XSL Content

Social Realities Observatory25951

Centre
Faculty of Labour Relations and Social Work. Álava Department
Degree
Bachelor's Degree in Social Work
Academic course
2024/25
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25951

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1522.5
Applied classroom-based groups4567.5

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation



Irakasgai hau “Praktikak eta Gradu Amaierako Lana” moduluari dagokio, titulu akademikoaren bornean kreditu gehien duena: gelako praktikak (24 kreditu), kanpoko praktikak (32 kreditu) eta Gradu Amaierako Lana (10 kreditu).

Modulu hau konpetentzia profesionalen garapenari estuki lotuta dago. Izan ere, ikasleek lan profesionalerako ezagutza eta oinarrizko gaitasunak erdiestea bermatzen baita, bai esku-hartzeari dagokionez bai Gizarte Langintzako ikerketari begira ere. Modulu hau titulu akademiko osoan zehar eskaintzen da, jardute profesionalerako hurbilketa progresiboa bilatuz. Prozesu hau practicum eta Gradu Amaierako Lanarekin amaitzen da azken ikasturtean. Harremana duten ikasgaiak: Gizarte baliabideen behatokia, Jardute profesionalerako sarrera, kanpoko praktikak: practicum, Hezkuntza Gainbegiratzea eta Etika Profesionala eta Gradu Amaierako Lana.

Irakasgai honetan giza errealitatearen oinarrizko ezagutza lantzen da, baita gizarte arazo eta fenomenoak ere, gizarte langintzak ikergai hartzen dituen populazio sektore nagusiak aztertuz. Gizarte sektore eta kolektiboen ikerketak hurbilketa teoriko nahiz diagnostikoa inplikatzen du. Aldi berean, talde-lana eta komunikazio gaitasunak (ahozko eta idatzizkoa) landuko dira.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

-Los principales sectores de población en situación de vulnerabilidad social. Aproximación diagnóstica.

. Familia, infancia y jóvenes

. Personas mayores

. Personas en riesgo o en situación de exclusión social

. Personas con enfermedades crónicas y/o discapacidades (físicas, psíquicas y/o sensoriales)

. Personas inmigrantes

. Grupos étnicos

. Personas con adicciones

. Violencia contra las mujeres

. Personas reclusas o exreclusas

-Habilidades de comunicación oral y escrita, fundamentalmente a nivel expositivo.

-Habilidades de trabajo en grupo.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

Tema 1 Los principales sectores de población en situación de vulnerabilidad social. Aproximación diagnóstica: Familia, infancia y jóvenes; Personas mayores; Personas en riesgo o en situación de exclusión social; Personas con enfermedades crónicas y/o discapacidades; Personas inmigrantes; Grupos étnicos; Personas con adicciones; Violencia contra las mujeres; Personas reclusas o exreclusas;

Tema 2 Habilidades de comunicación oral y escrita, fundamentalmente a nivel expositivo

Tema 3 Habilidades de trabajo en grupo

MethodologyToggle Navigation

Cada modalidad docente puede llevarse a cabo a través de diferentes actividades formativas. Además de las indicadas en el cuadro, que se corresponden directamente con las competencias descritas en esta asignatura, podemos mencionar otras actividades formativas necesarias para el adecuado desarrollo de competencias de esta asignatura:

 Coloquios

 Ejercicios prácticos

 Visionado de películas, documentales, etc.

 Visitas

 Búsqueda de información

 Trabajo en grupos pequeños

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 60

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

- Elaboración y, en su caso, exposición de trabajos y proyectos, individuales o en grupo



- Sistemas de registro y observación: asistencia, participación en las actividades, simulación de casos y situaciones de la realidad profesional (role-playing)



- Técnicas que incluyen participación del alumnado: autoevaluación, evaluaciones inter-pares

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluazio jarraia

Ez-ohizko deialdi honetan, ikasleak aurreko deialdiko frogetariko bat gainditu baldin badu, nota hori gordeko zaio eta gainditu ez duen lana errepikatu beharko du.

