XSLaren edukia

Bigarren Hizkuntza I: Hizkuntza Klasikoa25390

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Ingeles Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25390

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Bigarren Hizkuntza I: Hizkuntza Klasikoa adarreko oinarrizko irakasgaia da (01 Oinarrizko Prestakuntza moduluan; M22 Bigarren Hizkuntza: Hizkuntza Klasikoa), gradu hauetako 2. mailan: Filologia (Filologia Hispanikoa, Frantsesa eta Alemana), Euskal Ikasketak eta Ingeles Ikasketak.

Irakasgai honetan, 1. Mailako Latina ikasgaian ikasleek lortu duten latin hizkuntzaren ezagutza osatzen eta zabaltzen da. Bestalde, ikasturte bereko 2. lauhilekoan ematen den Bigarren Hizkuntza II: Hizkuntza Klasikoa irakasgaiarekin unitate bat osatzen du. Irakasgaiak ikasleei hizkuntzaren ezagutzan sakontzeko aukera eman behar die, hizkuntza klasikoen egitura gramatikala ezagutzeko eta aztertzeko eta aztergai diren hizkuntzen (gaztelania, euskara, ingelesa, frantsesa, alemana).

Irakasgaia ikasi ahal izateko, latinaren oinarrizko ezagutza izan behar da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Moduluaren konpetentziak (M22 Bigarren Hizkuntza: Hizkuntza Klasikoa):

- CM01: Hizkuntza klasikoak ezagutzea eta idatzizko ulermen maila ona lortzea.

Titulazio-gaitasunak (Filologiako Gradua):

- G002: Beste hizkuntza osagarri bat ahoz eta idatziz erabiltzea eta bertako testuinguru kulturala ezagutzea.

- G005: Etengabe ikasteko eta eguneratzeko gai izatea, eta arazoak modu autonomoan planteatzea eta konpontzea talde batean, bere proiektu akademiko eta profesionala aniztasunetik eta kultura-aniztasunetik garatu ahal izateko.

- G006: Baliabide tradizionalen eta IKTBen bidez informazio filologikoa (bibliografiak, datu-baseak eta beste iturri batzuk) bilatzeko, ebaluatzeko eta kudeatzeko gaitasuna.

- G008: FILOLOGIAri buruzko ezagutza espezifikoak beste arlo eta diziplina batzuekin lotzea.

MECen oinarrizko gaitasunak:

- MEC2: Ikasleek beren ezagutzak beren lanean edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa-eremuan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.

- MEC3: Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gizarte, zientzia edo etika arloko gai garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

- MEC4: Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati helarazi ahal izatea.

- MEC5: Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia-maila handiarekin ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.



Zeharkako gaitasunak:

- Autonomia eta autoerregulazioa:

AA06 - Ikaskuntzarekiko jarrera arduratsua eta malgua adierazten du, eta agertzen zaion egoera arrakastaz egokitzen eta konpontzen du.

- Komunikazioa eta eleaniztasuna:

KO01 – Ortografia- eta gramatika-arauak errespetatzen ditu testu akademikoak egitean.

KO02 - Idatzizko komunikazio espezializatuan egiturak eta arauak erabiltzen ditu, dokumentu akademikoak eta/edo zientifikoak hizkuntza ofizialetan nahiz atzerrikoetan egiteko.

KO05 - Askotariko lantaldeetan aktiboki entzuten du, enpatiaz eta asertibotasunez.

KO06 - Bere ideiak eta argudioak modu ulergarrian eta ezarritako irizpide formalen arabera jakinarazten ditu.

KO07 - Norberaren ideiak komunikatzeko eraginkortasunez adierazten ditu, hitzezko eta hitzik gabeko hizkuntzaren artean koherentzia mantenduz.



- Informazioaren eta herritartasun digitalaren kudeaketa:

IF07 - Hainbat ingurunetan lortutako informazioa modu egokian baloratzen du, fidagarritasunean eta garrantzi zientifikoan oinarrituta.



- Pentsamendu kritikoa:

PK11 - Problema bat ebaztean lortutako emaitzak aztertzen ditu, prozedura zientifiko bat aplikatuta.

- Talde-lana:

TL01- Errespetuzko jarrera erakusten du taldearen barruan agertzen diren ideiak adieraztean eta jasotzean.

TL04 - Informazioa trukatzen du, baliabide pertsonalak partekatuz, eta lantaldearen eraginkortasunean laguntzeko ideiak eta lan-proposamenak emanez.



Prestakuntza-helburuak:

1. Latinaren alderdi garrantzitsuenak ezagutzea (fonetika, morfologia eta sintaxia).

2. Latin hiztegi ohikoena ezagutzea.

3. Latin testu errazak morfologikoki eta sintaktikoki aztertzeko gaitasuna.

4. Latinezko prosazko testuak ulertzea.



Ikaskuntzaren emaitzak:

- Ikasleek zailtasun baxu-ertaineko latinezko testuak itzultzeko eta interpretatzeko teknika espezifikoak ezagutzen dituzte, teknika filologiko egokiak ((bereziki hiztegia) erabiliz.

- Ikasleek latin hizkuntzaren ikuspegi orokorra dute, bai ikuspegi sinkronikotik, bai diakronikotik.









Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Alfabetoa eta ahoskera (I)

2. Latinaren morfosintaxiaren oinarrizko alderdiak (I)

3. Latinezko testuen itzulpena eta iruzkina (I)

MetodologiaToggle Navigation

Irakatsi-ikasteko jarduerak:

- Aurreko paragrafoan zehaztutako edukien azalpen teorikoa.

- Hautatutako latinezko testuen analisi morfosintaktikoa eta itzulpena.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • Banakako lanak (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

UPV/EHUko graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiaren arabera, II. kap., 8.3. Ebaluazio jarraituari uko egin nahi dionak idatziz aurkeztu beharko dio uko egitea irakasgaiaren irakasle arduradunari. Horretarako, 9 asteko epea izango du, lauhilekoaren hasieratik kontatzen hasita, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera. Gradua Kudeatzeko Araudia, IV. kap., 39, azken probara ez aurkezteak ebaluazio-deialdiari uko egitea dakarrela ezartzen du, eta kalifikazioan Ez Aurkeztu gisa jaso behar da. Horrez gain, ikasleek ebaluazio-deialdiari uko egiteko, idazki bat bidali beharko diete irakasgaia ematen duten irakasleei, azterketa-aldi ofiziala hasi baino hamar egun lehenago gutxienez.

Proposatutako ebaluazio-sistematik salbuetsita gera daitezkeen ikasleek (ikus aipatutako araudi, kapitulu edo IV, 43. artikulua. Ebaluazio-metodoak) amaierako proba bakarra egingo du. http://www.ehu.eus/documents/1690128/1967605/norm_fac_letras_eval_final.pdf



Ebaluazioak honako atal hauek izango ditu: ariketa batzuk (guztira % 20), banakako lanak (guztira % 20) – bi irakasleek emandakoak – eta idatzizko azken proba bat ( % 60), hurrengo zati hauek izango dituena:

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez dutenek (aukeratutako ebaluazio-sistema edozein dela ere) eskubidea izango dute ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio-proba osatzen duen azterketara aurkezteko. Azterketa horrek idatzizko azken proba bakarra izango du (kalifikazioaren % 100), eta ariketa hauek izango ditu:

- Ikasturtean aztertu eta itzulitakoen antzeko testu baten itzulpena (hiztegiarekin).

- Ikasgelan azaldutako punturen bati buruzko galderaren bat.

- Aurrez aurreko eskoletan ikusitako testu baten itzulpena.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Irakasleek eGela plataforman emango duten materiala
- Geoffrey Steadman (arg.), Fabulae ab urbe condita: https://geoffreysteadman.com/fabulae-ab-urbe-condita /
- Spes/Vox hiztegia.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Irakasleek eGela plataforman emango dituzten materialak eta estekak.

- E. Valentí Fiol, Gramática de la lengua latina, Bartzelona 1999.

- E. Valentí Fiol, Sintaxis latina, Bartzelona 1999.

Gehiago sakontzeko bibliografia

L. Rubio, Sintaxis estructural del latín, Bartzelona 1982.

F. Gaffiot, Dictionnaire latin-français, Paris 2000.

Ch. T. Lewis – Ch. Short, A Latin Dictionary, Oxford 1997.

S. Segura Munguía, Nuevo diccionario etimológico latín-español y de las voces derivadas, Bilbao 2001.


Aldizkariak

http://www.anmal.uma.es/recursos2.htm (recursos)
http://www.thamyris.uma.es/ (recursos y cuestiones didácticas)

Web helbideak

http://clasicas.usal.es/recursos/index.html

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala