XSL Content
Graphic Expression
- Centre
- Faculty of Engineering - Vitoria-Gasteiz
- Degree
- Doble Grado en Ingeniería Mecánica + Ingeniería Electrónica Industrial y Automática
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 1
- No. of credits
- 9
- Languages
- Spanish
- Basque
TeachingToggle Navigation
Study type | Hours of face-to-face teaching | Hours of non classroom-based work by the student |
---|---|---|
Lecture-based | 45 | 67.5 |
Applied classroom-based groups | 30 | 45 |
Applied computer-based groups | 15 | 22.5 |
Teaching guideToggle Navigation
AimsToggle Navigation
EDUKI NAGUSIAK
Irudikapen grafikoaren metodo eta teknikak, geometria eraikitzaileari aplikatuak.
Arauketa. Ordenagailuz urgatzitako diseinua.
HELBURUAK
Industri Ingeniaritzara bideratutako Adierazpen Grafikoa, instalakuntza edota produktuen diseinua, definizioa eta garapena egungo baliabide teknologikoekin.
GAITASUNAK
• Moduloaren gaitasunak:
FB5 ESPAZIO IKUSMENAri dagokion gaitasuna. IRUDIKAPEN - TEKNIKAK. IRUDIKAPENerako SISTEMAK: geometria metrikoa eta deskriptiboa. ORDENAGAILUZ URGATZITAKO DISEINUA.
CE3 Conocimiento en materias básicas y tecnológicas, que les capacite para el aprendizaje de nuevos métodos y teorías, y les dote de versatilidad para adaptarse a nuevas situaciones.
CE4 Arazoak ekimenez ebazteko gaitasuna, erabakiak hartuz, sormena landuz, hausnarketa kritikoa eginez, komunikatuz.
CT12 Erantzukisuna, antolaketa gaitasuna ikasketa jarrairako.
CT13 Metodologia zientifikoaren estrategia: arazoak aztertuz, hipotesiak landuz eta ebazpideak garatuz.
CT14 Talde lana, taldekideen gaitasunak eta ezagutzak uztartuz.
GAITASUN ZEHATZAK(IKASKETA EMAITZAK):
1. Industri Ingeniaritzaren irudigintzaren oinarriak eta arauak ezagutu, ulertu eta aplikatu. Aldi berean, "ikusmen espaziala" garatuz.
2. Ingeniaritza-proiektuak garatzeko, besteak beste, arlo grafikoari dagokion estrategiak eta prozedimenduak erabiliz.
3. Teknikoen arteko komunikazio grafikoa erabili: industri ingeniaritzako planogintza arautua ulertu eta garatzeko. Horretarako, teknologia "berriak" erabiliz.
4. Ezagutza garatzeko talde-lanean aritu, informazioa eta egiteko moduak elkartrukatuz era kritiko eta arduratsuan.
5. Ikasteko prozesuan aurrera jarraitzeko beharrezkoa den jarrera aktiboa eta parte hartzailea garatu.
6. Mekanismoak eta beren piezak 3Dtan zehaztasunez modelatu, beren zehaztasun-planoak garatuz ordenagailuz urgatzitako diseinuaren bidez.
TemaryToggle Navigation
Gaia
1 ARAUKETA eta INDUSTRI IRUDIGINTZA.
2 IRUDIKAPEN-SISTEMAK (Sistema Diedrikoa edota Geometria Konstruktiboa).
3 INGENIARITZA-ATALEN INGENIARITZA IRUDIKAPENA.
4 AKOTAZIOA.
5 DOIKUNTZAK eta PERDOIAK
6 GAINAZAL EGOERAK eta MATERIALAK
7 FINKAPEN-SISTEMAK, TRANSMISIOrako atalak.
8 MEKANISMOAK
9 PLANO-MOTAK eta INGENIARITZAKO SIMBOLOGIA ARAUTUA.
10 ORDENAGAILUZ URGATZITAKO DISEINUA: TEORIA eta PRAKTIKA
MethodologyToggle Navigation
Industri Ingeniaritzaren arloko agertoki errealak aurkeztuz lehendabizi. Ondoren, arazo erreal horiei irtenbidea aurkitzeko ikasleek "ikasketa-helburuak" eta gaiak aurreikusi eta zehaztu, irakaslearen laguntzarekin behar izanez gero. Jarraian, zehaztutako gaiak ikasleek ikasi, eta ikasitakoa ziurtatu. Eta ondoren, ikasitako agertokiari dagokion arazoari aplikatu eta ebatzi. Eta amaierako ikasketa aurkezgaiak aztertu, bakarka eta era bateratuan. Prozesu osoa ebaluazio jarraian oinarritzen da, unean uneko iradokizunak eskainiz ikasleari, beren ikasketa beharrari egokituz.
Horrela, ikasleak ariketa eta/edo proiektuak ebazteko modu aktiboan aritzea bere ikasketa prozedura ebaluatzeko (formakuntzarako autoebaluazioa).
Eskakizun maila honi jarraituz, ikasleari jarraiako lana eskatuko zaio, askotan bere kabuz egitea espero dena (proaktiboa).
Irakasleak, orientatzaile moduan, ariketa eta/edo proiektua planteiatu egingo ditu, hauen bidez ikasketa beharrak ikusteko. Irakaskuntza-ikaskuntza prozedura jarraituko du, eta egiten den moduari atzerako elikadura emango dio.
Irakaskuntza-ikaskuntza prozedurak gidatzeko formakuntzarako ebaluazioa erabiliko da (autoebaluazioa eta irakaslearen oharrak). Ikastaldiaren bukaerako emaitzak neurtzen dira (batuketako ebaluazioa).
Ikaslea proiektuak egiteko taldean lan egingo du, modu honetan ezagutza lortzeko eta aplikatzeko elkarren artean lagunduz (elkar-trukatze tekniko eta kulturala). Bai irakaslearengandik eta bai beste ikasleengadik ikastea espero da.
Assessment systemsToggle Navigation
EBALUAZIO JARRAIA:
AZTERKETAK (%50). Irakasgaiari dagozkion atal desberdinak (Ingeniaritza-atalak, Sistema Diedrikoa, Mekanismoak eta CAD) era berezian gainditu behar direlarik.
IKASLANAK (%50): Ikasturtean zehar egiten diren proiektuak (Ingeniaritza-atalak, Sistema Diedrikoa, Mekanismoak eta CAD) ebaluazio jarraia izateaz gain, azterketa egunean plano-bilduma baten era bateratuan aurkeztu behar dira.
AMAIERAko nota (%100): goian aipatutako atalen bat gainditu gabe geratuz gero, AMAIERAko nota gainditu gabeko atalaren nota izango da.
UKO EGITEA:
Ikasleak aukera du ebaluazio-jarraitik ateratzeko, eta “amaierako froga bakarra” (behar beste azpifrogaz osatua) eskatzeko. Horretarako, kasuan-kasuko irakasgaia-taldeko arduradunari idatzi formala helarazi behako dio, kasuan-kasuko ikasturteko otsailaren 16a baino lehen.
Azken ebaluazioak aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da.
Aipatu “amaierako frogak bakarra” behar beste ikaslanez osatua egongo da, gidan adierazitako eta ikasturtean zehar landutako ezagutza eta gaitasun guztiak neurtze aldera.
Compulsory materialsToggle Navigation
Marrazketarako beharrezkoa den materiala: papera eta arkatzak (bi lodieratako) erregela, eskuadra, kartaboia, etab.
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
eGElan irakasgaiarentzako informazioa
FELEZ, Jesús; MARTINEZ M. Luisa. Ingeniería Gráfica y diseño. Madrid. 1ª Edición. (Editorial
Síntesis 2008).867 páginas. ISBN 978-84-975649-9-1
GONZALEZ GARCIA, V., LOPEZ POZA, R., NIETO OÑATE, M. "Sistemas de Representación. Sistema Diédrico, Tomo I". Editorial: Texgraf. Valladolid, 1977.
Normas UNE de Dibujo Técnico. AENOR.
In-depth bibliography
CHEVALIER, A. Dibujo Industrial. Limusa Noriega Editores. México. 1998.
ZORRILLA, E. ;BERMEJO, M.Dibujo de Ingeniería. (1ª y 2ª parte). 1987.
ZORRILLA, E.; MUNIOZGUREN, J Normalización Básica. Dibujo Técnico. 1995.
AURIA, JM. IBAÑEZ, P. UBIETO, P. Dibujo Industrial. Conjuntos y Despieces. Ed. Thomson Paraninfo. 2005
GroupsToggle Navigation
01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:00-10:00 | ||||
16-30 | 10:00-12:00 |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 205 - AULARIO LAS NIEVES
- AULA 205 - AULARIO LAS NIEVES
01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:00-11:00 | ||||
16-30 | 10:00-11:00 |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 205 - AULARIO LAS NIEVES
- AULA 205 - AULARIO LAS NIEVES
01 Applied computer-based groups-3 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-10:00 |
Classroom(s)
- AULA INFORMÁTICA 1.4 - ESCUELA DE INGENIERIA DE VITORIA-GASTEIZ
01 Applied computer-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:00-12:00 |
Classroom(s)
- AULA INFORMÁTICA 1.4 - ESCUELA DE INGENIERIA DE VITORIA-GASTEIZ
01 Applied computer-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:00-09:00 |
Classroom(s)
- AULA INFORMÁTICA 1.2 - ESCUELA DE INGENIERIA DE VITORIA-GASTEIZ
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:00-10:00 | ||||
16-30 | 09:00-11:00 |
Classroom(s)
- AULA 103 - AULARIO LAS NIEVES
- AULA 1.6 - ESCUELA DE INGENIERIA DE VITORIA-GASTEIZ
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:00-11:00 | ||||
16-30 | 09:00-10:00 |
Classroom(s)
- AULA 103 - AULARIO LAS NIEVES
- AULA 103 - AULARIO LAS NIEVES
31 Applied computer-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:00-12:00 |
Classroom(s)
- AULA INFORMÁTICA 1.4 - ESCUELA DE INGENIERIA DE VITORIA-GASTEIZ
31 Applied computer-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:00-11:00 |
Classroom(s)
- AULA INFORMÁTICA 1.4 - ESCUELA DE INGENIERIA DE VITORIA-GASTEIZ