Ikasgelako Praktikak I27641
- Ikastegia
- Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Negozioen Kudeaketa + Lan Harremanak eta Giza Baliabideak
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 27641
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Praktika Integratuen planteamenduak ideia bikoitz bati erantzuten dio eta horrek izena iradokitzen du gaia:
alde batetik, "praktikei" buruzkoa da, hau da, bere helburu nagusia ikasleei prestakuntza praktikoa eskaintzea da beren ikasketetarako egokiak dira, eta, bestetik, "integratuak" dira, hau da, diseinuan, aurreko urteetan hartutako gaien edukiaren arteko etengabeko erlazioa behar dute, ikasleei beren ezagutzak bere osotasunean ikus ditzaten, konpartimentu estanik gabe, horrela, errealitate praktikoaren ikuspegi bihurria saihestuz.
Horrela, Praktika Integratuen ikastaroa diziplina anitzeko eduki praktiko batekin hornitzen da. Horrek aukera ematen du. Ikasleak errealitatearen arazora hurbildu ohi da bere alderdi desberdinetan.
GOMENDIOAK:
Oso erabilgarria da ikasleek ezagutza informatikoa izatea, erabiltzaileen mailan gutxienez, eta kudeatzea datu-base legalak eta Interneteko nabigazioa. Hala ere, zenbait irakasgai eskainiko dira, baldin eta beharrezkoa bada, ikasleak erregistro elektronikoak erabiltzera orientatzea
Euskal Herriko Unibertsitateko / Euskal Herriko Unibertsitateko Liburutegia (Aranzadi, El Derecho, etc ...), eta bilaketa azterketa gaiarekin lotutako bibliografia. Gainera, irizpideak
Ikasleek lana aurkezten jarraitu beharko dute.
Ikasleek gai hauen ezagutza mailak dedikazio handiagoa edo txikiagoa izango du (kopuruari dagokionez)irakaskuntza orduen konputazioa aipatzen du) horiek ikasteko.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Gaiak zeharkako gaitasun gaitasuna garatzen du:
Arazoen ebazpena
Enuntziatuen Curriculuma: Arazoak modu eraginkorrean ebaztea, aukerak identifikatu eta ebaluatzeko lortutako trebetasunak eta trebetasunak erabiliz, emandako informazio iturriak erabiliz.
ADIERAZLEAK:
Planifikatu behar diren urratsak planteatu, planteatutako arazoa modu eraginkorrean konpontzeko
Bildu beharrezko informazioa adierazitako iturrietara joanda
Informazioa modu argi eta koherentean sintetizatzen eta bereganatzen du
Arazo globala konpontzeko behar diren ondorioak zuzen lortzen ditu
IKASKUNTZA-EMAITZAK
Planteatutako arazoa konpontzeko beharrezkoak diren urratsak zuzen egituratu
Adierazitako informazio iturrietara joan eta datu zuzenak bildu
Bildutako informazioa modu argi eta koherentean sintetizatzen du
Problema zuzen ebazten du, ondorio argiak eta ondo argudiatuta aurkeztuz
Hitzezko komunikazioa.
Ikaskuntzaren emaitzak:
Hitzik gabeko hizkuntza neutrala, serioa eta ikusleentzako egokia da.
Egitura eta aurkezpena ikusle motarekin bat datoz.
Baliabideek ikusleak babesten dituzte beren ideiak ez zalantzan jartzeko.
Ikusleekin elkarrizketa sortu.
Argumentazioa sormenez moldatzen da ikasleengan estimatzen denaren arabera.
Zeharkako gaitasuna / k: idatzizko komunikazioa
Ikaskuntzaren emaitzak:
Komunikazio arlo honetan gabeziak gabe idazten du (idazkera okerrak, akats gramatikalak, hiztegiaren gabezia ...).
Zuzenean aipatzen du doktrina zientifikoa bere planteamenduak kontrastatzeko eta erabilitako bibliografia biltzen du.
Nabarmendu paragrafoen hierarkia koska erabiliz.
Animatu idazkera hainbat baliabideren erabilera egokiarekin (galderak, harridurak, latinezko esaldiak, etab.).
Izenburu bakoitzak sarrera laburra eta azken laburpena biltzen ditu.
