Prestakuntzara Zuzendutako Kirol Entrenamendua25767
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
- Titulazioa
- Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 25767
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgai hau garatzen da "Kiroletako Entrenamenduaren Metodologia" beharrezko irakasgaiaren oinarriaren gainean talentuarekiko kirolari-selekzio irizpidei buruzko eta bere epe luzerako heziketari buruzko arazoei erantzuteko.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Zeharkako gaitasunak:
G018 Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT) aplikatzen jakitea autonomia-erkidegoen esparruan (landu, ebaluatu eta kalifikatu egiten da)
G020 Egoera berrietara egokitzeko eta arazoak konpontzeko eta ikaskuntza autonomorako gaitasunak garatzea (landu, ebaluatu eta kalifikatu egiten da)
G017, Jarduera fisikoaren eta kirolaren eremuko literatura zientifikoa ulertzea, eremu zientifikoko eta teknologikoko herri-hizkuntzetan eta beste hizkuntza batzuetan (landu egiten da, ez da ebaluatzen)
Zeharkako gaitasunen ikaskuntzaren emaitzak:
1. Ikasleek ingelesezko bibliografia zientifikoa bilatzen, irakurtzen eta interpretatzen ikasiko dute jarduera fisikoarekin eta ariketarekin lotutako entrenamendu-zientzien arloan, idatzizko berrikuspen-lanen bidez.
2. Ikasleek gai izan behar dute proiektu bat taldean egiteko (arazoak konpontzeko) eta ahoz defendatzeko, horretarako egokiak diren IKTak erabiliz.
Titulazioaren gaitasunak:
G 004 "kirol-jarduera fisikoak praktikatzeak giza organismoan dituen ondorioak ezagutzea eta ulertzea, eremu fisikoan, psikologikoan eta sozialean"
G 010 "entrenamendu-prozesua planifikatzea, garatzea eta kontrolatzea, maila guztietan"
G 011 "anatomia-, fisiologia-, biomekanika-, jokabide- eta gizarte-printzipioak aplikatzea jarduera fisikoaren eta kirolaren arloetan"
Gaiaren eskumenak:
1. Entrenamenduan haurraren eta nerabearen eboluzio-ezaugarriak ezagutzea eta aplikatzea, etapa bakoitzerako errendimendu egokia lortzeko.
2. Kirol-prestakuntzaren metodologia propioa aplikatzea, prestakuntza-etapa bakoitzerako egokia.
3. Talentua duten kirolariak hautatzeko metodo bat ezagutzea eta aplikatzea.
4. Kirolarien prestakuntzarako epe luzeko plangintzaren printzipioak aplikatzea
Titulazioaren eta irakasgaiaren gaitasunen ikaskuntzaren emaitzak:
1.Ikasleak gai izango dira haurren eta nerabeen eboluzio-ezaugarriak integratzeko hainbat gaitasun motorren entrenamendu-saioen diseinuan. Saio horiek ikaskideen aurrean azalduko eta zuzenduko dira.
2. Ikasleak gai izango dira kirol-prestakuntzaren metodologiaren ezagutza prestakuntza-etapa guztietan integratzeko, talentua duten atletak hautatzeko proiektu baten ahozko defentsaren bidez eta kirol-modalitate jakin baterako epe luzerako plangintza diseinatuz.
3. Ikasleak gai izango dira kirol-talentuak hautatzeko metodologiaren ezagutza integratzeko, talentua duten atletak hautatzeko proiektu baten ahozko defentsaren bidez, eta kirol-modalitate jakin baterako epe luzerako plangintza diseinatzeko.
4. Ikasleak gai izango dira epe luzerako plangintzaren printzipioen ezagutza integratzeko, talentua duten atletak hautatzeko proiektu baten ahozko defentsaren bidez, eta kirol-modalitate jakin baterako epe luzerako plangintza diseinatzeko.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1.Gai multzoa: Sarrera orokorra
-Kontzeptu orokorrak: 1.1. Haur eta gazte aroetan egindako jarduera fisikoaren praktika
2.Gai multzoa: Gazte aroan izandako entrenabilitatea
-Alderdi orokorrak
-Hazkunde eta heltze-prozesuetako oinarri biologikoak
-Entrenamendu-sistemak eta aplikazioa gazte-aroetan
-Ahalmen fisikoen eboluzioa eta bere entrenamendua
3. Gai-multzoa:
Kirol-talentuen hautaketa eta orientazioa
Kirol-eliteak garatzeko sistemak
Talentuak detektatzeko sistema
Talentuak hartzeko sistemak
Epe luzerako plangintza
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaiaren edukiak saio magistralen bidez garatuko dira. Halaber, ikasleek horren hainbat alderditan sakonduko dute, taldekako lanen eta ikasgelako aurkezpenen bidez. Azken ebaluazioa egiteko, talentuak detektatzeko eta epe luzerako programazioa egiteko proiektu bat garatu beharko dute, eurek aukeratutako kirol/espezialitate batean, eta ahoz aurkeztu beharko dute ikasgelan.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 80
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
OHIKO DEIALDIA: ORIENTABIDEAK ETA UKO EGITEA
Etengabeko ebaluazioa: klasera erregulartasunez joaten diren eta konfiguratutako taldeetako kide diren ikasleek gaitasun motorreko entrenamendu-saioen diseinua aurkeztu eta zuzenduko diete ikaskideei (taldeka) garapenaren etapa desberdinetan, eta ahoz (taldeka) talentuak detektatzeko eta epe luzerako programazioa egiteko proiektu bat defendatuko dute eurek aukeratutako kirol/espezialitate batean.
