Barne-Errekuntzazko Motorrak28131
- Ikastegia
- Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 28131
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Bigarren kurtsoko irakasgaia da, Automobilen Teknologia moduluan. Irakasgai honetan Barne-errekuntzako aldizkako motorren (MCIA) oinarriak eta haien sistema osagarriak lantzen dira. Motorraren sistema termikoa osatzen duten elementuak, errekuntza, pizketa, hartze- eta karga-, gainelikatze-, lubrifikazio- eta hozte- sistemak. Motorraren efizientzia termikoaren azterketa, karga-kurbak, bero-galerak eta galera mekanikoak.
Motor termikoek bete behar diren ezaugarriak eta ingurune-betebeharrak. Automobilgintzan erabiltzen diren beste motor batzuk ere aztertuko dira.
Irakasgaia ondo ulertzeko eta jarraitzeko Termodinamika eta Termoteknia irakasgaia gaindituta izatea komenigarria da.
Oro har, irakasgaiaren metodologia praktikoa da, kasu errealak aztertuz. Ikasleak problemak ebazteko, diagramak eta taulak erabiltzeko trebetasuna garatzeko gain, programazio sinpleak ezartzen ikasteko arlo horretan erabiltzen den softwarea lantzen du. Halaber, kasu praktikoen simulazioak eta zenbakizko hurbilketak ikasten ditu.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
GAITASUNAK
CFB1 - Metodologia zientifikoaren berekoak aplikatu: egoera era kualitatibo zein kuantitatiboz aztertu, hipotesiak eta soluzioak planteatu, automobilgintza-ingeniaritzaren modeloak aplikatuz
CT3 - Problemak ebazteko gaitasuna: ekimena, erabakiak hartu, sormena, arrazoiketa kritikoa,
Industria Ingeniaritzan abileziak eta ezaguerak komunikatzeko eta transmititzeko.
CT4 – Informatika ikuspegi eta tresna erabiliz ingeniaritzako problemak ebazteko ahalmena.
CFV3 - Legedia, espezifikazio teknikoak, araudiak eta derrigorrezkoak diren legeak erabiltzeko eta ezartzeko ahalmena.
TATA1- Automobilen motorrei aplikatzeko ingeniaritza termikoaren ezaguerak.
IKASTEKO EMAITZAK
1. Automobilgintzaren ingeniaritza-arloan garapen profesionala lortzeko, barne-errekuntzako motorraren oinarriak ezarri.
2. Barne-errekuntzako motorrak aztertzerakoan sortzen diren problemak ebatzi, azterketa kuantitatiboen eta kualitatiboen bidez, parametroen eragina kontuan hartuz eta eredu aproposak erabiliz soluzioak proposatu
3. Txosten eta lan teknikoak idatzita egin: ezaguera teorikoak, ebazteko metodoak eta emaitzak ondo azaldu, ingeniaritzaren hiztegia, irudikatzeko erak eta terminologia erabiliz.
4. Automobilgintzaren ingeniaritza-arloan lankidetzan ideiak esan, proposamenak eztabaidatu eta erabakiak hartu
5. Automobilen sistemei dagozkien diseinuak eta proiektuak garatu, beharrezkoak diren neurketak, kalkuluak, balorazioak eta ikasketak eginez, Soluzioen gizarte- eta ingurumen-eragina aztertu, iraunkortasunenen balioak ezarriz
6. Automobilgintzan legedia, espezifikazio teknikoak, araudiak eta derrigorrezkoak diren legeak ezarri.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Barne-errekuntzako aldizkako motorren (MCIA) oinarriak eta haien sistema osagarriak lantzen dira. Automobilgintzan erabiltzen diren beste motor batzuk ere aztertuko dira.
• Motorra osatzen diren elementuak
• Antzekotasun-irizpideak
• Errekuntza MEP eta MEC motorretan
• Karga-berritzea
• Lubrifikazio- eta hozte-sistemak
• Pizketa- sistema
• Gain elikatzea
• Bero-galerak eta galera mekanikoak
• Kutsadura saihesteko sistemak eta ingurumenaren babesa
• Beste motor batzuk: 2 aldizkako motorrak, motor Wankel, GLP gas-motorrak e.a.
MetodologiaToggle Navigation
Learning Cooperative (AC) eta Project Based Learning (PBL) metodologiak lan-ildo eroale gisa dira erabiliko dira, irakasgaian agertzen diren ikaste-helburuak eta gaitasunak lortzeko. Horrela ikasleak berak bere ikaste-prozesuan parte hartuko du. Irakaskuntza, bai klase magistraletan bai ikasgelako praktiketan, lankidetza ikasleekin eran gauzatuko da. Klase bakoitzaren lehenengo zatia gaia-erakusketa gehienak osatuko du, eta, ondoren, azaltze horietan emandako edukierak landuko dira.
Hainbat metodologia erabiliko dira, besteak beste, alderantzizko gela, kooperatibo-lanak, problemak ebaztekoa, e.a.
Ordu bateko ordenagailu-praktikak egingo dira, EES, Termograf edota Matlab software erabiliz, klase horietan klase magistraletan lantzen ari den gaiari dagozkion prozesu termodinamikoaren analisiak eta kalkuluak egingo dira.
Lan batzuk, klaseko zein etxeko ariketak, bilaketak eta ordenagailukoak, banaka egingo dira, beste batzuk, ordea, taldeka, puzzleak, problemak ebaztea.
Laborategiko praktiketan motorra analisi-bankuan probak egingo dira, hainbat baldintzetan, motorraren karga-kurbak lortzeko
Lau hilabetearen bukaeran banakako azterketa egin behar dute, ariketa praktikoak zein teoria, garatzeko gaiak eta galdera motzak
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
1. Proposatutako lanak eta zereginak (%40).Alderantzizko gela, lan kooperatiboa eta problemak ebazteko metodologiak erabiliko dituzte. Gainditzeko ikasleak atal honetan 10 puntuetatik 5 puntu lortu behar ditu.
2. Problemak zein ariketak software baten bidez ebatzi (%15). Gainditzeko ikasleak atal honetan 10 puntuetatik 5 puntu lortu behar ditu.
3. Laborategiko praktiken txostena egin (%15). Gainditzeko ikasleak atal honetan 10 puntuetatik 5 puntu lortu behar ditu.
4. Azterketa teoriko-praktikoa, (%30) Azterketa ariketa praktikoz eta teoriaz (garatzeko galderak edota galdera motzak edo test modukoak) izango da. Gainditzeko ikasleak atal honetan 10 puntuetatik 5 puntu lortu behar ditu.
Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia 8. artikulua 3.- Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgairenean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakorekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.
Azterketa hau horrelakoa izango da:
1. Irakasgaiaren materia osoari buruzko azterketa teoriko-praktikoa, kalifikazioa osoaren %70 izango da. Azterketa ariketa praktikoz eta teoriaz, garatzeko galderak edota galdera motzak edo test modukoak, osatuta izango da. Ikasleak 10 puntuetatik 5 puntu lortu beharko ditu informatikako ariketa egin ahal izateko.
2. Informatikako gela batean software baten bidez ariketak ebatzi, kalifikazioa osoaren %15 izango da.
Ezin dira kontuan hartu ebaluazio jarraituan lortutako emaitzak.
3. Laborategiko praktiken txostena egin, kalifikazioa osoaren %15 izango da.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Azterketa hau horrelakoa izango da:
1. Irakasgaiaren materia osoari buruzko azterketa teoriko-praktikoa, kalifikazioa osoaren %70 izango da. Azterketa ariketa praktikoz eta teoriaz, garatzeko galderak edota galdera motzak edo test modukoak, osatuta izango da. Ikasleak 10 puntuetatik 5 puntu lortu beharko ditu informatikako ariketa egin ahal izateko.
2. Informatikako gela batean software baten bidez ariketak ebatzi, kalifikazioa osoaren %15 izango da.
Ezin dira kontuan hartu ebaluazio jarraituan lortutako emaitzak.
3. Laborategiko praktiken txostena egin, kalifikazioa osoaren %15 izango da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
e-gelan dauden apunteak
Substantzien taulak eta grafikoak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Payri González, Francisco; Martín Díaz, Jaime, "Motores alternativos", Servicio de Publicaciones de la Universidad Politécnica de Valencia
Arias Paz Guitian, Manuel, "Manual de automóviles", Madrid Dossat 2001
Heisler, Heinz., "Advanced engine technology", London [etc.] Edward Arnold 1995
Payri González, Francisco Desantes Fernández, José María, "Motores de combustion interna alternativos", Servicio publicaciones Universidad Politecnica de Valencia
Gehiago sakontzeko bibliografia
López Sánchez, J. Javier, "Cuestiones y problemas resueltos de motores de combustión interna alternativos", Valencia Universidad Politécnica de Valencia [2008]
Internal combustion engine fundamentals. (Heywood, John B.)
Introduction to internal combustion engines. (Stone, Richard)
Teoría de las turbinas de gas. (Cohen, H.)
Mecánica de fluidos: Termodinamica de las turbomaquinas. (Dixon, Sydney Lawrence)
Turbomáquinas térmicas: fundamentos del diseño termodinámico (Muñoz Torralbo, Manuel)
Kuo, K.K. Principles of combustion. John Wiley & Sons, Inc. 1986
Engine testing : theory and practice (Martyr, Anthony)
Mantenimiento de motores diesel (Macián Martínez, Vicente)
Combustion 4th Edition Glassman, Irvin & Yetter Richard A. Elsevier 2008
Aldizkariak
International Journal of Energy Research. EBSCO
International Journal of Engine Research. EBSCO
International Journal of Powertrains. EBSCO
Applied Mechanics and Materials. EBSCO
Procedia Engineering. EBSCO
Applied Thermal Engineering. Elsevier
Renewable and Sustainable Energy Reviews. Elsevier
Journal of Environmental Chemical Engineering,
Energy. Elsevier
Applied Energy, Elsevier
Fuel, Elsevier
Energy Conversion and Management. Elsevier
Renewable Energy, Elsevier
International Journal of Hydrogen Energy, Elsevier
Fuel Processing Technology, Elsevier
Engineering Failure Analysis, Elsevier
Web helbideak
www.energuia.com
www.institutoidf.com
www.anfac.es
www.sernauto.es
www.cumminsspain.com/motores
www.renault.es
www.volvo4life.es/area-tecnica-volvo
www.cieautomotive.com
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ESCUDERO REVILLA, CESAR
- PICALLO PEREZ, ANA
- TAZO HERRAN, MARIA INMACULADA
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 15:00-16:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 14:00-15:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 15:00-16:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 16:00-17:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 16:00-17:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMATICA 1.5 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 16:00-17:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
46 Laborategiko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:00-18:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:00-18:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMATICA 1.5 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)