XSLaren edukia

Gaztelaniaren Hizkuntza Aldaerak25658

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Filologiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25658

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation



Barietateak Lingu & # 776; i & # 769; sticas del Espan & # 771; ol irakasgaia nahitaezkoa da mo & # 769; M10 dulorako

(Espan hizkuntza & # 771; ola: historia eta oraina). Irakasgai honek Filologi & # 769; a Hispa & # 769; nica

hurbilketa & # 769; n lingu & # 776; i & # 769; sticas del espan & # 771; ol (diato & # 769; picas,

diastra & # 769; ticas y diafa & # 769; sicas) eremu geografikoan & # 769; fico peninsular y americano. Bikoitz batetik

perspektiba, diakro & # 769; nika eta sinkro & # 769; nica, hurrenez hurren, ana & # 769; euskalkien lisia lantzen da.

histo & # 769; aberatsak eta espaneko barietateenak & # 771; ol en Espan & # 771; a, Ame & # 769; rica eta beste batzuk a & # 769; reas

lingu & # 776; i & # 769; stikak.



TESTUINGURUA



Lingu & # 776; i & # 769; sticas del Espan & # 771; ol irakasgaia a & # 769; rea de conocimiento irakasgaiaren zati da

de Lengua Espan & # 771; ola y completa la descripcio & # 769; n del castellano desde los ori & # 769; genes (Historia de la

Hizkuntza I eta II) gaur egun arte.



Erlazio & # 769; n beste gai batzuekin: Historia de la Lengua Espan & # 771; ola (diacro & # 769; nicas barietateak),

Soziolinguistika & # 769; Espan & # 771; ol (diastra & # 769; tica barietateak) eta Espan & # 771; ol Mintzatua (ahozko barietatea)

lagunartekoa).

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation



ESKUMENAK



mo & # 769; dulo M10 (Lengua Espan & # 771; ola: historia eta oraina):



- Gramaren ezagutza garatzea & # 769; tica, historia, variacio & # 769; n eta norma de la lengua espan & # 771; ola y de

teo-korronteak & # 769; aberatsak eta metodologikoak & # 769; lingu-gikak & # 776; i & # 769; stika eta beste batzuekin erlazionatzea a & # 769; reas

eta diziplinak (M10CM02).



- cri & # 769; tiicamente la informacion & # 769; n bibliogra & # 769; fica y documental, asi & # 769;

nola aztertu eta sintetizatu dokumentazioa & # 769; n konplexua (M10CM05).



& # 769; n: G005, G006 eta G009 titulazio-eskumenekin bat datoz.



MECen eskumenekin bat datoz: MEC1, MEC2, MEC3, MEC4 eta MEC5.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK



e & # 769; xito irakasgaiarekin amaitzean, ikasleak gai izango dira & # 769; n:



- Gaztelaniaren hizkuntza-barietateei eta horien arteko harremanei buruzko oinarrizko ezagutza orokorrak maneiatzea

hizkuntza-aldaketa nagusiak garatzen diren kanpoko eta barneko testuingurua ulertzeko diziplina artekoa

gaztelaniaren ikuspegia diakronikoa eta sinkronikoa da.



- ma & # 769; barietateen ezaugarri fonetikoak, morfosintaktikoak eta lexikoak zehaztea eta zehaztea.

Espainieraren hizkuntza linguistikoak.



- Hizkuntzaren aldaera dialektalen ezaugarri espezifikoak eta bereizgarriak ulertzea, aztertzea, sintetizatzea eta ezaugarritzea.

gaztelania.



- Modu koherente eta arrazoituan argudiatzea espainieraren errealizazioen arteko loturak

mundua.



- Oinarrizko iturri bibliografikoen eta iturri osagarrien erabilera egokia menderatzea.



- Teoria praktikan aplikatzeko ahalmena lortzea: testuen azterketa filologikoa eta problemak ebaztea

hizkuntza-ikerketa.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation



1. SARRERA.



2. EUSKALKI HISTORIKOAK



3. GAZTELANIA ETA GAZTELANIA



IV. AMERIKAKO ESPAINIERA



5. KATALUNIAN, GALIZIAN ETA EUSKADIN HITZ EGINDAKO GAZTELANIA



6. ESPAINIERAREN BESTE HIZKUNTZA-ARLO BATZUK

MetodologiaToggle Navigation

- Klase torikoak eta tutoretzetara joatea



- Ariketa praktikoak



- Irakurketak eta aipamenak



- Bakarkako edo taldeko lanak

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 80
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren metodologiarekin eta ebaluazioarekin zerikusia duen guztia, bai ohiko deialdian, bai

"Ikaslearen gidan" zehatz-mehatz zehaztuko da irakaslea eGela plataformara igoko dela

bigarren lauhilekoaren hasiera. Beraz, gomendatzen da ikasleak aldian-aldian sartzea

plataforma eta UPV/EHUko posta elektronikoko kontua eta eGela maiz kontsultatzea.



1. DEIALDI ARRUNTEKO ebaluazioa ETENGABEA da, eta irizpide hauei jarraituko zaie:



1.1. Zereginak, lanak edo praktikak ikasgelan bertan eta ikasgelatik kanpo, banaka edo taldean (

gaitasunak aplikatzea eta irakasgaian inplikatzea, bai eta lokalizazio-, asimilazio- eta sintesi-mailak ere.

iturri bibliografikoak)..... % 20



1.2. Ikasturtean eta/edo deialdiaren egunean aurrez aurre egingo diren idatzizko proba bat edo batzuk

(ezagutza teoriko-praktikoen eta idatzizko adierazpenaren mailak neurtuko dituzte). Proba horiek

derrigorrezkoak dira eta irakasgaia gainditzeko gainditu beharko dira..... % 80



2. EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGITEN DIOTEN IKASLEAK EBALUAZIORA AURKEZTU AHAL IZANGO DIRA

ikasgaiaren % 100ek ebaluatuko ditu, idatzizko azterketa baten bidez.

irakasgaiaren edukiak eta derrigorrezko irakurketak. Ohiko deialdi ofizialaren egunean egingo da azterketa hori.

3. Agintari eskudunek, osasun-larrialdiko egoera batean,

PRESTAKUNTZA ERABAT TELEMATIKOA LORTZEKO IRAKASKUNTZA PRESENTZIALA EDO BIMODALA:



3.1. Programa UPV/EHUren webgunean argitaratutako irakasgaiaren irakaskuntza-gidan agertzen den bezala mantenduko litzateke.



3.2. Klaseek aldizka jarraituko lukete, modu birtualean eta irakasgai honen ohiko ordutegietan.



3.3. Tutoretzak ere birtualak izango lirateke.



3.4. OHIKO DEIALDIAREN EBALUAZIOA ere birtual bihur liteke, beharrezkoa balitz:

3.4.1. ETENGABEKO EBALUAZIOAN, irakasgaiaren irakaskuntza-gidan aurreikusitako ehunekoei eutsiko zaie ( % 20)

hainbat lan, ariketa eta zereginetarako, eta % 80 idatzizko probetarako). Entregatzekoak honako zeregin hauetara igoko lirateke:

eGela, idatzizko probak sortutako hainbat zeregin tenporizatu bihurtuko liratekeen bezala

aldez aurretik eGelan. Ebaluazio jarraituaren azken nota honako hau izango litzateke:

entregatzekoak eta idatzizko probetan lortutakoaren % 80. Hala ere, kopuru hori egiteko, ikasleak

% 80ri zegozkion probak gainditu behar zituen.



3.4.2. AZKEN EBALUAZIOAN, idatzizko probaren ordez, ataza tenporizatu bat edo batzuk egingo dira,

aldez aurretik eGelan eta ebaluazio ofizialari dagokion egunean eginda,

ikasgaia.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation



Irakasgaiaren metodologiarekin eta ebaluazioarekin zerikusia duen guztia xehetasunez zehaztuko da "Irakasgaiaren

"irakaslea eGela plataformara igoko da bigarren lauhilekoaren hasieran. Horregatik,

eGela plataforma eta posta elektronikoko kontua kontsultatzen dituzten deialdi hau aukeratzen duten ikasleei,

matrikulatzerakoan UPV/EHUk emandakoa.



EZOHIKO DEIALDIAREN ebaluazioa ikastetxeak adierazitako egun ofizialean egingo da.

irakasgaiaren % 100aren baliokidea den azterketa idatzi presentzialaren bidez; azterketak irakasgaiaren

irakasgaia eta derrigorrezko irakurketak.



Agintari eskudunek, osasun-larrialdiko egoera batean,

EBALUAZIO SISTEMA EZ-PRESENTZIAL BATERAKO EZOHIKO DEIALDIAREN EBALUAZIOA,



Amaierako idatzizko probaren ordez, ikastetxeak ezarritako data ofizialean, lan tenporizatu bat edo gehiago egingo dira.

aurretik eGelan sortuak, irakasgaiaren % 100eko balioarekin.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakaslea eGela plataformara igoko da, ikastaroak aurrera egin ahala, materialak, argibideak, irakurketak eta
irakasgairako beharrezkoak diren ariketak egiteko. Horregatik, gomendatzen da ikasleek maiz kontsultatzea
eGela plataforma, posta elektronikoko kontua, UPV/EHUk matrikulatzerakoan emandakoa.
Oinarrizko bibliografian jasotako eskulibururen bat eskuratzea gomendatzen da. Beharrezkoa izanez gero
irakaskuntza presentziala edo bimodala ikasturtean zehar erabat telematikoa den batera egokitzea oso baliagarria izango litzateke
kontsultarako material horietakoren bat izatea.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALVAR, M. (1996), Manual de dialectología hispánico. El español de España, Bartzelona: Ariel.



ALVAR, M. (1996), Manual de dialectologi & # 769; a hispa & # 769; nica: el espan & # 771; ol de Ame & # 769; rica, Bartzelona,

Ariel.



ARIZA, M. (1994), Comentarios de textos dialectales, Madril: Arco-libros.



GARCÍA MOUTON, P. (1994), Lenguas y dialectos de España, Madril: Arco-libros.



RAMÍREZ LUENGO, J. L. (2007), Breve historia del español de América, Madril, Arco/Libros.



VAQUERO, M. (1998), El español de América I. Ahoskera, Madril: Arco-libros.



VAQUERO, M. (1998), El español de América II. Morfosintaxis y Léxico, Madril: Arco-libros.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALEZA IZQUIERDO, M. eta J.M. ENGUITA UTRILLA, (2002): El espan & # 771; ol de Ame & # 769; rica: aproximacio & # 769; n
sincro & # 769; nica, Valentzia, Tirant lo Blanch.
ECHENIQUE ELIZONDO, M.T., y SA & # 769; NCHEZ ME & # 769; NDEZ, J. (2005). Erresuma bateko hizkuntzak. Historia
lingu & # 776; i & # 769; stica hispa & # 769; nica, Madril, Gredos.
FRAGO GRACIA, J.A. (1993): Historia de las hablas andaluzas, Madril, Arco Libros.
GARCÍA MOUTON, P. (2003), Así hablan las mujeres: bitxikeriak eta hizkuntzaren erabilera femeninoaren topikoak, Madrid: La
liburuen esfera.
GARRIDO DOMÍNGUEZ, A. (1992), Los orígenes del español de América, Madril: Mapfre.
LIPSKI, J. M. (1996), El español de América, Madril: Katedra.
LÓPEZ MORALES, H. (2010), La andadura del español por el mundo, Madril, Taurus.
MORENO FERNA & # 769; NDEZ, F. (2005), Historia social de las lenguas de Espan & # 771; a, Bartzelona, Ariel.
MORENO FERNA & # 769; NDEZ, F. (2009), La lengua española en su geografía, Madril, Arco/Libros.
MUÑOZ MACHADO, S. (2017), Hizkuntza bera hitz egiten dugu. Amerikako espainieraren historia politikoa, konkistatik
a las Independencias, Barcelona, Crítica.

Aldizkariak

Estudio Filolo & # 769; gicos (AEF) urtekaria
Filologi & # 769; a Aragonesa artxiboa (AFA)
Buletina & # 769; n de Filologi & # 769; a Chilena (BFCh)
Boleti & # 769; n de la Real Academia Espan & # 771; ola (BRAE)
Lingu entziklopedia & # 776; i & # 769; stica Hispa & # 769; nica (ELH)
Hispanic Review (HR)
International Joumal of the Sociology of Language (IJL)
Lingu & # 776; i & # 769; stica Espan & # 771; ola Actual (LEA)
Filologi aldizkari berria & # 769; a Hispa & # 769; nica (NRFH)
Dialectologi aldizkaria & # 769; a eta Herri Tradizioak (RDTP)
Extremen & # 771; os Ikerketa Aldizkaria (REE)
Filologi aldizkaria & # 769; a Espan & # 771; ola (RFE)
Filologi aldizkaria & # 769; a Hispa & # 769; nica (RFH)
Ikerketa aldizkaria & # 769; n Lingu & # 776; i & # 769; stica Revista de la Sociedad Espan & # 771; ola de
Lingu & # 776; i & # 769; stica (RSL)
Centro de Estudios Extremen & # 771; os (RCEE) aldizkaria
Espan aldizkaria & # 771; ola de Lingu & # 776; i & # 769; stica (REL)
Revue de Linguistique Romane (RLiR)
Romance Philology (RPh)

Web helbideak

http://www.ub.es/filhis/diacron.html
http://corpus.rae.es/cordenet.html
http://www.rae.es/rae.html
http://www3.unileon.es/dp/dfh/jmr/dicci/012.htm
http://www.cilengua.es/
http://www.cervantesvirtual.com/seccion/lengua/psegundonivel.jsp?conten=presentacion
http://buscon.rae.es/ntlle/SrvltGUILoginNtlle
http://www.corpusdelespanol.org/
http://davies-linguistics.byu.edu/span3/
http://www.cervantesvirtual.com/portal/RAE/
http://parnaseo.uv.es/Webs/Paleografia.htm
http://www.diccionarios.com
http://www.paseovirtual.net/dialectologia www.cvc.es
http://es.geocities.com/vozextremadura
http://www.geolectos.com/atlas.htm
http://avantur.com/vocabulario
http://www.linguas.net/alecman/
http://www.elcastellano.org/dicciona.html
http://pws.prserv.net/esinet.migcc/diccionarios/
http://home.worldonline.es/migonzal/diccionarios/
http://gamp.c.u-tokyo.ac.jp/~ueda/varilex/index.html
http://www3.unileon.es/dp/dfh/jmr/dicci/0000.htm http://www.rae.es
http://www.corpusdelespanol.org http://www.logos.it http://rdtp.revistas.csic.es/index.php/rdtp http://www.um.es/ril

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

13:00-15:00 (1)

13:00-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.12 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 0.12 - LETREN FAKULTATEA (2)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

13:30-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.12 - LETREN FAKULTATEA (1)