XSLaren edukia

Zinema, Irudia eta Ziberliteratura25615

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Filologiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Frantsesa
Kodea
25615

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

"Zinema, irudia eta ziberliteratura" irakasgaia "Frantses Espresioko Zibilizazioak eta Kulturak" moduluan sartzen da, "Frantses kultura klasikoa" eta "Kultura eta Zibilizazio Frankofonoak" irakasgaiekin batera. Modulu hau nahitaezkoa da Filologia Graduaren barruan Filologia Frantsesa aipatzean, eta hizkuntza eta literatura frantseseko ikasgaiak osatzen dituzten zibilizazioko eta kulturako edukiak osatzen ditu. Beste bi irakasgaiek Frantziako kultura "klasikoaren" eta frankofoniaren alderdi garrantzitsuenen panoramika orokorra eskaini badiete ikasleei, "Zinema, irudia eta ziberliteratura" irakasgaiak, Itzulpen eta Interpretazio Graduan ere eskaintzen denak, modulua ixten du arte zinematografikoa, komikia, irudia prentsan eta literatura-ekoizpena aro digitalean ardatz hartuta.

Irakasgai honetan, ikasleek hizkuntza zinematografikoa behar bezala erabiltzen ikasiko dute, zinemaren historia frantsesez aztertuko dute, Graduaren aurreko irakasgaietan eskuratutako hizkuntza-gaitasunak praktikan jartzea eta hainbat irteera eta ikuspegi profesional aztertzea ahalbidetzen duten arte zinematografikoaren zatiak landu eta esperimentatuko dituzte (sinopsia, kritika zinematografikoa, azpitituluak, gidoia...). Era berean, irudiaren analisi kritikoa landuko da, batez ere komikiaren eta prentsaren eremuetan, eta arreta berezia jarriko da balio sozial eta ideologikoen transmisioan (emakumearen irudia, beste kultura batzuen irudia, estereotipoak...). Azkenik, ziberliteratura eta "big data" eta algoritmoen garaiko ekoizpen literarioa aztertuko dira, eta idazkera digitala landuko da. Horrela, alfabetatze digitaleko prozesua sendotuko da. Prozesu horrek garrantzi handia du XXI. mendeko Humanitateekin lotutako eremu profesionalean.

Irakasgaia zailtasun handirik gabe garatu ahal izateko, frantses-maila ona izan behar da. Prestakuntza-jarduera gehienak proiektu bakoitzeko ikaskuntza-jarduera bati lotuta egongo dira. Proiektu horrek ikaskuntza kooperatiboko egoera progresiboa ezarriko du talde txikietan, ikasleek beren kabuz konpetentziak landu eta ikaskuntzaren emaitzak behar bezala lortu ahal izan ditzaten hainbat jardueratan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Oinarrizko gaitasunak eta gaitasun orokorrak:

- (C1) Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko.

- (C2) Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak transmititu ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati

Zeharkako gaitasunak:

- (C3) Etengabe ikasteko eta eguneratzeko gai izatea, bai eta arazoak modu autonomoan eta taldean planteatzea eta konpontzea ere, bere proiektu akademiko eta profesionala aniztasunetik eta kultura-aniztasunetik garatu ahal izateko.

- (C4) Filologiari buruzko ezagutza espezifikoak beste arlo eta diziplina batzuekin lotzea.

Gaitasun espezifikoak ("Zibilizazioak eta Frantses Espresioko Kulturak" modulua):

- (C5) Gaur egun frantsesez hitz egiten duten herrialdeetako errealitate geografikoari, erakunde nagusiei, gizarte-usadioei eta kultura-adierazpenei buruzko ezagutzak eskuratzea eta aplikatzea.

- (C6) Frantsesez hitz egiten duten herrialdeen historiako prozesu garrantzitsuenak kronologikoki kokatzea eta azaltzea

Irakasgaiaren berariazko gaitasunak:

- (C7) Zinemari, irudiei eta ziberliteraturari buruzko hausnarketa kritikoa egiteko oinarrizko tresnak behar bezala erabiltzea

- (C8) Hizkuntza zinematografikoa aktiboki ulertzea eta kritikoki interpretatzea

- (C9) Komikiaren hizkuntza berboikonikoaren ezaugarriak ulertzea

- (C10) Zinemarekin, irudiarekin edo ziberliteraturarekin zerikusia duten gaiei buruzko diskurtso laburrak sortzea frantsesez eta ondo egituratuta

- (C11) Sormenaren, irudimenaren eta esperimentazioaren gustua lantzea

- (C12) Talde-lana koordinatzea eta ebaluatzea

Irakasgai hau arrakastaz amaitzean, ikasleek honako ikaskuntza-emaitza hauek eskuratuko dituzte, eta gai izango dira:

- (RA1) Frantsesez modu koherente, argumentatu eta kritikoan hitz egitea, film, komiki edo prentsa-irudi bati buruzko iritzia partekatzeko, kontzeptu egokiak erabiliz, edo testu edo bideo konplexu samarretan (C1, C2, C4, C5, C6, C7, C10) azaldutako ideiak argi eta zehatz sintetizatzeko.

- (RA2) Idazketa digitalaren oinarrizko tresnak behar bezala eta eraginkortasunez erabiltzea (webgunerako eta sare sozialetarako), irakasgaiaren edukiekin lotutako ideiak adierazi, zabaldu eta partekatzeko eta eduki literarioak sortzeko (C1, C2, C4, C10, C11)

- (RA3) Gidoi teknikoa idazteko, kritika bat egiteko edo prentsa-dosierra idazteko orduan hizkuntza zinematografikoaren kontzeptuak behar bezala erabiltzea (C7, C8)

- (RA4) Irudi-testu harremana eta irudiaren boterea modu egokian aztertzea, prentsaren, zinemaren edo literaturaren bidez zabaldutako irudien bidez transmititutako estereotipoak eta balio sozial eta ideologikoak zalantzan jarriz (C1, C2, C5, C9, C10)

- (RA5) Taldean eraginkortasunez lan egitea, jardueretan aktiboki parte hartuz eta gatazka-egoerak konponduz (C12)

Parentesi artean, ikaskuntzaren emaitza bakoitzarekin lantzen diren gaitasunak zehazten dira.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Irakasgaiaren eduki teoriko-praktikoak alda daitezke, ikasleen itxaropenen, interesen eta aldez aurreko ezagutzaren arabera. Gainera, ikasleek ikasgaiaren garapenean partzialki eragiteko aukera izango dute, Frantziako eta Frankofoniako gaurkotasun kulturalarekin lotutako eduki berrien ekarpenarekin, horretarako Twitter sare soziala erabiliz.

Irakasgaiaren ardatz nagusia proiektu bat garatzea da, zehazki film labur bat egitea, eta horren gaia Garapen Iraunkorreko Helburuekin lotuta egongo da (GJH 4/5/11/15/16/17+1). Eduki teoriko-praktiko gehienak proiektu honen garapenarekin lotuta egongo dira, hau da, eduki teoriko-praktikoak eskuratzeak proiektua gauzatzeko balioko du.

Irakasgaiaren programa hiru zatitan banatuta dago: ZINEMA, IRUDIA eta ZIBERLITERATURA.

Lehenengo saioetan, hainbat jarduera egingo dira ikasleek ikasgaiaren inguruan dituzten aurretiazko ezagutzak eta igurikimenak identifikatzeko, ikasleen ezagutza lexikala aktibatzeko (re-), frantsesez hitz egiteko zinemari, irudiari eta ziberliteraturari buruz, eta idazkera digitalaren zenbait ezaugarri eta jardunbide egoki identifikatzeko (webgunerako eta sare sozialetarako).

Lehenengo zatian, ZINEMAri buruzkoan, ikasleek honako eduki hauek landuko dituzte: zinema frantsesaren historia, hizkuntza zinematografikoaren bilakaera, hizkuntza zinematografikoaren oinarrizko kontzeptuak. Halaber, gidoiaren eta gidoi teknikoaren ezaugarriak ezagutuko dituzte, zine-kritika praktikan jarriko dute eta azpitituluen berezitasunak ezagutuko dituzte.

