Biodiversity25234
- Centre
- Faculty of Pharmacy
- Degree
- Bachelor's Degree in Environmental Science
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 2
- No. of credits
- 9
- Languages
- Spanish
- Basque
- Code
- 25234
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
“Biodibertsitatea” Ingurumen Zientziak Graduko bigarren mailako irakasgaia da eta “Natura Ingurunearen Oinarri Zientifikoak (M02)” moduluan bilduta dago. Irakasgaia fauna, flora eta mikroorganismoei dagozkien hiru bloke handitan banatuta dago. Gaitegia garatu ahala ikasleek Biodibertsitateari buruzko oinarrizko kontzeptuak jasoko dituzte eta gure inguruko espezie bereizgarrienak eta erakusgarrienak identifikatzeko eta ezagutzeko trebezia lortuko dute: animalien kasuan ornodunak aztertuko dira soilik eta landareen munduan, kormodun landareak izango dira aztergai, eta bereziki zuhaitz eta zuhaixka espezieak eta horiek eratzen dituzten landare formazioak. Mikroorganismoei dagokienez, beraien dibertsitate fisiologikoaren ikasketa eta ingurumenean duten garrantzia izango dira jomugak.
Gaiaren izaera deskriptiboa dela eta, “Biodibertsitatea” irakasgaia arazo handiegirik gabe bideratu ahal izateko, ikasleek biologia eta landare eta animalia biologiari buruzko oinarrizko ezagutza eduki behar dute, eta baita arlo horietako terminologia menderatu ere. Gomendagarria da, beraz, lehen mailako “Biologia”, “Landareen Biologia” eta “Animalien Biologia. Zoologia” irakasgaiak aprobatuta edukitzea. Era berean, gaien garapenean zehar beste irakasgai batzuetan ikusitako kontzeptuei erreferentzia egingo zaie ere, besteak beste Ekologian edo eta Analisi Geografikoan.
Ikasleak irakasgai honetatik jasoko duen ezagutza oso baliogarria, eta kasu batzuetan ezinbestekoa, izango da Graduko beste irakasgai batzuk behar bezala ulertu eta jarraitzeko, besteak beste “Faunaren eta Floraren Kudeaketa eta Kontserbazioa”, “Lurralde Antolakuntza eta Ingurumena”, “Landareen Diagnosi eta Leheneratzea”, “Landa Lanari Aplikatutako Teknikak” edo “Paisaiaren Analisia eta Ebaluazioa”. Era berean, oinarrizkoak dira ere ingurumen hezkuntzarekin, naturgune babestuen kudeaketarekin, ingurumen kontsultoriekin edo ingurumen inpaktuaren ebaluazioarekin lotutako lanetan aplikatzeko.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
La biodiversidad a nivel de especie, poblaci¿ ecosistema. Modelos evolutivos y de especiaci¿Crisis de la biodiversidad. Flora y fauna de la Pen¿ula Ib¿ca. Vegetaci¿e la Pen¿ula Ib¿ca. Bases gen¿cas aplicadas a la Biolog¿de la Conservaci¿La biodiversidad de los microorganismos y su distribuci¿n los distintos ecosistemas.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
1- La biodiversidad a nivel de especie, poblaci¿ ecosistema. Biodiversidad y Agrodiversidad
2- Modelos evolutivos y de especiaci¿Cuantificando la biodiversidad
3- Crisis de la biodiversidad. Extinci¿e fondo y extinciones masivas. Causas actuales de p¿ida de biodiversidad
4- Flora y fauna de la Pen¿ula Ib¿ca
5- Vegetaci¿e la Pen¿ula Ib¿ca
6- Biogeograf¿de la Pen¿ula Ib¿ca. Endemicidad y puntos calientes de biodiversidad
7- Bases gen¿cas aplicadas a la Biolog¿de la Conservaci¿Delimitaci¿e ESUs
8- Directiva 92/43/CEE. Herramientas para la identificaci¿e los h¿tats
9- Los microorganismos como objeto material de estudio
10- La biodiversidad de los microorganismos y su distribuci¿n los distintos ecosistemas
11- Las interacciones de los microorganismos entre si y con otros seres vivos
MethodologyToggle Navigation
Irakasgai honetan hainbat irakas-metodo erabiltzen dira:
Eskola magistraletan irakasleak gaiaren edukia eta kontzeptuak azalduko ditu beren-beregi prestatutako irudiak erabilita eta ikasleen parte hartzea sustatzeko eta edukiak errazago bereganatzeko, azalpenak ariketa praktikoekin osatuko dira.
