XSL Content

General Teaching25882

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree in Social Education
Academic course
2024/25
Academic year
2
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25882

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Bigarren moduluaren izenburua Hezkuntza lanbidea du izenburua. Bere xedea da ikaslea gerturatzea hezkuntza profesionalek egituratzen eta eraikitzen duten euren zeregin profesionalera (irakasleek, pedagogoek, gizarte hezitzaileek). Giza Eskubieen ildotik, deontologia profesionalaren ildotik eta konbergentzia europearretik ikuspegitik erreferentzia hartuta ardazten da profesionalizazio mota hau.



Komunikazioa eta hezkuntzazko harremana hezkuntza praktikaren funtsezko elementuak dira, eta garapen profesionalerako gakoak aurki ditzakegu bertan. Ikasleek konpetentzia orokorrak menperatzen dituzten ala ez txosten idatzi baten jasotzen da, non ikasleek hezkuntza arazo zein egoera erreal bati aurre egin beharko diote argudiatutako erantzunen bitartez.



Bost ikasgaiez osatuta dago moduloa, horiek hezkuntza lanbideen inguruko edukiak osatzen dituzte. Horrela, hezkuntza-ekintzaren gaineko oinarriztapen teorikoa; giza eskubideak eta politika sozialak; legedia eta nazioarteko ikuspegia; hezkuntza lanbideen eta identitatea eta komunikazioa eta harreman hezitzailearen inguruko gaiek gorpuzten dute moduloa.



DILANa hezkuntza gai edo arazo bateen inguruko idatzizko txostena egitean datza.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

La Didáctica se centra en el estudio de los principales elementos que intervienen en los procesos de enseñanza-aprendizaje, desarrollados intencionalmente en contextos socioeducativos. Competencia: comprender y analizar los fundamentos de la intervención socioeducativa.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

Fundamentos de la Didáctica En este tema se definen e interpretan los conceptos básicos de la Didáctica, que serán instrumentos fundamentales a lo largo de la asignatura y de la carrera. Tópicos: Concepto de Didáctica. El proceso de enseñanza-aprendizaje en la enseñanza formal y en la educación social. Enseñanza y formación como objeto de reflexión.

Enseñanza y aprendizaje en educación. En este tema se analizan y caracterizan los procesos de enseñanza-aprendizaje como eje fundamental de la Didáctica. Tópicos: Enseñar y aprender en educación formal y en educación social. Modelos de enseñanza-aprendizaje. Los protagonistas.

Intervención socioeducativa: instrumentos para la planificación o el análisis. En este tema se estudian e interpretan los instrumentos para estructurar la intervención socioeducativa, tanto en educación formal como en educación social. Tópicos: Ideas generales sobre la planificación. El curriculum, conceptos generales. Programas y proyectos: conceptos generales. La intervención a través del curriculum o a través de programas y proyectos. Niveles de planificación. Diseño y articulación de los instrumentos de planificación. Enfoques, fuentes, modelos y situaciones. Diversidad e intervención socioeducativa.

Desarrollo del curriculum - desarrollo del proyecto: elementos fundamentales. En este tema se profundiza en el análisis teórico y práctico de cada uno de los elementos principales que articulan los instrumentos de la planificación socioeducativa. Tópicos: Objetivos. Competencias. Contenidos. Metodología. Actividades. Espacio y tiempo. Materiales y Recursos. Evaluación. Proyección en el ámbito de la educación en general y de la educación social.

La evaluación En este tema se subraya la importancia de la evaluación como instrumento para la mejora del programa y del contexto socioeducativo en el que se interviene. Tópicos: Concepto. Funciones. Momentos. Ámbitos. Técnicas e instrumentos. Protagonistas. Criterios.

La innovación En este tema se analiza el concepto de innovación y se profundiza en la relación teórico práctica entre intervención, evaluación e innovación como eje para dinamizar la adecuación a la demanda social y la mejora continua. Tópicos: Concepto de Innovación. Evaluación e innovación. El papel de los educadores y educadoras, profesores y profesoras, en la innovación. Proyectos de cambio e innovación: distintos criterios, distintos proyectos (Comunidades de Aprendizaje, Tratamiento Integrado de Lenguas, etc.).

MethodologyToggle Navigation

*

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Oral defense (%): 20
    • Portfolio (%): 40

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikastegi bakoitzeko testuingurua, irakaskuntza modalitateak edota disziplinarteko moduluko lana kontuan hartuz, ikastegi bakoitzaren ebaluazioa honako hau da:





 Bilboko Magisteritza Eskola



Klasera erregularki etortzen diren (%80 edo gehiagoko etortzea) eta agintzen diren lanak betetzen dituzten ikasleentzako ebaluazio jarraia:



Ebaluazioa egiteko honako irizpide hauek ezarri ditugu: a) parte hartzen duten pertsonentzako ikasketa aukera bat; b) partekatua, horretarako prozesua lantzeko moduak negoziatu beharko dira; c) prozesu bidezkoa; eta d) elkarrizketan oinarritua.



Aurkeztuko dira:



a) Banakako lana (%50).

b) Talde lana (%25).

c) Ebaluazio txosten bat (%10). Txostenak honako puntu hauek barne hartu beharko ditu: 1) Autoebaluazioa (banakakoa eta talde txikitan egindakoa), 2) Irakasgaiaren prozesuaren ebaluazioa, 3) Nork bere buruari eta taldeak bere buruari jarritako nota.

d) Moduluaren Diziplinarteko Jarduera, MDJ (%15).



Irakasgaia gainditzeko ebaluazioa osatzen duten atal guztiak gainditu behar dira.



Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, eskaria irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago. Kasu horretan azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.



Azken proba egiteko eskubidea aintzatetsia duten ikasleentzat:

Proba teoriko-praktiko orokorra programaren edukiei buruz (oinarrizko agirien irakurketa barne) eta Moduluaren Diziplinarteko Jarduerari buruz (MDJ).



Irakasgaia gainditzeko ebaluazioa osatzen duten atal guztiak gainditu behar dira.



Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez aurkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.





 Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea



Klasera erregularki etortzen diren (%80 edo gehiagoko etortzea) eta agintzen diren lanak betetzen dituzten ikasleentzako ebaluazio jarraia:



LANEN EBALUAZIOA



LANAK

MOTAK GELAKO ARIKETAK (GA) + Egote edo presentzia. TXOSTENA

(TXO) MODULUKO JARDUERA

DIZIPLIN ARTEKOA (MJD-DILAN) AZTERKETA (AZ)

BANAKAKOA % 20 % 20

TALDEKOA % 40 % 20



IRIZPIDEAK



- Azken kalifikazioa formula honen bidez ondorioztatuko da: AK = (GA x 0,40) + (TXO x 0,20) + MJD-DILAN x 0,20 + (AZ x 0,20).

- Ikasgaia gainditzeko, atal bakoitza gainditu egin behar da.

- Lan guztiak, Moduluko Jarduera Diziplinartekoa (MJD-DILAN) barne, derrigorrezkoak dira ikasgaia gainditzeko.

- Azken kalifikazioaren 2 puntuak, Moduluko Jarduera Diziplinartekoak (MJD-DILANek) emango ditu.



Aurrez aurreko erregimenari ekiten ez dioten ikasleentzat (etortzea %80ra heltzen ez denean):



Ikasle hauen kalifikazioa bukaerako azterketan oinarrituko da. Azterketa, dekanotzak agintzen duen egunean egingo da. Azterketarako erreferentziak irakasgaiaren programan eta oinarrizko bibliografian, bai eta aipatzen diren dokumentuetan ere aurkitzen dira. Ikasleek tutoretza orduetan izango dute irakaslearen laguntza.



Azterketari edo eta azken kalifikazioari uko egitea irakasgaiaren irakasleari zuzenduko zaio, horretarako espresuki idazkaritzan banatuko den inprimakia erabiliz eta irakasgaia garatzen deneko aldiaren hamargarren astea bukatu baino lehenago, hots, irakasgaiaren irakastaldiaren bi herenak bete baino lehenago.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA

PRESENTZIALA eta COVID 19 EGOERA:

Ebaluazioa: Irakasgaia gainditzeko derrigorrezko lan hau gainditu behar da:

-Banakako dosierra (%100). Dosierraren ezaugarriak irakaslearekin adostu behar dira (pello.aramendi@ehu.eus)

-Dosierra itzultzeko epea: 2020ko abenduak 18

Compulsory materialsToggle Navigation

Bibliografía básica, página web de la UPV/EHU, páginas web del área, páginas web institucionales.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Ander-Egg, E. (1995). Introducción a la planificación.. Buenos Aires: Lumen

Apple, M. y Beane, J. (2005: 1997). Escuelas democráticas. Madrid: Morata

Aubert, A. Flecha, A. García, C. Flecha, R. Racionero, S. (2008) Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Barcelona: Hipatía

Etxague, X. (Koord.) eta beste (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein.

Zabalza, M.A. (1987). Diseño y desarrollo curricular. Madrid: Narcea (Traducción en Euskera publicada por la UPV/EHU)

In-depth bibliography

Gimeno Sacristán, J. (Com). (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Madrid: Morata
Hargreaves, A. (2003) Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro
Pérez Serrano, G. (2004). Pedagogía social-Educación social. Construcción científica e intervención práctica. Madrid: Narcea
Sevillano García, María Luisa (2005) Didáctica en el siglo XXI : ejes en el aprendizaje y enseñanza de calidad. Madrid: McGraw-Hill.
Stoll, Louise y Otros (2004): Sobre el aprender y el tiempo que requiere : implicaciones para la escuela. Barcelona:Octaedro.

Journals

Aula de innovación educativa
Cuadernos de Pedagogía
Revista iberoamericana de Educación

Web addresses

Educación Social www.eduso.net
Programa Educación en la Red: http://www.educared.net
Red académica y de investigación: http://www.rediris.es/recursos/
Revista de Educación INCE. www.revistaeducacion.mec.es/
Revista Educación Social http://www.peretarres.org/revistaeducacionsocial/

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0.6-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • 0.6-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • 0.6-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
4-15

09:00-11:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0.6-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • 2.1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • 2.1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
4-15

09:00-11:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)

32 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • 2.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • 2.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

32 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
4-15

11:00-13:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)