XSLaren edukia

Kultura eta Zibilizazio Frankofonoak25616

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Filologiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Frantsesa
Kodea
25616

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

"Kultura eta Zibilizazio Frankofonoak" irakasgaia "Frantses Adierazpeneko Zibilizazioak eta Kulturak" moduluaren parte da, "Frantses kultura klasikoa" eta "Zinema, Irudia eta Ziberliteratura" irakasgaiekin batera. Modulu hau nahitaezkoa da Filologia Frantsesaren aipamenean, Filologia Graduaren barruan, eta frantses hizkuntza eta literatura irakasgaietan dauden zibilizazio- eta kultura-edukiak osatzen ditu.



Irakasgai honek kultura eta zibilizazio frankofono nagusien alderdi garrantzitsuenen ikuspegi orokorra eskaintzen die ikasleei (Afrika, Karibe, Magreb, Belgika, Suitza, Kanada).

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Oinarrizko gaitasunak eta gaitasun orokorrak:

- (C1) Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

- (C2) Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati



Zeharkako gaitasunak:

- (C3) Etengabe ikasteko eta eguneratzeko gai izatea, bai eta arazoak modu autonomoan eta taldean planteatu eta konpontzea ere, norberaren proiektu akademikoa eta profesionala aniztasunetik eta kultura-aniztasunetik garatu ahal izateko.

- (C4) Filologiari buruzko ezagutza espezifikoak beste arlo eta diziplina batzuekin lotzea.



Berariazko gaitasunak ("Frantses Adierazpeneko Zibilizazioak eta Kulturak" modulua):

- (C5) Gaur egun frantsesez hitz egiten duten herrialdeetako errealitate geografikoari, erakunde nagusiei, gizarte-erabilerei eta kultura-adierazpenei buruzko ezagutzak bereganatzea eta aplikatzea

- (C6) Kronologikoki kokatzea eta frantsesez hitz egiten duten herrialdeen historiako prozesu garrantzitsuenak azaltzea



Irakasgaiaren gaitasun espezifikoak:

- (C7) Literatura frankofonoaren kulturaren eta lanen daturik garrantzitsuenak erabiltzea (idatziz eta ahoz)

- (C8) Ekoizpen frankofonoaren obra garrantzitsuenak beren testuinguru geografiko, historiko eta kulturalean kokatzea ahalbidetuko duten ezaugarri formal eta tematikoak modu egituratu eta arrazoituan identifikatzea eta azaltzea.

- (C09) Frantsesezko eta ongi egituratutako diskurtsoak sortzea kultura eta zibilizazio frankofonoekin lotutako gaiei buruz

- (C10) Sormenaren, irudimenaren eta esperimentazioaren gustua lantzea

- (C11) Talde-lana koordinatzea eta ebaluatzea

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- Frankofonia

2.- Espazio frankofonoaren geopolitika

3.- Frankofoniaren hizkuntza-alderdiak: aldaera diatopikoak eta hizkuntza-gatazkak

4.- Kultura eremu frankofonoan.

MetodologiaToggle Navigation

a) Irakasleak emandako instrukzio-motak.

b) Irakasgaiaren ikuspegia batez ere praktikoa izango da, eta IKD i3 ereduan oinarrituko da ("I ber hiru": ikaskuntza x ikerketa x iraunkortasuna). Eredu horrek ikaskuntza ikerketaren eta iraunkortasunaren bidez biderkatzen du (Garapen Iraunkorreko Helburuak). Hainbat metodologia aktibo erabiltzen dira (proiektuetan oinarritutako ikaskuntza, ikerketan oinarritua, ikaskuntza kooperatiboa, berdinen arteko ikaskuntza, ikasgela alderantzikatua, eta abar). Gaitasunak eskuratzeko prestakuntza-jarduerak eta lanak urrutitik eta/edo ikasgelan egingo dira, banaka eta/edo taldean, ikasleek ezagutzak banaka eta taldeka deskubritzeko, aplikatzeko eta praktikan jartzeko ariketak eta jarduerak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 25
    • Banakako lanak (%): 25
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 25
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 25

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa lauhilekoan egindako eta puntualki entregatutako lanak eta proiektuak izango dira. Lan horien batez bestekoa ikasgaiaren guztizko nota izango da, ebaluazio-modalitate hori aukeratzen bada.



Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek ebaluazio jarraituari uko egiteko idazkia aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei. Horretarako, 9 asteko epea izango dute, lauhilekoaren hasieratik hasita, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Azken ebaluazioa idatzizko proba bat izango da, azterketei esleitutako egunetan. Proba horren edukiak ikasitako irakasgaiari dagozkio. Azterketa horren nota kalifikazioaren % 100 izango da.



Jarduera eta lan guztietan, ebaluatzeko orduan kontuan hartuko da frantsesaren erabilera zuzena. Frantsesaren ezagutza eskasak suspentsua ekar dezake.



Programatutako lanak egitean plagioa eginez gero, edo inprimatutako iturriak edo Internetekoak behar bezala erabili ez badira edo behar ez bezala erabili badira, baliteke dagokion deialdia eten eta kalifikaziorik baxuena eskuratzea.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian, irakasgaia amaierako ebaluazio-sistemaren bidez soilik ebaluatuko da. Azken ebaluazioa idatzizko azterketa bat egitea izango da, notaren % 100 balioko duena.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

E-gela plataforman ikasleen eskura jarriko diren artikuluak eta erreferentzia bibliografikoak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Sylvain Detey, Les variétés du français parlé dans l'espace francophone : ressources pour l'enseignement, OPHRYS, 2010.



CHAUDENSON,R., Education et langues : français, créoles, langues africaines, OIF, 2006.



GONZÁLEZ, A., DIEGO, R., SEGARRA, M., Historia der las literaturas francófonas. Bélgica, Canadá y Magrheb. Madrid, Cátedra, 2002.



MOUGINS, P., Dictionnaire de littérature française et francophone, Paris, Larousse, 2012.



NDIAYE, Christiane(dir.),Introduction aux littératures francophones. Afrique · Caraïbe · Maghreb, Presses de l'Université de Montréal, 2004.



PÖLL, B., Francophonies périphériques : histoire, statut et profil des principales variétés du français hors de France, Paris, L'Harmattan, 2001.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BARRAT, J., Géopolitique de la francophonie, Paris, P.U.F, 1997.
BRAHIMI, D., Langue et littératures francophones, Paris, Ellipses, 2001.
CHERIGUEN, F., Les mots des uns, les mots des autres, Alger, Casbah éditions, 2002.
CHAUDENSON, R. (dir.), La Francophonie: représentations, réalités, perspectives, Paris, Didier érudition, Organisation Internationale OIF, 1992.
COMBE, D., Poétiques francophones, Paris, Hachette, 1995.
COUTY, D. Y BEAUMARCHAIS, J.-P., Dictionnaire des littératures de langue française, Paris, Bordas, 4 vols., 1994.
DENIAU, X., La Francophonie, Paris, P.U.F., 1983, 1992.
DEPECKER, L. Les mots de la francophonie, Belin, 1990.
GALLET, D., Pour une ambition francophone, le désir et l'indifférence,Paris, l'Harmattan, 1995.
TÉTU, M., La francophonie, histoire, problématique, perspectives, Montreal/Paris, Guérn littérature/Hachette, 1987-1988; Guérin universitaire, 1992. 3ª ed.
TÉTU, M., Qu'est-ce que la Francophonie?, Paris, Hachette-Edicef, 1997.
TREPS, M., Les mots migrateurs : les tribulations du français en Europe, Paris, Seuil, 2009.
Cahiers francophones d'Europe Centre-Orientale.
L'Année Francophone Internationale, GEREF, Université de Laval, CIEF, Université de la Sorbonne, depuis 1991.

Aldizkariak

FDLM : Le Français dans le monde
https://www.fdlm.org/

Interneteko helbideetan agertzen direnak ere bai

Web helbideak

http://www.francparler-oif.org/

www.interfrancophonies.org

http://www.auf.org/

http://www.tlfq.ulaval.ca/bdlp/

http://www.cief.info/liens.html

http://www.dglflf.culture.gouv.fr/

http://agora-2.org/francophonie.nsf/

http://www.ladocumentationfrancaise.fr/dossiers/francophonie/index.shtml

TaldeakToggle Navigation

16-86 Teoriakoa (Frantsesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-15:30 (1)

15:00-17:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.04 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 0.04 - LETREN FAKULTATEA (2)

16-86 Gelako p.-1 (Frantsesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:30-17:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.04 - LETREN FAKULTATEA (1)