XSLaren edukia

Bigarren Hizkuntza II: Errusiera25387

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Ingeles Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Errusiera
Kodea
25387

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Ordenagailuko p.6090

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Errusieraren hastapenean jarraitzea, A1 maila amaituz, eduki gramatikaletara eta oinarrizko hiztegia zabaltzera bideratuagoa, baita errusiar fonetika finkatzera ere. Oinarrizko deklinabide nominal, pronominal eta adjektiboarekin jarraitzea, eta aditzen morfologia eta erabilera bereziki azpimarratzea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

- A01LR01: alfabeto zirilikoa irakurri eta errusierazko hizkiak ahoz eta idatziz erreproduzitzea (irakurtzea eta idaztea)

- A01LR02: ahozko ulermena: ahozko kate sinpleetan errusieraren fonemak ezagutzea, bai eta hiztegia, morfologia nominala, aditzarena eta ahozko kate horietako oinarrizko hitzen ordena ere.

- A01LR03: idatzizko ulermena: modu pasiboan (irakurrita) hiztegia, morfologia nominala eta aditzarena, eta ikasgelan ikusitako oinarrizko hitzen ordena ezagutzea.

- A01LR04: ahozko adierazpena: errusieraren fonemak ahoz erreproduzitzea ahozko kate sinpleetan, baita hiztegia, morfologia nominala, aditzarena eta oinarrizko hitzen ordena ere ahozko kate horietan.

- A01LR05: idatzizko adierazpena: modu aktiboan (idatziz) sortzea hiztegia, morfologia nominala, aditzarena eta ikasgelan ikusitako oinarrizko hitzen ordena.



Titulazioari lotutako gaitasunak:

- Titulazioaren G002: Gutxienez atzerriko bi hizkuntzaren erabilera zuzena

- Titulazioaren G006: Aniztasunaren eta kultura-aniztasunaren ezagutza

- Titulazioaren G008: Ikaskuntza autonomoa, aztertzeko, laburtzeko eta ezagutzak praktikan aplikatzeko gaitasuna

- Titulazioaren G009: Komunikazio-arazoak konpontzeko gaitasuna (informazioa berreskuratu, ebaluatu eta transmititzea).



Moduluarekin lotutako gaitasunak:

- M01CM02: Bigarren hizkuntza batean ahoz eta idatziz jariotasunez adierazteko gai izatea

- M01CM03: Bigarren hizkuntza batean testu konplexuen ideia nagusiak ulertzeko gai izatea

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

7. gaia. Idti eta exat' mugimenduzko aditzak. Erlatibozko perpausak. Zenbaki kardinalak 101-1000.

8. gaia. Xodit' eta ezdit' mugimenduzko aditzak. Aditz-deklinabidea iraganean. 1-10 zenbaki ordinalak. Internet, hiriak eta herrialdeak.

9. gaia. Substantiboen genitiboa. Zenbaki arruntak 11-30. Errusia.

10. gaia: Aditz aspektuaren hastapenak. Iraganeko ekintzen denbora eta iraupena adieraztea. Ekintzak.

11. gaia: Etorkizuneko aspektua. Kasu instrumentala. Familia.

12. gaia. Kasu datiboa. Estilo zuzena eta zeharkakoa. Desioak eta parabolak.



MetodologiaToggle Navigation

Irakatsi eta ikasteko jarduerak:

Errusierako moduluaren helburu nagusia da errusieratik zuzeneko itzulpen idatzia egiteko behar diren gramatika- eta lexiko-hastapenak ematea ikasleei. Errusierako klaseak lau trebetasun klasikoetan oinarrituta garatzen dira (ahozko eta idatzizko ulermena, ahozko eta idatzizko adierazpena), eta pisu handiagoa ematen zaie lehen aipatutako helburu nagusirako balio dutenei. Eskolak ikasteko hizkuntzan ematen dira, eta hizkuntza-praktika talde txikietan nahiz taldeka egiten da, bai eta eskuliburua irakurtzeak eta etxean banaka ariketak egiteak eragindako zalantzak argitzeko ere.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 90
    • Banakako lanak (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio mota aurrez aurre dugun irakaskuntza-egoeraren araberakoa izango da:

(A) irakaskuntza presentzial arruntaren kasuan, goian adierazi bezala, notaren % 90 amaierako azterketa idatzi bati dagokio, eta eskolarako eskatzen diren ariketak eta lanak, berriz, azken notaren % 10-rekin ebaluatuko dira.