Ez ohizko deialdiaren ebaluazio portzentaiak hauek izango dira:

- Banakako lana: Irakurketen inguruko hausnarketak; (notaren %40)

- Bakarkako lana: sektore bateko lanketan oinarritutakoa; (notaren %60)



Azken Ebaluazioa

Ohiko ebaluazioan bezala ikasleek ebaluazio finala egin ahal izango dute ebaluazio jarraia ez egiteko arrazoi justifikatuak baldin badituzte.

- Banakako lana: "Irakurketen inguruko hausnarketak; (notaren %30)

- Banakako lana: "Sektoreen inguruko lana eta aurkezpena; (notaren %30)

Ezinbesteko materialei buruzko azken froga (notaren %40)



Azken ebaluazioaren sistema eskatzeko prozedura: Ikasleren batek, arrazoi justifikatuak direla eta (Ikasketen Gestiorako Arautegiaren 43.c, art. Jarraiki), irakasgaiaren azken ebaluazioaren sistema jarraitu ahal izateko, dagokion irakasgaiko irakasleari jakin arazi beharko dio, zentruak ezarritako “Azken ebaluazioaren sistema jarraitzeko eskaera prozesua” dela medio (ikus web gunea).

Compulsory materialsToggle Navigation

Irakasgairen moodle plataforman adieraziko direnak.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

1. Trevithick, Pamela (2002): Habilidades de Comunicación en intervención social. Madrid. Narcia.

2. Tezanos, José Félix (2007): La sociedad dividida, estructuras de clases y desigualdades en las sociedades tecnológicas. Madrid. Biblioteca Nueva.



In-depth bibliography

DE LA RED, Natividad (2003): Trabajo Social y demandas emergentes. CCS. Madrid.
Gizarteratuz, 29. Gizarte Gaiei buruzko Dokumentazio Aldizkaria.
NAVARRO, Vicent; TORRES, Juan; GARZÓN, ALBERTO (2010): Hay alternativas. Propuestas para crear empleo y bienestar social en España. Sequitur. ATTAC España.

Journals

Gabia OVD/Drogomedia buletina
CDD aldizkaria
Cuadernos de Trabajo Social
Gizarte.doc dokumentazio-buletina
Gizarteratuz dokumentazio-buletina
Revista de Servicios Sociales y Política Social
Revista de Trabajo y Acción Social
Revista de Trabajo Social y Acción Social
Zainduz koaderno teknikoak
Zerbitzuan

Web addresses

Amnistía Internacional
Ararteko
Barómetro Social de España
Cáritas
Colegio General de Colegios Oficiales de Trabajo Social
Emakunde
EUROSTAT
EUSTAT
Gizarte Ongizaterako Foru Erakundea-Arabako Gizarte Zerbitzuen Behatokia
Gipuzkoako Foru aldundia-Gipuzkoako Gizarte Behatokia
Ikuspegia@ak. Gizarte Gaien Behatokia. Inmigrazioaren Behatokia
Instituto de la Mujer-Observatorio de la Igualdad de Oportunidades entre Mujeres y Hombres
INE-Institutio Nacional de Estadística
Oberaxe-Observatorio del Racismo y la Xenofobia
Observatorio Social de España
Observatorio de la Infancia
SiiS Eguía-Careaga Fundazioa. Dokumentazio eta Ikerketa Zentroa


GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-4

11:00-13:00 (1)

11:30-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA Nº 4 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (1)
  • AULA Nº 4 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (2)

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
5-15

11:00-13:00 (1)

11:30-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA Nº 4 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (1)
  • AULA Nº 4 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (2)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-4

11:30-13:30 (1)

11:30-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (1)
  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (2)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
5-15

11:30-13:30 (1)

11:30-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (1)
  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
5-15

11:30-13:30 (1)

11:30-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (1)
  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (2)

32 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-4

11:30-13:30 (1)

11:30-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (1)
  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (2)

32 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
5-15

11:30-13:30 (1)

11:30-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (1)
  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (2)

32 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
5-15

11:30-13:30 (1)

11:30-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (1)
  • AULA Nº 3 - FACULTAD DE RELACIONES LABORALES Y TRABAJO SOCIAL-VITORIA-GASTEIZ (2)