XSLaren edukia

Esperimentazioa Ingeniaritza Kimikoan II26759

Ikastegia
Zientzia eta Teknologia Fakultatea
Titulazioa
Ingeniaritza Kimikoko Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26759

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1212
Mintegia2433
Laborategiko p.5490

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Aurrebaldintzak: Ikasleek irakasgai honetan matrikulatzeko Esperimentazioa Ingeniaritza Kimikoan I irakasgaia gaindituta izan behar dute eta hurrengo irakasgaietan gutxienez behin matrikulatuta izan behar dute.

- Materia transferentzia

- Bereizteko prozesuak

- Erreaktoreen diseinua

- Prozesu kimikoen instrumentazioa eta kontrola



Era berean, BIZIKI GOMENDATZEN DA ikasleek Prozesu eta Produktu Ingeniaritza ikasgaia gainditu izana edo egiten ari izana.



Helburuak: Ingeniaritza kimikoko hirugarren mailako irakasgaiekin lotutako garapen praktikoak laborategian eta ordenagailuaren bidez.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasunak:

- Ikasitako prozesu-unitate desberdinetako ekipoen funtzionamendua eta gertatzen diren fenomenoak ulertzea eta datu-hartzera eta ondoren parametro desberdinak zehazteko datuen manipulaziora ohitzea edo aldagai batzuen eragina prozesuaren gainean analizatzea.

- Prozesu-instalazioen diseinuak egiteko emaitza esperimentalak erabiltzea.

- Prozesuen simulatzailea erabiltzen ikastea.



Emaitzak:

- Materia transferentziari, bereizteko eragiketei, erreaktore kimikoei eta prozesuen kontrolari buruzko esperimentazioko prozedura aplikatuak diseinatzea eta kudeatzea.

- Txostenak modu profesionalean idaztea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

A) Blokea: Materia transferentzia

1. Praktika: Difusio-koefizienteen kalkulua. Winkelman-en saiakuntza

2. Praktika: Materia transferentziako banakako koefizientearen kalkulua: ur-aire sistemarako materia transferentzia horma buztiko eta tantakako zutabeetan.

3. Praktika: Materia transferentziako koefiziente globalaren kalkulua: Ioi trukea nahaste tankean



B) Blokea: Erreaktoreen Diseinua

4. Praktika: Katalizatzaile azidoaren gaineko gas-solidoa erreakzio katalitikoetako operazio-aldagaien ikerketa

5. Praktika: Erreaktore jarrai isotermoak (nahaste-perfektuzkoa, nahaste perfektuzko erreaktore-bateria eta pistoi fluxuzkoa) diseinatzea ur fasean egindako bigarren mailako erreakzioetarako.

6. Praktika: Zirkulazio ez-ideala erreaktore homogeneoetan. Egoitza denboren banaketaren neurketa. Sakabanatze-ereduaren eta serieko tankeen ereduaren aplikazioa.



C) BLOKEA: Prozesuen simulatzailea:

7. Praktika: Distilazio zutabe baten simulazioa.



D) Blokea: Bereizteko eragiketak

8. Praktika: Amoniakoaren desortzioa ur disoluzioan

9. Praktika: Nahaste bitarren distilazioa

10. Praktika: Likido-likido erauzketa

11. Praktika: Ioi-trukea ohantze finkoan



E) Blokea: Prozesu Kimikoen Kontrola

12. Praktika: Kontrol-begizta bakarreko prozesuko identifikazioa eta modelatze dinamikoa. PID kontroladoreen sintonia metodo desberdinen analisia. Ereduen aplikazioa.

13. Praktika: Kaskadako kontrol-analisia. Kontroladoreen sintonia. Plantako sintonia.

14. Praktika: Bi kontrol-begiztetako sistemaren aldagai aniztuneko kontrola. Interakzioaren analisia. Bi kontroladoreen sintonia.

MetodologiaToggle Navigation

Ikasleak 3 edo 4 pertsonako taldeetan banatzen dira praktikak egiteko bai eta praktikaren txostenetarako ere. Azterketa berriz, banakakoa izango da.



Lauhileko bakoitzean, ikasleek dagozkien praktikak egiten dituzte: lehen lauhilekoan, Materia-transferentzia, Erreaktoreen diseinua eta Prozesu eta Produktu Ingeniaritza, eta bigarrenean, eta Bereizketa prozesuak eta Prozesu kimikoen kontrol eta instrumentazioa.



Lauhileko bakoitzean, lehenik eta behin, garatu beharreko praktiken oinarri teorikoa lantzen duten eskola magistralak ematen dira. Ondoren, mintegi-saioak egiten dira, eta horietan praktika bakoitzean egin beharreko lan zehatza azaltzen da, erabili beharreko ekipo esperimentala behatzeko laborategira bisita barne.



