XSLaren edukia

Bigarren Hizkuntza I: Gaztelania25392

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Filologiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25392

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Derrigorrezko lehen mailako irakasgaia Filologia Hispanikoan eta hautazkoa Euskal Ikasketetan, Frantses Filologian eta Ingeles Ikasketetan.

Lehen lauhilekoan ematen da eta ikasleari ahotsa nola sortzen eta artikulatzen den ulertzen laguntzen dio; era berean, bere ama-hizkuntzaren sistema fonetiko-fonologikoa beste hizkuntza batzuekin alderatzeko aukera ematen dio eta dauden errealizazioen aniztasunaren berri emango dio.

Hainbat ardatzetan ikastea ahalbidetzen duen irakasgaia denez, sinkronikoa eta diakronikoa, aldaketa fonetiko-fonologikoak nola gertatzen diren ulertzen lagunduko dio ikasleari.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

HELBURUAK:

- Komunikazio-prozesuan inplikatutako organoak zein diren gogoratzea.

- Fonetika eta Fonologiako oinarrizko ezagutzak eskuratzea.

- Eskuratutako ezagutzak espainieraren sistema fonologikoaren deskribapenean aplikatzea eta haien errealizazio nagusien berri; bokalak eta

gaztelaniaren kontsonanteak, transkripzioak egin eta beste sistema batzuekin konparazioak egin ahal izateko.

Espainiera estandarraren sistema fonetiko-fonologikoa eta horren aldakuntzak ezagutzea eta deskribatzea. Norberaren hizkuntza ahoz eta idatziz menderatzea eta modu autonomoan eta taldean lan egitea (M10CM02/G005 eta G009).

- Bibliografia maneiatzea, sintetizatzea eta eskuratutako ezagutzak komunikatzea (M10CM05 eta M10CM06/G005, G006 eta G007)





IKASKUNTZAREN EMAITZAK

Ikasgaia amaitzean ikasleak gai izango dira:

- Espainiar estandarraren sistema fonetiko-fonologikoa eta horren errealizazio desberdinak deskribatzen jakitea.

- Espainierak historian zehar izan dituen aldaketa fonetiko-fonologiko batzuen arrazoia ulertzea.

- Gaztelaniazko testuen transkripzio fonetiko-fonologikoak egitea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Fonetika eta Fonologia. Printzipio orokorrak. Aplikazioak.

2. Espainieraren bokal-sistemaren fonetika eta fonologia.

3. Espainieraren kontsonante-sistemaren fonetika eta fonologia.

4. Elementu prosodikoak: silaba, azentua eta entonazioa.

5. Transkripzio fonologikoa eta transkripzio fonetikoa.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza- eta ikaskuntza-jarduerak:

- Klase teorikoak

- Ikasgela barruan eta kanpoan ariketa praktikoak egitea

- Proposatutako lanak entregatzea

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 70
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

OHIKO DEIALDIA: ORIENTABIDEAK ETA UKO EGITEA



Ohiko deialdian zein ez-ohiko deialdian irakasgaiaren metodologiarekin eta ebaluazioarekin zerikusia duen guztia zehatz-mehatz zehaztuko da "Ikaslearen gida" atalean. Gida hori irakasleak eGela plataformara igoko du bigarren lauhilekoaren hasieran. Beraz, komeni da ikasleek aldizka sartzea plataforman, eta maiz kontsultatzea UPV/EHUko posta elektronikoa eta eGela.



1. OHIKO DEIALDIKO ebaluazioa ETENGABEA da, eta honako irizpide hauei jarraituko zaie:



1.1. Zereginak, lanak edo praktikak gela barruan zein kanpokoak, banaka edo taldean entregatzea (gaitasunen aplikazioa eta ikasgaian duten inplikazioa neurtuko dute, bai eta iturri bibliografikoen lokalizazio-, asimilazio- eta sintesi-mailak ere). % 30



1.2. Idatzizko proba bat edo batzuk, ikasturtean zehar eta/edo ohiko deialdiko azterketaren egunean aurrez aurre egingo direnak (ezagutza teoriko-praktikoen eta idatzizko adierazpenaren mailak neurtuko dituzte). Proba horiek nahitaezkoak dira eta irakasgaia gainditzeko gainditu beharko dira. % 70



2. ETENGABEKO EBALUAZIOARI UKO EGITEN DIOTEN IKASLEAK AZKEN EBALUAZIORA AURKEZTU AHAL IZANGO DIRA. Ebaluazio horretan, irakasgaiaren % 100ek ikasgaiaren eduki guztiak eta nahitaezko irakurketak jasoko dituen idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko dira. Ohiko deialdi ofizialaren egunean egingo da azterketa hori.



3. Kasuan kasuko agintariek, osasun-larrialdiko egoera batean, IRAKASKUNTZA PRESENTZIALA EDO BIMODALA ERABAT TELEMATIKOA DEN PRESTAKUNTZA BATERA EGOKITZEA gomendatzen badute:



3.1. Programa UPV/EHUren webgunean argitaratutako irakasgaiaren irakaskuntza-gidan agertzen den bezala mantenduko litzateke.



3.2. Klaseek aldizka jarraituko lukete, modu birtualean (BBCren bidez edo antzeko plataforma baten bidez) eta irakasgai honen ohiko ordutegietan.



3.3. Tutoretzak ere birtualak izango lirateke, BBC edo eGela bidez.



3.4. OHIKO DEIALDIAREN EBALUAZIOA birtual ere izan daiteke, beharrezkoa balitz:



3.4.1. ETENGABEKO EBALUAZIOAN, irakasgaiaren irakaskuntza-gidan aurreikusitako ehunekoei eutsiko zaie (% 30 hainbat lan, ariketa eta zereginetarako eta % 70 idatzizko probetarako). Entregatzekoak eGelako zereginetara igoko lirateke eta, era berean, idatzizko probak aldez aurretik eGelan sortutako hainbat zeregin tenporizatu bihurtuko lirateke. Ebaluazio jarraituaren azken nota lortzeko, entregagarrietan lortutako notaren % 30a eta idatzizko probetan lortutakoaren % 70a batu beharko lirateke. Hala ere, kopuru hori lortzeko, ikasleak % 70ari dagozkion probak gainditu behar zituen.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EZOHIKO DEIALDIAREN ebaluazioa ikastetxeak adierazitako data ofizialean egingo da, irakasgaiaren % 100aren baliokidea den azterketa idatzi presentzial baten bidez. Azterketak irakasgaiaren edukiak eta nahitaezko irakurketak ebaluatuko ditu.

Dagokion agintariek, osasun-larrialdiko egoera batean, EZOHIKO DEIALDIAREN EBALUAZIOA AURREZ AURREKOA EZ DEN EBALUAZIO-SISTEMA BATERA EGOKITZEA gomendatzen badute, amaierako idatzizko proba ikastetxeak ezarritako data ofizialaren egunean ordeztuko da, aldez aurretik eGelan sortutako zeregin tenporizatu batekin edo gehiagorekin, irakasgaiaren % 100eko balioarekin.

Irakasgaiaren metodologiarekin eta ebaluazioarekin lotutako guztia zehatz-mehatz zehaztuko da "Ikaslearen gida" atalean. Gida hori irakasleak eGela plataformara igoko du lehen lauhilekoaren hasieran. Horregatik, deialdi honen alde egiten duten ikasleei gomendatzen zaie kontsulta dezatela UPV/EHUk matrikulatzerakoan emandako eGela plataforma eta posta elektronikoko kontua.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasleek ikasgelan eta E-gela plataformaren bidez jasoko dituzten irakurketak eta ariketak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALVAR, M. (dir.) (2000): Introducción a la Lingüística española, Barcelona, Ariel.

FERNÁNDEZ PLANAS, A.M(2005): Así se habla. Nociones fundamentales de fonética general y española, Barcelona, Horsori.

GIL FERNÁNDEZ, J.(1993): Los sonidos del lenguaje, Madrid, Síntesis.

HIDALGO, A. Y M. QUILIS(2004) Fonética y fonología españolas, Valencia, Tirant lo Blanch.

NAVARRO TOMÁS, T.(1977): Manual de pronunciación española, Madrid, C.S.I.C.

QUILIS, A.(1993): Tratado de fonología y fonética españolas, Madrid, Gredos.

REAL ACADEMIA ESPAÑOLA(2011): Nueva gramática de la lengua española. Fonética y Fonología, Barcelona, Espasa-Calpe.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Gai bakoitzerako irakurketa zehatzak gomendatuko dira e-gela plataformaren bidez.

Aldizkariak

Revista de Filología Española.
Revista de la Sociedad Española de Lingüística.
Estudios de Fonética Experimental.
Boletín de la Real Academia Española.

Web helbideak

http://liceu.uab.es/~joaquim/phonetics/fon_anal_acus/Analisis_Acustico.html
http://liceu.uab.es/~joaquim/phonetics/fon_produccio/Metodologia_produccion.pdf
http://www.chass.utoronto.ca/~danhall/phonetics/sammy.html
http://www.phon.ucl.ac.uk/resource/educational.php
http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/#

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:00-13:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.08 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 0.08 - LETREN FAKULTATEA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.08 - LETREN FAKULTATEA (1)