Laborategi praktikak irakasgaiaren edukia sakonago aztertzeko eta errazago ulertu eta bereganatzeko ezinbestekoak izango dira. Baita irakasgaia osatzen duten hiru arloetan erabilgarriak diren tresna eta tekniken erabileran ezagutza eta abilezia eurenganatzeko ere.
Landa irteerak ezinbestekoak dira espezieak ezagutzeko erabilgarriak diren ezaugarriak eta alderdiak lantzeko eta baita ikasleak espezieen identifikazioan trebatzeko ere.
Aurrez aurreko eskolak bakarka edo taldean egin beharreko lanekin osatuko dira. Landare espezieen ezagutza bultzatzeko ikasleek herbario bat egin beharko dute taldeka.
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Written test to be taken (%): 60
- Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 35
- Individual works (%): 5
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
IRAKASGAIAREN EBALUAZIOA
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Aparteko deialdian ebaluazio mistoa burutu ezin duten eta azken ebaluaziora doazen ikasleekin erabiliko diren ebaluazio-irizpide berberak aplikatuko dira. Beraz, ondorengoa eskatuko zaie:
1) Herbarioa bakarka (azken notaren %5)
2) Animalia eta landare espezieak identifikatzeko proba egitea (azken notaren %15)
3) Laborategi proba bat egitea, teknika experimentalen aplikazioarekin lotutako irakasgaiaren ikaskuntza-emaitza ebaluatzeko (azten notaren %10)
4) Azken proba idatzia egitea (azken notaren %70)
Compulsory materialsToggle Navigation
Bataren erabilera laborategiko praktiketan derrigorrezkoa izango da.
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Aseguinolaza, C. y otros. 1996. Vegetaci¿e la Comunidad Aut¿a del Pa¿Vasco. 361 p. Ed. Gobierno Vasco.
Atlas R.M., Bartha R 2002. Ecolog¿Microbiana y Microbiolog¿Ambiental. 4. Ed. Addison Wesley. 2002.
Delibes de Castro, M.. 2008. La naturaleza en peligro. Ediciones Destino.
Frankham, R., Ballou, J.D., y Briscoe, D.A. 2002. Introduction to conservation genetics. Cambridge Univ. Press. UK
Henry, R.J. (ed.). 2006. Plant diversity and evolution: genotypic and phenotypic variation in higher plants. 352 p.. CABI publishing..
Izco, J. y otros (2004). Bot¿ca. 906 p. Ed. MacGraw-Hill-Interamericana. (2. ed.)
Madigan MT y cols. 2004. Brock, Biolog¿de los microorganismos. 10. Ed. Prentice Hall International.
Atlas y libros rojos publicados por la Direcci¿eneral de Conservaci¿e la Naturaleza (Varios vol¿menes).
In-depth bibliography
Aseguinolaza, C. y otros. 1996. Vegetaci¿e la Comunidad Aut¿a del Pa¿Vasco. 361 p. Ed. Gobierno Vasco.
GroupsToggle Navigation
16 Teórico (Spanish - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
20-24 | 15:00-16:30 (1) | 15:00-16:30 (2) | |||
21-24 | 16:30-18:00 (3) | ||||
25-25 | 17:00-18:30 (4) | 15:00-16:30 (5) | |||
25-29 | 15:00-16:30 (6) | ||||
26-26 | 17:00-18:30 (7) | ||||
26-28 | 15:00-16:30 (8) | ||||
27-29 | 16:30-18:00 (9) | ||||
29-35 | 15:00-16:30 (10) | ||||
30-31 | 15:00-16:30 (11) | ||||
30-32 | 16:30-18:30 (12) | ||||
34-34 | 16:30-18:00 (13) | ||||
35-35 | 16:30-18:00 (14) |
Teaching staff
Classroom(s)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (3)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (4)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (5)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (6)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (7)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (8)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (9)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (10)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (11)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (12)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (13)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (14)
16 Applied laboratory-based groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
23-23 | 10:30-12:30 (1) | ||||
31-31 | 09:00-12:00 (2) | 09:30-12:00 (3) | 09:30-12:00 (4) | ||
32-32 | 11:00-13:00 (5) | ||||
35-35 | 10:00-11:00 (6) |
Teaching staff
Classroom(s)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (3)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (4)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (5)
- Aula 1.8 - FACULTAD DE FARMACIA (6)
16 Applied fieldwork groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
22-22 | 09:00-11:00 (1) | ||||
25-26 | 09:30-12:30 (2) | ||||
27-27 | 09:00-12:00 (3) | ||||
32-32 | 09:00-12:00 (4) |
Teaching staff
46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
20-24 | 15:00-16:30 (1) | ||||
21-21 | 16:30-18:30 (2) | ||||
21-24 | 15:00-16:30 (3) | ||||
22-24 | 16:30-18:00 (4) | ||||
25-25 | 15:00-16:30 (5) | ||||
25-27 | 16:30-18:00 (6) | ||||
25-29 | 15:00-16:30 (7) | ||||
26-28 | 15:00-16:30 (8) | ||||
28-29 | 16:30-18:30 (9) | ||||
29-29 | 15:00-16:30 (10) | ||||
30-30 | 15:00-16:30 (11) | 15:00-16:30 (12) | |||
30-32 | 16:30-18:30 (13) | ||||
31-32 | 15:00-16:30 (14) | ||||
31-34 | 15:00-16:30 (15) | ||||
34-35 | 15:00-16:30 (16) | ||||
35-35 | 16:30-18:00 (17) | 15:00-16:30 (18) |
Teaching staff
Classroom(s)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (3)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (4)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (5)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (6)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (7)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (8)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (9)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (10)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (11)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (12)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (13)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (14)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (15)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (16)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (17)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (18)
46 Applied laboratory-based groups-2 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
23-23 | 11:30-13:30 (1) | ||||
32-32 | 09:00-11:00 (2) | ||||
35-35 | 10:00-13:00 (3) | 10:00-12:30 (4) | 10:00-12:30 (5) | 10:00-11:00 (6) |
Teaching staff
Classroom(s)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (3)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (4)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (5)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (6)
46 Applied laboratory-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
23-23 | 09:30-11:30 (1) | ||||
31-31 | 10:00-13:00 (2) | 10:00-12:30 (3) | 10:00-12:30 (4) | ||
32-32 | 11:00-13:00 (5) | ||||
35-35 | 11:00-12:00 (6) |
Teaching staff
Classroom(s)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (3)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (4)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (5)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (6)
46 Applied fieldwork groups-2 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
22-22 | 11:00-13:00 (1) | ||||
25-25 | 11:30-14:30 (2) | ||||
27-27 | 11:30-14:30 (3) | ||||
29-29 | 11:30-14:30 (4) | ||||
32-32 | 09:00-12:00 (5) |
Teaching staff
46 Applied fieldwork groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
22-22 | 09:00-11:00 (1) | ||||
25-25 | 08:30-11:30 (2) | ||||
27-27 | 08:30-11:30 (3) | ||||
29-29 | 08:30-11:30 (4) | ||||
32-32 | 09:00-12:00 (5) |