XSLaren edukia

Gune Produktiboak28354

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Geografiako eta Lurralde Antolakuntzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
28354

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4040.5
Gelako p.1242
Landa p.87.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai hau 2024-2025 ikasturtean eskainiko da, gaztelaniaz. Hautazko irakasgai honetan sakontzekoa da Geografia Ekonomikoa. Hori dela eta, beharrezkoa da Geografia Ekonomikoaren irakaste-ikaste emaitzak barneraturik izatea. Era berean, Hiri Plangintzarekin lotuta dago. Jarduera ekonomikoa oraindik lurraldean kokaturik dago, garatutako erregioetann globalizazio eta digitalizazio-prozesuak oso aurreratua izan arren. Irakasgai hau Lurraldearen antolakuntzaren modulu barruan dago.



"Gune produktiboak" irakasgaia aktibitate ekonomikoen antolaluntza produktiboa eta espaziala aztertzea datza. Maila espazialean eskala geografiko desberdinak kontuan hartzen ditu: tokian tokikoa, erregionala, herrialdekoa, Europar Batasunekoa eta globala. Azpisektore ekonomikoen ekoizpen eta espazioaren logika ulertzea ezinbestekoa da. Kontestu horretan industrialdeak eta enpresa-parkeak betetzen dituzten funtzioa Lurralde Antolakuntzan tokian-tokiko mailan, erregio mailan, herrialde mailan, Europar Batasuneko mailan eta maila globalean ulertzea funrzeskoa da.



Lanpostu topatzeko etorkizun batean, irakasgai honetan eskuratutako gaitasunak erabil ditzakete

tokiko garapeneko teknikoa izateko. Toki-garapeneko agentzietan eskatutako lanpostua geografoak, besteak beste, daude.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK.



MECen gaitasunak:

MEC3: Datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, ikasketa arloaren barruan), gizarteko, zientziako edo etikako gai garrantzitsuei buruzko gogoetak barneratzen dituzten iritziak emateko.



Titulazioaren gaitasunak:

G005 Lekuen, eskualdeen eta kokapenen aniztasuna azaltzea eta erlazio eta prozesu espazialak ulertzea. Fenomenoak lurralde-eskala desberdinetan erlazionatzea.

Cm: moduluaren gaitasunak (M02-Lurraldearen antolamendua).

M02CM02: Eskuratutako ezagutza teorikoen eta teknikoen aplikazioaren bidez, arazoak planteatzeko eta konpontzeko gai izatea.

M02CM04: Geografiako ezagutzak lurraldearen eta paisaiaren analisira eta diagnostikora aplikatzea







IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK.



1. Gune produktiboen kontzeptua adierazten du.

2. Gune produktiboen tipologia barneratzen du eta tipologia hori udalerri baten kasuan aplikatzen du.

3.Gogoratzen ditu jarduera ekonomikoaren eskala geografikoak, eta txertatzen du tokiko eskala eskualdeko, nazioko, Europar Batasuneko eta globaleko testuinguru geografikoan.

4. Enpresaren kontzeptua dimentsio geografikoan barneratzen du. Enpleguaren banaketa geografikoa komentatzen du, enpresa-tamainaren arabera, probintzia, eskualde, nazio eta mundu mailan.

5. JESN 2009 sailkapena erabiltzen du. Sailkapen hori udalerri, lurralde historiko, eskualde, herrialde eta EB mailan aplikatzen du.

6. Kluster kontzeptua definitzen du, eta aztertutako eremu geografikoan halakorik badagoen ikertzen du.

7. Aztertzen ari den udalerriak eskualde-mailan lehiatu ditzakeen lurralde-estrategiak identifikatzen ditu.

8. Estatistika, kartografia eta plangintza-iturriak erabiltzen ditu tokiko eta eskualdeko jarduera ekonomikoa aztertzeko, aztertutako udalerriaren kasuan.

9. Bere lanaren aurrerapenak azaltzen dizkie gainerako ikasleei, eta aktiboki entzuten du gainerako ikasleek aurkeztutakoa.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Gune produktiboen definizioa.

1.1. Definizioa.

1.2. Tipologia.

1.3. Ekoizpen jardueraren pilaketa eta aglomerazio-ekonomiak.

1.4. Ekoizpen-sareak: tokiko eskalatik eskala globalera.



2. Enpresa-egitura eta kokapena.

2.1. Enpresa-tamainaren eta udalerriaren tamainaren araberako egitura.

2.2. Establezimendu kopurua, funtzioa eta banaketa geografikoa.

2.3. Jarduera ekonomikoetarako lurzoruaren enpresa-tamaina eta okupazioa.



3. Sektore-egitura eta klusterrak.

3.1. Sektorekako sailkapena.

3.2. Sektoreen eta zereginen banaketa geografikoa enpresa barruan.

3.3. Lurraldearen klusterrak eta espezializazio ekonomikoa.



4. Tokiko garapena eta jarduera ekonomikoetarako lurzorua.

4.1. Tokiko garapena eta konpetentzia globala.

4.2. Udalerrien tipologia, kokapenaren aldaketa eta lurzoruaren okupazio-maila.

4.3. Ondorioak eta erantzuna COVID-19ri. Erronka jasangarria eta erresilientea.



5. Iturri estatistikoak, kartografikoak eta landa-lana.

5.1. Eskualdeko, herrialdeko eta Europako Batasunaren estatistika-erakundeek emandako informazioaren potentzialtasuna eta gabeziak.

5.2. GIS aplikazioak.

5.3. Landa-lanaren praktika.

MetodologiaToggle Navigation

-Ikasgelako irakasleak eduki teorikoak azaltzea. Ikasle bakoitzak zati teorikoa osatzen du

eskuliburuak eta gomendatutako irakurketak.



- Ikasgelako irakasleek eduki praktikoak azaltzea. Ikasle bakoitzak kontzeptuak aplikatzen ditu

tutoretzapeko lan praktikoa bi pertsonako taldeetan egitea.



- Ikasle-talde bakoitzak irakasleekin tutoretzan egindako lan praktikoaren aurrerapenak berrikusten ditu.



- Ikasle-talde bakoitzak ikasgelako lan praktikoaren emaitzen aurrerapena eskaintzen du.



- Ikasgelatik kanpo ikasleek egindako irakurketen azalpena.



- Irakasleak landa-praktikak egingo ditu ikasleekin. Landa-praktika egin aurretik, ikasle bakoitzak

gidatutako hainbat zeregin egitea. Horrela, praktika horretan ikasle bakoitzak bere oharrekin parte har dezake. Landa-praktika aukera bat da alderdi teorikoa espazioen produktiboen analisiaren praktikarekin erlazionatzeko. Horregatik, funtsezkoa da landa-praktikara joatea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasgaia gainditzeko, beharrezkoa da alde teorikoa eta praktikoa independenteki gaindituta izatea. Hau da, gainditzeko ezinbestekoa da gutxienez 2,5 puntu 5 puntuetatik lortzea zati teorikoan eta 2,5 puntu 5 puntu etatik alde praktikoan.



Azterketara ez aurkeztearen bidez formalizatuko da deialdiari uko egitea. Kasu honetan, kalifikazioan "aurkeztu gabe" gisa agertuko da.



Nolanahi ere, ikasleak azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango du, eta

lan praktikoaren bidez eskuratu behar diren ikaskuntzaren emaitzak balioetsita. Aukera hau egiteko:

sistema honetan, ikasleak idatziz aurkeztu behar dio eskaera hori irakasgaiaren ardura duen irakasleari, ikasleak bederatzi asteko epea izango du, lauhilekoa hasten denetik (Ebaluaziorako araudia Graduko titulazio ofizialetan, 8. artikulua).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasgaia gainditzeko, beharrezkoa da alde teorikoa eta praktikoa independenteki gaindituta izatea. Hau da,gainditzeko, ezinbestekoa da gutxienez 2,5 puntu 5 puntuetatik lortzea zati teorikoan, eta 2,5 puntu 5 puntuetatik alderdi praktikoan.



Ikasleak irakasgaiaren bi zatietako bat (teorikoa edo praktikoa) gainditu badu lehenengo deialdian,

ezohiko deialdirako gordeko du nota hori, ez beste ikasturte batzuetarako.