Konfiguratutako eta irakasleei jakinarazitako esposizio-taldeetan sartu ez diren ikasleek uko egiten diote automatikoki ebaluazio jarraituari, eta zuzenean igaroko dira amaierako ebaluaziora.
Amaierako ebaluazioa: amaierako ebaluazioa aukeratzen duten ikasleek, azterketen egutegian aurreikusitako datan, talentuak detektatzeko eta epe luzerako programazioa egiteko proiektu bat defendatu beharko dute, ahoz eta banaka, eurek aukeratutako kirol/espezialitate batean eta Egelera igo beharko dituzte gaitasun motor desberdinen entrenamenduak garapen etapa desberdinei dagozkien lanak.
DEIALDIARI UKO EGITEKO PROZEDURA ETA EPEAK
Azterketen data ofizialean ezarritako probara aurkezten ez bada, automatikoki uko egingo zaio dagokion deialdiari.
Deialdiari uko eginez gero, ez aurkeztutzat edo ez aurkeztutzat joko da.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Deialdi arrunta gainditu ez duten ikasleak eratutako esposizio-talderen bateko kide badira eta ebaluazio jarraituari heldu badiote, talentuak detektatzeko eta epe luzerako programazioa egiteko proiektua ahoz defendatu beharko dute berriz ere (talde osoak), eurek aukeratutako kirol/espezialitate batean.
Ohiko deialdia gainditu ez duten ikasleek amaierako ebaluazioaren bidez egin bazuten, talentuak detektatzeko eta epe luzerako programazioa egiteko proiektua defendatu beharko dute, ahoz (banaka), eurek aukeratutako kirol/espezialitate batean.
DEIALDIARI UKO EGITEKO PROZEDURA ETA EPEAK
Azterketen data ofizialean ezarritako probara aurkezten ez bada, automatikoki uko egingo zaio dagokion deialdiari.
Deialdiari uko eginez gero, ez aurkeztutzat edo ez aurkeztutzat joko da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Blázquez,D. : La iniciación deportiva y el deporte escolar. Inde. 1995
Bompa, T. : Entrenamiento para jóvenes deportistas. Planificación y programas de entrenamiento para todas las etapas de crecimiento. Hispano Europea. Barcelona. 2005
García Manso, J.M., Navarro,M. y Ruiz, J.A. : Bases teóricas del entrenamiento deportivo. Principios y aplicaciones. Gymnos. Madrid. 1996
García Manso, J.M., Navarro,M. y Ruiz, J.A. : Planificación del entrenamiento deportivo. Gymnos. Madrid. 1996
García Manso, J.M., Campos, J., Lizaur, P., Pablo,C. : El talento deportivo. Formación de élites deportivas. Gymnos. Madrid. 2003
Hahn, E. : Entrenamiento con niños. Martinez Roca. Barcelona. 1984.
Navarro, F. : Evolución de las capacidades físicas y su entrenamiento. Master ARD. Madrid. 1995
Platonov, V.N. : Teoría general del entrenamiento deportivo olímpico. Paidotribo. Barcelona. 2001
Gehiago sakontzeko bibliografia
Año, V.: Planificación y organización del entrenamiento juvenil. Madrid: Gymnos. 1997
Durand, M. : L’enfant et le sport. PUF. Paris. 2000
Grosser, M., Starischka, S., Zimmermann, E. : Principios del entrenamiento deportivo. Martinez Roca. Barcelona. 1988
García Manso, J.M. : Alto rendimiento deportivo. La adaptación y la excelencia deportiva. Gymnos. Madrid. 1999
Matveiev, L. : El proceso del entrenamiento deportivo. Stadium. Buenos Aires. 1982
Verjoshanski, I.V. : Entrenamiento deportivo. Planificación y programación. Martinez Roca. Barcelona. 1990
Zanatta, A. : La orientación deportiva en el niño. Instituto Bonaerense del deporte. 1995
Aldizkariak
Revista de entrenamiento deportivo (RED)
SDS (Scuolla dello sport)
Kiroletako federazio desberdinen Komunikazio Teknikoak
Web helbideak
Grupo Sobreentrenamiento: http://www.sobreentrenamiento.com/
EF Deportes: http://www.efdeportes.com
Sport Science: http://www.sportsci.org
Pub Med: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?db=pubmed
https://sportforlife.ca/long-term-development/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BLAS PEREZ, FERNANDO
- ORBAÑANOS PALACIOS, JAVIER
- CALLEJA GONZALEZ, JULIO MARIA
- GARAY PLAZA, JAVIER OSCAR
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:30 (1) |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:30-14:30 (1) |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 15:00-17:00 (1) |