Termodinamika eta Termoteknia28133
- Ikastegia
- Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 28133
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Bigarren kurtsoko irakasgaia da, ingeniaritzaren oinarrian. Automobil batean gertatzen diren energia-trukaketen oinarri teorikoak ezartzen ditu, besteak beste, Termodinamikaren Legeak eta haien aplikazioak, errekuntza-motoreen ziklo termodinamikoak, bero-transferentziaren mekanismoak eta hozte-sistemak. Barne-errekuntzako Motoreak irakasgaia ikasteko funtsezkoa da.
Oro har, irakasgaiaren metodologia praktikoa da, kasu errealak aztertuz. Ikasleak problemak ebazteko, diagramak eta taulak erabiltzeko trebetasuna garatzeko gain, programazio sinpleak ezartzen ikasteko arlo horretan erabiltzen den softwarea lantzen du. Halaber, kasu praktikoen simulazioak eta zenbakizko hurbilketak ikasten ditu.
2024/2025 ikasturtetik aurrera, irakasgaia MA3S (Hobetu dezagun Automobilgintzako Ikasleen Jarrera Iaunkortasunaren Aurrean) proiektuaren parte da, HBP/PIE i3lab 2024/2025 proiektuen esparruan.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
GAITASUNAK
CFB1 - Metodologia zientifikoaren berekoak aplikatu: egoera era kualitatibo zein kuantitatiboz aztertu, hipotesiak eta soluzioak planteatu, automobilgintza-ingeniaritzaren modeloak aplikatuz
CFB2: Oinarrizko gaietan eta gai teknologikoetan ezagutzea, metodo eta teoria berriak ikasi ahal izateko eta egoera berriei egokitzeko aldakortasuna izateko
CT3 - Problemak ebazteko gaitasuna: ekimena, erabakiak hartu, sormena, arrazoiketa kritikoa,
Industria Ingeniaritzan abileziak eta ezaguerak komunikatzeko eta transmititzeko.
FIFI2 – Termodinamika aplikatuaren eta bero-transferentziaren ezaguerak
IKASTEKO EMAITZAK
1.- Termodinamikaren ezaguerak barne-errekuntzako motoreei, klimatizazio-sistemei ezarri eta aurreratutako teoriak ikasi.
2.- Termodinamikaren berezko problemak ebatzi, azterketa kuantitatiboen eta kualitatiboen bidez, parametroen eragina kontuan hartuz eta eredu aproposak erabiliz soluzioak proposatu.
3.- Txosten eta lan teknikoak idatzita egin: ezaguera teorikoak, ebazteko metodoak eta emaitzak ondo azaldu, ingeniaritzaren hiztegia, irudikatzeko erak eta terminologia erabiliz.
4.- Diseinuak eta proiektuak garatu.
5.- Legedia, espezifikazio teknikoak, araudiak eta derrigorrezkoak diren legeak ezarri.
6.- Soluzioen gizarte- eta ingurumen-eragina aztertu, iraunkortasunenen balioak ezarriz.
7.- Kalitate- oinarriak eta metodoak ezarri.
8.- Lankidetzan ideiak esan, proposamenak eztabaidatu eta erabakiak hartu.
9.- Izaera kritikoa eta ikasteko interesa adierazi.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Termodinamika eta Bero-transferentzia Barne-errekuntzako Motoretan, osagai-sistemetan eta automobilaren erosotasun sistemetan erabiltzeko.
1. Termodinamikaren oinarriak.
Energia eta Termodinamikaren Lehen Legea.
Termodinamikaren Bigarren Legea. Entropia.
Substantzien ezaugarriak: gas idealak eta hozgarriak
2. Errekuntza eta automobilgintzarako erregaiak
3. Ziklo termodinamikoak: Carnot, Otto, Diesel, Brayton, Ericsson, Stirling, Miller, Atkinson.
4. Oinarrizko parametroak eta Otto zein Diesel kurba karakteristikoak
5. Bero-transferentzia: Eroapena, Konbekzioa eta Erradiazioa
6. Bero-trukagailuak
7. Automobilaren hozte-sistemak: psikrometria eta hozte-zikloak, motorearen hoztea eta barneko airea girotzeko
MetodologiaToggle Navigation
Ikasketa Kooperatiboaren (AC) eta Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntzaren (ABP) metodologiak erabiliko dira irakasgaian egin beharreko lanaren ildo gidari gisa, adierazitako ikaskuntza-konpetentziak eta -helburuak garatzeko, ikaslea bere ikaskuntza-prozesuan modu aktiboan inplikatzea ahalbidetzen duen metodologia baita.
Irakaskuntza, bai eskola magistraletan, bai ikasgelako praktiketan, elkarlanean egingo da, 3/4 ikasleko taldeetan lan egin dezaten. Eskola magistraletan gaiaren azalpena egingo da eta, ondoren, azalpen horien edukiak landuko dira, problemak ebatziz.
Ibilgailuetan dauden arazo praktiko termodinamikoak eta bero-transferentziakoak ebazteko ABP metodologia aplikatuko da. Portaera termodinamikoa kalkulatzeko eta aztertzeko, Matlab softwarea erabiliko da, eta beroa transferitzeko mekanismoak aztertzeko, ANSYS FLUENT softwarea.
MA3S proiektuaren barruan, irakasgai honetan ABP metodologia erabiliko da Garapen Iraunkorreko Helburuak (GJH) eta Garapen Iraunkorreko Helburuak (GJH) lantzeko, bai eta Taldeko Laneko eta Pentsamendu Kritikoko Zeharkako Gaitasunak lantzeko ere.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
ETENGABEKO EBALUAZIOA nahitaezkoa izango da, behar bezala justifikatzen duten ikasleentzat izan ezik. Honako hauek izango dira:
1- Matlabekin egindako ziklo eragile baten ereduaren azterketa, analisi kritikoa eta proposamena jasotzen dituen txostena, baita ikasgelan duen defentsa ere. Guztizkoaren % 40ko balioa izango du. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditu ahal izateko, ikasleak 10etik 4 baino gehiago izan beharko ditu atal honetan.
2- Ibilgailuetan dagoen ekipo termiko baten azterketa, analisi kritikoa eta CFD ereduaren proposamena jasotzen dituen txostena, baita ikasgelan duen defentsa ere. Guztizkoaren % 30eko balioa izango du. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditu ahal izateko, ikasleak 10etik 4 baino gehiago izan beharko ditu atal honetan.
3- Idatzizko azterketa teoriko-praktikoa, unibertsitateak horretarako adierazitako egunetan egin beharrekoa. Balorazioa guztizkoaren % 30ekoa izango da. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditu ahal izateko, ikasleak 10etik 4 baino gehiago izan beharko ditu atal honetan.
Araudiaren* arabera ebaluazio jarraituan parte ez hartzea eskatu duten ikasleak azken azterketara aurkeztuko dira ohiko deialdian. Eta hau izango da:
1- Irakasgaiaren programako ikasgai osoaren idatzizko azterketa teoriko-praktikoa. Balorazioa guztizkoaren % 70ekoa izango da. Ikasleak gutxienez 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du ikasgaia gainditu ahal izateko.
2- Azterketaren egunean, planteatutako taldearen txostena eta CFD ereduaren proposamena aurkeztu beharko dituzte ikasleek, eGelan jasotako informazioaren arabera. Guztizkoaren % 30eko balorazioa izango du. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du irakasgaia gainditu ahal izateko.
* Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lau hilean behingo irakasgaietan, lauhileko edo ikasturtearen hasieratik aurrera, hurrenez hurren, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdian lortutako emaitzak hartuko dira kontuan.
Etengabeko ebaluazioa egin duten eta praktikak eta zereginak gaindituta dituzten ikasleentzat.
1- Irakasgaiaren programako ikasgai osoaren idatzizko azterketa teoriko-praktikoa. Balorazioa guztizkoaren % 30ekoa izango da. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du irakasgaia gainditu ahal izateko.
Gainerako ikasleentzat:
1- Irakasgaiaren programako ikasgai osoaren azterketa teoriko-praktikoa. Balorazioa guztizkoaren % 70ekoa izango da. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du irakasgaia gainditu ahal izateko.
2- Azterketaren egunean, ikasleek praktika-txostena aurkeztu beharko dute, planteatutako taldearen CFD ereduaren proposamenarekin, eGelan jasotako informazioaren arabera. Guztizkoaren % 30eko balorazioa izango du. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du irakasgaia gainditu ahal izateko.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
e-gelan dauden apunteak
Substantzien taulak eta grafikoak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
TERMODINÁMICA. YUNUS A. ÇENGEL. Mc Graw Hill. 7ª ed.
FUNDAMENTOS DE INGENIERÍA TERMODINÁMICA- Moran - Shapiro
TRANSFERENCIA DE CALOR Y MASA - Cengel, 4ª ed.
Gehiago sakontzeko bibliografia
INGENIARITZA - TERMODINAMIKAREN OINARRIAK - Moran - Shapiro
TERMODINAMICA PARA INGENIEROS - Schaums (problemas)
Aldizkariak
International Journal of Fluid Power. Taylor & Francis Online
Applied Thermodynamics. USA
Heat Transfer Engineering. USA
Web helbideak
http://www.efluids.com/
http://www.ashrae.org/
http://termograf.unizar.es/www/index.htm
www.energuia.com
www.iea.org
www.managenergy.net
www.appliedthermodynamics.com
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-16:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- LAB. CARTOGRAFÍA Y GEOMORFOLOGÍA - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 15:00-16:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- LAB. CARTOGRAFÍA Y GEOMORFOLOGÍA - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 16:00-17:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-15:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 18:00-20:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 17:00-18:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.4 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 16:00-17:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.4 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)