XSLaren edukia

Ingeles Literatura II25310

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Ingeles Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Ingelesa
Kodea
25310

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikastaro hau Ingeles Ikasketen hirugarren ikasturteko lehen ikasturtean eskaintzen da. Bere helburu nagusiak hauek dira: 1) XVII. eta XVIII. mendeetako ingelesezko literatura ezagutzea, 2) bi garaietako joera literario nagusiak identifikatzea, bai eta testuinguru historiko, kultural eta soziala ere, 3) ikasle eta pentsalari independente gisa garatzea, 4) kritikoki pentsatzea, 5) bi garaietako literatur irteerarik onena aztertzea, testuak aztertzeko teknikak erabiliz, eta 6) ikasleek ingelesezko ahozko eta idatzizko ulermena eta adierazpena hobetzea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

ESKUMENAK



Irakasgai hau "Fundamentos en Literatura Inglesa" (M04) moduluari dagokio. Zehazki, modulu-konpetentziak lortzen laguntzen du:



M04CM01- Ingelesa ulertzea eta behar bezala erabiltzea literatura-testuak irakurriz.

M04CM02- Ingelesez idatzitako literatura aztertzea, literatura-testuen eta ingelesez hitz egiten den herrialdeetako testuinguru kultural eta historikoaren arteko elkarrekintza aztertuz.

M04CM03- Ingelesezko literatura kritikoa ulertzea, aztertzea eta interpretatzea, testuak aztertzeko teknika egokiak erabiliz eta taldeka eta banaka transmititu eta eztabaidatuz.

M04CM04- Literaturak interes orokorreko eremuekin (historia, gizarte-harremanak edo generoa) zerikusia duten ideia pertsonal eta kolektiboak sortzeko duen zeregina ulertzea.



Goiko modulu-konpetentziak behin betiko lortzeak berekin dakar gradu-konpetentziak betetzea:



G001- Ingelesezko ahozko eta idatzizko edozein testu sortzeko eta ulertzeko gai izatea.

G002- Herrialde ingelesetako historia, zibilizazioa eta kultura ezagutzea.

G004- Ingelesezko literatura ulertzea, aztertzea eta interpretatzea, eta ingelesezko testuak eta dokumentuak kritikoki ebaluatzeko gai izatea.

G007- Graduaren ezagutza espezifikoa beste arlo eta diziplina batzuekin erlazionatzeko gai izatea eta ezagutza hori ondorengo ikasketetan transmititzeko gai izatea, eleaniztasunarekiko eta kulturaniztasunarekiko jarrera bateratzaile eta toleranteen alde egiteko.

G008- Modu autonomoan eta taldean lan egin ahal izatea, eskuratutako teknikak eta tresnak erabiliz.

G009- Hainbat testuinguru akademikotan eskuratutako ezagutzak transmititzeko gai izatea, testuinguru profesional desberdinetan erabili ahal izateko.





IKASKUNTZAREN EMAITZAK



Ikastaro honetan, ikasleek honako hauek egin ahal izango dituzte:

entzun eta irakurri, XVII. eta XVIII. mendeen artean ingelesez idatzitako literatura, irekia baina kritikoa;

- judizio kritikoa egin eta sintesi sofistikatua egin, era askotako ebidentziak aztertu eta ebaluatu;

- garai historiko hauetako testuak hurbiletik, analitikoki eta ulermenez irakurtzea, estilo eta genero ezberdinetan;

- konbentzimenduz argudiatzen du, eta behar bezalako ilustrazio eta ebidentziaz, ahoz zein idatziz;

- literatura-testuak eta gai kritikoak irudimenarekin, sentsibilitatearekin eta sormenarekin jorratzea;

- gogoaren independentzia garatzea, jasotako iritzia zalantzan jartzeko gaitasuna barne.

- informazioa bilatu, antolatu eta zabaldu;

- independentziaz lan egitea, norberarekiko zentzu sendoarekin, baina besteekin elkarlanean modu eraikitzailean lan egiteko gaitasunarekin;

- denboraren erabilera eraginkortasunez planifikatzea eta antolatzea, batez ere tutoretzen eta horiei lotutako saiakeren eta proiektuen asteko ordutegiari dagokionez;

- hizkuntza eta informatikako trebetasunak egoki erabiltzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

SARRERA UNITATEA – LITERATURARI BURUZKO GEHIAGO



a) Literatura-terminoak

a.1) Poesia

a.2) Antzerkia

a.3) Prosa

b) Sorrera-liburua eta enplegu-liburua.

