Hezkuntza eta Gizarte Orientazioa26281
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Pedagogiako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26281
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgai honek hezkuntza- eta gizarte-interbentzioaren esparruetan orientazio funtzioa garatzeko estrategiak eta tresnak eskaintzen ditu, hala prebentzioaren nola egoera zailei aurre egitearen ikuspuntutik.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
1. Hezkuntza formalean eta ez-formalean orientazio-lanei ekiteko modu desberdinak ulertu planteamendu sistemiko batetik. Gizarte konplexu, global eta kulturaniztunean hezitzaile izateak esan nahi duenaren kontzientzia profesionalaz jabetzea, printzipio, funtzio, egintza eremuak eta erreferentziazko eredu teorikoak identifikatzeko gai izanik.
2. Hezkuntza- eta gizarte-orientazioak hezitzaileei ematen dizkien ebaluazio- eta interbentzio-tresna nagusiak ezagutzea.
3. Pertsonen garapenean erabakiak hartzerako orduan erabiliko diren estrategiei dagokienez kontutan hartu behar da profesionalen autoestimu eta gaitasun soziopertsonalen papera.
4. Pertsonaren eta taldearen garapena sustatzeko proposatzen diren
estrategia psikopedagogikoak aztertzea eta balioestea, arreta berezia
eskainiz mehatxu-, gatazka- eta jazarpen-egoerei aurre egiteko estrategiei
5. Adingabekoekin burutzen den esku-hartzean garapen soziopertsonala eta taldeen parte hartzea sustatzeko esperientziak eta hezkuntza-programak aztertzea eta balioestea, diseinuak eta hobekuntza proposamenak sortzen ikasteko helburuarekin.
6. Hezitzaileek genero-berdintasuneko balioak sustatzean duten rola aztertzea eta balioestea, arreta berezia eskainiz zaurgarritasun- eta bazterketa-egoerei, dela bizi-arrazoiengatik (zahartzea), dela egoeraarrazoiengatik (pobrezia).
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Edukiak
I. Gaia: Orientazioaren eremua
1.- Zertzelada historiko labur batzuk
2.- Orientazio-eredu baterantz
3.- Esku-hartze programak ikuspuntu integratzaile batetik
II. Gaia : Ebaluazio tresnak Hezkuntza eta Gizarte Orientazioan
1.- Ebaluazio-tresnak
2.- Pertsona eta testuinguruen behar analisia
III. Gaia: Autoestima profesional eta gaitasun soziopertsonalak
1.- Autoestimua eta gaitasunen garapena
2.- Pertsonen arteko harremanak testuinguru profesionalean
3.- Harremanen dinamikaren eginkizun hezitzailea
IV. Gaia: Gaitasun eta etika profesionala taldeen kudeaketan
1.- Kohesioaren garapenerako planteamendu hezitzailea
2.- Talde lana
3.- Agintea, diziplina gatazkak eta jazarpena
V. Gaia: Orientazioa eta esku-hartzea
1 - Txikikoekin programak
2.-Bizitza osoan ikasteko programak
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgaiak astero bi saio ditu eta horietan denbora eskainiko zaio teoria eta praktikari egunero. Ikasgelan egingo diren praktiketan estrategia eta baliabide psikopedagogikoei buruz jasotako ezagutzak aplikatu beharko dira. Talde lanarekin baliatuz gaur eguneko erronkak aztertuko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 55
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
- Banakako txostena, DILAN... (%): 15
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdia: orientabideak eta uko egitea
Ebaluazioa
Bi ebaluazio-aukera planteatzen dira
1.- Ebaluazio jarraia:
Banakako “Port-Folio” %30 (3 puntu), froga idatzia (% 55: 5.5 puntu) eta Dilan %15 (1.5). Froga idatzian gutxi ateratzen denean beste lanak baloratuko dira aprobatzeko eta azken nota 5 izango da. Edozein kasutan aprobatzeko 2 puntu beharrezkoak dira froga idatzian. Lanek ez dute balio aprobatzeko frogaren nota 2 baino gutxiago baldin bada.
Oharrak
1) Jarraia, DILAN-ik gabe: froga idatzia %70, banakako txostena % 30
2) Banakako “Port-folio” idatzia froga idatzia egiten den egunean entregatuko da paperean, e-gelan ere jarriz. Halere, jarraian egitea eta aurkeztea beharrezkoa da, epeak errespetatuz. Horretarako, multzo tematiko bakoitzean emango den egutegia errespetatzea erabat beharrezkoa da.
3) Asistentzia jarraia eskatzen da, Unibertsitateak jarritako irizpideak kontutan harturik (aurkezpenak…).
2.- Ebaluazio ez-jarraia. Azterketa. Etengabeko ebaluazioa jarraitzen ez duten pertsona guztientzako azterketa edo, edozein arrazoirengatik, uztea erabakitzen dutenentzat azterketa dago. Azterketa teorikoak % 50 balioko du, eta azterketa praktikoak % 50. Proba hau teoriko praktikoa izango da eta nota, zati teorikorako erdia eta praktikarako beste erdia kalkulatuz jarriko da. Bi atalak gainditu beharko dira.
OHAR OROKORRAK GUZTIOANTZAT:
1) Nolanahi ere, azken ebaluazioa egiteko eskubidea izango da, kontuan hartu gabe etengabeko ebaluazioa.
Deialdiari uko egiteari buruzko 12.2 artikuluari jarraiki, "ebaluazio jarraiaren kasuan, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40tik gorakoa bada, nahikoa izango da amaierako proba horretara ez aurkeztea irakasgaiaren amaierako kalifikazioa aurkeztu gabe izateko.
Azken probaren pisua Irakasgaiaren % 40 edo gutxiago bada, ikasleek uko egin ahal izango diote deialdiari, irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko da irakasgaiaren irakasle arduradunari.
2.- "Etika akademikoari buruzko protokoloaren arabera", lanen eta azterketen kasuan, iruzurrak, kopiak eta plagioak ikasgaia ez gainditu eta diziplina-espedientea irekitzea ekar dezakete.
AZTERKETA egin bitartean iruzurra, kopia edo plagioa detektatuz gero, irakasleak
Ikasleari jakinaraziko dio ariketaren kalifikazioa ez gainditua dela (0.0)
LAN AKADEMIKOEN ZUZENKETA: Lan akademiko baten zuzenketan agerian geratzen bada lan horren emaitzarako garrantzitsua den iruzurrezko praktika bat egin dela, lan hori ez gainditu batekin kalifikatu ahal izango da.
"Lehen deskribatutako iruzurrezko jokabideak egiteak honako ondorio hauek eragingo dizkie egileei eta, hala badagokio, beharrezko laguntzaileei:
- Kalifikazioaren ondorioak: ez gainditua kalifikazioa eta 0.0 zenbakizko kalifikazioa ekarriko ditu.
- Diziplina-espedientea irekitzeko aukera
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Azterketa teoriko-praktikoa %100. Kasu praktikoak eta galdera teorikoak. Biak gainditzea ezinbestekoa da.
OHARRA: azken probak ezin badira aurrez aurre egin, izaera praktiko-teorikoa duen amaierako proba bat egingo da. Azterketa adierazitako egunean egelan zintzilikatuko da eta posta elketronikoz irakasleari bidali beharko dio ikasleak ezarritako denboran. Horrez gain, proba horren ahozko defentsa eskatuko zaio ikasleari. Etengabeko ebaluaziorako gainerako lanak, presentzialtasuna eteten bada, mantenduko dira eta egela eta posta elektronikoaren bidez entregatuko du ikasleak. Baita banakako lanetan eta taldeka lan horien defentsa ahoz osatu ahal izango da.
Nolanahi ere, azken ebaluazioa egiteko eskubidea izango da, kontuan hartu gabe etengabeko ebaluazioa.
Deialdiari uko egiteari buruzko 12.2 artikuluari jarraiki, "ebaluazio jarraiaren kasuan, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40tik gorakoa bada, nahikoa izango da amaierako proba horretara ez aurkeztea irakasgaiaren amaierako kalifikazioa aurkeztu gabe izateko.
Azken probaren pisua Irakasgaiaren % 40 edo gutxiago bada, ikasleek uko egin ahal izango diote deialdiari, irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko da irakasgaiaren irakasle arduradunari.
"Etika akademikoari buruzko protokoloaren arabera", lanen eta azterketen kasuan, iruzurrak, kopiak eta plagioak ikasgaia ez gainditu eta diziplina-espedientea irekitzea ekar dezakete.
AZTERKETA egin bitartean iruzurra, kopia edo plagioa detektatuz gero, irakasleak
Ikasleari jakinaraziko dio ariketaren kalifikazioa ez gainditua dela (0.0)
LAN AKADEMIKOEN ZUZENKETA: Lan akademiko baten zuzenketan agerian geratzen bada lan horren emaitzarako garrantzitsua den iruzurrezko praktika bat egin dela, lan hori ez gainditu batekin kalifikatu ahal izango da.
"Lehen deskribatutako iruzurrezko jokabideak egiteak honako ondorio hauek eragingo dizkie egileei eta, hala badagokio, beharrezko laguntzaileei:
- Kalifikazioaren ondorioak: ez gainditua kalifikazioa eta 0.0 zenbakizko kalifikazioa ekarriko ditu.
- Diziplina-espedientea irekitzeko aukera
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
1) E-gelako materialak (PP...) eta fotokopistegian dagoen materiala.
2) DE LA CABA, M.A (2014).Hezkuntza eta Gizarte Orientazioa. Campus Virtual: OCW http://ocw.ehu.es/course/view.php?id=262
http://ocw.ehu.es/course/search.php?search=Orientacion+Educativa+y+Social
3) Web orrialde profesionala (material osagarriak): www.educaciónsocialyciudadana.com
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
DE LA CABA (2000) Hezkuntza Sozioafektiboa. Campus Virtual
DE LA CABA, M. A.(2024). Hezkuntza eta Gizarte Orientazioa. Campus Virtual-OCW- EHU/UPV Universidad del País Vasco (2014)2255-2316
Aldizkariak
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía
Revista de Educación
Cuadernos de Pedagogía
Web helbideak
Educación social y ciudadana
www.educacionsocialyciudadana.com
EhuBiblioteka
https://www.ehu.eus/es/web/biblioteka
Biblioteca de Educación
Ministerio de Educación
https://www.educacionyfp.gob.es/biblioteca-central/inicio.html
Contiene acceso a revistas
RES.
Revista de Educación Social
https://eduso.net/res/
Biblioteca de Educación
Universidad de Leon
https://bibliotecas.unileon.es/educacion/recursos-web-sobre-educacion-social/
Pantallas Amigas
Por un uso seguro y saludable de internet, redes sociales, móviles y videojuegos por una ciudadanía digital responsable
https://www.pantallasamigas.net/
CiberBullying
Ciberacoso escolar-Acoso en redes sociales
https://www.ciberbullying.com/cyberbullying/
CiberIntocables
https://ciberintocables.com/acoso-universidades-espanolas/
https://socialmediaeninvestigacion.com/
Orientacion Educativa. Ministerio de Educación. Instituto de Tecnologias Educativas
http://ntic.educacion.es/w3/recursos2/orientacion/
Orientación y Educación Social
beltranorientacion.blogspot.com.es
TaldeakToggle Navigation
01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
32 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|