Bigarren Hizkuntza II: Hizkuntza Klasikoa25391
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Ingeles Ikasketetako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Kodea
- 25391
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Bigarren Hizkuntza II: Hizkuntza Klasikoa adarreko oinarrizko ikasgaia da, Filologiako 2. mailakoa (Filologia Hispanikoa, Frantsesa eta Alemana) eta Euskal Ikasketetako Gradukoa eta Ingeles Ikasketetako Gradukoa, 01 Oinarrizko Prestakuntza moduluaren barruan.
Irakasgai honetan, Bigarren Hizkuntza I: Hizkuntza Klasikoko ikasleek ikasturte honetako 1. lauhilekoan eskuratu duten latinaren ezagutza osatzen eta zabaltzen da. Ikastaroak aukera eman behar die ikasleei hizkuntzaren ezagutzan sakontzeko, hizkuntza klasikoen egitura gramatikala ezagutzeko eta aztertzeko eta aztergai diren hizkuntzen (gaztelania, euskara, ingelesa, frantsesa, alemana) kontraste-ezaugarriak ulertzeko.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Prestakuntza-helburuak:
1. Latinaren alderdi nabarmenenak ezagutzea (fonetika,
(morfologia eta sintaxia) eta hainbat generotako testu adierazgarriei buruzko praktika
garaiak
2. Garai klasikoko latinezko testuak morfologikoki eta sintaktikoki aztertzeko gaitasuna.
3. Latinezko hiztegi ohikoena eskuratzea.
4. Perpaus bakunaren eta latinezko perpaus konposatuaren sintaxiaren domeinu teoriko eta praktikoa.
5. Latinezko jatorrizko testuak prosan ulertzea.
Eskumenak:
Moduluaren konpetentziak (M22 – Bigarren Hizkuntza: Hizkuntza Klasikoa):
- CM01: Hizkuntza klasikoak ezagutzea eta idatzizko ulermen maila ona lortzea.
Titulazio-gaitasunak (Gradua Filologian):
- G002: Beste hizkuntza osagarri bat (k) ahoz eta idatziz erabiltzea eta jakitea
testuinguru kulturala.
- G005: Etengabe ikasteko eta eguneratzeko gai izatea, baita talde batean arazoak modu autonomoan ebaztea, nork bere burua garatu ahal izateko aniztasunetik eta kulturaniztasunetik abiatuta.
- G006: Informazioa bilatzeko, ebaluatzeko eta kudeatzeko gaitasuna Filologikoa (bibliografiak, datu-baseak eta beste iturri batzuk) komunikabideen bidez tradizionalak eta IKTBak.
- G007: Filologiari buruzko ezagutza espezifikoak beste arlo eta diziplinak.
MEC-ren konpetentziak:
- MEC2: Ikasleek jakitea beren ezagutzak aplikatzen beren lanari edo
modu profesional bat da, eta haien bidez frogatu ohi diren gaitasunak
argudioak lantzea eta defendatzea, eta bere arloan arazoak konpontzea.
ikasteko.
- MEC3: Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea
(eskuarki, bere ikasketa-eremuaren barruan) gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa.
- MEC4: Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta
espezializatutako nahiz espezializatu gabeko publikoarentzako konponbideak.
- MEC5: Ikasleek ikasteko trebetasun horiek garatu izana
autonomia maila handiarekin ondorengo ikasketei ekiteko beharrezkoak direnak.
Zeharkako gaitasunak:
- Autonomia eta autoerregulazioa:
AA06 - Ikaskuntzarekiko jarrera arduratsua eta malgua adierazten du, eta agertzen zaion egoera arrakastaz egokitzen eta konpontzen du.
- Komunikazioa eta eleaniztasuna:
KO01 – Ortografia- eta gramatika-arauak errespetatzen ditu testu akademikoak egitean.
KO02 - Idatzizko komunikazio espezializatuan egiturak eta arauak erabiltzen ditu, dokumentu akademikoak eta/edo zientifikoak hizkuntza ofizialetan nahiz atzerrikoetan egiteko.
KO05 - Askotariko lantaldeetan aktiboki entzuten du, enpatiaz eta asertibotasunez.
KO06 - Bere ideiak eta argudioak modu ulergarrian eta ezarritako irizpide formalen arabera jakinarazten ditu.
KO07 - Norberaren ideiak komunikatzeko eraginkortasunez adierazten ditu, hitzezko eta hitzik gabeko hizkuntzaren artean koherentzia mantenduz.
- Informazioaren eta herritartasun digitalaren kudeaketa:
IF07 - Hainbat ingurunetan lortutako informazioa modu egokian baloratzen du, fidagarritasunean eta garrantzi zientifikoan oinarrituta.
- Pentsamendu kritikoa:
PK11 - Problema bat ebaztean lortutako emaitzak aztertzen ditu, prozedura zientifiko bat aplikatuta.
- Talde-lana:
TL01- Errespetuzko jarrera erakusten du taldearen barruan agertzen diren ideiak adieraztean eta jasotzean.
TL04 - Informazioa trukatzen du, baliabide pertsonalak partekatuz, eta lantaldearen eraginkortasunean laguntzeko ideiak eta lan-proposamenak emanez.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Latinezko testuen transmisioa II.
2. Latinezko lexikoa II
3. Kasuen sintaxia II
4. Perpaus konposatuaren sintaxia.
5. Latin klasikoa eta latin arrunta.
6. Latina eta euskara.
7. Latinezko testuak itzultzea eta iruzkintzea.
MetodologiaToggle Navigation
Ver versión en castellano
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 70
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 15
- Banakako lanak (%): 15
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgaia deialdi arruntean kalifikatzeko, ematen den irakasgairako egokiak diren zeregin erregular eta aldizkakoen ebaluazio jarraituaren % 30 egingo da, eta azken proba idatziaren % 70, salbu eta ikasturtearen hasieran aukera horri berariaz uko egin eta azterketa bidezko kalifikazioa hartzen duten ikasleentzat, edo arrazoi justifikatuengatik zeregin horiek bete ezin dituztenentzat. Lanak e-Gela plataforman jarriko dira ikasleen eskura edo, bestela, posta elektronikoz, atazak jasotzeko ere balioko duten bitartekoak.
Irakasgaia gainditzeko, nahikoa izango da azken notaren % 50 lortzea.
Ebaluazio-irizpideak: eduki teorikoen ezagutza-maila eta testuen ulermen-maila.
Aipatutako ebaluazio-tresna guztiak nahitaezkoak izango dira. Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, bederatzi asteko epea izango dute, lauhilekoaren hasieratik kontatzen hasita, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.
Irakasgaia gainditzeko, nahikoa izango da azken notaren % 50 lortzea.
UPV/EHUko graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiaren arabera, II. kap., 8.3. Ebaluazio jarraituari uko egin nahi dionak idatziz aurkeztu beharko dio uko egitea irakasgaiaren irakasle arduradunari. Horretarako, bederatzi asteko epea izango du, lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera. Gradua Kudeatzeko Araudiari jarraituz, IV. kap., 39, azken probara ez aurkezteak ebaluazio-deialdiari uko egitea ekarriko du eta Ez Aurkeztu gisa agertu beharko da. Horrez gain, ikasleek ebaluazio-deialdiari uko egiteko, idazki bat bidali beharko diote irakasgaia ematen duen irakasleari, azterketa-aldi ofiziala hasi baino hamar egun lehenago gutxienez. Proposatutako ebaluazio-sistematik salbuetsita gera daitezkeen ikasleak aipatutako araudi, kapitulu edo IV, 43. artikulua.
Ikasle horiek amaierako proba bakarra egingo dute.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
1. – Deialdi arruntean irakasgaia gainditzen ez duten ikasleek, deialdi horretan aukeratutako ebaluazio-sistema edozein dela ere, ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio-proba osatzen duten azterketetara eta ebaluazio-jardueretara aurkezteko eskubidea izango dute.
2. – Aparteko deialdietan, irakasgaien ebaluazioa amaierako ebaluazio-sistemaren bidez bakarrik egingo da.
3. – Ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio-probak definitutako ikaskuntza-emaitzak ebaluatu eta neurtu ahal izateko beharrezkoak diren azterketak eta ebaluazio-jarduerak izango ditu, deialdi arruntean ebaluatu zirenen parekoak. Ikasturtean zehar ikasleek lortutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Ikasturtean zehar egindako ebaluazio jarraituaren bidez emaitza negatiboak lortu badira, emaitza horiek ezingo dira mantendu ezohiko deialdirako. Deialdi horretan, ikasleek kalifikazioaren % 100 lortu ahal izango dute.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Latinezko gramatikako eskuliburuak eta irakasleak eskainitako testuak hautatzea.
- Oinarrizko Bibliografian jasotako hiztegi bat.
- eGela.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
E. Valentí Fiol, Gramática de la lengua latina, Barcelona 1999.
E. Valentí Fiol, Sintaxis latina, Barcelona 1999.
VOX hiztegia Latina-Euskara (2020).
Gehiago sakontzeko bibliografia
J. M. Baños Baños (coord.), Sintaxis Latina, Madril, Consejo Superior de Investigaciones Científicas, 2021 (2 vols.)
M. Bassols de Climent, Sintaxis latina, Madril 1981, 2 vols.
A. Blánquez Fraile, Diccionario latino-español, Bartzelona 1975, 2 vols.
A. Ernout - A. Meillet, Morphologie historique du latin, Paris 1953.
A. Ernout - F. Thomas, Syntaxe latine, Paris 1972.
A. Ernout - A. Meillet, Dictionnaire étymologique de la langue latine. Histoire des mots, Paris 1979.
F. Gaffiot, Dictionnaire latin-français, Paris 2000.
P. G. W. Glare, ed., Oxford Latin dictionary, Oxford 1996.
Ch. T. Lewis – Ch. Short, A Latin dictionary, Oxford 1997.
L. R. Palmer, Introducción al latín, Bartzelona 1984.
L. Rubio, Sintaxis estructural del latín, Bartzelona 1982.
L. Rubio – T. González Rolán, Nueva Gramática latina, Madril, Coloquio arg., 1985.
S. Segura Munguía, Nuevo diccionario etimológico latin-español y de las voces derivadas, Bilbo 2001.
Aldizkariak
Web helbideak
http://en.wikipedia.org/wiki/Latin
http://www.thelatinlibrary.com/
http://la.wikisource.org/wiki/Pagina_prima
TaldeakToggle Navigation
01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|