c) K.a. 17 eta 18. Literatura Ingalaterran: autore eta obra nagusiak





1. UNITATEA – XVII. MENDEKO LITERATURA INGALATERRAN



1.1. Informazio orokorra



1.1.1. Monarkiaren eta parlamentuaren arteko tentsioa

1.1.2. Erlijio-tentsioa

1.1.3. Kultura-gerrak (Royalist Vs Puritans)

1.1.4. Poesia (Cavalier vs Metafisika)

1.1.5. Elizabetheko literaturari buruzko oinarrizko informazioa



1.2. Poesia



1.2.1. Poesia metafisikoa

1.2.2. John Donne

1.2.3. John Milton

1.2.4. Poesia zaharberritzea

1.2.5. John Dryden



1.3. Antzerkia



1.3.1. Antzerkiaren jatorriaren hastapenak

1.3.2. Shakespeareri buruzko kritika

1.3.3. Ben Jonson

1.3.4. Shakespeareren drama itxiera-ekitaldira arte



1.4. Narrazio laburra



1.4.1. John Bunyan





2. UNITATEA – XVIII. MENDEKO LITERATURA INGALATERRAN



2.1. Informazio orokorra



2.1.1 Kultura-testuingurua

2.1.2 Eleberriaren hasiera



2.2. Poesia



2.2.1. Poesia preerromanikoa eta augustana

2.2.2. Figura garrantzitsuak (Aita Santua, Grisa eta Blake)



2.3. Prosa



2.3.1. Literatur kritika ingelesaren hastapenak

John Drydenen lan kritikoak

Henry Fieldingen lan kritikoak

Samuel Johnson doktorearen lan kritikoak

- Jonathan Swiften lan kritikoak.

2.3.2. Egunkarien hasiera – kazetaritza –

Richard Steele eta The Tatler.

- Joseph Addison eta The Spectator

2.3.3. Nobelaren hastapenak

- Defoe, Swift, Richardson, Fielding, Smollet, Sterne,

Goldsmith

2.3.4. Jane Austen: XVIII.

eta XIX. mendea



2.4. Antzerkia



2.4.1. Antzerkia 18.

2.4.2. Komedia: R. B. Sheridan eta Oliver Goldsmith





3. UNITATEA – LITERATURA GOTIKOA



III. KAPITULUA. Gotikoaren ideia

3.2. Literatura gotikoaren garapena

3.3. Horace Walpole, Ann Radclife, M. G. Lewis, Mary W. Shelley

MetodologiaToggle Navigation

Klaseak ikasgelako irakasle eta praktikarien arteko nahasketa izango dira.

1. Gai orokorrak azaltzeko ikastaro orokorrak.

2. Ikasleen ikerketa bera.

3. Lan praktikoko talde txikiak, testuak aztertzeko.

4. Lagapen indibidualak.

5. Talde-lana.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • Banakako lanak (%): 20
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio mota jarraitua da. Ikasleak beren errendimenduaren arabera baloratuko dira, honako proba hauetan:

Lagapenak:

a. 17 C & 18 C (saiakera eta galdera laburrak): % 50

b. Nobela baten eta eleberriaren bertsio zinematografiko baten arteko konparazioa (saiakera eta Gulliverren bidaiei buruzko galdera laburrak) + Aurkarien analisia + Gotikoa: % 20

c. Banakako proiektua (ahozko aurkezpena-PBL): % 20

d. Klasera joatea eta parte hartzea (ikasleak klase GUZTIETARA joan behar dira -nazioarteko konferentzia batean 4 ordu hartzen ditu-): % 10









Ebaluazio-lan horiek aurkezten ez dituzten ikasleek ez dute merezimendurik jasoko (0 marko) galdutako lanarengatik.



Ebaluazio-atazetarako/azterketarako baliabideen eta materialen erabilerari buruzko informazioa:



Ez dago baimenduta gailu mugikorrak edo elektronikoak, oharrak eta liburuak erabiltzea (irakasleak ikasleek zer erabil dezaketen esaten ez badu, adibidez, ikasgelako oharrak). Proba egiteko unean, beharrezkoa bada, ikasleek material horiek non utzi ahal dituzten adierazi ahal izango da.

Etxeko lanak: ikasleek aurkeztutako lanak beren lana izan behar du, eta beren kabuz idatzita egon behar du. Ikasleek besteen egitate, ideia, iritzi eta ikuspuntu guztien jatorria identifikatu eta sartu behar dute, in text erreferentzialen bidez, eta iturri egokiak guztiak sartu behar dira beren lana amaitzean erreferentzien zerrendan. Liburuetatik, aldizkarietako artikuluetatik, Interneteko iturrietatik edo beste edozein iturritatik zuzenean egindako aipamenak aitortu behar dira, eta aipatutako iturriak erreferentzien zerrendan identifikatu behar dira.



Ebaluazioari buruzko araudia esteka honetan aurki daiteke:

http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia



Ebaluazio Jarraitutik erretiratzea: Ikasle guztiek dute eskubidea amaierako ebaluazio-prozeduraren arabera ebaluatuak izateko, ebaluazio jarraituko moduluan parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikastaroaren arduradunari idatzi beharko diote ebaluazio jarraitutik erretiratzeko nahia adierazteko. Lau hilabeteko ikastaroetan, ikasleek ikasturteko lehen 9 asteetan egin dezakete, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Bete beharreko inprimakia fakultatearen webgunean dago eskuragarri: http://www.ehu.eus/eu/web/letrak/idazkaritza



Azterketa-deialditik erretiratzea: deialditik erretiratzea baloratuko da "ez da jakinarazi" gisa [aurkezpenik gabe].

1. Ebaluazio jarraituaren kasuan, ikasle guztiek deialdi batetik atzera egin ahal izango dute, dagokion ikasturteko eskola-ordutegia amaitu baino hilabete lehenago gutxienez. Atzera egite hori idatziz aurkeztu beharko zaio ikastaroaren arduradunari.

2. Azken ebaluazioari dagokionez, azterketaren data ofizialean azterketa ez egitea dagokion deialditik automatikoki erretiratzea da.



Ebaluazioari buruzko araudi berria esteka honetan aurki daiteke:

http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia



Saioak online badaude COVIDaren ondorioz:



Lagapenak:

- 17 C. & 18 C. (saiakera eta galdera laburrak): % 50

- Nobela baten eta eleberriaren bertsio zinematografiko baten arteko konparazioa (saiakera eta Gulliverren bidaiei buruzko galdera laburrak) + Aurkarien azterketa + Gotikoa: % 25

- Banakako proiektua (British Literature XVII &! 8ri buruzko nazioarteko konferentziaren aurkezpena): % 25

* Ikasleek azterketak amaitu behar dituzte 2 eskola-orduetan, eta eskola amaitu bezain laster bidali (raul.monterogilete@gmail.com). Ikusi klasearen behin-behineko ordutegia eta e-gela datak baieztatzeko.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Marka honetan oinarrituko da:

a. 17 C & 18 C (saiakera eta galdera laburrak): % 50

b. Nobela baten eta eleberriaren bertsio zinematografiko baten arteko konparazioa (saiakera eta Gulliverren bidaiei buruzko galdera laburrak) + Aurkarien analisia + Gotikoa: % 25

c. Banakako proiektua (ahozko aurkezpena-PBL): % 25





Ebaluazioari buruzko araudi berria esteka honetan aurki daiteke:

http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia



Azterketa online egin behar bada COVIDagatik:



Ikasleek zeregin hauek aurkeztu behar dituzte:



17 C. & 18 C. (saiakera eta galdera laburrak): % 50

Nobela baten eta eleberriaren bertsio zinematografiko baten arteko konparazioa (saiakera eta Gulliverren bidaiei buruzko galdera laburrak) + Aurkarien analisia + Gotikoa: % 25

Banakako proiektua (Nazioarteko konferentziaren aurkezpena British Literature XVII &! 8ri buruz): % 25

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- SELECTED NOTES (photocopy room)
- The novel you have selected for your project.
- Two British Satires of the 18th C. Gulliver's Travels & The Rivals

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

• ÁLVAREZ , J.A. ed. Historia crítica de la novela inglesa. Salamanca: Ediciones Colegio de

España, pp. 11-96, 1999.

• GUERIN, Wilfred L. et al., A Handbook of Critical Approaches to Literature, Oxford, 1992.

• The Norton Anthology of English Literature, Vols. I & II (Introductions to periods and authors)

• WATT,I.: The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, London, 1967.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Carey, John. 1990. John Donne: Life, Mind and Art. London: Faber & Faber.
Hattaway, M. 1982. Elizabethan Popular Theatre. London: Routledge & Kegan Paul.
McDonald, R. 1988. Shakespeare and Jonson, Jonson and Shakespeare. Brighton: Harvester.
Newlyn, Lucy. 1993. Paradise Lost and the Romantic Reader. Oxford: Clarendon Press
Patrides, C. A. & Waddington R. B. (es.). 1982. The Age of Milton: Background to Seventeenth Century Literature. Manchester: Manchester Univ. Press.
Sambrook, James. 1986. The Eighteenth Century: The Intellectual and Cultural Context of English Literature. Essex: Longman.
Watt, Ian. 1983. The Rise of the Novel. Studies in Defoe, Richardson and Fielding. Penguin Books, Harmondsworth.

Web helbideak

WEB PAGES

www.britannica.com
www.education-portal.com
www.luminarium.org
www.planetpdf.com
www.poemhunter.com
www.saylor.org
www.sparknotes.com
www.versand-as.de
www.wikipedia.com
www.youtube.com
www2.hn.psu.edu/ faculty/jmanis/swift.htm
www2.hn.psu.edu/faculty/jmanis/jimspdf.htm

TaldeakToggle Navigation

66 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala