XSL Content

Development of Communicative Competence - Spanish and Basque Language - in Early Childhood Education I25904

Centre
Faculty of Education and Sport
Degree
Bachelor's Degree In Infant Education
Academic course
2024/25
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25904

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Unibertsitateko lehen kurtso honetan ikasleek beste diskurtso-kultura batean parte-hartzen eta garatzen ikasiko dute. Horrela, irakasgai honek Komunikazio Gaitasunean orokorrean sakontzen lagunduko die, eta batik bat, alor akademikoko testu-motak eta diskurtso-generoak landuko dituzte, hartzaile nahiz ekoizle izango dira ahoz eta idatziz. Zentzu honetan oinarrizko baliabidea izanik, ikasgaiak garrantzia hartzen du bi norabidetan: batetik, unibertsitatean egiten den ikaskuntzaren etekinerako eta hobekuntzarako izango da, eta era berean, alor eta diziplina guztietan eragina izango du; bestetik, etorkizuneko irakaslanera zuzenduta egongo da.



Komunikazio Gaitasunaren Garapena I ikasgaiak hurrengo HELBURU orokor hauek ditu:

− Hizkuntzalaritzaren oinarrizko kontzeptuak ulertzea, batez ere joera pragmatikodunak, hizkuntzak komunikazio-egoera anitzetan duen erabilera aztertzeko tresnatzat hartuz.

− Idatzizko eta ahozko testuen ulermenaz eta mintzamenaz hausnarketa egitea, testu horiek alor akademikokoak izango dira batez ere.

− Era koherentean, zuzenean eta egokian alor akademikoko komunikazio-ekintzak garatzea.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Se trata de comprender los conceptos básicos de la lingüística formal y la de orientación pragmática, con el fin de utilizarlos como instrumento de análisis del uso de la lengua en la comunicación. Se hace hincapié en su proyección para la enseñanza de las lenguas. El desarrollo del dominio lingüístico de los futuros maestros se debe basar en el trabajo sistemático de observación,producción y análisis de textos propios y ajenos, muy especialmente de los géneros discursivos relacionados con el ámbito académico, trabajo en el que los parámetros conceptuales y la comprensión de los procesos de comunicación se irán enriqueciendo.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1: Conceptos básicos para el análisis y la producción de discursos y textos Lenguaje, lengua y comunicación. La competencia comunicativa. El discurso. Los niveles del discurso

TEMA 2: Comprensión y producción de textos orales y escritos, atendiendo específicamente a los géneros discursivos más comunes en el ámbito académico Textos académicos orales:presentaciones, exámenes orales, discusiones. Textos académicos escritos:apuntes, reseñas, trabajos, memorias de prácticas

MethodologyToggle Navigation

GOMENDIOAK



Ikastaroaren helburua hizkuntzaren erabileran trebetasuna garatzea den honetan, dela hizkuntza mintzatuan nahiz idatzian, hainbat diskurtsoren inguruko teoria eta praktika uztartuz, proposatu diren hainbat ariketa eta praktika modu autonomoan lantzea. Aurrekoarekin loturik, tutoretza orduek garrantzi handia dute, eta ikasgaia hobeto prestatzeko erabil ditzake ikasleak.

Halaber, bibliografiaren erabileraz ohartarazi beharra dago: gelako jarduna aholkatzen den bibliografiaz osatzea eta hornitzea gomendatzen da biziki.

Gisa berean, hizkuntza langai dugun honetan, ikasleak gramatika eta hiztegia bere gain noiznahi baliatzeko ohitura barneratzea ere aholkatzen da (ikus bibliografian).



OHARRA: Graduko lehen bi mailak egindakoan, ikasleak EAEko bi hizkuntza ofizialetan B2 maila frogatu beharko du; halaber, C1 maila (EGA) eskuratu beharko du irakasle ikasketa guztiak amaitzean. Hortaz, hizkuntza gaitasun eskasak galaraz dezake ikasgaia gainditzea.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Hiru lan ebaluagarri daude: banakako azalpen idatzia (%30), taldekako eztabaida akademikoa (%40) eta etsamina idatzia (%30). Hiru lan ebaluagarriak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko. (%): 100

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluazioa: Ikasgaia gainditzeko moduak



1. Ebaluazio gomendatua (jarraia, asistentziala): Modu honetan ikasleak konpromisoa hartu behar du eskolara erregularki etortzeko (klaseen % 75era gutxienez) eta jarrera parte-hartzailea izateko. Halaber, ikasleak lana ikasturtean banatzeko konpromisoa hartuko du, lan pertsonal garrantzizkoa egingo duela (90 ordu): apunteak eta ariketak berrirakurri eta landu, gogoeta egin, bibliografia erabili, galderak eta zalantzak argitzen saiatu. Ebaluatzeko sistema gomendatu honetan, ikasleak hiru lan eman edo aurkeztu behar ditu (bakoitzak azken kalifikazioaren %20 balioko du) eta lauhilekoaren bukaerako etsamina bat (%40) egin beharko ditu. Ikasgaia gainditzeko conditio sine qua non da lau atalak gainditzea.

• Aurkeztu beharreko lanak: lan bakoitzak azken notaren %20 balio du (ikus gaitegian)

• Etsamina : azken notaren % 40 balio du.