GLko saio bakoitza hasi aurretik, ikasleek egun horretan egingo duten praktikari buruzko test bat egin beharko dute banaka eta eGelaren bitartez. Test horren nota kontuan hartuko da irakasgaia ebaluatzeko. Horregatik, ikasle bakoitza bere ordenagailu eramangarriarekin joan behar da laborategira.



GL saio bakoitzaren amaieran, ikasleek Excel fitxategi bat bidali behar diote dagokion irakasleari, egindako praktikan lortutako datuekin. Fitxategi hori gero txostena egiteko erabiliko dute. Excel fitxategia entregatzen ez bada, ezingo da praktikaren emaitzen txostenik edo fitxategirik entregatu.

Saio esperimentala amaitu eta gehienez 15 eguneko epean, txosten txiki bat (PDF formatua) entregatu behar da, datu esperimentalak landu ondoren lortutako kalkuluak, emaitzak eta ondorioak jasoko dituena. Laborategiko saioak amaitu ondoren, talde bakoitzari praktika bat esleituko zaio, eta horren gainean TXOSTEN OSOA egin beharko du, eGelan adierazitako jarraibideei jarraituz (eGelan txostena egiteko txantiloiak ere badaude).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Test motatako proba (%): 10
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azterketa: notaren % 40a

Lanak eta idatzizko txostenak (praktiketako gidoiak): notaren % 40a

Laborategiko segimendua (bertaratzea, ekipoen erabilera, laborategiko koadernoa, etab.): notaren %10a.

Hasierako testa: notaren %10a.





Ebaluazio jarraitua:



Egin beharreko praktika bakoitzerako hasierako test bat egingo da, eta horren nota kontuan hartuko da irakasgaia ebaluatzeko. Gainera, banakako bi azterketa partzial egingo dira ikasturtean zehar, eta ezagutza teorikoak eta praktikoak ebaluatuko dira. Amaierako azterketa egitea saihesteko, ikasleek (5/10) gainditu beharko dute azterketa partzialen bloke bakoitza (TM, ERREAKTOREAK, IPP, BP, KONTROLA). Amaierako azterketan, ikasleak azterketa partzialen bidez gainditu ez dituen ikasgaiaren blokeak aztertu beharko ditu. Ikasleak amaierako azterketako bloke batean azterketa partzialean bloke berean lortutakoa baino nota handiagoa lortzen badu, azken azterketan lortutako nota hartuko da kontuan, baina txikiagoa bada, bi balioen batez bestekoa hartuko da kontuan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, ikasleek (4.5/10) amaierako azterketaren bloke bakoitza gainditu beharko dute (TM, ERREAKTOREAK, IPP, BP, KONTROLA).

Halaber, ikasle bakoitzari eskatuko zaio laborategiko praktika guztiak egin izana, entregatutako dokumentu guztien egile edo egilekide izatea eta txostenen eta laborategiko batez besteko nota gaindituta izatea (4/10).





Azken ebaluazioa:



Ikasleak 18 asteko epea izango du, ikasturtearen hasieratik zenbatzen hasita, irakasgaiaren ardura duten irakasleei etengabeko ebaluazioari uko egiteko idatziz aurkezteko. Horrela, ikasleak ez du azterketa partzialen bidez ebaluatua izateko eskubiderik izango. Irakasgaia gainditu ahal izateko, hau eskatuko da: Gutxienez 5/10 lortzea amaierako azterketaren bloke bakoitzean, laborategiko praktika guztiak egiteaz gain, emandako dokumentu guztien egile edo egilekide izatea eta txostenen eta laborategiko batez besteko nota gaindituta izatea (4/10).



DEIALDIARI UKO EGITEA



Bai amaierako ebaluazioaren kasuan, bai etengabeko ebaluazioaren kasuan, "Ingeniaritza kimikoko esperimentazioa II" irakasgaiaren amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino handiagoa denez, nahikoa izango da amaierako proba horretara ez aurkeztea irakasgaiaren azken kalifikazioa < < ez aurkeztua edo ez aurkeztua>> izan dadin. (12.2 art. Gradu Batzordeak 2019ko maiatzaren 16an onartutako testua, 2019/20an aplikatzekoa). Baldintza sanitarioek aurretik deskribatutako baldintzetan ebaluazioa egitea eragozten badute, irakasgaian matrikulatutako ikasle guztientzat edo batzuentzat,

Ebaluazioari buruzko errektoretza, ebaluazioa egiteko unean. Ikasgaian matrikulatutako ikasle guztiek proba guztiak egin behar dituzte (hasierako testa, laborategiko praktikak, txostenak eta amaierako azterketa), edozein deialditan daudela ere.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation



Ezohiko deialdira joan behar izanez gero, bloke guztiak aztertu beharko dira, eta horietako bakoitzean idatzizko azterketan gutxienez 4.5/10 lortu beharko da. Hasierako testen, txostenen eta laborategiko testen nota mantenduko da, baldin eta horiek onartuta badaude; bestela, etendako txostenak berriro aurkeztu beharko dira edo dagozkion praktikak egin.