Bigarren zatian, IRUDIARI buruzkoan, boterearen (eta kontra-boterearen) irudiaren eta irudien boterea aztertuko da, prentsaren, zinemaren, artearen edo literaturaren bidez zabaldutako irudiek transmititutako estereotipoak eta balio sozial eta ideologikoak zalantzan jarriz. Estereotipo batzuk aztertuko dira, eta sare sozialetan kontra-diskurtso bat sortuko da, diskurtso alternatibo bat, estereotipo horiek hausteko. Mundu frankofonoko prentsa-marrazkilari handien adibideak aztertuko dira. Komikiaren historia labur-labur aztertuko da, eta komikiaren ezaugarriak eta komikiaren munduko beste alderdi batzuk aztertuko dira. Ikasleek eleberri grafiko bat irakurri eta aztertuko dute.

Hirugarren zatian, ZIBERLITERATURARI buruzkoan, literatura digitala (izartua), algoritmoen eta "big daten" garaiko sistema literarioa eta iraultza digitalak literaturan eta bizitzan (literarioa) dituen ondorioak aztertuko dira. Ikasleak idazkera digitalarekin ohituko dira eta hainbat aldiz praktikan jarriko dute.

FILM LABUR BATEN PROIEKTUA – irakasgaiaren hari gorria – Garapen Jasangarriaren Helburuetako (GIH) batean oinarrituko da, eta talde txikitan egingo da. Hainbat eduki teoriko praktikara eramatea ahalbidetuko du.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren eskola-karga 6 ECTS kreditukoa da, 60 ordu presentzialekin (telebista) eta 90 ordu ez-presentzialekin.

Irakasgaiaren ikuspegia batez ere praktikoa izango da, eta IKD i3 ("i ber hiru": ikaskuntza x ikerketa x iraunkortasuna) ereduan oinarrituko da. Eredu horrek ikaskuntza ikerketaren eta iraunkortasunaren alde biderkatzen du. Hainbat metodologia aktibo erabiltzen dira (proiektuetan oinarritutako ikaskuntza, arazoetan oinarritutako ikaskuntza, ikasketa kooperatiboa, berdinen arteko ikaskuntza, ikasgela alderantzikatua, arazoak konpontzea...). Gaitasunak eskuratzeko prestakuntza-jarduerak eta lanak urrutitik eta/edo ikasgelan egingo dira, banaka eta/edo taldean.

Prestakuntza-jarduera gehienak lotuta egongo dira prestakuntza-aldi osoan proiektu bat garatzearekin. Proiektu horretan, ikasleek praktikara eramango dituzte ikaskuntzaren konpetentziak eta emaitzak.

Oso modu intentsiboan erabiliko da eGelako ikasgela birtuala, jarduera (telebista) presentzialen eta ez-presentzialen arteko lotura izango dena. Bertan, irakasgaiaren material guztia (apunteak, material bibliografikoa, ebaluazio-irizpideak, errubrikak...) eta ikasleen sorkuntzak jasoko dira, eztabaida-foroak irekiko dira, irakasgaiarekin lotutako abisuak emango dira eta feedback pertsonalizatuak emango dira.

Irakaslea ikasleen eskura egongo da tutoretzetan, eta ordutegia eGelan eta UPV/EHUren webgunean aurkituko du.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • Banakako lanak (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazio- eta prestakuntza-sistema. Prestakuntza-aldian egindako jarduerak, zereginak eta probak, bai eta parte-hartzea eta banakako eta taldeko lana ere, ikasle bakoitzaren aurrerapena baloratzeko eta ebaluatzeko erabiliko dira.

Ikasgelan edo urrutitik egingo diren jardueretan aktiboki parte hartzea eta ikasleei astero planteatuko zaizkien zereginak (entregatzekoak, ariketak, probak...) betetzea: % 40

Proiektuarekin lotutako banakako eta taldeko lanak: % 60.

Irakasgaia gainditu ahal izateko, jardueren % 90 egin behar da.

Jarduera eta lan guztietan, ebaluazioak kontuan hartuko du frantsesaren erabilera zuzena. Frantsesa behar bezala ez jakiteak suspentsioa ekar dezake.

Programatutako lanak egitean plagioa egiteak edo inprimatutako edo Interneteko iturriak behar ez bezala eta behar bezala adierazi gabe erabiltzeak dagokion deialdian kalifikazio baxuena izatea ekar dezake.

Ebaluazioa % 100 jarraitua da, azken probarik gabe (uko egiten zaionean edo ezohiko deialdian izan ezik). Ikasleek aurreikusitako jardueren % 90 egin beharko dituzte.

Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazioaren sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazioaren sisteman parte hartu duten ala ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela, eta, horretarako, 9 asteko epea izango dute, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera. Azken ebaluazioan, ahozko proba bat eta lan bat edo gehiago egingo dira. Proba horren luzeraren eta ezaugarrien berri emango zaio proba egiteko eskubidea aitortu zaion ikasleari.

Uko egitea:

Deialdiari uko eginez gero, ez aurkeztutzat edo ez aurkeztutzat joko da. Ikasleek deialdiari uko egin diezaiokete irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian, amaierako ebaluazio-sistemaren bidez baino ez da ebaluatuko irakasgaia. Amaierako ebaluazio-probak idatzizko zati bat ( % 50) eta ahozko proba bat ( % 50) izango ditu.

Ikasturtean zehar ikasleek lortutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Ikasturtean zehar egindako ebaluazio jarraituaren bidez emaitza negatiboak lortu badira, emaitza horiek ezin izango dira mantendu ezohiko deialdian, ikasleek kalifikazioaren % 100 lortu ahal izango baitute.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Moodle eGela plataforma.
- Twitter sare soziala.
- BYOD (Bring Your Own Device)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- David Bordwell & Kristin Thompson, L'art du film, une introduction, Bruxelles: De Boeck, 2014

- Francis Vanoye & Anne Goliot-Lété, Précis d'analyse filmique, Paris: Nathan, 1992

- Thierry Groensteen, Système de la bande dessinée, Paris: PUF, 1999

- Benoît Peeters, Case, planche, récit. Lire la bande dessinée, Bruxelles: Casterman, 1998

Gehiago sakontzeko bibliografia

- André Gaudreault, Cinéma et attraction. Pour une nouvelle histoire du cinématographe, Paris: CNRS, 2008.
- Jean-Marc Leveratto & Mary Leontsini. Internet et la sociabilité littéraire. Nouvelle édition [en ligne]. Paris : Éditions de la Bibliothèque publique d’information, 2008 (généré le 18 mai 2016). Disponible sur Internet : . ISBN : 9782842461584.
- Dominique Cardon, À quoi rêvent les algorithmes. Nos vies à l'heure des big data, Paris: Seuil, 2015
- Eric Sadin, La vie algorithmique : Critique de la raison numérique, L'Échappée, 2015
- Michel Serres, Petite Poucette, Le Pommier, 2012
- Jean Clément, "La littérature au risque du numérique", Document numérique, Volume 5, 2001/1, pp. 113-134
- Franco Moretti (dir.), La littérature au laboratoire, trad. fr. V. Lëys, avec la collaboration d’A. Gefen et P. Roger, Paris, Ithaque, 2016, 224 p.

Aldizkariak

- http://neuviemeart.citebd.org/
- http://revuebleuorange.org/
- http://nt2.uqam.ca/fr/cahiers-virtuels

Web helbideak

- http://www.forumdesimages.fr/
- http://www.centreimages.fr/vocabulaire/
- http://www.citebd.org/ - http://www.du9.org/
- http://gallica.bnf.fr/
- http://www.gutenberg.org/

TaldeakToggle Navigation

87 Teoriakoa (Frantsesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

15:00-17:00 (1)

15:00-15:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.05 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 0.05 - LETREN FAKULTATEA (2)

87 Gelako p.-1 (Frantsesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

15:30-17:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.05 - LETREN FAKULTATEA (1)