XSL Content

Pedagogy: Educational Theory and Institutions26275

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree in Social Education
Academic course
2024/25
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
26275

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Pedagogia: Teoria eta Hezkuntza Erakundeak ikasgaia, aurreko moduluko "Hezkuntza, Hizkuntza, Kultura eta Aniztasuna" eta "Hezkuntzaren Historia"ren jarraipena da besteak beste, eta graduan barrena pedagogiaz aztertuko duten ikasgai nagusia; hurrengo moduluko konpetentziak lortzeko ezinbestekoa.

-Aurreko moduluko "Hezkuntza, Hizkuntza, Kultura eta Aniztasuna" ikasgaia kontutan hartuta, Hezkuntza Formala, Ez-Formala eta Informala kontzeptuak ulertu, aztertu eta haien mugak, aukerak eta jardunbide profesionalaren ildoak antzemateko gauza izatea nahi dugu ikaslea.

-Aurreko moduluko "Hezkuntzaren Historia"n eraikitako konpetentzietan sakonduaz, Pedagogia garaikidearen joera nagusiak nola sortu diren eta zein bilakaera izan duten ezagutzeak, bide emango dio ikasleari hezkuntza ereduen berri izateko eta Euskal Herriko hezkuntza errealitatea aztertu, ezagutu eta aurreko kontzeptuak bertan aplikatzeko.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Conocer el surgimiento y la evolución de las principales tendencias de la pedagogía moderna. Reflexionar, a su vez, sobre los límites y las posibilidades de la Educación Formal, y las líneas de intervención profesional en el campo de la Educación No Formal y la Educación Informal.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

Educación. Características de la educación. Dimensiones de la educación. Acción educativa y agentes educativos. Conceptos relacionados con la educación.

El universo de la Educación. Delimitación conceptual de la Educación Formal, No Formal e Informal. Evolución histórica de los diferentes ámbitos. Áreas principales de intervención en el ámbito de la Educación No Formal y la Educación Informal.

El conocimiento teórico acerca de la educación. La Pedagogía dentro de las Ciencias de la Educación. Teoría y teorías de la Educación: Contenido y estructura de la teoría de la educación. Paradigma tecnológico y paradigma crítico.

Principales tendencias de la Pedagogía Moderna. Modelos educativos principales hasta la segunda mitad del siglo XX. Características principales de la Escuela Tradicional, y bases teóricas que la sustentan. Orientaciones teórico-prácticas de la Escuela Nueva. Pedagogías de orientación socialista. Pedagogía anarquista.

Principales tendencias de la pedagogía Moderna. Teorías contemporáneas de la educación La crítica antiautoritaria. Pedagogías personalistas. Teorías de las desescolarización. Las teorías de la postmodernidad y la educación.

MethodologyToggle Navigation

Metodologia parte-hartzaileaz baliatuko gara.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 15
    • Portfolio (%): 30
    • DILAN (%): 15

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluaketa-modu hau izango da eskola dinamikan parte-hartzen dutenentzat; ezinbestekoa da beraz asistentzia.

Eskolatara etortzen ez direnak edo metodologia hau erabili nahi ez dutenak. ohiko deialdietan egindako azterketa idatzia izango dute ebaluaketa-modua.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Zehaztutako ebaluazio sistema bete ezin duen ikasleak, z-ohiko deialdira aurkezteko eskubidea du eta proba bakarra egingo zaio, ikasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren %100 balioko du.

Compulsory materialsToggle Navigation

Tonucci, F. (2013). Haurren Hiria. Txatxilipurdi Elkartea.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

-COLOM(2003) Hezkuntzari buruzko teoriak eta erakunde garaikideak. NUP. Iruñea

-NOVAK(1996) Hezkuntzaren teoria eta praktika. EHUren argitalpen zerbitzua. Bilbo

-SANVISENS, A. (1987): Introducción a la Pedagogía. Bartzelona: Ariel

-TRILLA,J (2001) El legado pedagogico del siglo XX para la escuela del siglo XXI. GRAO. Bartzelona

In-depth bibliography

-CARR, D. (2005): El sentido de la educación. Bartzelona: Graö
-CARBONELL(1984): 15 personajes en busca de otra escuela
-ERRIONDO,L.; GARAGORRI,X.; ISASI,X. (1998): Hezkuntzaren Normalkuntza. UEU. Bilbo.
-FERNANDEZ, I. (1994): Oroimenaren hitza. Ikastolen historia 1960-1975. UEU. Bilbo
-FREIRE, P. (1990): Irakurtzeko egintzaren garrantzia. UEU. Bilbo
-MORIN, E. (2001). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Paidós. Barcelona. -PALACIOS, J. (1978):La cuestión escolar. Críticas y alternativas. Laia. Barcelona.
-SARRAMONA, J. (1989). Fundamentos de educación.Ceac. Barcelona
-TRILLA, J., Gros, B., López Palma, F. (2003) La educación fuera de la escuela. Ambitos no formales y educación social.Ariel. Barcelona

Journals

-BORDÓN. Revista de la Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.
-COMUNICACIÓN Y PEDAGOGÍA. Bartzelona.
-CUADERNOS DE PEDAGOGÍA. Revista mensual de educación. Bartzelona.
-EDUCACIÓN Y SOCIEDAD. Revista trimestral de educación. Bartzelona.
-HIK HASI. Euskal Heziketarako Aldizkaria.
-REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE TEORÍA DE LA EDUCACIÓN. Salamancako Unibertsitatea.
-TANTAK. Euskal Herriko Unibertsitateko Hezkuntza Aldizkaria. Donostia.
-UZTARO aldizkaria. Bilbo.

Web addresses

http://www.buruxkak.org/.UEUko liburutegi digitala.
http://www.cuadernosdepedagogia.com. Cuadernos de Pedagogía aldizkaria.
http://www.education.gouv.fr. Frantziako Hezkuntza Saila.
http://www.ehu.es/euskara-orria/euskara/publica/tantak/tantak.htm. Tantak aldizkaria.
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2591/eu/ Hezkuntza Unibertsitate eta Ikerketa Saila
http://www.hikhasi.com. Hik Hasi aldizkaria.
http://www.mec.es/ Ministerio de Educación y Ciencia.
http://www.navarra.es/home_eu/Gobierno+de+Navarra/Organigrama/Los+departamentos/Educacion/ Nafarroako Hezkuntza Saila
http://www.revistaeducacion.mec.es. Revista de Educación. MEC.
http://www.ueu.org/ueu/index
http://www.usal.es/~teoriaeducacion/DEFAULT.htm. Revista Interuniversitaria Teoría de la Educación.
http://www.uztaro.com/berria/index.cfm. Uztaro Aldizkaria.
http://eu.wikipedia.org/wiki/Azala. Wikipedia. Entziklopedia Askea.

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
21-23

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

24-36

09:00-11:00 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0.6-1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • 0.6-1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • 0.6-1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
24-36

11:00-13:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0.6-1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
21-23

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

24-36

09:00-11:00 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.7 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • 2.7 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • 2.7 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
24-36

11:00-13:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.7 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)

32 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
21-23

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

24-36

11:00-13:00 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • 2.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • 2.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

32 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
24-36

09:00-11:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)