2. Azterketa teoriko-praktiko bakarra. Eskolara etorriko ez diren ikasleek, edo noizean behin etorriko direnek ahozko proba eta idatzizko proba gainditu beharko dituzte, horretarako ofizialki ezarritako egun eta orduetan. Azterketa horretan, eskola magistraletan eta gelako praktiketan landutako eduki guztiak izango dira ebaluagarri, bai teorikoak bai praktikoak.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Arestian agertu ditugun bi ebaluazio motak kontuan hartuta, bi kasu daude:

1. EBALUAZIO MISTOA: ohiko deialdian gainditu ez diren atalak bakarrik gainditu beharko dira. Behin lan ebaluagarri guztiak gaindituta atala bakoitzean lortutako puntuazioaren metaketa egingo da, eta azken kalifikazioa lortuko.



2. AZKEN EBALUAZIOA

- Azterketa teoriko-praktikoa egin beharko dute salbuespenezko egoera horretan dauden ikasleek. Azken proba horrek idatzizko nahiz ahozko atalak izango ditu, eta %80 irakasgaiaren eduki espezifikoekin loturik egongo da eta %20 diziplinarteko proiektu komunarekin.

Deialdiak eta uko egitea. Iraunkortasun Arautegiaren 3. artikuluan jasotakoaren ildotik, honako hau azpimarratu nahi da:

1. Klasera maiztasunez etortzen diren ikasleentzat: ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote, idatziz eta, gutxienez, azterketa garai ofiziala hasi baino hamar egun lehenago. Uko egiteak ez-aurkeztuaren kalifikazioa ekarriko du. Bigarren uko egitetik aurrera, ez dira gordeko lan ebaluagarrien notak (kalifikazioaren %100 hartuko duen azterketa teorikoa egingo da).

2. Azken ebaluazioa egiten duten ikasleentzat: deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azken probara ez aurkeztea.

Compulsory materialsToggle Navigation

-Ordenador.
-Audiovisuales
-Libros de texto, textos producidos en exámenes, apuntes, reseñas, trabajos, memoria de prácticas, grabaciones de audio o vídeo .

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

-ASKOREN ARTEAN (2005) IVAPeko Estilo liburua. HAEE-IVAP

-CALSAMIGLIA, Helena, y TUSÓN, Amparo (1999) Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Barcelona. Ariel.

- CAMPS, Anna y ZAYAS, Felipe (COORD.) (2006) Secuencias didácticas para aprender gramática. Graó. Barcelona

-CARLINO, p. (2005) Escribir, leer y aprender en la Universidad. Buenos Aires: F.C.E.

-GARZIA, Joserra (2008) Jendaurrean hizlari. Berriozar: Alberdania.

-CASSANY, D. (2006) Taller de textos. Barcelona: Paidós.

-CASTELLÓ, M. (coord..) (2007) Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona: Graó.

-GÓMEZ TORREGO, L (1997), Gramática didáctica del español. SM. Madrid.

-GONZÁLEZ NIETO, Luis, (2001) Teoría lingüística y enseñanza de la lengua.( Lingüística para profesores). Cátedra. Madrid

MONTOLÍO, E.-GARACHANA, C.- SANTIAGO, M. (2000) Manual de escritura académica. Barcelona: Ariel

-ZUBIRI, IlarI & Zubiri (1995), Euskal gramatika osoa. Didaktiker. Bilbo

In-depth bibliography

-FONTICH, Xabier (2006) Hablar y escribir para aprender gramática. Barcelona. Horsori.
-BEAUGRANDE, Robert & DRESSLER, Wolfgam, (1997) Introducción a la lingüística del texto. Barcelona. Ariel
-CLANCHY, J. y BALLARD, B. (2000) Cómo se hace un trabajo académico. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.
-PÉREZ, F. (2005) Redacción en el aula. Madrid: Síntesis.
-REYES, Graciela (1990) La pragmática lingüística. Barcelona. Montesinos.
-REYES, Graciela (1998) Cómo escribir bien en español. Manual de redacción. Madrid: Arco/ Libros
-SÁNCHEZ LOBATO, (2006) Saber escribir. Madrid: Aguilar- Instituto Cervantes.
- VAN DIJK, T (2000). El discurso como estructura y proceso. Gedisa. Barcelona.
-VÁZQUEZ, G. (coord..) (2001) El discurso académico oral.Madrid: Edinumen
-VÁZQUEZ, G. (coord..) (2001) Guía del discurso académico escrito .Madrid: Edinumen
-VÁZQUEZ, G. (coord..) (2001) Actividades para la escritura académica .Madrid: Edinumen
-VILÀ, M. (coord..) (2005) El discurso oral formal. Contenidos de aprendizaje y secuencias didácticas. Barcelona: Graó.
-VV.AA (2009) Lectura y escritura de textos académicos. (Monográfico) Textos nº 50.
-VV.AA (2004) Reflexión sobre la lengua (Monográfico) Textos nº 37.

Journals

Cuadernos de Pedagogía
Hik Hasi

Web addresses

http://www.ehu.es/euskara-orria/euskara/ereduzkoa/

GroupsToggle Navigation

46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-3

16:00-18:00 (1)

1-15

14:00-16:00 (2)

Teaching staff

Exam

  • January : 09-01-2025 16:30
  • July : 03-07-2025 15:30

Classroom(s)

  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)

46 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
4-15

16:00-18:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • January : 09-01-2025 16:30
  • July : 03-07-2025 15:30

Classroom(s)

  • AULA 2-6 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
4-15

16:00-18:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • January : 09-01-2025 16:30
  • July : 03-07-2025 15:30

Classroom(s)

  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

47 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-3

14:00-16:00 (1)

1-15

16:00-18:00 (2)

Teaching staff

Exam

  • January : 09-01-2025 16:30
  • July : 03-07-2025 15:30

Classroom(s)

  • AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)

47 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
4-15

14:00-16:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • January : 09-01-2025 16:30
  • July : 03-07-2025 15:30

Classroom(s)

  • AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)