XSLaren edukia

Bigarren Hizkuntzaren Literatura I: Alemana25368

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Ingeles Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Alemana
Kodea
25368
Murrizketak
"Bigarren Hizkuntzaren Literatura I: Alemana" irakasgaiaren matrikula egiteko, beharrezkoa da gaindituta izatea "Bigarren Hizkuntza II: Alemana"

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

BIGARREN HIZKUNTZAREN LITERATURA I: ALEMANA irakasgaia Aleman Literaturako lehen irakasgaia da Aleman Filologiako Minorrean, eta Bigarren Hizkuntzaren moduluan dago: Alemana. Bigarren Hizkuntza: Alemana moduluaren helburua da ikasleek ezagutzak eta gaitasunak eskuratzea, hala nola bigarren hizkuntza batean jariotasunez hitz egitea eta idaztea, bigarren hizkuntza bateko testu konplexuak ulertzea edo prozesu eta gertaera historiko orokorrak ulertzea.



Moduluko ildo honetan, bigarren hizkuntza (alemana) sakon ikasten da, eta gramatika, kultura edo literatura aztertzen ditugu. Ikasleak prestatu egingo dira etorkizunean irakaskuntzaren eta/edo argitaletxeen testuinguruan moldatzeko.





Bigarren Hizkuntzaren Literatura I: Alemana hautazko ikasgai bat da, laugarren ikasturteko lehen lauhilabetean kokatzen dena. Bigarren Hizkuntzaren Literatura II: Alemana ikasgaiarekin azpimodulua osatzen du, beraien lerrotzea kronologikoa delarik. Azpimodulu honetan ikasleak bigarren hizkuntzako literaturan sarrera bat jasoko du, kronologikoki alemanieraz sortutako literatur eta kultur adierazpenak ezagutuko dituelarik. Bigarren Hizkuntzaren Literatura I: Alemana ikasgaia Bigarren Hizkuntza I-tik hasi eta IV-ra gainditu duen ikasleari zuzendua dago.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Moduluko gaitasunak (Graduko gaitasunekin, zeharkako gaitasunekin eta MEC-etik zehaztutako gaitasunekin gurutzatuta):



FILOLOGIAKO GRADUA

M18CM02 - Alemanez hitz egiten duten herrialdeetako literatura eta kultura ezagutzea, ulertzea eta interpretatzea, konparazio-lanak egin ahal izateko (G001, G004, G005, G006, G007, G008, MEC1, MEC2, MEC3, MEC4, MEC5)



INGELES IKASKETETAKO GRADUA

M18CM02 - Alemanez hitz egiten duten herrialdeetako literatura eta kultura ezagutzea, ulertzea eta interpretatzea, konparazio-lanak egin ahal izateko (G006, G007, G008, G009, MEC1, MEC2, MEC3, MEC4, MEC5)



EUSKAL IKASKETETAKO GRADUA

M18CM02 - Alemanez hitz egiten duten herrialdeetako literatura eta kultura ezagutzea, ulertzea eta interpretatzea, konparazio-lanak egin ahal izateko (G003, G004, G006, G007, G008, MEC1, MEC2, MEC3, MEC4, MEC5)



Ikaskuntzaren emaitzak:



- Alemanezko literaturaren aldi, mugimendu eta egile nagusienetan orientatzen da, baita dagozkien etapa historikoetan ere.

- Alemaniako literaturaren historiako garai eta eskolen ezaugarri formal eta tematiko nagusiak ezagutzen ditu, eta literatura-produkzioko lanik garrantzitsuenak haiekin lotzen ditu.

- Historia literarioaren eta historia orokorraren arteko harremana ulertzen du.

- Alemanezko literatura-testuak eta diskurtso metaliterarioa aztertzeko ikuspegi teorikoak eta terminologia menderatzen ditu.

- Alemanezko literatura-testuak kritikoki eta sormenez ulertzen ditu.

- Literatura-gaiei buruzko dokumentazio-corpusak egiten ditu, baliabide bibliografikoak eta beste informazio-iturri garrantzitsu batzuk (IKTak barne) abiapuntu hartuta.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1-1945 ondoren: Gerraostea eta berreraikuntza literaturan. 47. taldea.

2- Aldaketak eta hasiera berriak alemanezko literaturan 60ko hamarkadan

3- Literatura Alemaniako Errepublika Demokratikoan

4- Emantzipatzeko joerak. Subjektibotasun berria. Bultzada feminista literaturan.

5- Berlingo Harresiaren erorketa.Memoria eta Iragan nazionalsozialista berrikustea. Narratibaren azken joerak.





MetodologiaToggle Navigation

Eskolak modu parte-hartzailean eta komunikatiboan antolatuko dira. Irakasleak modalitate magistralean egiten dituen azalpenen helburua testuak testuinguru historikoan eta sozialean kokatzea da. Banakako edo taldeko testu azterketetan oinarritutako eztabaida da irakasgaiaren funtsezko zatia.



Ikasle bakoitzak lau liburu irakurri beharko ditu, bakoitzari buruzko portfolio/iruzkin bat egin beharko du (4 orrialde), eta, horrez gain, ahozko azalpen bat egin beharko du (berak eginiko 8-10 orrialdeko idatzizko lan bati buruzkoa, hautazko bosgarren irakurketari buruz egin beharko duena). Horretarako, irakaslearen orientazioa izango du.



Irakasteko eta ikasteko jarduerak:

- Testuak irakurtzea. Analisi- eta hausnarketa-ariketak M18CM02

- Informazioaren kudeaketa eta prozesatzea: M18CM02

- Ikasgelan aktiboki parte hartzea: M18CM02

-Ahozko azalpenak klasean: M18CM02

- Liburuen, artikuluen eta abarren erreseinak M18CM02

- Banakako lan idatziak, bai testu-iruzkin laburrak, bai lan akademiko luzeagoak: M18CM02



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Ebaluazio formatiboa (azken notaren % 60).



1.1 IRUZKINAK. Atazak egitea (presentzialak eta ez-presentzialak) (azken notaren % 30) M18CM02



Irizpideak:



- Koherentzia, zehaztasuna eta argudio-sakontasuna



- Literatura-lanen, egileen eta korronteen ezaugarri formalak eta tematikoak azaltzea. Dagokion terminologia erabiltzea



- Beste obra/artista/korronte/garai batzuekin erlazionatzeko gaitasuna



1.2 Idatzizko lana eta horren ahozko AZALPENA (azken notaren % 30). M18CM02



Irizpideak:



- Zuzentasun linguistikoa eta estilistikoa. Dagokion terminologia erabiltzea



- Aurkezpen formala eta edukien antolaketa



- Testu-analisiaren koherentzia, zehaztasuna eta sakontasuna



- Iturri eta baliabide bibliografikoak modu justifikatu, zuzen eta koherentean erabiltzea, norberaren argudioak indartzeko.



2- Ebaluazio sumatiboa (azken notaren % 40).



2.1 AZTERKETA (azken notaren % 40). M18CM02



Irizpideak:



- Zuzentasun linguistikoa eta estilistikoa. Dagokion terminologia erabiltzea



- Koherentzia, zehaztasuna eta sakontasuna testu-analisian



- Obren, egileen eta korronteen ezaugarri formalak eta tematikoak azaltzea, planteatutako gaiei egokituz.



- Beste obra/artista/korronte/garai batzuekin erlazionatzeko gaitasuna

Oharra:



Ehuneko horiek berez aplikatuko dira. Hala ere, bi salbuespen daude:



a) Ebaluazio jarraitutik abiatuta 7 (zazpi) edo hortik gorako batez besteko nota lortzen duten ikasleek (iruzkinak/portfolioak ( % 50) eta idatzizko lana eta ahozko azalpena ( % 50) gainditu ahal izango dute irakasgaia, amaierako azterketa egin beharrik gabe.



b) Gutxienez eskolen % 50era joaten ez diren ikasleen kasuan, ez da ebaluazio jarraitua egingo; aitzitik, azken nota kalkulatuko da iruzkinak ( % 30), idatzizko lana edo ahozko azalpena ( % 30) eta azken azterketa idatzia (% 40) oinarri hartuta.



Ikasleek ikasgaia gainditzeko dagozkien proba-/ebaluazio-modalitate guztiak gainditu beharko dituzte.





Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik aurrera, hurrenez hurren, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.



Ebaluazioari uko egitea:

Ebaluazio-deialdiari uko egiteko, ikasleek idazki bat bidali beharko diote irakasgaiaren irakasleari, azterketa-aldi ofiziala hasi baino hamar egun lehenago gutxienez, eta inoiz ez lan idatzi luzea helarazi ondoren (hau ebaluazio probaren parte baita).



Oso garrantzitsua:

Idatzizko probetan, irakasleak azterketan zehar eskura jartzen dizkion baliabideak bakarrik erabili ahal izango ditu ikasleak. Berariaz debekatuta dago liburuak, oharrak edo oharrak erabiltzea, bai eta gailu telefonikoak, elektronikoak, informatikoak edo bestelakoak erabiltzea ere.





KALIFIKAZIOAREN BERRIKUSPENA:



Behin behineko kalifikazioa argitaratzean, kalifikazioa berrikusteko data ofizial bakarra argitaratuko da, eta data honetatik kanpo ez da berrikuspenik egingo.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdietan, irakasgaien ebaluazioa amaierako ebaluazio-sistemaren bidez bakarrik egingo da. Ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio-probak definitutako ikaskuntza-emaitzak ebaluatu eta neurtu ahal izateko beharrezkoak diren azterketa eta ebaluazio-jarduera guztiak izango ditu, ohiko deialdian ebaluatu zirenen parekoak. Ohiko deialdiko irizpide berak aplikatuko dira eta modalitate berak eskainiko dira. Ikasleek dagozkien proba/ebaluazio modalitate guztiak gainditu beharko dituzte irakasgaia gainditzeko: Irakurketen iruzkinak eta idatzizko lana azterketaren egunean bertan aurkeztuko dituzte, beranduenez.



Ebaluazioari uko egitea:

Ebaluazio-deialdiari uko egiteko, ikasleek idazki bat bidali beharko diote irakasgaiaren irakasleari, azterketa egin baino bost egun lehenago, gutxienez.



Oso garrantzitsua:

Idatzizko probetan, irakasleak azterketan zehar eskura jartzen dizkion baliabideak bakarrik erabili ahal izango ditu ikasleak. Berariaz debekatuta dago liburuak, oharrak edo oharrak erabiltzea, bai eta gailu telefonikoak, elektronikoak, informatikoak edo bestelakoak erabiltzea ere.



KALIFIKAZIOAREN BERRIKUSPENA:



Behin behineko kalifikazioa argitaratzean, kalifikazioa berrikusteko data ofizial bakarra argitaratuko da, eta data honetatik kanpo ez da berrikuspenik egingo.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

F. Dürrenmatt: Die Physiker (1962) (ikasle guztientzat derrigorrezkoa)
- C. Wolf: Der geteilte Himmel (1963) (ikasle guztientzat derrigorrezkoa)
- E. Jelinek: Die Liebhaberinnen (1975) (ikasle guztientzat derrigorrezkoa)
- B. Schlink: Der Vorleser (1995) (ikasle guztientzat derrigorrezkoa)

Ikasle bakoitzak bana aukeratzeko:
- M. Frisch: Homo Faber (1957)
- H. Böll: Ansichten eines Clowns (1963)
- E. S. Özdamar: Das Leben ist eine Karawanserei (1992)
- H. Müller: Herztier (1994)
- T. Brussig: Helden wie wir (1995)
- A. Bronsky: Die schärfsten Gerichte der tatarischen Küche (2012)
- G. Grass: Im Krebsgang (2002)
- J. Zeh: Über Menschen (2021)


(zerrenda zabaldu daiteke eta ikasleen arabera alda daiteke)

Derrigorrezko irakurketa osagarriak, irakasleak emandako literatura-testu laburrekin.

Testu gehienak alemanez eta inglesez/gazteleraz irakur daitezke, bakar batzuk euskaraz baita ere.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Acosta, L. A. (coord.). La literatura alemana a través de sus textos. Madrid: Cátedra 1997. Pp. 957-1208.

Bahr, Ehrhard. (ed.). Geschichte der deutschen Literatur: Vom Realismus bis zur Gegenwartsliteratur. Band 3. Tübingen und Basel: Francke, 1998.

Baumann, Barbara y Birgitte Oberle. Deutsche Literatur in Epochen. München: Max Hueber Verlag, 1985.

Berghahn, Volker R. Modern Germany: Society, economy and politics in the twentieth century. Cambridge: Cambridge University Press, 1985.

Beutin, Wolfgang et. al. La literatura en la República Federal Alemana (RFA)-. En: Historia de la literatura alemana. Madrid: Cátedra, 1991.

Egyptien, Jürgen. Einführung in die deutschsprachige Literatur seit 1945. Darmstadt: Wissenschaftliche Buschgesellschaft, 2006.

Frenzel, Herbert A. y Elizabeth Frenzel. Geschichte der deutschen Literatur.

München: dtv, 1975.

--- Daten der deutschen Dichtung. Band 2. München: dtv, 1990.

Fullbrook, Mary. Historia de Alemania. Trad. Beatriz García Ríos. Cambridge: Cambridge University Press, 1995.

Glaser, Horst Albert (ed.). Deutsche Literatur: Eine Sozialgeschichte. Jahrhundertwende. Vom Naturalismus zum Expressionismus. Band 8-9. Reinbek: Rowohlt, 1987.

Hoffmann, Dieter. Arbeitsbuch deutschsprachige Prosa seit 1945. Tübingen: Francke, 2006.

Lindenhahn, Reinhard (ed.). Literatur um 1900: Arbeitsbuch zur Literaturgeschichte, Texte-Übungen. Berlin: Cornelsen, 2000.

Magallanes, Fernando y Eva Parra. Naturalismo (1880-1900). En: L. Acosta (coord.). La literatura alemana a través de sus textos. Madrid: Cátedra, 1997. págs. 703-705.

Maldonado, Manuel. Expresionismo y dadaísmo. En: L. Acosta (coord.). La literatura alemana a través de sus textos. Madrid: Cátedra, 1997. págs. 831-834.

Nünning, Ansgar (ed.): Metzler Literatur- und Kulturtheorie. Stuttgart: Metzler, 2008.

Petersen, Jürgen H. Der deutsche Roman der Moderne: Grundlegung-Typologie-Entwicklung. Stuttgart: Metzler, 1991.

Roetzer, Hans Gerd. Historia de la literatura alemana. Vol.2. Barcelona: Arial, 1990.

Schweikle, Irmgard y Günter Schweikle (eds.). Metzler Literatur Lexikon. Stuttgart: Metzler, 1984.

Siguán, Marisa. Cambio de siglo (1890-1920). En: L. Acosta (coord.). La literatura alemana a través de sus textos. Madrid: Cátedra, 1997. págs. 765-767.

Schnell, Ralf. Geschichte der deutschsprachigen Literatur seit 1945. Stuttgart: Metzler, 2003.

Bibliografía básica



Gehiago sakontzeko bibliografia

Bahr, Ehrhard. (ed.). Geschichte der deutschen Literatur: Vom Realismus bis zur Gegenwartsliteratur. Band 3. Tübingen und Basel: Francke, 1998.
Baumann, Barbara y Birgitte Oberle. Deutsche Literatur in Epochen. München: Max Hueber Verlag, 1985.
Berghahn, Volker R. Modern Germany: Society, economy and politics in the twentieth century. Cambridge: Cambridge University Press, 1985.
Frenzel, Herbert A. y Elizabeth Frenzel. Geschichte der deutschen Literatur.
München: dtv, 1975.
__________ Daten der deutschen Dichtung. Band 2. München: dtv, 1990.
Fullbrook, Mary. Historia de Alemania. Trad. Beatriz García Ríos. Cambridge: Cambridge University Press, 1995.
Glaser, Horst Albert (ed.). Deutsche Literatur: Eine Sozialgeschichte. Jahrhundertwende. Vom Naturalismus zum Expressionismus. Band 8-9. Reinbek: Rowohlt, 1987.
Hoffmann, Dieter. Arbeitsbuch deutschsprachige Prosa seit 1945. Tübingen: Francke, 2006.
Lindenhahn, Reinhard (ed.). Literatur um 1900: Arbeitsbuch zur Literaturgeschichte, Texte-Übungen. Berlin: Cornelsen, 2000.
Magallanes, Fernando y Eva Parra. Naturalismo (1880-1900). En: L. Acosta (coord.). La literatura alemana a través de sus textos. Madrid: Cátedra, 1997. págs. 703-705.
Maldonado, Manuel. Expresionismo y dadaísmo. En: L. Acosta (coord.). La literatura alemana a través de sus textos. Madrid: Cátedra, 1997. págs. 831-834.
Petersen, Jürgen H. Der deutsche Roman der Moderne: Grundlegung-Typologie-Entwicklung. Stuttgart: Metzler, 1991.
Roetzer, Hans Gerd. Historia de la literatura alemana. Vol.2. Barcelona: Arial, 1990.
Schweikle, Irmgard y Günter Schweikle (eds.). Metzler Literatur Lexikon. Stuttgart: Metzler, 1984.
Siguán, Marisa. Cambio de siglo (1890-1920). En: L. Acosta (coord.). La literatura alemana a través de sus textos. Madrid: Cátedra, 1997. págs. 765-767.

Aldizkariak

- Akzente : Zeitschrift für Literatur. - München : Carl Hanser Verlag- Brecht-Jahrbuch. (Frankfurt a.M.: Athenäum) Frankfurt a.M.: Suhrkamp, 1971ss.
- Gegenwartsliteratur. Tübingen: Stauffenburg Verlag, 2002ss
- German Life and Letters. A quarterly review. Oxford: Blackwell Publishers, 1963ss
- Neue deutsche Literatur. Monatsschrift für deutschsprachige Literatur und Kritik. Berlin/Weimar: Aufbau, 1952ss.
- Poetica. Zeitschrift für Sprach- und Literaturwissenschaft. München:Fink, 1969ss.
- Revista de Filología Alemana. Madrid: Departamento de Filología Alemana, UCM, 1992ss.
- Text+Kritik. Zeitschrift für Literatur. München: Text+Kritik, 1964ss.

Web helbideak

- Testuinguru historikoa: www.dhm.de/lemo/html/
www.germanhistorydocs.ghi-dc.org/about.cfm
- Informazio orokorra: www.germanistik.net
www.xlibris.de/Autoren/Klassiker/Literaturepochen.htm www.phil.uni-erlangen.de/~p2gerlw/ressourc/epoche.html cgi-host.uni-marburg.de/~omanz/portal.php http://www2.hu-berlin.de/fachdidaktik/fachdidaktikdeutsch.html. www.uni-essen.de/literaturwissenschaft-aktiv/einladung.htm http://projekt.gutenberg.de/ http://www.germanhistorydocs.ghi-dc.org/about.cfm




Kaiserreich-eko kontestu historiko eta sozio-kulturala:
www.dhm.de/lemo/html/kaiserreich/index.html

Lehen Mundu Gerrateko kontestu historiko eta sozio-kulturala:
www.dhm.de/lemo/html/wk1/index.html

Weimar Errepublikako kontestu historiko eta sozio-kulturala:
www.dhm.de/lemo/html/weimar/index.html

Nazionalsozialismoko kontestu historiko eta sozio-kulturala:
http://www.dhm.de/lemo/html/nazi/index.html

Interes orokorrekoak:
https://egela.ehu.eus/
www.germanistik.net
www.xlibris.de/Autoren/Klassiker/Literaturepochen.htm
www.phil.uni-erlangen.de/~p2gerlw/ressourc/epoche.html
www.cgi-host.uni-marburg.de/~omanz/portal.php
www2.hu-berlin.de/fachdidaktik/fachdidaktikdeutsch.html
www.uni-essen.de/literaturwissenschaft-aktiv/einladung.htm
http://projekt.gutenberg.de
www.goethe.de/gr/lon/exhib/bleibt/e_bleibt.htm
http://german.about.com/cs/germanliterature/
www2.hu-berlin.de/fachdidaktik/fachdidaktikdeutsch.html

TaldeakToggle Navigation

71 (Alemana - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala