Psychology of Education25068
- Centre
- Faculty of Education and Sport
- Degree
- Bachelor's Degree In Infant Education
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 1
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 25068
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
DESKRIBAPENA: Oinarrizko kontzeptuak, ikerketa objektua, historia eta edukiak. Ikas-irakaskuntza prozesuaren ikuspegi teorikoak. Ezagutzaren eraikuntza. Eskolako ikasketa eta motibazioa. Irakasle eta ikasleen igurikapenak eta irudipenak eta hauek ikaskuntzan duten eragina. Autokontzeptua hezkuntza eremuan. Ikasgelako elkarreraginak. Ikaskuntzaren giza-dimentsioa eta dimentsio emozionala. Ikasgelarako aplikagarritasuna.
TESTUINGURUA: Hezkuntzaren Psikologia irakasgai Haur Hezkuntzako Irakasleen Graduko derrigorrezko irakasgaia da. Bigarren lauhilabetean eskaintzen da lehenengo kurtsoaren ikasketa plangintzan eta, ondorioz, diziplinarteko bigarren lan modularrekin erlazionatzen da. Irakasgai hau baino lehen, ikasleak Eskola Adineko Garapenaren Psikologia eta lehenengo lauhilabeteari dagokion diziplinarteko lan modularra izan du bere ikaskuntza prozesuan.
Irakasgai honen bidez, ikasleak ikaskuntza-irakaskuntza prozesuetan parte hartzen dituzten hainbat faktore ezagutuko ditu, pertsonaren barruko zein kanpoko faktoreak (hau da, faktore intrapertsonalak zein interpertsonalak) identifikatuz eta berain garrantziaz jabetuz. Ezagutza eta faktore hauek kontuak hartuz, ikasleak, indibidualki edota beste ikaskideekin batera, garapena sustatzeko hezkuntza-jarduerak aztertuko eta diseinatuko ditu, beti ere adin hauetako haurren ezaugarrietan oinarrituz.
Hori dela eta, Eskola Adineko Garapenaren Psikologia irakasgaian lortutako ezagutzak eta ikaskuntza-emaitzak irakasgai honetan aplikatzea ezinbestekoa izango da. Hezkuntzaren Psikologian landutako eduki teoriko-praktikoak eta lortutako ikaskuntza-emaitzak, bigarren kurtsoko Haurtzaroaren Psikologia irakasgaian sakontasun gehiagorekin landuko dira. Era
berean, irakasgai hau Zailtasunak Garapenean eta Ikaskuntzan irakasgaiarekin erlazionatzen da.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Conceptos básicos, objeto de estudio, historia y contenidos. Perspectivas del proceso de enseñanza-aprendizaje. La construcción del conocimiento. Aprendizaje escolar y motivación. Expectativas y representaciones del profesorado y del alumnado y su influencia en el aprendizaje. El autoconcepto en el ámbito educativo. La interacción en el aula. La dimensión social y emocional del aprendizaje. Aplicabilidad en el aula.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
TEMA 1.- La psicologia de la educación Definición de los conceptos básicos, objeto de estudio, historia y contenidos de esta disciplina.
TEMA 2.- Las teorías del aprendizaje y de la construcción del conocimiento Conocimiento de las principales corrientes y teorías de la Psicología de la Educación y sus perspectivas y aportaciones a la comprensión del proceso de enseñanza y aprendizaje y de la construcción del conocimiento. Aplicabilidad en el aula.
TEMA 3.- Aprendizaje escolar y motivación Identificación de las variables relacionadas con la motivación y su relación con el aprendizaje escolar.
TEMA 4.- El autoconcepto y la autoestima y su relación con el aprendizaje Comprensión del desarrollo del autoconcepto y de la dimensión emocional del aprendizaje. Programas de aplicación en el ámbito educativo
TEMA 5.- Las relaciones interpersonales en el contexto escolar Análisis de las expectativas y representaciones del profesorado y del alumnado y su influencia en el aprendizaje. Los procesos de interacción en el aula y la dimensión social del aprendizaje.
MethodologyToggle Navigation
Criterios generales de evaluación:
1. Evaluación continua (recomendada): El alumnado presencial, sujeto a evaluación continua ( 75% de asistencia), será evaluado por medio de los siguientes instrumentos:
40 % examen
40 % trabajo
20% trabajo del módulo
Para obtener la calificación final, cada una de las partes ha tenido que superar unos mínimos.
Semanas 14 y 15 exposición de trabajos
2. Evaluación final, para el alumnado no presencial (menos del 75% de asistencia): El alumnado no presencial será evaluado por un examen y la presentación de un trabajo.
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- 1. Idatzizko proba indibidualak: 40% 2. Taldeko lan praktikoak: 40-45% 3. Diziplinarteko lan modularra: 15-20% (%): 100
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Bertaratzen diren ikasleentzat: Nota finalaren balorazioa 0tik 2ra lan modularra (Gutxieneko nota 1), eskola praktikoetan egindako lanak 0tik 2ra (gutxieneko nota 1) eta eskolatan ikusitako edukin teoriko-praktikoak baloratzeko azterketa finala 0tik 6ra (gutxieneko nota 4).
Bertaratzen ez diren ikasleentzat: Ikasgaiaren edukin teoriko-praktikoen eta lan modularrekoen azterketa (nota 0tik 10era; gutxienekoa gainditzeko 5)
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Los alumnos deben superar la/s parte/s no superadas en la convocatoria ordinaria
Compulsory materialsToggle Navigation
- Materiales diseñados por el profesorado de la asignatura: apuntes, transparencias, actividades prácticas, guiones para la elaboración de trabajos - Audiovisuales - Ordenador
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Coll, C.; Palacios, J.; Marchesi, A. (eds.) (1991). Desarrollo Psicológico y Educación,II. Psicología de la Educación. Madrid: Alianza.
Mietzel, G. (2003). Claves de la Psicología. Herder Editorial.
Trianes Torres, Mª V. y Gallardo Cruz, J.A. (coords.) (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.
In-depth bibliography
Alonso Tapia, J. (1997). Motivar para el aprendizaje: teoría y práctica. Barcelona: Edebé. Carretero, M. (1993). Constructivismo y educación. Zaragoza: Edelvives. Coll, C. (coor.) (1998). Psicología de la Educación. Barcelona: Edhasa. Delval, J. (1983). Crecer y pensar. La construcción del conocimiento en la escuela. Barcelona: Laia. González Pineda, J.A. (coord.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Madrid:Pirámide. Hoffman, L., Paris,S. y Hall,E.(1995). Psicología del desarrollo hoy. Madrid: McGraw-Hill. Vila, I. (1998): Familia, escuela y comunidad. Barcelona: Horsori. Woolfolk, A. (2006). Psicología Educativa. México: Pearson Education.
Journals
European Journal of Educational Psychology Revista de Psicología de la Educación Infancia y Aprendizaje Revista de Psicodidáctica C¿E. Cultura y Educación Tantak Hik Hasi
Web addresses
http://psicoeduc.rediris.es http://www.fia.es http://www.fundacionyuste.org/acciones/infad/revistas.htm www.educaweb.com
GroupsToggle Navigation
46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 14:00-16:00 (1) | ||||
17-31 | 15:00-17:00 (2) |
Teaching staff
Exam
- June : 04-06-2025 14:00
- June : 06-06-2025 15:30
Classroom(s)
- AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
- AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
46 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
19-31 | 14:00-16:00 (1) |
Teaching staff
Exam
- June : 04-06-2025 14:00
- June : 06-06-2025 15:30
Classroom(s)
- AULA 2-4 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
19-31 | 14:00-16:00 (1) |
Teaching staff
Exam
- June : 04-06-2025 14:00
- June : 06-06-2025 15:30
Classroom(s)
- AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
47 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 16:00-18:00 (1) | ||||
16-31 | 14:00-16:00 (2) |
Teaching staff
Exam
- June : 04-06-2025 14:00
- June : 06-06-2025 15:30
Classroom(s)
- AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
- AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
47 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 16:00-18:00 (1) |
Teaching staff
Exam
- June : 04-06-2025 14:00
- June : 06-06-2025 15:30
Classroom(s)
- AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)