Gaia
Eutrofizazioa eta Alga Kaltegarriak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Algek itsas ekosistemetan eta giza osasunean dituzten ondorioen deskribapen orokorra. Algen loratze kaltegarriak garatzen laguntzen duten faktoreak. Eutrofizazioa eta haren kontrola.Helburuak
- Alga kaltegarrien biologiari, horiek detektatzeko eta identifikatzeko metodoei eta horiek ingurumen- eta giza osasunerako duten garrantziari buruzko sarrera bat ematea.
Helburuak
Unitatearen amaieran, hau egin behar duzu:
1. Alga kaltegarrien biologia ulertzea.
2. Itsas fitoplanktona detektatzeko eta identifikatzeko metodoak ezagutzea.
3. Eutrofizazioaren oinarriak eta horrek ingurumenean eta giza osasunean dituen ondorioak ulertzea.
4. Kontuan hartu eutrofizazioa areagotzen duten faktoreak.
Eskuratutako funtsezko trebetasunak
Unitatearen amaieran, honako hauek egin beharko zenituzke:
1. Alga-multzo kaltegarri nagusiak identifikatzea.
2. Algak detektatzeko eta identifikatzeko metodoak aplikatzea
3. Eutrofizazioa eta alga kaltegarriak ezagutzea
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
LAZA MARTINEZ, AITOR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Ekologia | aitor.laza@ehu.eus |
SEOANE PARRA, SERGIO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Ekologia | sergio.seoane@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer el efecto de los distintos tipos de algas nocivas. | 25.0 % |
Conocer los distintos métodos que se emplean para detectarlas e identificarlas. | 25.0 % |
Conocer el proceso de eutrofización y cómo controlarlo. Conocimiento básico del procedimiento empleado para controlar las zonas marinas eutrofizadas. | 30.0 % |
Controlar las algas nocivas en instalaciones acuícolas. | 10.0 % |
Controlar el fitoplancton de acuerdo con el contexto de las directivas europeas. | 10.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 12 | 18 | 30 |
Mintegia | 5 | 7.5 | 12.5 |
Gelako p. | 12 | 18 | 30 |
Tailerra | 5 | 7.5 | 12.5 |
Landa p. | 6 | 9 | 15 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 34.0 | 35 % |
Informazio-azalpena | 20.0 | 25 % |
Kasuen analisia | 2.0 | 100 % |
Landa-lanean oinarrizko trebetasunak eskuratzea | 12.0 | 50 % |
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea | 22.0 | 45 % |
Talde-lana | 10.0 | 50 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 0.0 % | 40.0 % |
Idatzizko azterketa | 0.0 % | 40.0 % |
Lan praktikoak | 0.0 % | 20.0 % |
OTROS | 0.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Al final de la Unidad, deberías poder:1. Identificar los principales grupos de algas nocivas.
2. aplicar métodos para detectar e identificar algas nocivas
3. Conocer la eutrofización y las algas nocivas.
Irakasgai-zerrenda
Topics covered include:1. Presentation of the different types of harmful microalgae
2. Methods of detection and identification of harmful algae
3. Impact of harmful algal blooms (HABs) on humans, wild fauna and aquaculture
4. Factors triggering harmful algal blooms
5. Eutrophication of estuaries and coastal waters
6. Factors enhancing eutrophication
7. Restoration of eutrophized habitats: case studies
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Grant, Pitcher & Pillar. 2010. Harmful Algal Blooms in Upwelling Systems. Progress in Oceanography. 85: 1-136.Glibert, Burkholder, Graneli & Anderson. 2008. HABs and Eutrophication. Harmful Algae. 8: 1-188.
Karlson, Cusack & Bresnan. 2010. Microscopic and Molecular Methods for Quantitative Phytoplankton Analysis. IOC (Intergovernmental Oceanographic Commission of UNESCO). Paris, 110pp.
Suthers & Rissik. 2009. Plankton. A guide to their Ecology and Monitoring for Water Quality.