XSL Content

Psychology of Education25068

Centre
Faculty of Education and Sport
Degree
Bachelor's Degree In Infant Education
Academic course
2024/25
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25068

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

DESKRIBAPENA: Oinarrizko kontzeptuak, ikerketa objektua, historia eta edukiak. Ikas-irakaskuntza prozesuaren ikuspegi teorikoak. Ezagutzaren eraikuntza. Eskolako ikasketa eta motibazioa. Irakasle eta ikasleen igurikapenak eta irudipenak eta hauek ikaskuntzan duten eragina. Autokontzeptua hezkuntza eremuan. Ikasgelako elkarreraginak. Ikaskuntzaren giza-dimentsioa eta dimentsio emozionala. Ikasgelarako aplikagarritasuna.



TESTUINGURUA: Hezkuntzaren Psikologia irakasgai Haur Hezkuntzako Irakasleen Graduko derrigorrezko irakasgaia da. Bigarren lauhilabetean eskaintzen da lehenengo kurtsoaren ikasketa plangintzan eta, ondorioz, diziplinarteko bigarren lan modularrekin erlazionatzen da. Irakasgai hau baino lehen, ikasleak Eskola Adineko Garapenaren Psikologia eta lehenengo lauhilabeteari dagokion diziplinarteko lan modularra izan du bere ikaskuntza prozesuan.



Irakasgai honen bidez, ikasleak ikaskuntza-irakaskuntza prozesuetan parte hartzen dituzten hainbat faktore ezagutuko ditu, pertsonaren barruko zein kanpoko faktoreak (hau da, faktore intrapertsonalak zein interpertsonalak) identifikatuz eta berain garrantziaz jabetuz. Ezagutza eta faktore hauek kontuak hartuz, ikasleak, indibidualki edota beste ikaskideekin batera, garapena sustatzeko hezkuntza-jarduerak aztertuko eta diseinatuko ditu, beti ere adin hauetako haurren ezaugarrietan oinarrituz.



Hori dela eta, Eskola Adineko Garapenaren Psikologia irakasgaian lortutako ezagutzak eta ikaskuntza-emaitzak irakasgai honetan aplikatzea ezinbestekoa izango da. Hezkuntzaren Psikologian landutako eduki teoriko-praktikoak eta lortutako ikaskuntza-emaitzak, bigarren kurtsoko Haurtzaroaren Psikologia irakasgaian sakontasun gehiagorekin landuko dira. Era

berean, irakasgai hau Zailtasunak Garapenean eta Ikaskuntzan irakasgaiarekin erlazionatzen da.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Conceptos básicos, objeto de estudio, historia y contenidos. Perspectivas del proceso de enseñanza-aprendizaje. La construcción del conocimiento. Aprendizaje escolar y motivación. Expectativas y representaciones del profesorado y del alumnado y su influencia en el aprendizaje. El autoconcepto en el ámbito educativo. La interacción en el aula. La dimensión social y emocional del aprendizaje. Aplicabilidad en el aula.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.- La psicologia de la educación Definición de los conceptos básicos, objeto de estudio, historia y contenidos de esta disciplina.

TEMA 2.- Las teorías del aprendizaje y de la construcción del conocimiento Conocimiento de las principales corrientes y teorías de la Psicología de la Educación y sus perspectivas y aportaciones a la comprensión del proceso de enseñanza y aprendizaje y de la construcción del conocimiento. Aplicabilidad en el aula.

TEMA 3.- Aprendizaje escolar y motivación Identificación de las variables relacionadas con la motivación y su relación con el aprendizaje escolar.

TEMA 4.- El autoconcepto y la autoestima y su relación con el aprendizaje Comprensión del desarrollo del autoconcepto y de la dimensión emocional del aprendizaje. Programas de aplicación en el ámbito educativo

TEMA 5.- Las relaciones interpersonales en el contexto escolar Análisis de las expectativas y representaciones del profesorado y del alumnado y su influencia en el aprendizaje. Los procesos de interacción en el aula y la dimensión social del aprendizaje.

MethodologyToggle Navigation

Criterios generales de evaluación:

1. Evaluación continua (recomendada): El alumnado presencial, sujeto a evaluación continua ( 75% de asistencia), será evaluado por medio de los siguientes instrumentos:

40 % examen

40 % trabajo

20% trabajo del módulo

Para obtener la calificación final, cada una de las partes ha tenido que superar unos mínimos.

Semanas 14 y 15 exposición de trabajos

2. Evaluación final, para el alumnado no presencial (menos del 75% de asistencia): El alumnado no presencial será evaluado por un examen y la presentación de un trabajo.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • 1. Idatzizko proba indibidualak: 40% 2. Taldeko lan praktikoak: 40-45% 3. Diziplinarteko lan modularra: 15-20% (%): 100

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Bertaratzen diren ikasleentzat: Nota finalaren balorazioa 0tik 2ra lan modularra (Gutxieneko nota 1), eskola praktikoetan egindako lanak 0tik 2ra (gutxieneko nota 1) eta eskolatan ikusitako edukin teoriko-praktikoak baloratzeko azterketa finala 0tik 6ra (gutxieneko nota 4).

Bertaratzen ez diren ikasleentzat: Ikasgaiaren edukin teoriko-praktikoen eta lan modularrekoen azterketa (nota 0tik 10era; gutxienekoa gainditzeko 5)

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Los alumnos deben superar la/s parte/s no superadas en la convocatoria ordinaria

Compulsory materialsToggle Navigation

- Materiales diseñados por el profesorado de la asignatura: apuntes, transparencias, actividades prácticas, guiones para la elaboración de trabajos - Audiovisuales - Ordenador

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Coll, C.; Palacios, J.; Marchesi, A. (eds.) (1991). Desarrollo Psicológico y Educación,II. Psicología de la Educación. Madrid: Alianza.

Mietzel, G. (2003). Claves de la Psicología. Herder Editorial.

Trianes Torres, Mª V. y Gallardo Cruz, J.A. (coords.) (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.

In-depth bibliography

Alonso Tapia, J. (1997). Motivar para el aprendizaje: teoría y práctica. Barcelona: Edebé. Carretero, M. (1993). Constructivismo y educación. Zaragoza: Edelvives. Coll, C. (coor.) (1998). Psicología de la Educación. Barcelona: Edhasa. Delval, J. (1983). Crecer y pensar. La construcción del conocimiento en la escuela. Barcelona: Laia. González Pineda, J.A. (coord.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Madrid:Pirámide. Hoffman, L., Paris,S. y Hall,E.(1995). Psicología del desarrollo hoy. Madrid: McGraw-Hill. Vila, I. (1998): Familia, escuela y comunidad. Barcelona: Horsori. Woolfolk, A. (2006). Psicología Educativa. México: Pearson Education.

Journals

European Journal of Educational Psychology Revista de Psicología de la Educación Infancia y Aprendizaje Revista de Psicodidáctica C¿E. Cultura y Educación Tantak Hik Hasi

Web addresses

http://psicoeduc.rediris.es http://www.fia.es http://www.fundacionyuste.org/acciones/infad/revistas.htm www.educaweb.com

GroupsToggle Navigation

46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-18

14:00-16:00 (1)

17-31

15:00-17:00 (2)

Teaching staff

Exam

  • June : 04-06-2025 14:00
  • June : 06-06-2025 15:30

Classroom(s)

  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)

46 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
19-31

14:00-16:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • June : 04-06-2025 14:00
  • June : 06-06-2025 15:30

Classroom(s)

  • AULA 2-4 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
19-31

14:00-16:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • June : 04-06-2025 14:00
  • June : 06-06-2025 15:30

Classroom(s)

  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

47 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-18

16:00-18:00 (1)

16-31

14:00-16:00 (2)

Teaching staff

Exam

  • June : 04-06-2025 14:00
  • June : 06-06-2025 15:30

Classroom(s)

  • AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)

47 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
19-30

16:00-18:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • June : 04-06-2025 14:00
  • June : 06-06-2025 15:30

Classroom(s)

  • AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)