Zientzien Irakaskuntzarako Jarduera, Tresna eta Baliabideak27577
- Ikastegia
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 27577
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
"Zientzien Irakaskuntzarako Jarduera, Tresna eta Baliabideak" irakasgaia Lehen Hezkuntza eta Haur Hezkuntza Graduetako 4. kurtsoan ematen den hautazko irakasgaia da, "Curriculum eta baliabideak" minorraren parte izanik. Zientzien didaktikan sakonduko da eta horretarako aktibitate, tresna eta baliabide batzuk landuko dira.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Haur eta Lehen Hezkuntzako curriculumen oinarri zientifikoak ezagutzea.
Etapa hauetako zientzia esperimentalei buruzko baliabide didaktikoak landu eta ebaluatu, era askotako metodologia didaktikoak erabiliz.
Komunikazio-trebetasunen garapena bultzatzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Zientzia esperimentalak Haur eta Lehen Hezkuntzako curriculumetan
2. Praktika zientifikoak: modelizazioa, indagazioa eta argumentazioa
3. STEAM hezkuntzarako baliabide didaktikoak
3.1. Esperimentazioa
3.2. Marrazkiak, maketak eta role play
3.3. Kanpo-irteerak
3.4. Eskola baratzea
3.5. Sukaldaritza tailerra
3.6. STEAM materiala
MetodologiaToggle Navigation
- Eskola magistralak eta gelako praktikak.
- Ikasketa aktiboa (arazoetan, erronketan oinarritua…) eta kooperatiboa (talde lana)
- Landa-irteerak.
Unibertsitatearen nahiz osasun agintarien aginduz, irakasgaiaren beraren presentzialtasuna aldatu beharko balitz, egin beharreko moldaketak irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 60
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 40
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Etengabeko ebaluazioa egiteko irakaskuntza-ikaskuntzaren prozesuan zehar modu progresiboan aplikatu beharreko tresna eta estrategia didaktikoen multzoen bidez.
Etengabeko ebaluaketa egiteko hurrengo tresnak kontuan hartuko dira:
- Taldeko eta banakako lanak, aurkezpenak eta irakurmenak %70-80
- Landa irteerak %20-30
Aukera egongo da ebaluazioa prestakuntza aldian zehar egindako probekin soilik egiteko, edo, proba horiek egiteaz gain, kasuan kasuko azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean egingo den proba osagarri bat ere egiteko. Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita (Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia).
Oharra: Urruneko ebaluazioa egiteko beharra sortuko balitz, irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke egin beharreko moldaketak. Kasu horretan, nagusiki eGelaren bidez UPV/EHUk komunitatearen eskura jartzen dituen baliabide telematikoak erabiliko lirateke. Baldin eta, salbuespenez, beste baliabide osagarriaren bat erabili beharko balitz, ikasleei aldez aurretik jakinaraziko litzaieke.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdian agertzen diren irizpideak erabiliko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
237/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu, eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzekoa.
236/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena.
236/2015eko Dekretuaren II. Eranskina osatzen duen curriculum orientatzailea
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
FRIEDL, A. E. (2000). Enseñar ciencias a los niños. Barcelona: Gedisa.
QUINTO BORGHI, B. (2005) Los talleres en educación infantil. Barcelona: Graó.
VEGA, S. (2006) Ciencia 0-3: laboratorios de ciencias en la escuela infantil. Barcelona: Graó.
V.V.A.A. (2009) Hacemos ciencia en la escuela: experiencias y descubrimientos. Barcelona: Graó.
Aitziber Lasa, A; Solabarrieta, D; Ansa, L: (2020). STEAM proiektuak egiteko IDEIAK, gazteak inspiratzeko.Elhuyar.
Greca, I. M., Meneses Villagrá, J. Á., & Adúriz-Bravo, A. (2018). Proyectos STEAM para la Educación Primaria: Fundamentos y Aplicaciones Prácticas.
Aldizkariak
Infancia y Aprendizaje,
Cuadernos de Pedagogía,
Alambique,
aula de Innovación Educativa
Web helbideak
http://www.isftic.mepsyd.es/profesores/primaria/conocimiento_del_medio/
http://ares.cnice.mec.es/ciengehi
http://recursos.cnice.mec.es/biosfera/
http://recursos.cnice.mec.es/biologia/
http://www.xtec.cat/cdec/
www.xtec.es/cdec/intercanvi/intercanvi.htm
https://steamgune.euskadi.eus/eu/steam-helburuak
https://steam.eus/zer-da-steam-hezkuntza/
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 08:30-10:00 (1) | ||||
15-15 | 10:00-10:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S17G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (1)
- 1S17G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (2)
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 13:00-15:30 (1) | ||||
14-14 | 13:00-15:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S07T- Hizkuntza tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL) (1)
- 1S07T- Hizkuntza tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL) (2)
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 13:00-15:30 (1) | ||||
14-14 | 13:00-15:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S07T- Hizkuntza tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL) (1)
- 1S07T- Hizkuntza tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL) (2)
31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 13:00-15:30 (1) | ||||
14-14 | 13:00-15:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S07T- Hizkuntza tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL) (1)
- 1S07T- Hizkuntza tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL) (2)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0S01T -kimika eta fisika laborategia - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL) (1)
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0S02T- geologia eta biologia laborategia - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL) (1)