Osasun-baldintzek irakasgaian matrikulatutako ikasle guztiei edo batzuei ebaluazioa egitea eragozten badiete, ebaluazioa egiteko unean Errektoretzak ebaluazioari buruz emandako jarraibideak beteko dira.

Ikasgaian matrikulatutako ikasle guztiek proba guztiak egin behar dituzte (hasierako testa, laborategiko praktikak, txostenak eta amaierako azterketa), edozein deialditan daudela ere.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Praktika bakoitzeko gidoiak
Laborategiko koadernoa
Ordenagailu eramangarria (edo gailu baliokidea)


BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Lide, D.R. Ed. CRC Handbook of Chemistry and Physics, 89th Edition, CRC press, London, 2008

Perry, R.H., Manual del Ingeniero Químico, (4 vol), 7ª Ed, McGraw Hill, México, 2002.

Treybal, R.E., Mass Transfer Operations, 3ª Ed., McGraw Hill, Nueva York, 1980.

Levenspiel, O., Ingeniería de las Reacciones Químicas, Reverté, Barcelona, 1990.

Stephanopoulos, G., Chemical Process Control: An Introduction to Thery and Practice, Prentice Hall Int., Englewood Cliffs, N.J., 1984.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Seader, J.D., Henley, E.J., Separation Process Principles, John Wiley & Sons, Nueva York, 1998.
Jacobsen, H.A., Chemical Reactor Modeling, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, 2008
Seborg, D.E., Edgar, T.F., Mellichamp, D.A. "Process Dynamics and Control", John Wiley and Sons, Nueva York (1989). (2º Ed 2004)

Aldizkariak

Chemical Engineering Education,
Ingeniería Química

Web helbideak

http://www.vrupl.evl.uic.edu/vrichel/ (Virtual Reality in Chemical Engineering Laboratory)
http://www.che.iitb.ac.in/courses/uglab/manuals/labmanual.pdf (Chemical Engineering Laboratory Manual)
http://www.che.boun.edu.tr/che302/Chapter%201.pdf (Chemical engineering laboratory I)

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

15:00-18:00 (1)

15:00-18:00 (2)

16-16

15:00-18:00 (3)

15:00-18:00 (4)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

15:00-19:00 (1)

3-3

15:00-18:00 (2)

11-11

15:00-18:00 (3)

14-14

15:00-18:00 (4)

17-17

15:00-19:00 (5)

15:00-19:00 (6)

23-23

15:00-19:00 (7)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

15:00-19:00 (1)

3-3

15:00-18:00 (2)

11-11

15:00-18:00 (3)

14-14

15:00-17:00 (4)

17-17

15:00-19:00 (5)

15:00-19:00 (6)

23-23

15:00-19:00 (7)

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-9

15:00-19:00 (1)

18-23

18:00-19:00 (2)

18-28

15:00-18:00 (3)

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-9

15:00-19:00 (1)

18-23

18:00-19:00 (2)

18-28

15:00-18:00 (3)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

15:00-18:00 (1)

15:00-18:00 (2)

16-16

15:00-18:00 (3)

15:00-18:00 (4)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

15:00-19:00 (1)

3-3

15:00-18:00 (2)

8-8

16:00-17:00 (3)

10-10

15:00-17:00 (4)

11-11

15:00-17:00 (5)

17-17

15:00-17:00 (6)

18:00-19:00 (7)

15:00-19:00 (8)

23-23

15:00-19:00 (9)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

15:00-19:00 (1)

3-3

15:00-18:00 (2)

8-11

15:00-16:00 (3)

11-11

15:00-17:00 (4)

16:00-17:00 (5)

17-17

15:00-19:00 (6)

17:00-18:00 (7)

15:00-19:00 (8)

23-23

15:00-19:00 (9)

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-9

15:00-19:00 (1)

5-5

18:00-19:00 (2)

8-8

15:00-19:00 (3)

18-23

18:00-19:00 (4)

18-28

15:00-18:00 (5)

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-9

15:00-19:00 (1)

18-23

18:00-19:00 (2)

18-28

15:00-18:00 (3)