATHIA (Dir. Sauvé, L. y Orellana, I.) (2014). Educación popular y educación ambiental. Módulo 8. Programa de formación de líderes en ecodesarrollo comunitario y salud ambiental. Montreal: Les Publications du Centr’ERE.
CALVO ROY, SUSANA; GONZÁLEZ DE LA CAMPA, MERCEDES (Koord.) (1999). Libro blanco de la educación ambiental en España en pocas palabras. Madrid: Ministerio de Medio Ambiente-Secretaria General de Medio Ambiente.
GUTIÉRREZ PÉREZ, JOSÉ (1995). La educación ambiental: fundamentos teóricos, propuestas de transversalidad y orientaciones extracurriculares. Madrid: La Muralla.
JIMÉNEZ, ALBERTO; VELA, MARIA; RAMÍREZ, MARIA JOSE; GARCIA, PATRICIA (2013). Manual de metodologías participativas para iniciativas agroecológicas. Jerez de la frontera: Ediciones Ecoherentes.
LAFUENTE, ANTONIO; HORRILLO, PATRICIA (d/g). Cómo hacer un paseo de Jane. Guías didácticas La Aventura de Aprender. Madrid: Ministerio de educación, cultura y deporte.
MELENDRO, MIGUEL; MURGA, Mª ÁNGELES; CANO, ANTONIO (koords) (2011). IDEAS: Iniciativas de educación ambiental para la sostenibilidad. Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia. 2011.
NOVO, MARÍA (1998). La educación ambiental: bases éticas, conceptuales y metodológicas. París: UNESCO; Madrid: Universitas.
ROGER LOPPACHER, OLGA; BUIL GAZOL, PILAR (2014). Manual de comunicación ambiental: del greenwashing a la sostenibilidad. EUNSA. Ediciones Universidad de Navarra.
UNESCO ETXEA. Iraunkortasunerako Hezkuntza Eskuliburua. Bilbao: Unesco Etxea, Centro Unesco Euskal Herria. 2009. Hemen: http://www.unescoetxea.org/ext/manual_EDS/unesco.html
YOUNG, ALAN JONES; MCELHONE, M. J. Principios fundamentales para el desarrollo de la educación ambiental no convencional. Los libros de la Catarata, 1996.

Journals

- Applied Environmental Education and Communication. (Taylor & Francis Group, open access)
- Canadian Journal of Environmental Education (Canadian Network for Environmental Education and Communication, EECOM, Lakehead University)
- Revista Ciclos: cuadernos de comunicación, interpretación y educación ambiental.
- Ecopedagogica. Revista de educación ambiental. ANEA- Academia Nacional de Educación Ambiental, México
- Greenteacher Education for Planet Earth.
- Interdisciplinary Journal of Environmental and Science Education (The Journal of Environmental Education aldizkariaren ondorengoa, Taylor & Francis Group).
- Revista de didáctica ambiental (INVESTEA, Asociación para la Investigación en Educación Ambiental)
- Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad (REAyS). (Universidad de Cadiz)
- Topicos de Educación Ambiental (ANEA-Academia Anacional de Educación Ambiental)

Web addresses

http://www.oei.es/decada/accion004.htm http://www.olca.cl/oca/index.htm http://www.tierra.org/spip/ http://www.oei.es/oeivirt/educambien.htm http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.net/r49-4152/es/contenidos/informacion/ceida/es_981/ceida_c.html

GroupsToggle Navigation

16 Teórico (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-1

16:00-19:00 (1)

1-13

14:00-16:00 (2)

10-10

16:00-19:00 (3)

14-15

14:00-16:00 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
  • . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
  • . - FACULTAD DE FARMACIA (3)
  • . - FACULTAD DE FARMACIA (4)

16 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-4

16:00-19:00 (1)

8-9

16:00-18:30 (2)

11-12

16:00-18:30 (3)

14-15

16:00-18:30 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
  • . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
  • . - FACULTAD DE FARMACIA (3)
  • . - FACULTAD DE FARMACIA (4)

46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-14

16:00-18:30 (1)

15-15

18:00-19:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
  • . - FACULTAD DE FARMACIA (2)

46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-4

14:00-16:00 (1)

8-12

14:00-16:00 (2)

14-15

14:00-16:00 (3)

15-15

16:00-18:00 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
  • . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
  • . - FACULTAD DE FARMACIA (3)
  • . - FACULTAD DE FARMACIA (4)