Adibidea edo aipua idazkeraren egiturarekin lotzen dira (izenburuak, epigrafiak ...).
Zeharkako gaitasuna / k: Informazioaren tratamendua
Ikaskuntzaren emaitzak:
Zalantzarik gabe, hasierako galderarekin zerikusia duten gai nagusiak identifikatzen ditu, baita horiek aztertzeko ardura duten ezagutza-arlo nagusiak ere.
Ordena logikoa eta egokia ezartzea gaiaren alderdi bakoitza aztertzeko.
Kontsultatutako iturrien oinarrizko datuak zehazten ditu, hala nola antolaketa, egilea, helburuak, URLa, etab.
Idatzi zure hitzetan ondorioak eta arrazoibideak lortutako informazioan oinarrituta.
Argumentuak argi eta garbi, koherentziaz eta guztiz adierazi.
Ondorioak modu erakargarrian eta ulergarrian aurkezten ditu, orden logiko bati jarraituz eta garrantzitsuenak nabarmenduz.
Berariazko gaitasun-gaitasuna: Lana osatzen duten diziplinen multzoa erlazionatu
Lan Harremanak (7. zk.)
Ikaskuntzaren emaitzak:
Gizarte Segurantzarekiko legezko arauak zehaztu eta interpretatu.
Ezagutza teorikoak gizarte segurantzako prestazioetan duen aplikazio praktikoarekin lotzen ditu.
Onurak baloratzen ditu gizarte-babeserako helburu propioen arabera.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1.– Gizarte Segurantzako Sistema. Kontribuziorik gabeko eta kotizazio mailak. Gizarte Segurantzaren Sistemaren Egitura;
Erregimen orokorra eta erregimen bereziak. Aplikazioaren esparrua edo hedapen subjektiboa.
2.- Esparruaren formalizazioa. Gorabeherak. Prozedurak eta ondorioak. Langilea enkoadratu
sistemaren erregimenak, prozedurak eta legezko eraginak
3.- Aurrekontua. Kalkulua, efektuak. Zerrendatzeko betebeharretik eratorritako ekarpenak eta ondorio juridikoak kalkulatzea.
4.– Babestutako kontingentziak eta arriskuak. Baldintza arruntak eta profesionalak.
5.- Kudeaketaren alderdi orokorrak. Enpresariaren erantzukizuna. Segurtasun sistemaren kudeaketaren azterketa
sozialak, enpresaburuaren erantzukizunetan eragina du. Lankidetza zuzendaritzan: Mutua eta
Enpresa.
6.- Ekintza babeslea. Errendimendua. Abantailen eskakizunak eta horien aplikazioa aztertzea eta horien aplikazio zehatza
edukia:
Osasun
Aldi baterako ezintasuna
Haurdunaldian arriskua
Adingabearen jaiotza eta zaintza
Minbizia edo bestelako gaixotasun larriak dituzten adingabeak zaintzea
Erantzukizun bateratua haurraren zainketan
Ezintasun iraunkorra
Langabezia
Erretiro
Heriotza eta biziraupena
Familiako prestazioak
MetodologiaToggle Navigation
60 ordu presentzial eta 90 ez presentzial kontuan hartuz. Kalkulu guztiak proportzionalki, beste kasu batean, moldatuko
lirateke.
Azalpen teorikoak, kasu praktikoko azalpenarekin osatuta egon ahal izan zirenak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Kalifikazioa edo irakasgaiaren azkeneko ebaluazioa egingo da idatzitako azkeneko probaren eta/edo ebaluazio jarraituko sistemako aplikazioaren (eragindako irakasleen erabakira) bitartez. % 100. "Osasun-egoerak hala eskatzen badu eta azken proba aurrez aurre egin ezin bada, eGelako ikaslearen egoera horietarako ikaslearen gidan (edo koadernoan) zehaztutako prozedura aktibatuko da". (%): 100
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Talde bakoitzeko arduradunek (taldeko arduradunaren arabera), egoki iritziz gero, ikasleen asistentzia kontrolatu dezakete eta, hala badagokio, azken kalifikazioan puntu gehigarri bat emango dute, pilatzen ez badira. 3 baino gehiagorik gabeko ausentziak.
Deialdi arruntari dagozkion azterketak proba mota (test) edo garatu beharreko galderak izango dira eta pertsonalki edo linean (ordenagailuan) egingo dira, irakasle arduradunak nahi duen moduan. Probaren arduraduna aukeratzeko kasuan, 5 edo 10 galdera izango dira, hainbat erantzun alternatiborekin; Gaizki erantzun den galdera bakoitzeko, -0,25ko zigorra aplikatuko da (4 erantzun alternatibo dituzten galderetan), edo -0,5 (bi erantzun alternatibo dituzten galderetan). Xehetasun osagarriak Egelan argitaratuko dira. Azterketa Egela linean edo paperean pertsonalki egingo da.
....................................
• • Ikasleak azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango du, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duen ala ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietarako, eta 18 astekoa urteko irakasgaietarako, lauhilekoaren edo ikasturtearen hasieratik zenbatzen hasita, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Irakasgaiaren irakaskuntza-gidak epe luzeagoa ezarri ahal izango du.
• Ebaluazio jarraituaren kasuan, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da amaierako proba horretara ez aurkeztea irakasgaiaren amaierako kalifikazioa aurkeztu gabe izateko. Bestela, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 edo txikiagoa bada, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, gutxienez, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.
• Azken ebaluazioa denean: "Azterketen data ofizialean ezarritako probara aurkezten ez bada, automatikoki uko egingo zaio dagokion deialdiari".
• Ebaluazio proba batean kopiatu egin dela egiaztatuz gero, tartean sartuta dauden ikasle guztiei «suspentso» kalifikazioa jarriko zaie, bakoitzaren erantzukizuna gorabehera. Pertsona bat kopiatzen ari dela proban bertan egiaztatuz gero, momentuan bertan proba egiteari uzteko agindu ahal izango zaio.
.....................................
1. Ikasleak ebaluatuko dituen eduki teorikoa eta praktikoa (honako bide batzuen bidez azaldutakoa):
a. Ikasgelan, eskola magistraletan
b. Ikasgelan, ikasgelako klase praktikoetan
c. Egelan argitaratutako ikerketa-baliabide didaktikoen bidez azaldu dena.
• Eduki horri buruz, ikasleek azalpen gehigarriak eskatu ahal izango dizkie irakasleei, horiek ikastean sor daitezkeen zalantza edo galderei dagokienez, baldin eta uste badu ez zaiola nahikoa izan azalpena edo oinarritzea, irakasgaia aztertzeko Egelan argitaratutako baliabideen bidez(araudia, epaiak, ariketa praktikoen ebazpen arrazoitua, doktrina- edo kazetaritza-artikuluak, etab.. )
• Ikasleek irakasleei buruzko galderak posta elektronikoz edo tutoretza-saioen eskaeraren bidez bidali ahal izango dizkiete irakasleei, irakasleen tutoretza-ordutegiaren barruan.
d. Lehen aipatutako baliabide didaktiko horiek, arau-, doktrina-, epai- edo antzeko iturriekin bat badatoz, Egelan argitaratu ahal izango dira jatorrizko bertsioan, bai gaztelaniaz, bai euskaraz (gaztelaniaz edo euskaraz), ikasleek erabili behar izateko, nahiz eta ikasleek horiei buruz egindako galdera guztiak euskaraz erantzun eta azalduko diren. Ikasleak iturri horiek duten edukiaren arabera ebaluatu ahal izango dira, nahiz eta jatorrizko bertsioan gaztelaniaz agertu eta Egelan holan argitaratu.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Aparteko deialdian, ebaluazioa azken ebaluazio sistemaren bidez egingo da soilik.
Azken proba hau gorabehera, ikasleek lortutako emaitza positiboak gorde daitezke
ikasturtean zehar. Emaitza negatiboak ezin dira kontuan hartu.
Aparteko deia amaierako azterketa izango da, eta dagoeneko deialdi arrunterako jasotakoen ezaugarri eta baldintza berdinak izango ditu.
Azken azterketa ez egiteak ikasleak deialdi honetara itzultzea dakar.
-----------------------------------------------------------
1. Ikasleak ebaluatuko dituen eduki teorikoa eta praktikoa (honako bide batzuen bidez azaldutakoa):
a. Ikasgelan, eskola magistraletan
b. Ikasgelan, ikasgelako klase praktikoetan
c. Egelan argitaratutako ikerketa-baliabide didaktikoen bidez azaldu dena.
• Eduki horri buruz, ikasleek azalpen gehigarriak eskatu ahal izango dizkie irakasleei, horiek ikastean sor daitezkeen zalantza edo galderei dagokienez, baldin eta uste badu ez zaiola nahikoa izan azalpena edo oinarritzea, irakasgaia aztertzeko Egelan argitaratutako baliabideen bidez(araudia, epaiak, ariketa praktikoen ebazpen arrazoitua, doktrina- edo kazetaritza-artikuluak, etab.. )
• Ikasleek irakasleei buruzko galderak posta elektronikoz edo tutoretza-saioen eskaeraren bidez bidali ahal izango dizkiete irakasleei, irakasleen tutoretza-ordutegiaren barruan.
d. Lehen aipatutako baliabide didaktiko horiek, arau-, doktrina-, epai- edo antzeko iturriekin bat badatoz, Egelan argitaratu ahal izango dira jatorrizko bertsioan, bai gaztelaniaz, bai euskaraz (gaztelaniaz edo euskaraz), ikasleek erabili behar izateko, nahiz eta ikasleek horiei buruz egindako galdera guztiak euskaraz erantzun eta azalduko diren. Ikasleak iturri horiek duten edukiaren arabera ebaluatu ahal izango dira, nahiz eta jatorrizko bertsioan gaztelaniaz agertu eta Egelan holan argitaratu.
-----------------------------------------------------
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
1. www.seg-social.es
2. 8/2015 Legegintzako Errege Dekretua, urriaren 30ekoa, Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren(https://noticias.juridicas.com/base_datos/Laboral/561511-rdleg-8-2015-de-30-oct-aprueba-el-texto-refundido-de-la-ley-general-de-la.html#a283) testu bategina onartzen duena.
3. 2/2015 Legegintzako Errege Dekretua, urriaren 23koa, Langileen Estatutuaren Legearen testu bategina onartzen duena(https://noticias.juridicas.com/base_datos/Laboral/561075-et-2015.html )
4. Irakasleek Egelan argitaratutako material guztiak, gaztelaniaz eta/ edo euskaraz.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
www.seg-social.es;
Manual práctico de Cotización, Tesorería General de la SS, Madrid, azkeneko argitaldia.
Guía Práctica de Seguridad Social, Edit. Cinca.
Cómo confeccionar nóminas y Seguros Sociales; etc
Gehiago sakontzeko bibliografia
Curso de Seguridad Social, Blasco La Hoz y Lopez Gandía, Tirant Lo Blanch.
Manual de Seguridad Social, Vida Sorial y otros, Tecnos
Aldizkariak
Revista de trabajo y seguridad social. Centro de Estudios Financieros.
Aranzadi Social, revista de doctrina. Aranzadi Thomson reuters
Web helbideak
Datu baseak
Unibertsitateko Liburutegiaren webgunearen bidez, honako hauetan sar daiteke:
Aranzadi Instituciones (http://www.ehu.es/es/group/biblioteka/cdromz2 )
CISS Laboral (http://cisslaboral.ciss.es/content/Inicio.aspx )
Thomson Reuters (https://onepass.aranzadi.es/content/proview/acceso_proview.html?sponsor=0000156573-IP )
CENDOJ , buscador de Jurisprudencia del CGPJ (http://www.poderjudicial.es )
SEPE (https://www.sepe.es/)
LANBIDE (https://www.lanbide.euskadi.eus)
ITSS (http://www.mitramiss.gob.es/itss/)
Direcciones de internet de interés
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARRUE MENDIZABAL, MARTA
- GALDOS LOYOLA, MARIA ELENA
- ZAPIRAIN BILBAO, ANA ISABEL
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-11:30 (1) |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:30-13:30 (1) |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:30-10:30 (1) |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 13:30-14:00 (1) |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-11:00 (1) |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:30-12:30 (1) | 10:30-12:00 (2) |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:30-13:30 (1) |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:00-10:30 (1) |