Ikasleak honako hau bakarrik egin beharko du: ezohiko deialdian onartu gabeko zatia egitea. Azterketara ez aurkeztearen bidez formalizatuko da deialdiari uko egitea. Kasu honetan, kalifikazioan" aurkeztu gabe" gisa agertuko da.



Nolanahi ere, ikasleak azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango du.

lan praktikoaren bidez eskuratu behar diren ikaskuntzaren emaitzak. Aukera hau egiteko:

irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatziz aurkeztu behar dio eskabidea ikasleak, eta

bederatzi asteko epea, lauhilekoa hasten denetik (Ikasleen Ebaluazioari buruzko Araudia

Graduko titulazio ofizialetan, 8. artikulua).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Alonso, M. P., Benito del Pozo. P., Pallares-Barbera, M. y Sánchez, J.L. (Coord.) (2022). Geografía económica: fundamentos, agentes y procesos. Tirant Humanidades.

Méndez, R. (2023). Tiempos críticos para el capitalismo global. Una perspectiva geoeconómica. Revives.

Méndez, R., Abad, L.D. & Echaves, C. (2015). Atlas de la crisis. Impactos socioeconómicos y territorios vulnerables en España. Tirant Humanidades.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alonso, M.P., Marques, T.S. & Santos, H. (2020). La Geografía de las redes económicas y la Geografía Económica en red. Ed.: Faculdade de Letras da Universidade do Porto, Asociación de Geógrafos Españoles (Grupo de Geografía Económica). https://doi.org/10.21747/9789898969460/ge.



Dicken, P. (2015). Global shift: mapping the changing contours of the

world economy. Sage.



Méndez, R. (2018). La telaraña financiera. Una geografía de la financiarización y su crisis. Ril Editores. https://estudiosurbanos.uc.cl/libro/la-telarana-financiera-una-geografia-de-la-financiarizacion-y-su-crisis/



Méndez, R. & Caravaca, I. (1996). Organización industrial y territorio. Síntesis.



Pike, A., Rodríguez Pose, A. & Tomaney, J. (2011). Desarrollo local y regional. Universitat de Valencia.



Sánchez Hernández, J.L. & Albertos, J.L. coord. (2014). Geografía de la crisis económica en España. Universitat de Valencia.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Camagni, R. & Galleto, V. (2005). Economía urbana. Bosch.

Fernández Cuesta, G. & Fernández Prieto, J.R. (1999). Atlas industrial de España: desequilibrios territoriales y localización de la industria. Novel.

Fernández de Arróyabe et al (2006). “Aplicación de un sistema de información geográfica para localizar áreas industriales sostenibles” en 3º Congreso Internacional Ciudad y Territorio Virtual. Bilbao.

Méndez, R. (2020). Sitiados por la pandemia. Del colapso a la reconstrucción: apuntes geográficos. Revives. http://revives.es/publicaciones/sitiados-por-la-pandemia-2a-edicion/

Méndez, R. & Pascual, H. (2006). Industria y ciudad en España: nuevas realidades, nuevos retos. Thomson-Civitas.

Méndez, R. edit. (2010). Estrategias de innovación industrial y desarrollo económico en las ciudades intermedias de España. Fundación BBVA.



Aldizkariak

Boletín de la AGE. https://bage.age-geografia.es/ojs/index.php/bage

Economic Geography. https://www.tandfonline.com/toc/recg20/current

Estudios Geográficos. https://estudiosgeograficos.revistas.csic.es/index.php/estudiosgeograficos

Cambridge Journal of Regions, Economy and Society. https://academic.oup.com/cjres

Web helbideak

Eurostat: https://ec.europa.eu/eurostat

Instituto Nacional de Estadística: https://www.ine.es/

Instituto Vasco de Estadística (Eustat): http://www.eustat.eus

Instituto Geográfico Nacional: http://www.ign.es

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-36

11:00-13:00 (1)

13:00-13:30 (2)

Ikasgela(k)

  • LAB. 1.51 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • LAB. 1.50 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-36

13:30-14:30 (1)

Ikasgela(k)

  • LAB. 1.50 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

01 Landa p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-36

14:30-15:00 (1)

Ikasgela(k)

  • LAB. 1.50 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)