(B) urrutiko irakaskuntzaren kasuan (osoa edo partziala), ahozko proba txiki bat gehituko da. Proba horrek azken notaren % 20 izango du, baina nahitaezkoa izango da gainditzea irakasgaia gainditzeko. Ahozko proba honek ez du neurtuko errusierazko ahozko adierazpenaren gaitasuna; aitzitik, ikasturtean zehar egindako ariketa eta lanen artean gutxieneko ezagutzak daudela egiaztatuko da. Egoera horretan, beraz, ebaluazio-ehunekoak honela geratzen dira: % 70ek azken azterketa idatzia, % 20k ahozko proba (nahitaezkoa da gainditzea), % 10ek ikasgelan lan egitea.



- "Ez aurkeztua" kalifikazioa automatikoki eta besterik adierazi ezean emango da (betiere ikasleak ez badu idatziz adierazten "Suspentso" kalifikazioa nahiago duela), betiere ikaslea ez bada azken probara aurkezten.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio mota aurrez aurre dugun irakaskuntza-egoeraren araberakoa izango da:

(A) irakaskuntza presentzial normalaren kasuan, amaierako proba bat egingo da, azken notaren % 100 hartzen duena. Proba horretan, ahozko eta idatzizko ulermena eta idatzizko adierazpena egiaztatuko dira, eta azterketa-egunean egingo da, denbora mugatuan.

(B) urrutiko irakaskuntzaren kasuan (osoa edo partziala), ahozko proba txiki bat gehituko da. Proba horrek azken notaren % 20 izango du, baina nahitaezkoa izango da gainditzea irakasgaia gainditzeko. Ahozko proba honek ez du neurtuko errusierazko ahozko adierazpenaren gaitasuna; aitzitik, ikasturtean zehar egindako ariketa eta lanen artean gutxieneko ezagutzak daudela egiaztatuko da. Egoera horretan, beraz, ebaluazio-ehunekoak honela geratu dira: % 80 azken azterketa idatzia, % 20 ahozko proba (nahitaez gainditu behar da).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Stepanenko, V. A., Naxabina, M. M., Kol’iovska, Je. G., Plotnikova, O. B. Privet, Rossija. Elementarnyj uroven’ A1, Moskva, Kuchkovo pole, 2020.
- Pulkina, E. Zajava-Nekrasova, El ruso. Gramática práctica, Madrid, 1992, Rubiños-1860
- Red Kalinka. Casos rusos, nivel A1-A2.
- - Multitran hiztegia:
http://www.lexicool.com/diccionario_multitran_espanol_ruso.asp?IL=3

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Stepanenko, V. A., Naxabina, M. M., Kol’iovska, Je. G., Plotnikova, O. B. Privet, Rossija. Elementarnyj uroven’ A1, Moskva, Kuchkovo pole, 2020.

- S.Javrónina, A.Shirochénskaya, El ruso en ejercicios, Madrid, Rubiños-1860, 1997.

- Red Kalinka. Casos rusos, nivel A1-A2.

- Pulkina, E. Zajava-Nekrasova, El ruso. Gramática práctica, Madrid, 1992, Rubiños-1860.



Gehiago sakontzeko bibliografia

- V. G. Kostomarov (red.), Russkij jazyk dlja vsex, Moskva, Russkij Jazyk, 1986 y ediciones siguientes.
- VV.AA. VV.AA. Ruso para hispanohablantes. Nivel 1. Barcelona: Herder, 2004.
- L. Miller, L. Politova. Zhili-byli. Bazovyj uroven'. San Petersburgo: Zlatoust, 2003.
- M. R. Aksenova et al., Russkij jazyk po-novomu (I-III), Moskva, Zlatoust, 2000

Web helbideak

A) Hiztegiak:
1- Hiztegiak: www.diccionario.ru
2- Multitran hiztegia: http://www.lexicool.com/diccionario_multitran_espanol_ruso.asp?IL=3
3- Portal Gramota: www.gramota.ru (diccionarios, servicio de consulta lingüística, noticias...)
4- Dal': www.vidahl.agava.ru
5- Ushakov: www.ushdict.narod.ru
6- Beste hiztegiak: www.slovari.ru, http://www.lebed.com/slovo.html
B) Dohako online ikastaroak:
1- http://www.auburn.edu/~mitrege/russ-resources.html
2- http://www.practicerussian.com/
3- http://www.ruslang.com/learning_main.shtml
4- http://www.ruslang.com/learning_language.shtml
5- http://listen2russian.com/
6- http://www.word2word.com/coursead.html#russian

TaldeakToggle Navigation

74A (Errusiera - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

74B (Errusiera - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala