XSLaren edukia

Ingelesezko Literaturak25320

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Ingeles Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Ingelesa
Kodea
25320

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikastaro hau lehen lauhilabetean eskaintzen da. Bere helburu nagusia ikasleei Estatu Batuetako "talde minoritario" etnikoen ekoizpen literarioaren, artistikoaren eta kulturalaren ikuspegi orokorra ematea da. Horretarako, komunitate horien ekoizpen artistikoak Amerikako bizitza, taldearen historia, harreman sozialak, arrazakeria, estereotipoak, multikulturalismoa eta beren taldeko eta banakako identitateak eraikitzeko oinarrizko beste gai eta kontzeptu batzuk nola islatzen dituen aztertuko dute ikasleek. Ikasleek gorputz literario horien ulermen kritikoa garatu behar dute, baita ikasketa etnikoen alorrera ohitu ere, horretan oinarrituko baikara lan literarioen gure irakurketetako asko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgai hau Ingeles Literaturako moduluari dagokio. Beraz, moduluaren konpetentziak lortu nahi ditu:

M06CM01. - Ingelesa ulertzea eta egoki erabiltzea, literatura-testuak irakurriz.

M06CM02.- Ingelesez idatzitako literatura aztertzea, eta literatura-testuen eta testuinguru kultural eta historikoaren arteko elkarrekintza aztertzea ingelesez hitz egiten den herrialdeetan.

M06CM03.- Ingelesezko literatura ulertzea, aztertzea eta kritikoki interpretatzea, testuak aztertzeko teknika egokiak erabilita, eta taldean eta banaka transmititu eta eztabaidatzea.

MO6CM04.- Literaturak interes orokorreko eremuekin, hala nola historiarekin, gizarte-harremanekin edo generoarekin lotutako ideia pertsonal eta kolektiboen sorreran duen papera ulertzea.

M06CM05.- Ikuspegi kritiko egokiak erabiltzea, aztertzen diren testuen izaera anitza kontuan hartuta.

M06CM06.- Gogoeta egitea eta aniztasunarekiko jarrera kritikoa eta errespetuzkoa garatzea.



Aurreko moduluko konpetentziak lortzeak tituluko konpetentzia hauek betetzea ekarriko du:

G001.- Ingelesez edozein motatako ahozko eta idatzizko testuak sortzeko eta ulertzeko gai izatea.

G002.- Ingelesez hitz egiten duten herrialdeen historia, zibilizazioa eta kultura ezagutzea.

G004.- Ingelesezko literatura ulertzea, aztertzea eta interpretatzea, eta ingelesezko testuak eta dokumentuak kritikoki ebaluatzeko gai izatea.

G007.- Titulazioaren ezagutza espezifikoak beste arlo eta diziplina batzuekin erlazionatzeko eta ondorengo azterlanetan transmititzeko gai izatea, aniztasun eleaniztun eta kulturaniztunarekiko jarrera kontziliatzaileak eta toleranteak bultzatzeko.

G008.- Modu autonomoan eta taldean lan egiteko gai izatea, eskuratutako teknikak eta tresnak erabiliz.

Ikaskuntzaren emaitzak:

Ikastaroa amaitzean, ikasleak honako hauek egiteko gai izango da:

- Estatu Batuetako literatura etnikoen esparruko idazle eta obra adierazgarrien taldea identifikatzea, eta literatura-produkzioa garatzen den gizarte- eta kultura-testuinguruarekin testuinguruan kokatzeko gai izatea.

- Testuak kritikoki aztertzea, hainbat iturri erabiliz, eta norberaren pentsamendu kritikoak behar bezala adieraztea idatzizko eta ahozko ekoizpenean.

- Norberaren ideiak talde-lan baten testuinguruan azaltzea, hainbat bibliografia-iturri erabilita eta proposatutako literatura-lanekin lotuta.

- Literaturak eta arteek estereotipo sozial eta kulturalak eraikitzeko eta deseraikitzeko duten zeregina kritikoki eztabaidatzea.







Irakasgai honek ONUk proposatutako 4,5,10,16 eta 17 ODSen eta UPV/EHUren 18. ODSaren garapenerako prestakuntzaren alde egiten du.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

- 1. unitatea. Literatura berriak eta kanona

- 2. unitatea. Prometitutako herria/Ameriketara iristea

- 3. unitatea. Amerika (n) bizi/Estereotipoak

- 4. unitatea. Generoa, klasea eta etnizidadea

MetodologiaToggle Navigation

Ikastaroa guztiz praktikoa dA. Ikastaroaren lehen asteetan proiektu bat garatuko da taldean, eta ikasleek landuko ditugun komunitate etnikoen historia eta literaturaen inguruan lan egingo dute. Ikastaroaren bigarren zatian hainbat testu literario eta bisual aztertuko dira, errepresentazaioari arreta berezia eskainiz. Horrela, ikasleek GAI HISTORIKOEI BURUZKO TALDEKAKO AURKEZPENAK prestatu beharko dituzte, landuko ditugun literatura-gorputzak testuinguruan kokatzeko. Gainera, ikasleek TESTU BATEN IRAKURKETA KRITIKOA proposatu beharko dute bikoteka, eta klasera ekarri eztabaida dezaten. Horrela, ikasleek bi modutan lan egin beharko dute:



- gai historikoei eta testuinguruari buruzko talde-lana

- Bikoteka literatura-testu zehatzak lantzea

- banakako idazlan kritikoak



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Ahozko defentsa (%): 10
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • Banakako lanak (%): 70
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio mota jarraia da. Irakasgai honen amaierako kalifikazioa honako irizpide hauen arabera egingo da:



1. Proposatutako egutegian ezarritako datetan egindako saiakuntzak ( % 70).

2. Talde-lanak/ahozko aurkezpenak ( % 10+5)

3. Binakako lana/testuen ahozko analisia ( % 10+5)



Ebaluazio/azterketa lanetarako baliabide eta materialen erabilerari buruzko informazioa:



Azterketa: Debekatuta dago gailu mugikorrak edo elektronikoak, apunteak, liburuak erabiltzea

Etxeko lanak: ikasleek aurkeztutako lanak beren lana izan behar du, eta erabat beraiek idatzia izan behar du. Ikasleek gertaera, ideia, iritzi eta besteen ikuspuntu guztien iturria identifikatu eta sartu behar dute testuan egindako erreferentzien bidez, eta dagozkien iturriak lanaren amaierako erreferentzien zerrendan sartu behar dira. Liburuen, aldizkarietako artikuluen, Interneteko iturrien edo beste edozein iturriren aipamen zuzenak erreferentzien zerrendan aipatu eta identifikatu behar dira.





Ebaluazioa jarraian baja ematea: Ikasle guztiek dute azken ebaluazioko prozeduraren arabera ebaluatuak izateko eskubidea, etengabeko ebaluazioko moduluan parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Etengabeko ebaluaziotik erretiratzeko, ikastaroaren ardura duen instruktoreari idatzi behar diote, hori egiteko nahia adieraziz. Ikasleek ikasturteko lehen 9 asteetan eman dezakete baja, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera. Bete beharreko inprimakia fakultatearen webgunean dago eskuragarri: http://www.ehu.eus/eu/web/letrak/idazkaritza.

Azterketa-deialdi batean baja ematea: Deialdi batean atzera egitea "kalifikazio komunikaturik gabe" bezala baloratuko da [ez da aurkeztu, ez aurkeztua].

1. Etengabeko ebaluazioaren kasuan,

a. Azken azterketak % 40tik gorako balioa badu: azterketara ez aurkezteak dagokion deialdia automatikoki uztea dakar.

b. Amaierako azterketak % 40ko balioa edo txikiagoa badu: ikasle guztiek deialdi batean baja eman ahal izango dute, dagokion ikasturteko eskola-ordutegia amaitu baino hilabete lehenago gutxienez. Baja hori idatziz aurkeztu beharko zaio ikastaroaren ardura duen irakasleari.

2. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketara aurkezten ez bada azterketaren data ofizialean, automatikoki baja emango zaio dagokion deialdian.

Ebaluazioari buruzko araudi berria esteka honetan kontsulta daiteke:

http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azterketa batean ( % 50) eta 8/10 orrialdeko idazketan oinarrituko da nota.







Baliabideen eta materialen erabilerari buruzko informazioa:



Azterketa: Debekatuta dago gailu mugikorrak edo elektronikoak, apunteak, liburuak erabiltzea

Etxeko lanak: ikasleek aurkeztutako lanak beren lana izan behar du, eta erabat beraiek idatzia izan behar du. Ikasleek gertaera, ideia, iritzi eta besteen ikuspuntu guztien iturria identifikatu eta sartu behar dute testuan egindako erreferentzien bidez, eta dagozkien iturriak lanaren amaierako erreferentzien zerrendan sartu behar dira. Liburuen, aldizkarietako artikuluen, Interneteko iturrien edo beste edozein iturriren aipamen zuzenak erreferentzien zerrendan aipatu eta identifikatu behar dira.

Ebaluazioari buruzko araudia esteka honetan kontsulta daiteke:

http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakurketen behin-behineko zerrenda:

1. Tapahonso, Lucy,“In 1864”.
2. Momaday,Scott. Extract from The Way to Rainy Mountain.****
3. A selection of Angel Island poetry
4. A Selection of the Japanese Internment Camps poetry
5. Anzaldúa, Gloria, extracts from Borderland/La Frontera
6. Tan, Amy, extract from the Joy Luck Club.
7. Hurston, Zora,“How it feels to be colored me
8. Jacobs,Harriet,“Incidents in the Life of a Slave Girl
P9. Ellison, Ralph, Extract from Invisible Man, Prologue
10. Morrison, Toni, extract from The Bluest Eye
11. Okada, John, extract from No-No Boy
12. Serros,Michele,extract from “How to be a Chicana Role Model”
13. Lemus,Felicia Luna,“Like Son”
14. Erdrich, Louise. Love Medicine
15.. Silko, Leslie Marmon. “Tony’s Story”
16. Otsuka, Julie. Extract from The Buddha in the Attic
18. Gaspar de Alba, Alicia. Extract from Desert Blood
18. Kingston, Maxine Hong. Woman Warrior

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Afro-American Writers before the Harlem Renaissance. Detroit: Gale Research, 1986.



- Afro-American Writers from the Harlem Renaissance to 1940. Detroit: Gale Research, 1987.



- Cheung, King-Kok. Asian American Literature : An Annotated Bibliography. New York: Modern Language Association of America, 1988.



- Chin, Frank. Aiieeeee! An Anthology of Asian American Writers. New York: A Mentor Book, 1974.



- Hurtner, Gordon. American Literature, American Culture. New York: Oxford University PresS, 1999.



- Lomelí, Francisco, ed. Chicano Literature: A Reference Guide. Westport: Greenwood Press, 1985.



- Mintz, Steven, ed. 1995. Native American Voices: a History and Anthology. St. James, New York: Brandywine.



- Nelson, Emmanuel Sampath, ed. The Greenwood Encyclopaedia of" Multiethnic American Literature. Westport: Greenwood Press, 2005.



- Roche Rico, Barbara and Mano, Sandra. American Mosaic. Multicultural Readings in Contexts. Boston: Houghton Migfflin Company, 1991.



- Villanueva, Tino. Chicanos: Antología histórica y literaria. México: Fondo de Cultura económica, 1980.



- Wiget, Andrew. Native American Literature. Boston: Tawyne, 1985.

TaldeakToggle Navigation

66 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala